escoles lliures, barcelona?

Canvia el seu entorn: professores i amics.

Laetitia
:: lleona
Entrades: 934
Membre des de: dc. juny 24, 2009 1:55 pm

escoles lliures, barcelona?

EntradaAutor: Laetitia » dj. maig 12, 2011 8:11 am

hola,

algú em pot parlar de les escoles lliure de barcelona? Algú té els seus fills allà? Quines són les ventatjes i incovenients?

he sentit parlar del tatanet, la petita miranda, etc.

gràcies
ImatgeImatge
nisana
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: ds. des. 13, 2008 3:43 pm

Re: escoles lliures, barcelona?

EntradaAutor: nisana » dj. maig 12, 2011 9:33 am

Hi ha dues escoles públiques que són actives. No se si és el mateix que lliure. Funcionen per ambients (no hi ha classes). Els ambients són de psicomotricitat, joc simbòlic, plàstica...
Els nens no estan separats per edats i és un aprenentatge on és cada nen que marca el seu ritme.
Malauradament cap de les dues està a prop de casa i he optat per una escola pública convencional però aquests projectes els trobo molt interessants.
Les escoles en qüestió son Congres Indians i Els Encants.
mamlaboni
:: girafa
Entrades: 2394
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 7:43 am
Ubicació: manresa

EntradaAutor: mamlaboni » dj. maig 12, 2011 12:08 pm

Perdoneu la meva ignorància, però amb aquest tipus d'ensenyament tots els nens assoleixen els mateixos coneixements a final de cicle? vull dir van igual de ben preparats quan escaben l'escola i passen a l'institut? veieu normal que p. ex. un nen de 7 anys estigui amb un de 4 aprenent els colors?que passa si un nen és una mica mes " gandul" o li costa mes? perquè si el deixem que vagi al seu aire portser no aprèn res perquè mai li ve bé posar-se...
A veure si algú ens ho explica perquè estic encuriosida....
nisana
Entrades: 117
Membre des de: ds. des. 13, 2008 3:43 pm

EntradaAutor: nisana » dj. maig 12, 2011 12:26 pm

Doncs no sé com funciona a la pràctica. Suposo que barrejen els nens dins d'uns barems o per algunes activitats. D'aquest tema hi ha llibres que ho expliquen bastant bé de la Rebeca Wild, aquesta autora és la fundadora d'una escola molt alternativa que hi havia a Ecuador i que es deia Pesta.
Laetitia

EntradaAutor: Laetitia » dj. maig 12, 2011 2:40 pm

lo de les escoles lliures que deia jo és només fins els 6 anys perquè a partir de 6 anys és obligatori anar a l'escola "normal".

Fins als 6 anys si que crec que els nens assoleixen els mateixos objectius vagin a l'escola convencional com a la lliure perquè els nens aprenent per les vivencies i no tan asseguts fent fitxes.

Que consti que sóc mestra d'educació infantil a la pública i no li trec mèrit però jo per la meva filla no vull això. Vull que aprengui a través de l'experimentació, de les vivències, etc.

trobo que les escoles lliures són més com una segona familia pel nen. És molt diferent tenir una mestra per 25-26 nens que una mestra per uns 4-5 nens.
ImatgeImatge
coseta
:: conillet
:: conillet
Entrades: 350
Membre des de: dv. juny 29, 2007 4:37 pm
Ubicació: Tarragona

EntradaAutor: coseta » dj. maig 12, 2011 4:05 pm

Perdona Laetitia, i sense ànims d'ofendre, però crec que és bastant incongruent que treballis a l'escola pública i diguis "jo no vull això per la meva filla". Em crida molt l'atenció i crec que fas força mal a l'escola pública perquè si tant dolenta et sembla perquè no plegues? És que em sembla molt fort que sigui bona per educar els fills dels altres i per cobrar un sou a final de mes, però no per educar als teus fills. Que consti que també t'agraeixo la teva sinceritat però noia, si tant bon sistema pedagògic et sembla l'escola lliure, potser trobaràs la teva vocació veritable educant a l'escola lliure. Per cert, no he anat mai a l'escola pública, i la meva filla tampoc hi va, no per res sino perquè en el meu entorn l'escola pública té moltíssimes deficiències. Casualment tots els fills de les mestres de l'escola pública eren companys meus a la privada! Una cosa que sempre em va cridar l'atenció i que ara el teu comentari m'ha fet recordar.
Imatge
soleilua
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

EntradaAutor: soleilua » dj. maig 12, 2011 4:31 pm

a les escoles rurals moltes vegades ajunten classes perquè no hi ha prou nens, és a dir potser fan 1-2-3 de primària junts totes els nens i 4-5-6 també junts... i crec que els nens surten igual de preparats
Laetitia

EntradaAutor: Laetitia » dv. ago. 05, 2011 3:51 pm

coseta si vull portar aliments, roba, etc. a casa he de treballar i ara per ara lamentablement no hi han gaires d'escoles de criança compartida o escoles lliures. t'asseguro que si algun dia veig que tinc feina en aquestes escoles hi aniré de cap però ara per ara l'únic que puc fer és criar als fills dels demés amb tot el meu instint, amor, carinyo però seguint els passos que em manen.
ImatgeImatge
Albamp
Entrades: 1
Membre des de: ds. set. 20, 2014 5:33 pm

EntradaAutor: Albamp » ds. set. 20, 2014 5:45 pm

Doncs jo estic totalment d'acord amb la Leticia.
Nosaltres vam probar, perquè ens ho van aconsellar, una escola bressol lliure. Que guay! tot és alegría! hi ha crits i caos, però també molt de joc, de cançons, les professores són com tietes: els hi fan petons... Un dia ens van trucar que havia quedat una plaça lliure a la pública, i la vam anar a veure i ens va agradar. Com que és més económica ens vam canviar. No sabeu com me n'arrepenteixo!
Ara tot és ordenat: no poden menjar si no están asseguts fent la rotllana, cada dia juguen amb els mateixos juguets...
A la pública hi ha de tot, i si et toca una professora que canti, sigui carinyosa i li encantin els nens perfecte. Pero si et trobes, com jo, una de "normal", doncs quin aborriment! Si algún dia em quedo una estona quan el vaig a deixar, em mira volent dir: ja és hora que marxin els pares.

Per aquest motiu estic molt preocupada pel curs que ve. Estic molt decebuda amb l'escola pública, i no vull tampoc anar a una escola religiosa. Vull una escola pública, o concertada, de barri, amb bon ambient, on els nens estiguin feliços i aprenguin divertint-se.
He estat mirant les escoles lliures que em queden més a prop, però em semblen una mica bohèmies...

Ajuda, si us plau! algu te alguna experiencia per compartir_

pd> perdoneu per[o no puc posar cap accent!
nivalis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

EntradaAutor: nivalis » dl. oct. 06, 2014 9:49 am

Hola!
Algú em podria explicar en què consisteix això de les escoles lliures?
Moltes gràcies
escoletaladida
Entrades: 4
Membre des de: dl. feb. 15, 2016 11:14 am

EntradaAutor: escoletaladida » dt. març 15, 2016 5:59 pm

Hola famílies!

Us presentem La Dida, una escoleta familiar de criança i acompanyament respectuós per a infants, on s'ofereixen serveis educatius adreçats als infants de la franja d’edat de 0 a 3 anys i a les seves famílies. L’Escola Bressol La Dida té previst obrir les seves portes el proper 1 de setembre de 2016 a Santa Maria de Martorelles (Vallés Oriental, Barcelona).
Us convidem a la Jornada de Portes Obertes de l’Escoleta La Dida, actualment La Quitxalla, els propers 9 i 30 d’abril del 2016.

Les famílies dels futurs alumnes de L’Escoleta La Dida, podeu visitar-nos a les 10 h, on els mateixos mestres informaran del nou projecte educatiu, els serveis i us mostraran els nous espais que tindrà l’escola amb una projecció, a més a més resoldran tots els vostres dubtes.

Us esperem!

Confirmació per mail: escoletaladida@gmail.com
Facebook Escoleta La Dida
+ info: http://escoletaladida.blogspot.com.es

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::