Bancs de cordó umbilical

Experiències i pors del moment més desitjat.

Sibil·la
:: dofí
Entrades: 3876
Membre des de: dj. set. 29, 2005 11:06 am

Bancs de cordó umbilical

EntradaAutor: Sibil·la » dc. març 01, 2006 6:39 pm

A veure si tenim enteses en el fòrum, perquè jo, amb tot el que diuen a la ràdio m'he fet un embolic i no m'aclareixo.

Es tracta del tema dels bancs de cordó umbilical.
Què en sabeu? Què en penseu? ?-)
ferro
:: cèrvol
Entrades: 563
Membre des de: dc. gen. 25, 2006 7:50 pm

EntradaAutor: ferro » dc. març 01, 2006 7:45 pm

Jo ho vaig estar comentant amb una amiga que ha tingut 2 nens i no va poder fer donació (anónima) pq a la clínica privada on els va tenir no tenien banc de cordó umbilical i també m´ha dit que hi ha pocs bancs públics. Jo crec que si es pogués fer la donació, la faria, ja que amb això pots curar a altres persones que pateixen alguna malaltia com la leucèmia.
xiara
:: girafa
Entrades: 2625
Membre des de: dc. set. 14, 2005 8:42 pm

EntradaAutor: xiara » dc. març 01, 2006 9:47 pm

Hola !!!
Sandra, aquest cap de setmana he vist que en parlaven molt per la tv... i tb havia pensat en obrir aquest post (falta de temps, noia !!!).
La veritat és que no sé com deu estar el tema dels bancs de cordó umbilical aquí a Catalunya. La Esther (és ella la que treballa en una clínica?) ens podrà informar millor.
La reflexió que jo vaig tenir és:
Dono el cordó umbilical o el faig congelar per si el meu fill/a el necessita al cap d'uns anys?
Clar que si el dones contribueixes a que algun nen malalt de leucemia es pugui curar... però per altra banda, i pensant egoistament, i si el teu nen és el que ho necessiti el dia de demà?

Jo vaig arribar a la conclusió de que segurament donaria el cordó i si el meu fill necessita una donació (seria d'aquí uns 3-4 anys mínim) la ciència i les donacions ja hauran avançat una mica més com pq no hagi de patir per aixó, no?
ferro

EntradaAutor: ferro » dj. març 02, 2006 7:31 am

Jo en aquests moments tinc clar que ho faria altruistament per algú anònim i si el meu fill en el futur ho necesités espero que es pogués beneficiar d´alguna altra donació.
Aquesta és la meva opinió.
Lod
:: zebra
Entrades: 1506
Membre des de: dt. jul. 19, 2005 11:37 am

EntradaAutor: Lod » dj. març 02, 2006 7:38 am

:--/) noies!!

Aquest tema és bastant complicat! Els cordons es donen per estudi de les cèl.lules mares no per curar a malalts, ja que per curar s'haurien de clonar les cèl.lules i això està prohibit.
Hi han casos.. com la "Leonor" que el que han fet és congelar el seu cordó en una clínica privada per si algun dia aquesta nena té una enfermetat a la sang, leucèmia.. càncer sistema limfàtic... llavors poden canviar per exemple la seva mèdula malalta per una de nova igual que la seva a través del cordó, no sé si m'explico.
A veure jo ho tinc així entès, ja que, el meu sogre té càncer limfoma limfàtic i estem pendents a veure si aquest mes li fan transplantament de mèdula. Hem estat quasi tres anys esperant un donant de mèdula compatible amb la seva, ja que, només pot tenir la mateixa mèdula que tu els teus germans i de vegades tampoc. el que hem trobat és alemany.
Si realment aquest cordons que es donen servissin per curar aquesta mena d'enfermetats no creieu que amb els que hi han guardats a nivell estatal no n'hi hauria un compatible amb el meu sogre? si segurament si.. però haurien de clonar aquestes cèl.lules d'una altra persona i això ara mateix està prohibit.

Crec que si vols guardar el cordó del teu fill en una clínica privada per el futur costa 1500 € i llavors cada mes 100 €. i ho pots anar renovant.... no sé si té durada d'uns 20 anys, llavors els llencen...

Bé, crec que millor que ho expliqui algú que estigui més informat, ja que, jo n'he sentit a parlar molt però arribes un moment que ja no escoltes..
I també em puc equivocar...

:--/)
ferro

EntradaAutor: ferro » dj. març 02, 2006 7:48 am

Jo en aquests moments tinc clar que ho faria altruistament per algú anònim i si el meu fill en el futur ho necesités espero que es pogués beneficiar d´alguna altra donació.
Aquesta és la meva opinió.
Lod

EntradaAutor: Lod » dj. març 02, 2006 7:59 am

Si jo també el donaria, pq si no que has de fer llençar-lo? almenys que algu ho aprofiti oi?

:ok:
sariketas
:: granota
Entrades: 231
Membre des de: dl. oct. 03, 2005 9:23 am
Ubicació: El Maresme

Bancs de

EntradaAutor: sariketas » dj. març 02, 2006 10:05 am

Hola nines!
Dolo, el que has explicat de la donació i conservació no ho podies haver fet millor, és tal i com ho has explicat, crec que es guarden per un periode de 25 anys i aqui ho fa LABORATORIOS ECHEVARNE i envien el cordó a una societat briànica que es diu SMART CELLS Int.

Petonets
Sibil·la
Entrades: 3876
Membre des de: dj. set. 29, 2005 11:06 am

EntradaAutor: Sibil·la » dj. març 02, 2006 10:21 am

:ok: m'estic enterant una mica més del tema, merci <:-)

però llavors, si m'interessa donar, ho hauria de comentar a la llevadora, no?
?-)
Lod

EntradaAutor: Lod » dj. març 02, 2006 10:30 am

Si... però crec que ells en algun moment ja t'ho comenten que vols fer... crec que funciona així... ei, parlo sense experiència eh??

:ok:

gemma
Site Admin
Entrades: 341
Membre des de: dl. març 31, 2003 2:36 pm
Ubicació: bcn
Contacta:

EntradaAutor: gemma » dj. març 02, 2006 11:26 am

Dolo, estic impressionada amb la teva explicació... >.-<: >.-<:

Imagineu que jo pensava que la Leti havia fet una donació altruista...i sembla que tots nosaltres li estem pagant això..només per una posssible malaltia que podria tenir la seva filla...No es just!!! Bé això penso , dons a la tele a sortit (o potser jo ho vaig entendre malament) com que era una donació de cordó..

Jo vaig demanar realitzar la donació però no tots els centres estan associats o preparats per a rebre els cordons umbilicals...havia de trucar a un telèfon (ara no recordo) i així una empresa externa el recollia... finalment no ho vaig fer ja que no em van donar gaire informació al respecte i també crec que tenim diabetes gestacional no es podia donar (no entens xq) .Lla veritat es que l'hospital no va possar de la seva part, llavors no vaig voler liarme amb això.
MONTSERRAT
:: tigre
:: tigre
Entrades: 787
Membre des de: dv. des. 16, 2005 2:23 pm

EntradaAutor: MONTSERRAT » dj. març 02, 2006 2:59 pm

Dolo, genial la teva explicació!!!

Sí noies, a la Leonor li guarden cèl·lules mares aquí als EEUU.

Dolo, us desitjo el millor amb el teu sogre.

PPETONS
Lod

EntradaAutor: Lod » dj. març 02, 2006 5:50 pm

Hola nines!!

Gràcies Montserrat!! això espero :ok:

Noies m'alegro que la meva explicació hagi estat entenedora i correcte! Però quan tens un malalt a casa d'aquesta mena intentes empapar-te del que puguis, encara que de vegades no saps ven bé de que parles...
La ciència avui en dia avança depressa però de vegades no tant com ens agradaria! Amb el meu sogre per exemple, el que té no és com una leucèmia que hi han hagut tants i tants de casos i la tenen "més o menys" per la mà.. si no que és més rarota i encara tenen que fer moooolts d'estudis! però confiem amb el que tenim i tirem endavant!!

I si.. no sé qui ho deia, però "la caixa forta" del cordó de la nostra futura reina l'estem pagant entre tots!! que hi farem... :ufs:

sariketas
Entrades: 231
Membre des de: dl. oct. 03, 2005 9:23 am
Ubicació: El Maresme

bancs de cordó umbilicar

EntradaAutor: sariketas » dv. març 03, 2006 12:34 pm

Nines té guasa la cosa, sabeu que certs partits polítics així com certs sectors "Opus Dei" estan totalment en contra del treball amb cèlules mare, doncs una de les empreses que esta involucrada en el tema de l'extracció de sang de cordó umbilical i posterior enviament a Gran Bretanya, esta constituida per membres actius de sectors que estan totalment en contra d¡aquesta linea d'investigació.
xiara
Entrades: 2625
Membre des de: dc. set. 14, 2005 8:42 pm

EntradaAutor: xiara » ds. març 04, 2006 8:48 pm

Aixó és el "colmo" !!!!!
Sariketas, ja hi ha gent que és així..

Bueno, i el que tb tè tela és que entre tots hagim de pagar per conservar les cel.lules mare de la "Leonor" !!!!
Em sembla que va ser ahir, que a les notícies tb va sortir una parella de Andalusia que havia volgut conservar les cel-lules del cordó umbil.lical de la seva filla. Van explicar que l'únic lloc que van trobar (suposo que més aprop) va ser a Bèlgica. Li van enviar un kit de conservació, va parir, van treure la sang del cordó i ho van enviar a Madrid i d'allà a Brusel.les.
Tb van comentar que els hi va costar uns 1500 euros (no van dir el tant que pagaven cada mes) i el contracte era per 20 anys.

Suposo que la gent es va plantejant de guardar les cel.lules pq es deu preveure que d'aquí a pocs anys estigui permes la clonació de cel.lules, no?
Hi ha algun país que ja està permès?
Esther
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. des. 28, 2005 6:34 pm
Contacta:

EntradaAutor: Esther » dc. març 08, 2006 8:40 pm

Tema muy interesante.
Yo he estado viendo partos y cesareas( soy enfermera y trabajo en la clinica Teknon), y la verdad es que creo que el cordón umbilical se habria de guardar SIEMPRE, ya que las celulas que continene pueden salvar vidas de niños que tengan leucemia actualmente por ejemplo.....

Es muy triste ver que se tiran al cubo de la basura....

Yo creo que no tendria que haber ni siquiera debate, antes que en el cubo de la basura LO QUE SEA!!! no??

No se trata de donar un organo interno, de que tu bebé sufra algo en cualquier medida, es simplemente algo que van a tirar a la basura!!

En la Teknon gestionan la donación anonima del cordón, se lo tienes que decir primero a la comadrona y es gratuito para el donante.

Sobre lo de guardarlo para tu propio hijo...la verdad es que como todo son hipotesis...yo creo que lo donaré para quien lo pueda utilizar.

Añ fin y al cabo todo esto de la polemica por la infanta y eso ha servido para que mucha gente reflexione sobre esto, y eso creo que es positivo.
Imatge
Lod

EntradaAutor: Lod » dj. març 09, 2006 7:29 am

Esther yo creo que la gente ha reaccionado porque lo que han hecho ellos (que si pueden pues me alegro) no lo puede hacer todo el mundo, ya que sale bastante caro, aun sabiendo que alomejor nunca te hará falta y has tirado el dinero y nadie lo ha podido aprovechar.
La polémica viene de ahí.. de que todos se lo estamos pagando y los de aquí no podemos hacerlo para nuestro hijos y lo que ha creado es más bien rabia.
Lo que tiene que estar claro es como bien dices tu, que antes de ir a la basura por favor, que se done pq hará bien! y eso es gratis.

Un beso!! :oink:
Esther
Contacta:

EntradaAutor: Esther » dj. març 09, 2006 8:24 am

Pero si me parece que eso vale sobre unos 600 euros...creo que no es tan caro, lo que pasa es que nadie lo sabia, y parece que ahora sea como pecado...y no deja de ser suyo...osea que yo lo veo bien, quien quiera guardarlo para su propio hijo, pues que lo haga.
Imatge
Lod

EntradaAutor: Lod » dj. març 09, 2006 9:38 am

Esther no vale 600 €... Para guardarlo tienes que entregar 1500 € y luego cada mes 100 € (que se pagan anuales, por lo tanto 1200 € al año) y te lo guardan 20 o 25 anyos.. ahora no lo recuerdo. Si sumas todo es dinero.

pero en fin quien pueda hacerlo pues adelante!! yo lo veo bien... aunque en mi caso cuando sea el momento lo donaré.

Un abrazo! :oink:
Esther
Contacta:

EntradaAutor: Esther » dj. març 09, 2006 5:10 pm

Ostras pues si que es caro!! Me dieron la información por dar, jajaja, como ahora todo el mundo es experto en el tema!!
Yo también lo donaré >.-<: .
O no se si guardarlo en mi congelador, jajajaja!
En fin lo mejor es pensar que nunca lo necesitaremos para nuestros bebés!

Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::