AL·LERGIA A LA PROTEÍNA DE LA LLET DE VACA

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Esoteru
Entrades: 1
Membre des de: dj. set. 25, 2014 3:54 pm

AL·LERGIA A LA PROTEÍNA DE LA LLET DE VACA

EntradaAutor: Esoteru » dj. set. 25, 2014 4:17 pm

Hola! Soc la Mare de la Marina una nena de 3 anys que va comencar l 'escola la setmana passada.
La Marina, t'e al.lergia, a la prote'ina de la llet de vaca i tots els seus derivats...
La questi'o es que desde que ha comen\at l' escola ha tingut dues reaccions alergiques una molt severa divendres passat, tant que vem acabar a urgencies. I altre avui, que l' he portat despr'es de dies sense anar a escola, i despres de haver mantingut una reuni'o amb la directora del centre. Que d' entre altres coses va dir-me que era massa dificil de gestionar que 75 nens i nenes es rentin les mans despr'es del esmortzar (per si algun ha menjat entrepa de formatge o galetes amb xocolata o llet) ... Tant dificil, que no els hi fan rentar les mans despres de fer pipi.....Vaig quedar-me de pedra. He estat de ''sort'' ja que ha estat reaccio per contacte, tenin en compte que no van trucar-me i que la nena es va passar una hora i mitja fins que jo la vaig veure i la vaig portar a urgencies, d haver estat per ingesta, als 25 minuts estaria morta. I no s en haurien adonat.

En definitiva, i perdo per la parrafada... Hi ha algu que pugui recomanar-me una escola on coneixin aquesta al'lergia a Barcelona capital? Clot- Camp de l' arpa.

Moltes gracies.
catalanna
:: lleona
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

Re: AL·LERGIA A LA PROTEÍNA DE LA LLET DE VACA

EntradaAutor: catalanna » dj. set. 25, 2014 7:00 pm

Ostres quin patiment.... Estic segura que per llei han de complir amb el que calgui per assegurar que la nena està sana però suposo que serà difícil seguir confiant en ells.... Espero que trobis una escola que respecti millor els drets de la teva filla!! Potser una de més petita?
nienna
:: girafa
Entrades: 2088
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: nienna » dj. set. 25, 2014 7:40 pm

Esoteru malauradament hi ha molt poca formació i sensibilitat a les escoles vers el tema de les alergies. Es mira mes com una mania o paranoia dels pares i no en son conscients del perill que pot suposar la exposició a l'alergen per un alergic. Jo aquest any que el meu fill va a segon de primaria es el primer que vaig aconseguir que es quedesin la medicació del nen, xarop, cortisona i adrenalina i té alergies a multiples aliments des de P3!!!

El que et recomano es que t'informis bé amb Immunitas Vera o Aepnaa i despres demanar reunió amb direcció per donar pautes del que han de fer. Com a minim, el protocol del dpt d'ensenyament especifica que TOT el professorat ha de tenir idenificats als nens alergics, que si fos necessari el nen ha de tenir la seva farmaciola amb el que li hagi receptat l'alergoleg com a medicació de rescate i que hi han d'haver-hi dues persones que sapiguin on es la medicació i com administrar-la.

Molts anims, si necessites mes info no dubtis en enviar-me un MP.
nienna
Entrades: 2088
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: nienna » dj. set. 25, 2014 7:43 pm

Aquest es el protocol d'aplicació a Catalunya:
http://www.immunitasvera.org/catalan/do ... scola.html

Segurament ja ho tindras controlat però per si de cas dir-te que l'APLV esta en moltes coses de material escolar, el cole ha de tenir controlat aixo també.

Sort :ok:
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

EntradaAutor: glorieta » dj. set. 25, 2014 8:22 pm

Ostres que fort que ho trobo!!! De fer no son ni conscients que els hi pots posar una denuncia a sanitat, oi?

No et puc ajudar pq no soc de barcelona, pero et puc dir que a l'escola d'en pol ( ara fa P5 i ja no es al•lergic pero durant P3 era al•lergic a l'ou) tenen uns protocols molt clars en aquesta casos i la directora es una cosa que porta mooolt controlada, i al menjador ja no t'explico!

I a l'escola bressol d'en jan l'any passat van tenir dos errors ( ell es al•ergic a la PLV i a l'ou) i despres d'informarme vaig parlar amb ells i estan posant en marxa un protocol per a tota l'escola, menjador i aules.

Tot i que educacio i sanitat marquen uns minims es necessari que l'escola vulgui ajudar! Es que us podria explicar mil coses de l'escola d'en pol que fan que n'estugui molt tranquila!!!!
jellwill2
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: ds. jul. 05, 2014 11:34 am

EntradaAutor: jellwill2 » dv. set. 26, 2014 8:53 am

Entenc que el vulguis canviar d'escola, quin fart de patir. No conec les escoles de Barcelona, espero que algú et pugui ajudar. Jo estic amb la glorieta, segur que si volguessis els podries denunciar, no pot quedar en és un problema vostre. Quina barra!! És un tema de salut, sembla mentida la resposta que t'ha donat.

No crec que disposis de massa temps, però potser podries demanar reunions amb les directores d'escoles de la teva zona. I crec que jo recopilaria informació del departament de salut i parlaria amb la directora i m'asseguraria que fan el que diu la Nienna.

Em sembla fort que no vulguin fer res i fort que no s'adonessin que la nena tenia una reacció al.lèrgica. No em puc imaginar com pateixes en deixar-la a l'escola.

Potser una escola més petita, amb una sola línia facilitaria les coses, no ho sé.

Molts ànims i forces, i lluita pel millor per la teva filla.
0blanca0
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. jul. 25, 2014 10:57 pm

EntradaAutor: 0blanca0 » dv. set. 26, 2014 5:45 pm

Hola Esotero! Em sap greu però encara no he tingut el primer fill així que no sóc una gran experta d'escoles a Barcelona, però estic d'acord amb el que han comentat les companyes. Per un constat jo molt senzillament demanaria parlar amb les directores de les escoles que tens a mà, per verificar com actuen en aquests casos i si apliquen protocols que siguin segurs... Per altra banda, perdona, però no deixaria passar el que han fet a l'escola actual, perquè és massa greu. Pensa al que podia passar i a la arrogància e indiferència que han mostrat sense reconèixer el risc que comporta la seva mala praxi. Això és imperdonable perquè pot tornar a passar, i encara que la teva filla hagi tingut "sort", el proper nen podria no tenir-ne. Estic flipant, de veritat! :-((
Imatge

Imatge
mdemare
:: conillet
:: conillet
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

EntradaAutor: mdemare » dg. set. 28, 2014 8:44 pm

Que fort! Si no ha fet ni dos setmanes, no vull pensar un curs. Jo tinc sort perquè la seva mestra és al.lèrgica i, per tant, sensibiltzada amb el tema.

Jo el canviaria si no són conscients del perill que suposa. Pero faria queixa formal a la gene. Estem parlant d'un cas greu de salut. Si no són capaços de garantitzar la seguretat dels seus alumnes que pleguin.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 19 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::