Descontenta ...
- mari09
- :: tortuga

- Entrades: 348
- Membre des de: dl. jul. 14, 2008 11:59 am
- Ubicació: Barcelona/ Cornellà de LLobregat
Descontenta ...
Tinc una nena q va al P5...el altre dia li va picar un mosquit a la cuixa. No sé quina mena d'insecte era q li va fer una inflor gran,vermella i calenta q no li deixava de picar. Bueno,li faig una nota a la mestra que deixi a la nena q es posi el Finestil cuan li picava.Cuan la vaig a buscar al migdia la criatura plorant q la senyoreta no li va deixar de posar-se la crema......mira, em va surtir fum per les orelles!!!!! i aquesta em diu que no en tenia recepta medica??!!!!!! será posible??!!! com pots deixar una criatura que aguanti el picor i tu tan panxa " cumplint" la normativa de la salut??!!!
- Nime
- :: zebra

- Entrades: 1507
- Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Re: Descontenta ...
Doncs perdona però jo estic d'acord amb la mestra. Si un medicament no té recepta no és pot aplicar, no saps el "puro" de sanitat que els pot caure si ho fan. És com ara el Dalsy, que l'has de portar de casa i només deixen donar Apiretal 
Doncs si, sense recepta mèdica no donen cap medicament, ni l'apiretal. I em sembla bé que sigui així, és una gran responsabilitat que a ells no els hi pertoca si no és estrictament necessari.
Jo puc entendre un medicament, tipo apiretal, dalsy, antibiòtic, però em sembla que una pomada o un gel per una picada, quan la mare ha posat una nota, tampoc passa res. Si més no, si no ho pots fer pq ho tens prohibit, no costa res al migdia trucar a la mare i explicar-li que et sap greu però q sense la recepta del metge no se li pot donar.
A mi fa poc em van trucar que el meu fill, de 2 anys, estava a 40,3ºC. Que anés pitant amb l'apiretal. Per sort aquell dia ja estava a casa, però si arribo a estar treballant que haguessin fet? Ara ja se que amb un certificat del pediatra on posa que li poden donar apiretal a partir de certa temperatura doncs li donaran pero vaja...
A mi fa poc em van trucar que el meu fill, de 2 anys, estava a 40,3ºC. Que anés pitant amb l'apiretal. Per sort aquell dia ja estava a casa, però si arribo a estar treballant que haguessin fet? Ara ja se que amb un certificat del pediatra on posa que li poden donar apiretal a partir de certa temperatura doncs li donaran pero vaja...
És per normativa. No és pot posar ni donar res, ni tan sols iode a les ferides. Només amb recepta.
Personalment, ho trobo bé. Si després hi ha qualsevol problema i no hi ha cap paper que justifiqui el medicament, la dosi, la data-hora i el per què, el "marrón" és per la mestra.
És un tema que s'ha hagut de regularitzar perquè hi havia molts problemes.
Personalment, ho trobo bé. Si després hi ha qualsevol problema i no hi ha cap paper que justifiqui el medicament, la dosi, la data-hora i el per què, el "marrón" és per la mestra.
És un tema que s'ha hagut de regularitzar perquè hi havia molts problemes.
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
- mari09

a veure si m'explico bé...la pomada s'alibera sense recepta medica no és un tractament q s'ha de prendre cada tantes hores i tampoc he d'anar a la pediatra que em faci un paper per una cosa com aquesta ... La pomada no té cap contraindicacions q pot perjudicar la salut del nen ,aixó ho sap tothom no cal tenir estudis de medicina!!! es una crema q alivia el picor, per amor de Deu!!!! penso q s'ha de tenir una mica de empatia ,diferenciar una situació d'un altre(en cas de febre,antibiotic,alguna malaltia cronica o infecciosa,etc) i no agarrar-se amb peus i lletres de la normativa!
Estic d'acord amb tu mari, crec que el primer es el benestar de la nena, i mes si es tracta d'un simple calmant per la picor...pobreta, amb lo que pica...!
Almenys et podien haver trucat, i avisar-te abans que no li posarien, quan els ho vas dir.
Almenys et podien haver trucat, i avisar-te abans que no li posarien, quan els ho vas dir.
Doncs noies, jo sóc mestra i també estic d'acord amb com va actuar. Bé, de fet, no és que hi estigui d'acord, és que tenim absolutament prohibit administrar res a no ser que porti la recepta amb la dosificació i tot això, i a més una autorització signada pels pares. I no tant sols parlo de medicaments amb recepta, sinó, com ja han dit, de coses com per exemple el betadine o el fenistil que tu esmentes. Tu no saps si un nen és al.lèrgic o farà una reacció a aquell producte o algun dels seus components, i per tant, com a mestra, no tens perquè carregar-te aquesta responsabilitat ja que et pot caure una puro que ni t'explico! Ara bé, sí que et podria haver avisat de que la situació era aquesta...
Totalment d'acord amb la Gisa.
gisa ha escrit:Doncs noies, jo sóc mestra i també estic d'acord amb com va actuar. Bé, de fet, no és que hi estigui d'acord, és que tenim absolutament prohibit administrar res a no ser que porti la recepta amb la dosificació i tot això, i a més una autorització signada pels pares. I no tant sols parlo de medicaments amb recepta, sinó, com ja han dit, de coses com per exemple el betadine o el fenistil que tu esmentes. Tu no saps si un nen és al.lèrgic o farà una reacció a aquell producte o algun dels seus components, i per tant, com a mestra, no tens perquè carregar-te aquesta responsabilitat ja que et pot caure una puro que ni t'explico! Ara bé, sí que et podria haver avisat de que la situació era aquesta...
Totalment d'acord, Gisa!! Jo tambe sóc mestra i sota cap concepte pots saltar-te el protocol. Sense recepta mèdica no es dóna CAP medicació, ni una pomada ni un betadine ni un antitèrmic. Les al·lèrgies són coses que no poden prendre's a broma, és una responsabilitat molt gran.
Estic d'acord amb la mari09, ella va portar una nota signada per ella on deia que en cas de necessitat posessin a la seva filla una pomada que es ven sense recepta, si hagués passat alguna cosa no hauria caigut cap puro a ningú, hi havia una nota signada donant el consentiment.
Si un nen cau i es fa un pelat al genoll, dels que ens hem fet tots mil vegades de nens, no te'l curen? El porten al cap? Et truquen pq el vagis a curar?
Estic d'acord que em medicació s'hagi de seguir una pauta escrita pq les conseqüències d'una mala dosificació poden ser greus però una cremeta, un desinfectant de ferides... Fer patir a una nena tot un dia pq té una picada que li ha fet reacció, em sembla molt fort, si realment no es pot fer i segueix un protocol li hauria pogut dir a la mare o trucar-la explicant la situació i que la mare decideixi que fer.
Aprofito per explicar, el nostre cas, el meu fill té la pell atopica i sobretot amb canvis de temperatura, algunes vegades es comença a rascar a l'interior dels braços fins que s'ho enceta. Doncs l'any passat a principi de curs li vaig explicar a la mestra i ella mateixa em va dir que portes un tub de crema que la guarderia ella i si feia falta li posaria i així ho vam fer. Aquest any a p4 amb una altra mestra igual, cap problema.
I l'any passat, un dia que el vaig anar a buscar portava un bon morat a la galta, la mestra em explicar com havia anat i que li havia posat una pomada pels cops, jo contenta pq si no li hauria quedat la cara super inflada on ho tenia, ni em vaig qüestionar que li hauria pogut fer reacció, tot el contrari, el meu fill em va explicar que l'havia consolat, posat crema i li havia deixat de fer mal. Vaig trobar perfecte que l'hagués auxiliat i hagués estat per ell quan ho necessitava. A principi de curs ja haviem omplert un qüestionari on sortien al.lergies de tot tipus, pq serveix si no omplir-ho?
En fi, jo tb estaria dolguda i decepcionada.
Si un nen cau i es fa un pelat al genoll, dels que ens hem fet tots mil vegades de nens, no te'l curen? El porten al cap? Et truquen pq el vagis a curar?
Estic d'acord que em medicació s'hagi de seguir una pauta escrita pq les conseqüències d'una mala dosificació poden ser greus però una cremeta, un desinfectant de ferides... Fer patir a una nena tot un dia pq té una picada que li ha fet reacció, em sembla molt fort, si realment no es pot fer i segueix un protocol li hauria pogut dir a la mare o trucar-la explicant la situació i que la mare decideixi que fer.
Aprofito per explicar, el nostre cas, el meu fill té la pell atopica i sobretot amb canvis de temperatura, algunes vegades es comença a rascar a l'interior dels braços fins que s'ho enceta. Doncs l'any passat a principi de curs li vaig explicar a la mestra i ella mateixa em va dir que portes un tub de crema que la guarderia ella i si feia falta li posaria i així ho vam fer. Aquest any a p4 amb una altra mestra igual, cap problema.
I l'any passat, un dia que el vaig anar a buscar portava un bon morat a la galta, la mestra em explicar com havia anat i que li havia posat una pomada pels cops, jo contenta pq si no li hauria quedat la cara super inflada on ho tenia, ni em vaig qüestionar que li hauria pogut fer reacció, tot el contrari, el meu fill em va explicar que l'havia consolat, posat crema i li havia deixat de fer mal. Vaig trobar perfecte que l'hagués auxiliat i hagués estat per ell quan ho necessitava. A principi de curs ja haviem omplert un qüestionari on sortien al.lergies de tot tipus, pq serveix si no omplir-ho?
En fi, jo tb estaria dolguda i decepcionada.
Està clar que és la normativa i s'ha de seguir, i entenc que per les mestres això és un puro si passa alguna cosa,i possiblement genera malestar amb els pares que també voldrien evitar, tot i que realment és més a nivell burocràtic pq al final el metge quan et recepta una pomada o fins i tot antibiòtic no li fa una prova d'alergia al nen. Se suposa que quan arriba a la llar ja ho ha pres algun cop, però si no és així el susto el pots tenir igual.
La normativa està molt bé, però em sembla que ens passem de "legalistes" i perdem la perspectiva de les coses. Estem parlant d'una crema que es posa sense recepta i que pel que entenc, aquesta mare ja ha posat a la seva filla, pel que si li hagués fet reacció ja ho sabria.
Precisament ahir li comentava a la mestra de la llar de la meva filla, que encara hi ha molts mosquits, a la meva filla li reaccionen fatal les picades... Li vaig dir que li portaria un roll-on antimosquits perquè a la tarda abans de sortir al pati li posi. No em va posar cap pega, per sort!!!!!
Així doncs, que en penseu?? Hauria d'anar al CAP a demanar una recepta pel repel·lent de mosquits, l'Arnidol i per la crema del culet???? Millor no, potser la pediatra em prendrà per boja!!!!!
Precisament ahir li comentava a la mestra de la llar de la meva filla, que encara hi ha molts mosquits, a la meva filla li reaccionen fatal les picades... Li vaig dir que li portaria un roll-on antimosquits perquè a la tarda abans de sortir al pati li posi. No em va posar cap pega, per sort!!!!!
Així doncs, que en penseu?? Hauria d'anar al CAP a demanar una recepta pel repel·lent de mosquits, l'Arnidol i per la crema del culet???? Millor no, potser la pediatra em prendrà per boja!!!!!
- mari09

... el nen cuan comença el curs escolar,la mare o el pare ha de omplir un fulll on ha de posar si el nen pateix alguna malaltia cronica o al.lergia..aixi q la mestra sabia q la nena no té cap al.lergia( tenia el meu consentiment i no era la primera vegada q feia servir la pomada!!!!!!!! i a mas a mas li va mirar on tenia la inflor i com era!!!!...aixó no ho puc entendre...veus q té una inflor com una casa de gran,li veus q no pot aguantar el picor i et quedas imune!!!!!!...perdoneu les mestres q m'habieu contestat però la actuació ha sigut " massa legal" per no dir un altre paraula.
Per cert, el mosquit li va picar al pati però tampoc soc tan exagerada per culpabilitzar al col.legi, em sembla tan absurd com la seva actuació ...no vull deviar el tema,però cuan se'n van de colonies i passa una cosa semblant les mestres no li posan pomadeta per el picor??!!!
..per cert,sí algú sap el link de la normativa li agrairia!
Per cert, el mosquit li va picar al pati però tampoc soc tan exagerada per culpabilitzar al col.legi, em sembla tan absurd com la seva actuació ...no vull deviar el tema,però cuan se'n van de colonies i passa una cosa semblant les mestres no li posan pomadeta per el picor??!!!
..per cert,sí algú sap el link de la normativa li agrairia!
Hola maques,
us estic llegint i vaja, la meva opinió és com la de la majoria, està bé la normativa però tampoc cal passar-se. Bé, m'ha sorprès això del Betadine. Així doncs, si un nen cau i se li fa una ferida no li posarán betadine, aigua oxigenada ni res? El deixaran allà sagnant?
Ostres tu! Em sembla molt heavy.
us estic llegint i vaja, la meva opinió és com la de la majoria, està bé la normativa però tampoc cal passar-se. Bé, m'ha sorprès això del Betadine. Així doncs, si un nen cau i se li fa una ferida no li posarán betadine, aigua oxigenada ni res? El deixaran allà sagnant?
Ostres tu! Em sembla molt heavy.
Noies, penso que esteu traient les coses de context! Per mi és evident que si un nen es fa un pelat no el deixem allà tirat dessagnant-se! Si un nen es fa una ferida se li neteja bé amb aigua i sabó, si es fa un cop se li posa gel, i si cal alguna altra intervenció es truca als pares o a l'ambulància si cal (per cert, per desgràcia m'hi he trobat). No són coses per riure, jo conec una noia al.lèrgica al iode ( que per més inri és infermera), i una altra a la vaselina... coses ben inofensives, oi?
Per cert, una nota signada no és suficient,... entenc que en el teu cas ho vegis normal, però avui en dia et pots trobar de tot... jo conec a una mestra que la van denunciar perquè durant la seva classe un nen havia tret la cadira a un altre i aquest, en caure, es va trencar el braç... Ja ho veieu, doncs, imagino que hi ha poques mestres amb ganes de saltar-se les normes.
I repeteixo, penso que si l'inflamació era tan gran com dius, sí que t'hauria d'haver avisat. Des de casa buscaré el link, que des del mòbil no puc.
Per cert, una nota signada no és suficient,... entenc que en el teu cas ho vegis normal, però avui en dia et pots trobar de tot... jo conec a una mestra que la van denunciar perquè durant la seva classe un nen havia tret la cadira a un altre i aquest, en caure, es va trencar el braç... Ja ho veieu, doncs, imagino que hi ha poques mestres amb ganes de saltar-se les normes.
I repeteixo, penso que si l'inflamació era tan gran com dius, sí que t'hauria d'haver avisat. Des de casa buscaré el link, que des del mòbil no puc.
a mi, a totes les escoles que ha anat el meu fill, sempre m'han dit que no es posa ni dóna res sense que es porti un paper del metge dient que s'ha de posar... i per tant si s'ha de donar alguna cosa o posar algo li poso jo abans de sortir de casa (o si agafa horari escolar demano el paper a la pediatra quan em diuq eu s'ho ha de pendre).
el meu fill gran és molt alèrgic a les picades d'insectes i li poso una crem que només es posa un cop al día, me la van receptar però segur que es pot comprar sense recepte, i amb un sol cop deixa de picar-li, megaderma crec que es diu pq ara tin el tub a l'habitació on dorm el peque.
el meu fill gran és molt alèrgic a les picades d'insectes i li poso una crem que només es posa un cop al día, me la van receptar però segur que es pot comprar sense recepte, i amb un sol cop deixa de picar-li, megaderma crec que es diu pq ara tin el tub a l'habitació on dorm el peque.
- papallona84
- :: conillet

- Entrades: 352
- Membre des de: dv. set. 09, 2011 6:12 pm
Mari jo estic amb tu..a ver en cas de q passes algo tenen la nota firmada x la mare dient q li posin la crema...osti tu esq es una pomada x picades i la nena plorant del picor per favor.. n li trobo sentit ho sento x les mestres xo esq n ho entenc
i si mira no es pot q menys q trucar a la mare n?
i si mira no es pot q menys q trucar a la mare n?
Hi ha un altre aspecte que veig que no teniu en compte: i si n'hi posa a un altre nen?? I si aquest nen és al·lèrgic i té una reacció?? I si aquest altre nen troba el tub, no sap què és i ho tasta?? Potser la teva filla és conscient i responsable però, i els altres???
Jo personalment estic d'acord amb la mestra en aquest cas: que no es necessiti recepta no vol dir que no sigui un medicament.
Jo personalment estic d'acord amb la mestra en aquest cas: que no es necessiti recepta no vol dir que no sigui un medicament.
Trobo tan ridícula aquesta postura dels col.legis … com amb la meva filla que a guardería ens van trucar urgentment que haviem d’anar a treure la nena perquè tenia una garrapata al cap ¡¡ Vaig tenir que avisar els meus pares que anessin , i la meva mare, amb un troç de paper higiènic li va treure davant d’elles perquè ni estava enganxada ni res i quan a més li havia saltat allà dintre de la guardería ¡¡ RIDÍCUL ¡¡ I ni això poden fer?? Prefereixen deixar-li al cap el bitxo a una nena d’1 any que elles han de cuidar suposadament ¿? I si per no treure la garrapata la meva filla hagués agafat una infecció, si ningú de nosaltres hagués pogut anar fins hores després, i la garrapata s’hagués enganxat de veritat ¿?
Per l’amor de Deu … i amb els medicaments passa igual …. Que per suministrar medicacions que són generals per tots els nens facin tot l’enrenou que fan ¿¿? Prefereixen tenir un nen amb 40 de febre fins que no arribin els pares?? I si li passa algo al nen ¿??
I jo em pregunto : les mestres també són mares; els hi agradaría que per no subministrar una medicació tan genèrica e inocua com un Apiretal o Dalsy, li passés alguna cosa al seu fill ¿?
Suposo que el dia que passi algo de veritat, perquè acabarà passant, aquesta normativa ridícula canviarà un altre cop …
Per l’amor de Deu … i amb els medicaments passa igual …. Que per suministrar medicacions que són generals per tots els nens facin tot l’enrenou que fan ¿¿? Prefereixen tenir un nen amb 40 de febre fins que no arribin els pares?? I si li passa algo al nen ¿??
I jo em pregunto : les mestres també són mares; els hi agradaría que per no subministrar una medicació tan genèrica e inocua com un Apiretal o Dalsy, li passés alguna cosa al seu fill ¿?
Suposo que el dia que passi algo de veritat, perquè acabarà passant, aquesta normativa ridícula canviarà un altre cop …
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 13 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |