Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez
Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez
Sí, una cosa no li agrada avui, però li encanta demà. I al revés. Vés oferint i un dia, potser, ho agafarà i s'ho menjarà. 
Hola guapes
A mig novembre em reincorporo a la feina.. El meu peque tindra 5 mesos i mig. De moment fem LME i voldria introduir els aliments amb el metode del CG pero estara cinc hores amb la cangur.. Com ho heu fet? Jo tenua previst treure.m llet i q li dones la cangurca mig mati.. Pensava q hi fes amb cullera en plan papilla d cereals pq aixi potser amb aixo ha farem fins q jo arribi amb la teta.. Com ho heu fet vosaltres??..
I dpres a casa com ho feieu? Li deixaveu al seu abast troços d menjar normal i q vagi jugant??.. Consells please!!
Gracies marones.
A mig novembre em reincorporo a la feina.. El meu peque tindra 5 mesos i mig. De moment fem LME i voldria introduir els aliments amb el metode del CG pero estara cinc hores amb la cangur.. Com ho heu fet? Jo tenua previst treure.m llet i q li dones la cangurca mig mati.. Pensava q hi fes amb cullera en plan papilla d cereals pq aixi potser amb aixo ha farem fins q jo arribi amb la teta.. Com ho heu fet vosaltres??..
I dpres a casa com ho feieu? Li deixaveu al seu abast troços d menjar normal i q vagi jugant??.. Consells please!!
Gracies marones.
Hola Mar!
Te'n recordes de mi???
5 mesos i mig ja!! que ràpid passa el temps!!!
Jo crec que encara és petit per començar amb l'alimentació complementària. El primer que has de veure és que s'aguanti sol assegut, que tingui interés pel menjar quan mengeu vosaltres i que hagi perdut el reflexe d'extrusió, que és allò que fan amb la llengua quan li fiques alguna cosa a la boca, per seguretat ho treuen cap a fora.
Quan es compleixen aquestes tres condicions en teoria el nen està preparat per començar a menjar sòlids i això sol passar a partir dels 6 mesos, tot i que alguns nens ho fan abans, no tots ni molt menys. Per exemple el meu abans dels 6 mesos s'aguantava sol asegut, però no mostrava cap interès pel menjar. De fet, fins passats els 7 mesos no va començar a tastar algo i a menjar algo una mica més apreciable ben passats els 8... gairebé 9 diria jo...
En això de la cangur no et puc ajudar perquè jo vaig tenir la immensa sort de poder estar a casa amb ell fins els 14 mesos que em vaig incorporar a la feina. Però penso que amb 5 mesos i mig la cangur pot provar de donar-li la teva llet amb un gotet.
Si veus que té interès pel menjar i ja s'aguanta asegut sol a la trona, li pots posar al davant aliments tous perquè vagi tocant i experimentant. L'única condició és que siguin tous i prou grans com perquè els pugui agafar amb la ma sencera (pensa que encara no fa la pinza) per tant, la mida ha de ser més gran que el seu puny tancat: bastonets de pastanaga bullida, trossos de patata bullida, plàtan madur... coses així.
Però jo ho faria estant jo present, no que ho faci la cangur, ella que li doni la teva llet i tu a casa, a l'hora dels àpats, el seus a la trona o a la falda i que us vegi menjar amb família. Si veus que l'interessa, doncs li ofereixes cosetes d'aquestes.
Però no tinguis pressa. Hi ha nens que de seguida comencen a menjar com bojos, d'altres son molt més lents.
Lectures interessants: "Mi niño no me come" de Carlos Gonzalez; "Se me hace bola" de Julio Basulto i "El niño ya come solo" de Gill Rapley
Jo estic molt contenta d'haver introduït l'AC així, i això que el meu nen és mooolt poc menjador, però ara amb 15 messos a la guarde menja de tot i ell solet
Ja aniràs explicant com us va
Que vagi molt bé la reentrada a la feina
Te'n recordes de mi???
5 mesos i mig ja!! que ràpid passa el temps!!!
Jo crec que encara és petit per començar amb l'alimentació complementària. El primer que has de veure és que s'aguanti sol assegut, que tingui interés pel menjar quan mengeu vosaltres i que hagi perdut el reflexe d'extrusió, que és allò que fan amb la llengua quan li fiques alguna cosa a la boca, per seguretat ho treuen cap a fora.
Quan es compleixen aquestes tres condicions en teoria el nen està preparat per començar a menjar sòlids i això sol passar a partir dels 6 mesos, tot i que alguns nens ho fan abans, no tots ni molt menys. Per exemple el meu abans dels 6 mesos s'aguantava sol asegut, però no mostrava cap interès pel menjar. De fet, fins passats els 7 mesos no va començar a tastar algo i a menjar algo una mica més apreciable ben passats els 8... gairebé 9 diria jo...
En això de la cangur no et puc ajudar perquè jo vaig tenir la immensa sort de poder estar a casa amb ell fins els 14 mesos que em vaig incorporar a la feina. Però penso que amb 5 mesos i mig la cangur pot provar de donar-li la teva llet amb un gotet.
Si veus que té interès pel menjar i ja s'aguanta asegut sol a la trona, li pots posar al davant aliments tous perquè vagi tocant i experimentant. L'única condició és que siguin tous i prou grans com perquè els pugui agafar amb la ma sencera (pensa que encara no fa la pinza) per tant, la mida ha de ser més gran que el seu puny tancat: bastonets de pastanaga bullida, trossos de patata bullida, plàtan madur... coses així.
Però jo ho faria estant jo present, no que ho faci la cangur, ella que li doni la teva llet i tu a casa, a l'hora dels àpats, el seus a la trona o a la falda i que us vegi menjar amb família. Si veus que l'interessa, doncs li ofereixes cosetes d'aquestes.
Però no tinguis pressa. Hi ha nens que de seguida comencen a menjar com bojos, d'altres son molt més lents.
Lectures interessants: "Mi niño no me come" de Carlos Gonzalez; "Se me hace bola" de Julio Basulto i "El niño ya come solo" de Gill Rapley
Jo estic molt contenta d'haver introduït l'AC així, i això que el meu nen és mooolt poc menjador, però ara amb 15 messos a la guarde menja de tot i ell solet
Ja aniràs explicant com us va
Que vagi molt bé la reentrada a la feina
Cayena carinyet clar q me.n recordo de tu!!!! Et vaig llegint pel SP!
Gracies x la resposta... Finalment crec q podre sortir de la feina x donar el pit al peque.. Aixi m estalvio d treure llet.. I pel tema AC esperare tal com dius!.
Gracies bonica ! Un petonas.
Gracies x la resposta... Finalment crec q podre sortir de la feina x donar el pit al peque.. Aixi m estalvio d treure llet.. I pel tema AC esperare tal com dius!.
Gracies bonica ! Un petonas.
Hola noies! M'afegeixo el fil!
El meu fill té 3 mesos però em vull començar a informar no fos cas que a la revisió dels 4 mesos em diguin de començar amb les papilles de fruites. No voldria fer el que em diu la infermera havent-hi opcions que considero millors.
He vist fills d'amigues amb les papilles tancant la boca i que els forcen a menjar, tinc clar que no és el que vull pel meu fill.
Creieu que amb el llibre d'en Carlos González en faré prou?
Quan es pot començar? quan s'aguanti assentat?
El meu fill té 3 mesos però em vull començar a informar no fos cas que a la revisió dels 4 mesos em diguin de començar amb les papilles de fruites. No voldria fer el que em diu la infermera havent-hi opcions que considero millors.
He vist fills d'amigues amb les papilles tancant la boca i que els forcen a menjar, tinc clar que no és el que vull pel meu fill.
- lavidaesbonica
- :: granota

- Entrades: 233
- Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm
Navi ha escrit:Hola noies! M'afegeixo el fil!
Hola Navi!
Jo tot i que encara no he començat amb les papilles de fruites també penso com tu, no vull forçar a menjar a la meva filla ni que el moment de l'àpat es converteixi en una batalla! Ella té cinc mesos i aquesta setmana ens van dir de començar amb la papilla de cereals s/g pels matins. Com que mai ha estat massa menjadora les meves expectatives no eren massa bones, però sorprenentment li està encantant la papilla! La setmana que ve començarem amb la de fruita.. T'ho explico perquè jo sóc del parer que, si els agrada el triturat doncs estupendo! no cal tampoc ser rígids i evitar triturats per únicament oferir-li trossets... bé, aquesta és la meva opinió! Amb els triturats també gaudeixen perquè la cullera, el fet de donar-li des d'una posició nova a la del biberó, etc.. també és una novetat que pot resultar molt estimulant per a ells! Aleshores, jo el que vull fer és, en el cas que em rebutgés la fruita triturada (després d'haver provat mil combinacions de fruita possibles) sí que esperaria a poder sentar-la a la trona per oferir-li trossets, ja que sinó es podria ennuegar! i mentrestant doncs continuar amb els biberons de llet i les papilles de cereals. Obligar-la no ho faré! Si no ho rebutgés i també li agradés el triturat de fruita la meva idea és, paulatinament, anar-li oferint trossets de fruita juntament amb el triturat. D'aquesta manera començaria a provar noves textures!
El llibre del Carlos González el tinc i està molt molt bé!
Bé, espero que t'hagi servit la meva experiència i idea de com introduir l'AC! Evidentment que hi haurà altres opinions i maneres de fer! Tu tries

Gràcies per explicar-me la teva experiència Lavidaesbonica!
Ja m'he llegit el llibre i m'ha quedat molt més clar!
Ja m'he llegit el llibre i m'ha quedat molt més clar!
Hola noies!
El meu nen ja té sis mesos i des dels 5 aprox que me l'assento a la falta quan dino. perquè sinó no em deixa menjar.. mostra molt interès amb el menjar, tot i que encara no s'aguanta assegut sol.. De moment li he deixat al seu abast alguna cosa, com un trosset de pa, uns trossos de pollastre prou grans perquè els pugui agafar amb la mà, dos o tres macarrons, mongeta verda, pastanaga, pera, plàtan... ell va agafant coses i les va xupant i les deixa anar.. alguna cosa menja perquè les caques són diferents, i trobo algun trosset de menjar.. Faig bé? o hauria d'esperar a que s'aguantés perfectament sol per oferir-li menjar?.. és que voldria aprofitar que ell mostra interès..
El cas és que això ho podem fer el cap de setmana, perquè entre setmana està amb la cangur fins a les 14.00h.. Llavors anem a casa i fem pit i normalment té tanta son que ja no està per res més.. li costa molt dormir així que va fent sontets petits, normalment als meus braços o al cotxet.. el cas és que al migdia no tenim massa temps ni ganes per fer "tastets", i al vespre també està ko de tot el dia i l'únic que vol és pit i dormir.. Com ho feu vosaltres?? no se si dir-li a la cangur que li ofereixi verdura al migdia (haurà de ser triturat perquè ella té por que s'ennuegui..), o no fem res i que vagi provant cosetes solament el cap de setmana?? Que en penseu??
Petons!
El meu nen ja té sis mesos i des dels 5 aprox que me l'assento a la falta quan dino. perquè sinó no em deixa menjar.. mostra molt interès amb el menjar, tot i que encara no s'aguanta assegut sol.. De moment li he deixat al seu abast alguna cosa, com un trosset de pa, uns trossos de pollastre prou grans perquè els pugui agafar amb la mà, dos o tres macarrons, mongeta verda, pastanaga, pera, plàtan... ell va agafant coses i les va xupant i les deixa anar.. alguna cosa menja perquè les caques són diferents, i trobo algun trosset de menjar.. Faig bé? o hauria d'esperar a que s'aguantés perfectament sol per oferir-li menjar?.. és que voldria aprofitar que ell mostra interès..
El cas és que això ho podem fer el cap de setmana, perquè entre setmana està amb la cangur fins a les 14.00h.. Llavors anem a casa i fem pit i normalment té tanta son que ja no està per res més.. li costa molt dormir així que va fent sontets petits, normalment als meus braços o al cotxet.. el cas és que al migdia no tenim massa temps ni ganes per fer "tastets", i al vespre també està ko de tot el dia i l'únic que vol és pit i dormir.. Com ho feu vosaltres?? no se si dir-li a la cangur que li ofereixi verdura al migdia (haurà de ser triturat perquè ella té por que s'ennuegui..), o no fem res i que vagi provant cosetes solament el cap de setmana?? Que en penseu??
Petons!
Mar jo penso que ho heu de fer com us vagi millor al nen i a vosaltres.
Si per logística entre setmana toca purés doncs purés, el cap de setmana ja anireu fent. El nen és petit encara i, a més, teniu una cosa al vostre favor, i és que té interès pel menjar. El meu als 6 mesos només l'interessava jugar amb el menjar: aixafar, llençar, esclafar contra la safata de la trona, restregar-se'l per la cara, cabell, cos...
Si la cangur li dóna el pure al migdia, pots provar a oferir-li fruita o alguna cosa més a mitja tarda, per exemple. I el cap de setmana podeu anar fent com esteu fent fins ara. No cal tenir pressa, podeu anar al ritme que marqui el nen.
Penso, per exemple, si la cangur enlloc del típic puré li dóna cosetes xafadetes o de textura molt tova, vull dir, per exemple, si fa patata, pastanaga i monjeta, enlloc de ficar-ho tot dins del turmix que li posi en un platet xafadet perquè el nen diferenciï sabors... i el pollastre, ben talladet a contraveta, que fa filets, impossible que s'ennuegui o carn de vedella picada i passada per la paella... Poma rallada o al forn, o plàtan xafadet, arros molt bullidet, sèmola... És una opció intermitja entre el triturat i els trossos. No se, podríeu provar així amb la cangur.
Això no és estrictament BLW,però jo penso que cada família s'ha d'organitzar com millor li va.
Ja ens explicaràs!
Si per logística entre setmana toca purés doncs purés, el cap de setmana ja anireu fent. El nen és petit encara i, a més, teniu una cosa al vostre favor, i és que té interès pel menjar. El meu als 6 mesos només l'interessava jugar amb el menjar: aixafar, llençar, esclafar contra la safata de la trona, restregar-se'l per la cara, cabell, cos...
Si la cangur li dóna el pure al migdia, pots provar a oferir-li fruita o alguna cosa més a mitja tarda, per exemple. I el cap de setmana podeu anar fent com esteu fent fins ara. No cal tenir pressa, podeu anar al ritme que marqui el nen.
Penso, per exemple, si la cangur enlloc del típic puré li dóna cosetes xafadetes o de textura molt tova, vull dir, per exemple, si fa patata, pastanaga i monjeta, enlloc de ficar-ho tot dins del turmix que li posi en un platet xafadet perquè el nen diferenciï sabors... i el pollastre, ben talladet a contraveta, que fa filets, impossible que s'ennuegui o carn de vedella picada i passada per la paella... Poma rallada o al forn, o plàtan xafadet, arros molt bullidet, sèmola... És una opció intermitja entre el triturat i els trossos. No se, podríeu provar així amb la cangur.
Això no és estrictament BLW,però jo penso que cada família s'ha d'organitzar com millor li va.
Ja ens explicaràs!
Tingues en compte q faras una transicio a solids i no BLW. Fer BLW significa fer 6 mesos minim de LME/LAE, esperar q s'aguantin ells solets asseguts i deixar q s'autorregulin sempre. D'aquesta manera el nado apren a mastegar abans d'empassar i adquireix el reflex de fer arcada quan s'ennuega. El q ha fet papilles no s'ha autorregulat (personalment no crec q sigui un problema) i no ha adquirit el reflex d-extrusio. X aixo has de vigilar mes amb els ennuegaments.
Et recomano q t'informis molt sobre el tema, jo aprenc molt dels grups de BLW del facebook.
Salutacions!
Et recomano q t'informis molt sobre el tema, jo aprenc molt dels grups de BLW del facebook.
Salutacions!
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
Ups! He fet un copy&past d'una entrada q vaig fer ahir a un altre fil sense retocar!
Et recomano "se me hace bola" de julio basulto.
Et recomano "se me hace bola" de julio basulto.
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
Hola noies! El meu petit encara té 4 mesos i mig però estic començant a informar-me sobre la AC. Paparra nosaltres vem anar a veure una xerrada del Basulto, és sencillament genial i molt pro-Carlos Gonzalez, a més. La meva pregunta és (i disculpeu la meva ignorància), que és BLW?
Merci!
Merci!
- PetitPrincep79
- :: girafa

- Entrades: 2004
- Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm
Clara13 ha escrit:Hola noies! El meu petit encara té 4 mesos i mig però estic començant a informar-me sobre la AC. Paparra nosaltres vem anar a veure una xerrada del Basulto, és sencillament genial i molt pro-Carlos Gonzalez, a més. La meva pregunta és (i disculpeu la meva ignorància), que és BLW?
Merci!
El Baby Led Weaning seria la introducció de menjar sense papilles des de l'autorregulació del bebé.
Bàsicament és una manera natural d'oferir l'alimentació complementària, on el bebé és un més a l'hora dels àpats i tothom menja igual (al principi un xic adaptat al bebé). El menjar es faa trossos que puguin gestionar, i es permet que el bebé participi de la tria alimentària, sense forçar, sense demanar que megi més... Al principi és molt d'experimentació.
La lactancia ha de ser la base d'alimentació fins a l'any, per això el blw també s'anomena "destete dirigido por el bebé", ja que aquest decideix qué, quan i quant vol menjar.
Nosaltres ho fem des dels 6 mesos (ara té 15), i només puc dir coses positives

http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9
http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/
Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Ostres Petitprincep, que interessant...la meva idea és començar a introduir AC uns 10 o 15 dies abans d'anar a treballar, de la forma més respectuosa possible (ell ja haurà fet 6 mesos). Tinc el llibre de Carlos González (Mi niño no me come) i tot just l'he començat a llegir. Dono el pit de forma exclusiva i el vull continuar donant fins almenys els dos anys i ara que ens iniciarem amb el tema dels sòlids veig que és tot un món. M'atabala una mica el tema organizació relatiu a la lactància, que si treu-te llet, congélala, etc però vaja, entenc que és un procés. El que m'interessa bàsicament és poder iniciar al peque amb aliments sòlids sense haver de recòrrer a llets de fórmula o cereals de farmàcia, però vaig bastant perduda, no sé per on començar. Sabeu d'algun llibre o web on em pugui informar més sobre el BLW?
Gràcies!!
Gràcies!!
De llibres, a part del de Carlos Gonzalez Mi niño no me come, et recomano moltíssim:
- Se me hace bola, de Julio Basulto
- El niño ya come solo, de Gill Rapley i Tracey Murkett
Al Facebook tens un grup tancat que es diu "BLW Alimentación complementaria autoregulada y libre de papillas" És un grup tancat però si demanes entrar t'accepten de seguida. Allà trobaràs molta informació a l'apartat "Archivos" del grup i també els consells i opinions de les mamis que fel BLW. De vegades trobo que són una mica radicals, però en termes generals està bé
- Se me hace bola, de Julio Basulto
- El niño ya come solo, de Gill Rapley i Tracey Murkett
Al Facebook tens un grup tancat que es diu "BLW Alimentación complementaria autoregulada y libre de papillas" És un grup tancat però si demanes entrar t'accepten de seguida. Allà trobaràs molta informació a l'apartat "Archivos" del grup i també els consells i opinions de les mamis que fel BLW. De vegades trobo que són una mica radicals, però en termes generals està bé
Moltes gràcies!
Una última consulta... vull evitar els cereals de farmàcia a tota costa. Quins cereals es poden donar al principi que no portin gluten, només l'arròs? Què puc oferir que porti gluten més endavant, pasta i pa? En quin ordre els doneu, mati, migdia, vespre?...Perdoneu per les preguntes, és que ho vull fer tan bé com pugui amb el meu petit.
Una última consulta... vull evitar els cereals de farmàcia a tota costa. Quins cereals es poden donar al principi que no portin gluten, només l'arròs? Què puc oferir que porti gluten més endavant, pasta i pa? En quin ordre els doneu, mati, migdia, vespre?...Perdoneu per les preguntes, és que ho vull fer tan bé com pugui amb el meu petit.
Mill, quinoa, fajol, polenta (blat de moro, vaja), amarant, arròs i segur que me'n deixo no porten gluten. Tens per triar.
- Rossinyola
- :: pantera

- Entrades: 806
- Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am
Clara, com t'ha dit la Mara les opcions de cereals són grandísimes. Sobre els horaris, jo li donava quan jo menjava, mai he fet "l'hora de" per entendre'ns. Per donar cereals pots fer-hi en gra, sèmoles, tortitas, pa del que sigui, tot vigilant q no tingui sal i ja està. Sé q fa respecte al principi, sobretot tenint en compte el bombardeig d'horaris i grams q donen molts metges, però si et guies pel sentit comú la introducció d'aliments és molt fàcil i t'ho passaras pipa, fregon en mà això sí 

Ostres que bé, moltes gràcies per la info. Suposo que se'm veu bastant insegura, és que és tanta la informació que et donen i tan diversa que al final el cacau mental és impressionant, jeje! L'altre dia al pediatre em van donar un llistat d'aliments per començar i com no, hi ha cereals de farmàcia, purés, etc. i tot triturat, just al revés de com ho vull fer i clar, al final ja no saps per on tirar.
- PetitPrincep79
- :: girafa

- Entrades: 2004
- Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm
Com et diu la Cayena, pel facebook aquest grup està molt bé!
Sobre quan donar cereals, doncs quan tu també en mengis. A casa jo esmorzo pa amb tomata, doncs la petita també. Si per dinar menjo pasta (arros, cuscus, macarrons, mill...) doncs ella també. Així que intento menjar variat i així ella també ho fa
Sobre quan donar cereals, doncs quan tu també en mengis. A casa jo esmorzo pa amb tomata, doncs la petita també. Si per dinar menjo pasta (arros, cuscus, macarrons, mill...) doncs ella també. Així que intento menjar variat i així ella també ho fa
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |