Dubtes sobre el BLW

Més qüestions.
tineta14
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Dubtes sobre el BLW

EntradaAutor: tineta14 » dc. oct. 29, 2014 6:18 pm

Hola!!

Ja sé que s'ha parlat força sobre el BLW en altres espais però jo tinc dubtes concrets al respecte que no acabo de trobar-ne la resposta..
Suposo que aviat, cap als 6 mesos de la nena, la pediatra em dirà de començar a introduir AC com ara la fruita i em vull començar a preparar! La meva idea és, sobretot, no convertir el moment dels apats en una batalla campal! vull que sigui un moment agradable, sobretot per a ella! Bé, imagino que com tothom.. Jo havia pensat començar amb triturats ja que, si ho accepta, doncs millor que millor, i paral·lelament també li aniria oferint trossos. I és que penso que fins que no s'aguanti asseguda no la podem posar a la trona, li haurem de donar des de l'hamaca i, per tant, si li volgués oferir trossos no és gens pràctic a l'hamaca...no? lo ideal seria en una trona amb una safata.. :-:) . Com us ho feu les que començeu directament amb els trossos? si no s'aguanta assegut el poseu igualment a la trona? o els hi doneu igualment a l'hamaca...??
Algú ha fet això de donar triturats + trossos?

Algun consell siusplau! Gràcies!!!
Rossinyola
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Dubtes sobre el BLW

EntradaAutor: Rossinyola » dc. oct. 29, 2014 6:58 pm

Si no s'aguanta asseguda no s'hauria de començar l'AC, molt menys donar trocets en una hamaca on podria ennuegar-se molt fàcilment. La gràcia d'introduïr el menjar en trocets és q ells mateixos escullin què es posaran a la boca i com. Això dificilment es pot fer en una hamaca. Jo vaig començar entaulant-me sempre amb ella i procurava menjar el mateix. Els primers mesos només jugava i experimentava. Mica en mica va anar menjant més i ara és una nena q menja de tot i en quantitat. Durant el primer any la llet és l'aliment principal, per alguna cosa s'anomenen lactants, i l'ac és aprenentatge. Si vols fer triturats cap problema, jo li feia pures o cremes si en feia per mi, però no és una necessitat nutricional, la llet sí ho és.
Per molta més info i consells sobre com començar hi ha aquest fil viewtopic.php?nomobile=1&f=16&t=17340&p=1741304#p1741304
Imatge

Imatge

Imatge
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dc. oct. 29, 2014 10:20 pm

tineta14 ha escrit:Jo havia pensat començar amb triturats ja que, si ho accepta, doncs millor que millor

Home, jo no diria que millor... Potser al principi resulta més còmode i tranquil·litzador (si ho accepta), però, si fas BLW, tu dines i sopes tranquil·lament amb els teus fills mentre els altres fan avions i posen mòbils per distreure i ha de fer dos torns per menjar. Poc pràctic i poc educatiu.

tineta14 ha escrit:I és que penso que fins que no s'aguanti asseguda no la podem posar a la trona, li haurem de donar des de l'hamaca i, per tant, si li volgués oferir trossos no és gens pràctic a l'hamaca...no?

Fins que un nen no s'aguanta assegut tot sol no hauria de menjar. N'hi ha que ho fan amb sis mesos, d'altres amb set (la meva filla), i alguns amb vuit (el meu fill). I mai s'ha de donar menjar si estan reclinats.

Us animo a provar-ho perquè us asseguro que, si ho feu, tot i que hi ha moments que estàs fins al monyo de netejar, al cap de poc temps ja tindreu la sensació que és el millor que hauríeu pogut fer. De debò. :ok:
Mara17 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 29, 2014 10:29 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
PetitPrincep79
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dc. oct. 29, 2014 10:26 pm

Si no s'aguanta asseguda, jo no començaria AC ni amb papilles ni amb trossos.
Els requisits per començar l'AC són: que s'aguanti assegut sol (i per menjar a trossos això és súper important), que hagi desaparegut el reflex d'extrusió i que s'interessi pel menjar.
Sobre combinar BLW i papilles, hi ha gent que ho fa, però hi ha infants que no ho toleren bé, és una cosa a valorar.
Per fer BLW és molt senzill, només cal sentir-se molt preparada, i oferir menjar mentres la familia fa els àpats, des de l'inici com un més a taula. Òbviament no se li dóna tot el que menja la familia, si no de mica en mica es van oferint major varietat d'aliments. Els trossos han de ser grans, tipo pal de 4/5 cm... A mesura que s'avanci i millori la pinça, els trossos passen a ser més petits.
Jo ho recomano, la meva ara té 13 mesos i és una passada veure-la menjar com una més quan estem entaulats.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
garota
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

EntradaAutor: garota » dj. oct. 30, 2014 7:02 am

Totalment d'acordamb el que t'han dit les companyes! Amb el meu fill també ho he fet , i ha sigut i és genial. A part de la comoditat quecomporta i els eneficis com t'han dit, ajudes a que el nen sàpiga escollir, decidir què li agrada, què no, li dona autonomia, seguretaT, tranquilitat,.... Ell sent que confies en ell i això ajuda en tot el procés!
Paparra
:: poltre
Entrades: 658
Membre des de: ds. feb. 23, 2013 6:19 pm

EntradaAutor: Paparra » dj. oct. 30, 2014 7:37 am

Nosaltres tambe fem BLW (nina de 9 mesos), i nomes menja crema de verdures si es el q faig x nosaltres, a tall personal penso que no es massa bo barrejar triturats i trossos pq el peque es deu fer la pixa un lio i no sap quan ha de mastegar i quan ha d'empassar.
Coincideixo amb tot el que et diuen les compis.
Et recomano llegir llibres sobre el tema!
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
tineta14

EntradaAutor: tineta14 » dj. oct. 30, 2014 8:24 am

Gràcies per les vostres aportacions! però uns aclariments... quan dieu "que s'aguanti asseguda" a què us referiu, que ella mateixa ja se sàpiga asseure tota sola, des de la posició de panxa amunt o panxa avall, o que simplement quan la posis a la trona s'aguanti?? Per altra banda, si per exemple fins els 8 mesos no s'aguantés asseguda aleshores no li hauria d'introduir AC fins aleshores? i si el pediatre us diu d'introduir-li alguns aliments no li feu cas? només pregunto eh! és que tinc molts dubtes!

Gràciessss :globus:
lavidaesbonica
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

EntradaAutor: lavidaesbonica » dj. oct. 30, 2014 9:01 am

Ostres! jo estic igual! també estic pensant en fer BLW i tinc molts dubtes! A veure si els anem resolent ;).
PetitPrincep79
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dj. oct. 30, 2014 9:34 am

tineta14 ha escrit:Gràcies per les vostres aportacions! però uns aclariments... quan dieu "que s'aguanti asseguda" a què us referiu, que ella mateixa ja se sàpiga asseure tota sola, des de la posició de panxa amunt o panxa avall, o que simplement quan la posis a la trona s'aguanti?? Per altra banda, si per exemple fins els 8 mesos no s'aguantés asseguda aleshores no li hauria d'introduir AC fins aleshores? i si el pediatre us diu d'introduir-li alguns aliments no li feu cas? només pregunto eh! és que tinc molts dubtes!

Gràciessss :globus:

Amb això hi ha molta controvèrsia... Jo entenc que es q s'aguanti assegut (esquena recte, q no es vagi de cantó), no que s'assegui sol. La meva als 6 mesos tenia molt bona postura asseguda i sentar-se sola no ho va aconseguir fins els 10 mesos.
I les recomenacions del pediatra en la introdcucció d'aliments jo no ho he seguit pas, jo feia un únic aliment nou per dia i sempre al matí/migdia per veure tolerància. Ha menjat salmó abans que vedella jejeje
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
tineta14

EntradaAutor: tineta14 » dj. oct. 30, 2014 9:57 am

Ok Petitprincep, jo també pensava que més aviat era esperar a que s'aguantés amb l'esquena recta més que no pas esperar a que fos ella que sapigués sentar-se sola... perquè sinó hauríem d'esperar molt de temps..! Aleshores com saps que ja s'aguanta recte, la vas posant a la trona i quan veus que s'aguanta recte ja pots començar amb l'AC? Ella ja fa l'esforç d'inclinar-se endavant, quan la tinc a les cames semiestirada fa força com per posar-se asseguda! però jo no la vull forçar però alhora veig que vol.. i ja no li agrada estar-se a terra! vol veure món! :-:)
petitajo
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dj. set. 05, 2013 5:00 pm

EntradaAutor: petitajo » dc. des. 03, 2014 12:54 pm

Hola!
Ho recupero pq m'interesa molt. La meva petita aviat fara els 6 mesos i mostra molt interés pel nostre menjar. De moment nomes menja papilles de fruites i no li agraden massa, a vegades li donc un troset de platan i el va xupant. La pera em fa por per si xupant xupant aconsegueix trencar un tros i s'ofega.
La meu dubte es, perdoneu tot just acabo de descubrir el BLW, tot i q li ofereixi un tros gran no pot ser q s'ofegui???

edito,
a vegades utilitzem un triturador manual per fer la papilla de fruita i ho deixem una mica tot amb gromulls, la nena a vegades sembla q s'escanyi.
Imatge

Imatge
tineta14

EntradaAutor: tineta14 » dj. des. 04, 2014 12:08 pm

petitajo ha escrit:Hola!
Ho recupero pq m'interesa molt. La meva petita aviat fara els 6 mesos i mostra molt interés pel nostre menjar. De moment nomes menja papilles de fruites i no li agraden massa, a vegades li donc un troset de platan i el va xupant. La pera em fa por per si xupant xupant aconsegueix trencar un tros i s'ofega.
La meu dubte es, perdoneu tot just acabo de descubrir el BLW, tot i q li ofereixi un tros gran no pot ser q s'ofegui???

edito,
a vegades utilitzem un triturador manual per fer la papilla de fruita i ho deixem una mica tot amb gromulls, la nena a vegades sembla q s'escanyi.

Hola petitajo!

I si proves amb un mossegador d'aquells anti-ofec?
Paparra
Entrades: 658
Membre des de: ds. feb. 23, 2013 6:19 pm

EntradaAutor: Paparra » dg. des. 07, 2014 4:03 pm

Hola petitajo,
Tingues en compte q faras una transicio a solids i no BLW. Fer BLW significa fer 6 mesos minim de LME/LAE, esperar q s'aguantin ells solets asseguts i deixar q s'autorregulin sempre. D'aquesta manera el nado apren a mastegar abans d'empassar i adquireix el reflex de fer arcada quan s'ennuega. El q ha fet papilles no s'ha autorregulat (personalment no crec q sigui un problema) i no ha adquirit el reflex d-extrusio. X aixo has de vigilar mes amb els ennuegaments.
Et recomano q t'informis molt sobre el tema, jo aprenc molt dels grups de BLW del facebook.
Salutacions!
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
petitajo

EntradaAutor: petitajo » dc. des. 17, 2014 7:23 am

Moltes gracies,
la veritat es q encara m'he d'informar molt, en un altre fil he trobat la recomenacio de tres llibres q crec q m'aportaran molt, ja tinc lectura per Nadal.
Us reservo pero per dubtes q em puguin sortir, sempre es bo aprendre de l'experiencia dels demes!! >.-<:
Imatge

Imatge
petitajo

EntradaAutor: petitajo » dc. des. 17, 2014 7:31 am

Hola petitajo!

I si proves amb un mossegador d'aquells anti-ofec?[/quote]

En tinc un pero no m'acaba d'agradar, la reixeta de tela queda tota bruta i pringosa, no ho vec gaire higienic
Imatge

Imatge
petitajo

EntradaAutor: petitajo » dc. des. 17, 2014 7:33 am

tineta14 ha escrit:
petitajo ha escrit:Hola!

edito,

Hola petitajo!

I si proves amb un mossegador d'aquells anti-ofec?

En tinc un pero no m'acaba d'agradar, la reixeta de tela queda tota bruta i pringosa, no ho vec gaire higienic
Imatge

Imatge

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::