BODA CIVIL

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..
PEDRA LLUNA
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dt. feb. 04, 2014 12:02 pm

BODA CIVIL

EntradaAutor: PEDRA LLUNA » dc. oct. 15, 2014 6:36 pm

Hola Gent! A veure si algú em pot ajudar amb alguns dubtes que tinc. Jo i la meva parella serem pares, actualment no estem casats i hem pensat fer-ho després que neixi la nena aprofitant el dia del bateig, faríem una celebració íntima amb la família, però voldríem aprofitar el dia per fer festa doble.
El bateig seria en diumenge i per tant la boda també ho hauria de ser, ens faria gràcia que ens casés l'alcalde del municipi (perquè el coneixem). Els meus dubtes son:

- Ens podrà casar l'alcalde o serà només "paripé"? i el que compta realment és tot el que farem al Registre Civil uns dies abans. O podem presentar paperassa al jutjat i celebració amb testimonis aquell diumenge i davant l'alcalde?

És que últimament, algún conegut que s'ha casat, ho han fet entre setmana i els ha casat el jutge...

Em podeu explicar com funciona?
Lataat
:: peixet
:: peixet
Entrades: 267
Membre des de: dj. maig 22, 2014 12:06 pm

Re: BODA CIVIL

EntradaAutor: Lataat » dc. oct. 15, 2014 7:17 pm

Hola!
Felicitats x partida doble! :)

A mi em va casar l'Alcaldessa del meu poble, i era totalment vàlid perque era ella i en un "recinte" oficial (ella al jardí de casa o al restaurant hagués estat només paripee, m'explico?)

De totes maneres has de parlar amb ells pq tenen dia i hora pels casaments. Per exemple en el meu poble només casa els dissabte de 10 - 13 jo em volia casar per la tarda i no m'ho vam acceptar. Així que lo millor es que hi vagis i t'informis, potser si us coneix...

De totes maneres l'wfpedient matrimonial l'heu de fer igualment en el vostre registre civil! ;)

Espero haver-te ajudat!
Morty
:: zebra
Entrades: 1207
Membre des de: dv. oct. 14, 2011 9:50 pm

EntradaAutor: Morty » dc. oct. 15, 2014 7:27 pm

Hola Pedra Luna!

Nosaltres també ens casarem d'aquí uns dies pel civil però ho farem directament amb el jutge i entre setmana, ja que és gratuït.

Segons el noi que ens va fer els expedients de casament ens va comentar que si et cases de dilluns a divendres a un registre civil, jutjat o ajuntament és gratuït, però si ho vols fer en cap de setmana segurament et faran pagar alguna cosa. A part d'això, et pot casar qualsevol persona oficial (jutge, alcalde o regidor) però per tal que la boda sigui vàlida des del mateix moment i no sigui cap paripé ha de ser dins un recinte oficial (ajuntament o jutjat o registre civil).

Per tant, si us voleu casar i batejar al mateix moment potser haureu de passar primer per l'ajuntament i després per l'església o al revés...

Ah! I entre que t'obren l'expedient fins que es resol i et pots casar has de contar que com a mínim passa un mes i mig o dos! Per tant, ves a fer els tràmits amb temps!
Imatge
Imatge
catalanna
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

EntradaAutor: catalanna » dc. oct. 15, 2014 8:49 pm

Depen del poble, sé de gent que s'havia casat entre setmana i tenia un actor, a mi en canvi em va casar el jutge de pau en dissabte sense problema...
El que no entenc és què vols fer, casar-te pel civil a l'església?? I perdoneu la ignorància, però una parella no casada pot batejar el fill per l'església?
petitacuca
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dv. nov. 08, 2013 8:29 am

EntradaAutor: petitacuca » dc. oct. 15, 2014 9:44 pm

Sí catalana, jo conec gent que no està casada (ni pel civil) i han batejat..
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dc. oct. 15, 2014 10:16 pm

A mi em va casar l'alcalde en dissabte a la sala noble del museu de la ciutat. Va donar la avinentesa que per aquelles dates l'ajuntament feia obres i utilitzaven la sala noble del museu com a sala d'actes. Ens van deixar triar qui volia que ens casés, si un regidor, el jutje de pau o l'alcalde. Vam triar l'alcalde perquè ens va semblar que seria més "festiu", ja que era una boda civil però amb tots els tòpics i rituals d'una boda convencional (tenim gent a la família que els va disgustar que no ho féssim per la església).

Per cert, a mi també m'ha xocat el que comenta la catalanna, boda civil i bateig religiós... una mica contradictori, la veritat. Però jo conec a gent que ni estàn batejats que s'han casat per l'esglèsia i nens de pares no casats que estàn batejats i amb la comunió feta. Que cadascú que faci el que vulgui.
catalanna
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

EntradaAutor: catalanna » dc. oct. 15, 2014 10:50 pm

I tant i tant, que cadascú faci el que vulgui, jo ho preguntava per curiositat, perquè m'ha sorprès! M'estava intentant imaginar com fer les dues coses en un mateix dia!
PEDRA LLUNA

EntradaAutor: PEDRA LLUNA » dj. oct. 16, 2014 8:28 am

Moltes gràcies per les vostres respostes, m'heu ajudat molt, la veritat és que anava bastant perduda, i encara queda molt per anar preguntant als coneguts. El motiu de fer boda civil i bateig religiós, és que jo estic separada i no em puc casar per l'esglèsia, tampoc vull fer la gran boda, amb un simple dinar familiar en tenim prou, i sobretot ho fem per la nena, si no igual ens haguessem esperat algo més.

Morty, vam compartir fòrum una temporada, de quan estàs? Com et trobes? Jo de 20 setmanes , esperant una nena i feliç de la vida :love:

Gràcies a totes i petonets!!
Morty
Entrades: 1207
Membre des de: dv. oct. 14, 2011 9:50 pm

EntradaAutor: Morty » dj. oct. 16, 2014 1:36 pm

Ei Pedra Luna!
Recordo que vam estar compartint post de FIV!
Enhorabona per aquesta nena! Jo ja estic de 28 setmanes esperant un nen.
Que vagi tot molt bé!
Imatge
Imatge
pilar
:: girafa
Entrades: 2222
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 10:08 am

EntradaAutor: pilar » dj. oct. 16, 2014 2:26 pm

jo estic casada per lo civil i els meus nens batejats per l.esglèsia... així q cap problema
Imatge
Imatge
Sara29
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 61
Membre des de: dj. jul. 18, 2013 6:11 pm

EntradaAutor: Sara29 » dj. oct. 16, 2014 4:39 pm

Hola!
Com moltes t'han dit si és dins el recinte, no hi ha problema!
A mi em va casar el meu germà que és regidor. Ens vam casar legalment el dia abans (un divendres) i vam fer el paripé el dia següent. També ens va casar ell i va ser super divertit i emocionant a la vegada!
NADIALLOBET
:: papallona
:: papallona
Entrades: 137
Membre des de: dl. set. 22, 2014 7:50 am

EntradaAutor: NADIALLOBET » dv. oct. 17, 2014 5:01 pm

hola a mi em va casar el jutge de pau el que si em van deixar tria el lloc si al ajuntament o al edifici que diuen la panera al poble on es fill el meu home i on vivia en aquell moment.

no se si alla en agues pogut casar el alcalde pero me semble que no.
yo 26 el47 astenozoospermia leve
26/08 abb
13/10/14 puncio 9 ovuls
15/10/14 transfer de 2 embris calitat 2
30/10/14 TE + BETA 23.2
05/11/14 BETA 2.11 AVORT BIOQUIMIC
Anabela
Entrades: 3
Membre des de: dc. oct. 15, 2014 12:18 pm

EntradaAutor: Anabela » dt. oct. 28, 2014 3:24 pm

Hola!!

Quina casualitat PEDRA LLUNA, estic a la mateixa situació que tu >.-<: . Nosaltres no estem casats i havíem pensat de fer-ho un cop passada la baixa maternal que depèn de la data del part, en principi el 15/01/2014, així aprofitar els 15 dies que et donen per casament i allargar el temps que estarem amb la nostra petita, bueno, allargaríem també amb vacances i tot el que puguem. Li vaig comentar a la parella de fer també el mateix dia el bateig, encara ho hem d'acabar de parlar, però a mi em fa molta il•lusió.

El fet es que vam fer tota la paperassa del Registre Civil a l'agost i el meu pare fins i tot va anar a signar i donar fé que erem parella i ens van dir que en qüestió d'un mes o dos ens trucaríem per dir-nos endavant però encara no tenim resposta, haurem d'acabar trucant. Aquí al meu poble si ho fem al jutjat és gratuit però ha de ser entre setmana, en canvi a l'ajuntament s'ha de pagar i potser et deixan decidir el dia. També hauriem de preguntar a l'esglèsia el tema del bateig.. no se si es tan fàcil decidir un dia i el nostre dia anirà en funció del part... quin lio :-o00m
PEDRA LLUNA

EntradaAutor: PEDRA LLUNA » dl. nov. 03, 2014 10:39 am

Noies gràcies a totes per les vostres respostes, sou uns solets.
Anabela, enhorabona per la boda i per l'embaràs, la meva nena ha de néixer al mes de Març, encara queda però si pel que em dieu la cosa sol trigar, a primers d'any ja començaré a mirar, perquè clar, em de quadrar dates.
Ade
:: puça
:: puça
Entrades: 24
Membre des de: dl. des. 01, 2014 1:20 pm

EntradaAutor: Ade » dj. des. 04, 2014 10:26 am

Una pregunteta... qué es més ràpid casar-se al registre civil o a l'ajuntament? es que estic embarasada i no tinc massa temps ja que voldria la boda abans de que arribi el nen... merci!!!!
Náyade
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

EntradaAutor: Náyade » dj. des. 04, 2014 7:06 pm

Terrassa_4B ha escrit:Una pregunteta... qué es més ràpid casar-se al registre civil o a l'ajuntament? es que estic embarasada i no tinc massa temps ja que voldria la boda abans de que arribi el nen... merci!!!!

Que jo sàpiga és el mateix has d'anar al Registre Civil i allà et diuen la paperassa que has de portar, llavors et citen un dia per anar amb un testimoni i obrir expedient. Agafes data i ja està!

Depèn del poble on visquis, et donen la opció de casar-te a l'ajuntament, o directament el registre civil es dins de l'ajuntament :r)

La meva cunyada, per exemple, va anar al registre a principis d'any i es va casar a l'octubre. No és que vagin massa ràpid, però sempre pots casar-te a un altre poble que tingui menys població i per lo tant, menys llista d'espera.

Sort!! :-)
Imatge Imatge
pilar
Entrades: 2222
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 10:08 am

EntradaAutor: pilar » dv. des. 05, 2014 10:22 am

tot depen del poble i el jutge. Jo em vaig casar a una masia un dissabte, va venir el jutge a casar-nos al jardí de la masia i en el llibre de familia posa la data d'aquell dissabte :ok:
Imatge
Imatge
sergem
Entrades: 577
Membre des de: dc. juny 19, 2013 3:53 pm

EntradaAutor: sergem » dv. des. 05, 2014 5:04 pm

Tot depen d'on visquis i et vulguis casar.

T'explicaré el meu cas (ara fa 2 anys):
Jo visc a Santa coloma de Gramanet. Nosaltres al principi ens casavem un dissabte a l'ajuntament de santa coloma i així estalviar-nos el paripé. Pero entre que a mi la sala de l'ajuntament no em va agradar i que no entrarien els convidats (i perque no dir-ho) el jardí del restaurnat era molt més maco, vam canviar la data oficial al dia anterior (divendres al migdia). Ens va casar la regidora de l'ajuntament. Els dissabtes era l'alcaldessa.

Al dia següent (el dia del banquet i convidats) vam fer la boda al jardí amb un actor que feia el paper de jutge. Realment aquesta boda sí que era el paripé, però va quedar molt maca i a més en el record dels convidats! :love: :love: :love:

Jo et recomano que segons on visquis vagis demanant la información del que necessites perque per lo civil hauràs de fer una entrevista perque t'obrin un expedient de casament civil i previament hauràs de recopilar la documentació necessaria (certificat literal de naixement, volant d'empadronament, dni,...). Després de l'entrevista, un mes o mes i mig et donen l'expedient que hauràs de portar a l'ajuntament per confirmar la data del casament (encara que l'hagis reservat ja per aquell dia).

Jo em vaig casar a l'octubre i vaig començar a moure papers al mes de noviembre per tenir l'entrevista a l'abril, l'expedient al juny i la boda a l'octubre...
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dv. des. 05, 2014 8:43 pm

Doncs jo només va tardar un mes i mig a tenir-ho tot apunt per casar-me, des que vam començar a preparar papers fins a la boda. I perquè els dos èram de municipis diferents, que si no hagués sigut molt més ràpid. Ens casavem al dia de sant jordi i vam començar a remenar papers a finals de febrer. Vivim a una capital de comarca de 15.000 habitants.
sergem
Entrades: 577
Membre des de: dc. juny 19, 2013 3:53 pm

EntradaAutor: sergem » dv. des. 05, 2014 9:24 pm

Suposo que depen d'on visquis. A santa coloma vam trigar perque hi havia cua. De fet quan vaig trucar a l'ajuntament ja ens van dir que anessim adelantant l'expedient perque havia cua de fins a 5 mesos d'espera per a la expidicio de l'expedient.

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::