No anar a l'escola bresol

Canvia el seu entorn: professores i amics.

Boniqueta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 269
Membre des de: dl. gen. 14, 2013 9:38 am

Re: No anar a l'escola bresol

EntradaAutor: Boniqueta » dj. gen. 22, 2015 1:01 pm

karma la pregunta que exposes suposo que, com tot, és molt relatiu! En el nostre cas si que et puc dir que és ben cert. Serà casualitat o no (no ho sé) però els dies que va a l'escola bressol a les 20:30 ja dorm. Els caps de setmana fa les migdiades a casa, per suposat dorm més perquè està més agust i, per tant, a la nit no va a dormir ben be fins una hora més tard. Però vaja jo crec que és lògic no? si la migdiada la dorm més llarga a la nit costarà més (no generalitzo per tots els nens perquè n'hi ha que dormen molt a les migdiades i també dormen molt a les nits).
De tota manera no crec que us hagueu d'agafar això de si ha de dormir més o no a les nits per decidir si ha d'anar a l'escola bressol o no. I si vosaltres creieu que deixar-lo amb els avis és lo correcte doncs endavant.
Hi ha una cosa molt important, i és que s'ha de fer el que es cregui millor per la criatura i la gent ha de dir missa.
Imatge
Nime
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1507
Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Nime » dj. gen. 22, 2015 1:05 pm

Ostres, Karma, perdona, però això sí que em sembla una autèntica bestiesa! Que un nen es desperti o no a la nit és normalment un procés maduratiu, no si està més cansat o no. De fet, l'altre dia parlant amb la mare de la meva millor amiga que va ser professora molts anys em va dir que ella quan anava de colònies amb els nens no els cansava en excés com feia la resta de companys perquè com més cansats estan, més els costa adormir-se perquè s'han sobreexcitat.

Si aquest és l'únic argument a favor de deixar-lo a la llar i vosaltres esteu contents amb els avis-cangur, jo no ho faria pas :ok: (i jo sóc de les que els porta :P)
Imatge
picdeladona
:: poltre
:: poltre
Entrades: 660
Membre des de: dt. gen. 26, 2010 7:19 am

EntradaAutor: picdeladona » dj. gen. 22, 2015 1:18 pm

..ja, ja noies.. si jo solsament us volia fer arribar aquest argument amb el que estàn literalment "taladrant" al meu home a la feina :-o00m
I clar, entre que de vegades no dormim gaire i tothom vinga a dir que si el petit anés a l'escola bressol això no passaria.. al final ja us dic, entre el cansament etc. ja no saps ni què pensar. I el "problema" és que el meu home és més influenciable que jo..
Jo, ja us dic, que estic ben contenta amb els iaios. Tot i que penso que unes horetes a l'escola bressol d'aquí uns mesos també seria positiu pel petit. L'escola bressol que tenim al barri és nova i ens va agradar molt en el portes obertes que van fer l'any passat... i així els iaios podrien descansar unes horetes .. nu sé..
Però vaja, que aquest argument del dormir, etc.. jo també el trobo bastant estupid. Però la gent ja sabeu.. :-:)
:-()-)
Penny
:: lleona
Entrades: 996
Membre des de: dv. nov. 13, 2009 9:31 am

EntradaAutor: Penny » dj. gen. 22, 2015 1:45 pm

Hola noies, no he pogut llegir amb detall totes les intervencions, però us donaré un argument que no sé si ha sortit.

Jo si tingués l'opció de no dur el meu fill a la llar d'infants, creieu-me que no ho faria pas. Es passa una setmana bé, una setmana malalt. Portem així des de principis de curs i per ell és una tortura. Ho agafa tot!

Pel que fa a la famosa socialització, ell és de finals d'any i de moment no juga AMB cap nen. De fet, he passat moltes hores observant-los a l'aula (hem tingut molta llibertat en l'adaptació) i els nens no juguen ni interactuen gaire entre ells; potser només els més grans...

Parlar? si allà no parlen!! Ho he comentat amb la mestra, fins i tot els nens que a casa no callen (com el meu :content: ), a l'aula es retrauen.

En fi... responent a la pregunta inicial: si us ho podeu combinar amb els avis, si hi estan disposats i no serà un abús per ells... llar.no

Karma, el meu fill fins als 2 anys ha estat amb els avis i, a dia d'avui, encara hi va tres dies a dinar i a passar-hi la tarda. Bé, doncs sí que ens vam haver de "quadrar" (de bon rotllo sempre) amb els horaris de la migdiada, i demanar-los que no el deixessin dormir més enllà de les 16:30 (a no ser que estigui malalt). Per què? doncs no perquè després es desperti més o menys a la nit, sinó perquè, si dorm fins més tard, després no té son al vespre i li costa moltíssim adormir-se (el nombre de despertars posteriors a mitja nit és aleatori, la veritat).

(Mara, amunt els pronoms febles!!! :content: )
Imatge
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dj. gen. 22, 2015 2:43 pm

Mmm jo si he sentit gent que comenta el que tu dius que els avis els deixen dormir migdiades de 4 hores i despres els costa mes dormirse. Pero no te res que veure si es desperta mes a la nit. La gent es molt pesada en general.

estic d'acord que un nen de un any si es pot estalviar la guarde millor jo no duria la meva si pogues jo ho veig mes a partir dels dos anys.

En el meu cas dormen millor a la guarde que a casa els avis jajaja a la guarde tenen la rutina i cauen. El gran a la guarde dormia dos horeees i a casa la feina que teniem....
ada_bcn
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » dj. gen. 22, 2015 3:14 pm

El meu a l'escola bressol potser va dormir 3 diez la migdiada... i arribava a les 5 i encara dormia quan ho feia... i sense dormir migdiades no dormía aps millor per la nit, els primers dos diez si que s'adormia amb el cap damunt del sopar quan jo anava a la cuina a buscar aigua, pero després res de res, continuaba dormint fatal...
Violeta
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Violeta » dj. gen. 22, 2015 9:51 pm

Karma, per començar, la gent acostuma a opinar molt alegrement de les coses dels demés...
Després, no sé com és l'escola on el portaries, però a la que treballo jo deixem dormir el que l'infant necessita, si és a mig matí doncs a mig matí, si vol dormir 3 hores de migdiada doncs ho respectem, només faltaria!! sé que hi ha escoles que no treballen de la mateixa manera però per mi és imprescindible respectar els seus ritmes en tot moment.
Pel tema que comenteu de la socialització...és que els infants no socialitzen fins els 2'5 o 3 anys...fins llavors no juguen amb altres infants, només arriben a fer joc paral·lel. I estimular...és que jo a l'escola el que faig és fer propostes de joc, d'experimentació, manipulació...però en cap cas estimulo de la manera que dieu (no els ensenyo a comptar, ni a dir els colors,) ho fem tot d'una manera més natural i espontània. Per aprendre tot això ja tenen l'escola "de grans". El que si treballem són les rutines i hàbits, però és més per donar-los seguretat i confiança en saber què passarà a continuació, i això també és bo fer-ho a casa.
Ben bé que l'escola bressol és una solució per les famílies que treballen i no tenen ningú que es pugui fer càrrec dels petits...
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Violeta
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Violeta » dj. gen. 22, 2015 9:53 pm

Ah, i pel tema dormir, la meva filla és el tercer any d'escola bressol i ha tingut èpoques de tot, de dormir d'una tirada, de despertar-se mil cops a la nit, de voler dormir amb nosaltres, de no voler-ho...
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
anitafeb
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dg. març 24, 2013 10:22 pm

EntradaAutor: anitafeb » dj. gen. 22, 2015 10:00 pm

Hola noies!

Aquest és un tema amb tantes opinions com families. Crec que l´escola bressol aporta moltes coses positives als aprenentatges dels nens, fan activitats que a casa no faries, aprenen coses bones i també de no tant bones dels companys... En definitiva crec que és un bon lloc.
El que veig és que la majoria que comenteu no porta-lo a l´escola sou educadores, pot ser si totes les families poguessim oferir una bona estimulació als fills no existirien, però no totes som educadores infantils...
I el tema avis és un altra tema per pensar-ho, alguns ho fan molt bé i altres no saben ni per on agafar-ho.
En difinitva, escola bressol si!! Una estona al dia ho passen molt be!
garota
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

EntradaAutor: garota » dv. gen. 23, 2015 6:34 am

Si l'hagués de portar a l'escola bressol, vull portar-la a la llar de la Violeta i amb ella de mestra! Jijiji que jo he vist cada llar i cada mestra.... Buf. M'agrada com expliques les coses! Jeje
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

EntradaAutor: nb_30 » dv. gen. 23, 2015 7:00 am

Si tu estas contenta amb els avis, no facis cas de la gent! Jo des dels 8 mesos porto la meva filla a l'escola bressol de 9 a 13 i n'estic contenta. La nena dina a casa amb el seu pare, fa la migdiada que necessita i a la tarda esta amb mi.
jo encara que hagues tingut avis, ho hagues fet aixi..pero es molt personal! En aquest i tots el temes de la maternitat, tothom et dira la seva. Tu fes el que pensis que ea millor per vosaltres.
sugar
:: papallona
:: papallona
Entrades: 137
Membre des de: dc. oct. 22, 2008 12:00 pm

EntradaAutor: sugar » dv. gen. 23, 2015 8:35 am

Això es una opció personal i no t'ha d'importar el que diguin els altres.

Tant petits no han d'estar estimulats ni tindre problemes de relacions al començar P3, etc. (potser una mica a l'hora de compartir però això s'aprén de seguida...)

Dit això, jo si que estic a favor de l'escola bressol. Perquè?
- potser perquè a l'escola bressol de les meves filles sempre han respectat els seus horaris, mai les he hagut de despertar per portar-les (a casa sempre s'han despertat molt d'hora, ainss).
- Perquè tot i que les àvies sempre han estat encantades de cuidar-les (a la gran la van tenir un any i es van enfadar quan la vaig portar a la guarde) no deixa de ser una obligació i no poden fer plans per culpa dels teus fills
- el temps que estan a l'escola, sempre he aprofitat a fer totes les feines, compres, etc. i quan han sortit m'he dedicat a elles 100% ja que ho tenia tot fet.
- per la devoció que es tenen amb les seves amigues de l'escola bressol (i ara ja té 10 anys i no van juntes a l'escola).

També és cert que no les vaig portar a una escola bressol d'aquestes que fan fitxes ni aprenen anglès ni res semblant.
sugar
Murrieta
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 85
Membre des de: dc. abr. 23, 2014 9:45 pm

EntradaAutor: Murrieta » dt. gen. 27, 2015 9:56 pm

A mi em sembla molt bona opció, sempre que sigui possible, que els nens estiguin a casa amb el papa i la mama, o amb els avis, o amb els tiets, o amb qui sigui.

Però ja sabem que no sempre pot ser així i vet aquí que apareix l'alternativa de l'escola bressol.

No és que hi tingui res en contra, però al capdavall em fa la sensació que és la millor solució per als pares que no per als nens. Ja ho sé: allà els creen rutines i hàbits, comencen a socialitzar, a compartir joguines, respectar torns i de ben segur un llarg etcètera ara no em ve al cap. Però... això ha de ser necessàriament en una escola bressol? És que a casa no poden fer coses semblants i, a més a més, respectant una miqueta més el seu ritme? Ara espero que ningú se'm llenci a sobre; simplement ho volia comentar.

La veritat és que jo he estat molt afortunada i no m'ha calgut portar la meva nena a cap escola bressol, però si hi hagués hagut algun motiu de força major, doncs mira...

I que els nens siguin més o menys sociables no trobo que tingui a veure amb el fet d'anar a la guarderia o no. Simplement és qüestió del caràcter. No necessàriament els qui han anat a la guarderia han de ser més sociables que els que comencen directament P3.

En resum: trobo que mentre més temps puguin estar a casa, millor, que ja tindran prou cole durant molts anys i anys. Deixem-los que siguin nens!
Mara17
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dt. gen. 27, 2015 11:59 pm

L'altre dia xerrant amb una mestra d'escola bressol amb molta experiència, molt respectuosa i que observa molt, em va dir que allà no s'hi socialitzen pas, els nens. De fet, em va dir això que dius: que són una bona solució per als pares, no pas per als nens, però que, sabent això, ella intenta que aquesta experiència sigui el millor possible (perquè sap que no és la ideal).
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
thegared
Entrades: 13
Membre des de: dv. feb. 06, 2015 8:51 am

EntradaAutor: thegared » dv. feb. 06, 2015 6:08 pm

Si us ho podeu compaginar no ho porteu. Que dormi i faci el que vulgui sense horaris ara que pot!!
Si a casa es juga amb ell, surt a jugar a la placeta amb més nens, ..no fa falta que vagi a la llar d infants. Crec que aquestes edats són per estar amb la família.
Salutacions
tona
Entrades: 868
Membre des de: dt. nov. 20, 2007 6:30 pm
Ubicació: a la muntanya

EntradaAutor: tona » dt. feb. 10, 2015 10:21 pm

Els meus a partir dels 15 mesos hi han anat tots dos!!! El primer any del nen va estar amb ma mare i el primer de la nena amb mi... i ella tot el dia em demanava per anar amb nens ja q l escola i la llar estan de costat i els veiem acabavem a la valla mirant i parlant amb els nens cada tarda ja que molts eren els germanets dels amics del gran i ja els coneixia.
deixant de banda aixo. Jo crec q la qüestió recau en com es l'escola bressol; es a dir si es una "GUARDERIA" o es una LLAR D INFANTS q per mi son conceptes completament diferents. I per sort la llae dels meus fills funciona practicament igual q la de la VIOLETA!!!
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dt. feb. 10, 2015 10:43 pm

Però hi ha moltes maneres de veure nens, per veure'n no és indispensable anar a llar. Els meus en veuen força (anem a dos grups de criança). ;-)
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
tona

EntradaAutor: tona » dc. feb. 11, 2015 9:02 am

Completament d acord!!! Pr era un drama cada dua quan anavem a buscar el gran a l escola!!! Evidentment no estavem tancades a casa tot el dia!!! Aixo es de calaix. només he exposat el q em va passar a mi. i es ben cert!!! no he dit en cap moment q anar a la llar sigui millor q eata amb la mare o el pare. aquí cadascu valora la seva situacio familiar. per tant ja no hi entro. Actualment la meva filla fa p-2 i cada dia abans d adormir-se l ultima pregunta és : mama em quedo dinar escola??? La resposta normalment es no pq els puc tenir a dinar a casa pero quan es q si es una festa major!!! Per tant veient a ma filla i la pedagogia de la llar estic molt contenta de que hi vagi!!!
tona

EntradaAutor: tona » dc. feb. 11, 2015 9:05 am

Mara una altra cosa. Vivim a un poble petit de l emporda i evidentment no hi ha grup de criança per tant aquesta opcio no era possible. al parc també hi podiem anar. pero soles perquè no hi havia nens a aquella hora.
per aixo dic q s ha d entrendre la situacio de tothom.
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dc. feb. 11, 2015 9:19 am

No jutjava res, jo. Només deia que això sol no és un motiu, com de vegades s'esgrimeix. Vull dir que tot plegat és una combinació de factors (feina, saturació...) i al final fas el que manté més l'equilibri, que és com ha de ser.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::