Vitamina D, cal el reforç?
Vitamina D, cal el reforç?
Hola,
ahir vam fer la primera visita a la pediatra del CAP, el meu fill petit té 7 dies de vida. La pediatra ens va dir que ara recomanen prendre un suplement de vitamina D als nadons que neixen a tardor-hivern, per suplir el sol que no veuen en aquesta època. M'ha dit que és cada dia 1ml. He buscat pels fòrums però no ho he trobat, suposo que la son em passa factura. A algú més li han dit? És cert això? Amb l'altre no m'ho van dir, no sé si per què era estiu o per què ja fa quatre anys.
Gràcies.
ahir vam fer la primera visita a la pediatra del CAP, el meu fill petit té 7 dies de vida. La pediatra ens va dir que ara recomanen prendre un suplement de vitamina D als nadons que neixen a tardor-hivern, per suplir el sol que no veuen en aquesta època. M'ha dit que és cada dia 1ml. He buscat pels fòrums però no ho he trobat, suposo que la son em passa factura. A algú més li han dit? És cert això? Amb l'altre no m'ho van dir, no sé si per què era estiu o per què ja fa quatre anys.
Gràcies.
Re: Vitamina D, cal el reforç?
Hola,
En primer lloc enhorabona!
Referent a la pregunta, si la meva
que té 4,5 mesos n'està prenent des que va néixer. El pediatra em va dir que li donés mentre fés LME.
En primer lloc enhorabona!
Referent a la pregunta, si la meva
que té 4,5 mesos n'està prenent des que va néixer. El pediatra em va dir que li donés mentre fés LME.
A mi el pediatra em va fer donar-li durant el primer any de vida. Si fas LME és bo que li donis perquè la llet materna és deficitària en aquesta vitamina. Jo li donava als matins (0,5 ml) i el pot es deia Vitadé.
Edito per dir que la meva filla va nèixer al Juliol (per tant en ple estiu) i el pediatra em va dir que li donés igualment.
Edito per dir que la meva filla va nèixer al Juliol (per tant en ple estiu) i el pediatra em va dir que li donés igualment.
Boniqueta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. feb. 13, 2015 8:58 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Hola! Nosaltres a la garrotxa ens ho van recomenar perque per la tarda no toca tant el sol.
Son 6 gotes al dia només el primer any.
Son 6 gotes al dia només el primer any.
Doncs el meu petit és de l'octubre i no m'han dit pas que li doni res!
Els meus dos nens no n'han pres mai i sempre m'he quedat amb el dubte... pq els nens són negres i absorbeixen menys la llum solar però la pediatra sempre m'ha dit que no calia, que vivim (a Catalunya central) per sota de la línea on és necessari pendre aquest suplement.
Suposo que, com sempre, cada pediatra diu la seva i així com alguns ho deuen veure imprescindible altres no li deuen donar importància.
- mariamarieta
- :: puça

- Entrades: 27
- Membre des de: dc. feb. 11, 2015 2:47 pm
Hola!
Jo també vaig tenir molts dubtes pq parlant amb diverses mares cadascú tenia una opinió. La nostra pediatra ens va dir que no li donéssim, que la vitamina artificial no s´absorveix igual que la natural i que era millor que sortíssim a passejar cada dia una estoneta i li toqués la llum del sol en comptes de donar-li produtes artificials. Ens va dir que la vitamina D es dona per evitar el raquitisme, però els estudis de raquitisme están fets a països nordics i no s´han detectat casos a Catalunya, on pràcticament cada dia hi ha una estoneta de sol encara que sigui hivern. No sé, cada pediatra té un criteri i suposo que al final tots els nens están igual de sans. Nosaltres vem dubtar però al final vem fer cas a la pediatra.
Una abraçada
Jo també vaig tenir molts dubtes pq parlant amb diverses mares cadascú tenia una opinió. La nostra pediatra ens va dir que no li donéssim, que la vitamina artificial no s´absorveix igual que la natural i que era millor que sortíssim a passejar cada dia una estoneta i li toqués la llum del sol en comptes de donar-li produtes artificials. Ens va dir que la vitamina D es dona per evitar el raquitisme, però els estudis de raquitisme están fets a països nordics i no s´han detectat casos a Catalunya, on pràcticament cada dia hi ha una estoneta de sol encara que sigui hivern. No sé, cada pediatra té un criteri i suposo que al final tots els nens están igual de sans. Nosaltres vem dubtar però al final vem fer cas a la pediatra.
Una abraçada
El meu va neixer a l'agost i desde l'octubre fins l'abril ho va estar prenent. Es veritat que a l'hivern no els hi toca tant el sol, i la llet materna te deficit d'aquetstavitamina. Jo vaig pensar que no li faria cap mal, més bé tot el contrari, així que ni m'ho vai plantjear!!!
El meu fill va néixer al novembre i no li dono. Cada dia li toca un ratet el sol!
Moltes gràcies per les respostes. Veig que ni sent mare repetidora et trus de sobre dubtes... creia que seria més fàcil.
Aviam què decidim amb el jellwillo.
altre cop gràcies.
Aviam què decidim amb el jellwillo.
altre cop gràcies.
La meva nena va neixer el 19 gener i em van receptar la vitamina, 6 gotes fins als 3 mesos.
A nosaltres també ens ho van dir, la meva és doctubre i dono pit. Tinc una amiga també a,b un nen doctubre i no li van receptar, dona bibi. A mi mhan explicat que si dones bibi no cal i si és pit,sí
Aixo li vaig preguntar a Carlos Gonzalez a una xerrada sobre alimentacio i va dir que nomes fa falta els dies que no els hi toca el solet.
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
- Anna Maria
- :: girafa

- Entrades: 2145
- Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
- Ubicació: Lleida
bones! jo li dono 6 gots al dia, i em sembla que ho haure de fer fins a l'any. abraçades
Ana Maria perque li hauras de donar fins a l'any?
Anna Maria, vols dir 6 gotes, no? Al principi m'havia espantat 

A mi en Carlos González em va dir que no era necessari a menys que al nen no li toqués mai el sol.
- Anna Maria
- :: girafa

- Entrades: 2145
- Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
- Ubicació: Lleida
uix, el que fa una e menys, jeje. 6 gotes.
a veure, doncs no ho vaig preguntar. Quan li van receptar era al principi, jo anava agobiada amb el tema de la LM perquè a l'Isaac li va costar popar bé i vaig tenir acumulació de llet al mugró i no vaig donar a preguntar-ho, simplement li vaig començar a donar. La veritat és que jo vaig tardar a sortir a passejar, per aquí va fer molt vent i fred. Ara ja fa dies que sortim, però l'únic que porta destapat és la cara (i no sempre perquè encara hi ha dies de vent i li poso la "caputxa" del cuco, i les mans. No sé, per exemple ma mare ho va prendre una temporada llarga i a l'estiu no les havia de prendre... jo suposo que cada metge i zona tenen els seus protocols. Fins a l'any? suposo que és perquè entenen que a l'any és quan ja està regulada la AC amb alimentació variada. De totes maneres, a la visita del dia 24 ho preguntaré i ja us diré el que m'han dit.
Abraçades,
Anna Maria
a veure, doncs no ho vaig preguntar. Quan li van receptar era al principi, jo anava agobiada amb el tema de la LM perquè a l'Isaac li va costar popar bé i vaig tenir acumulació de llet al mugró i no vaig donar a preguntar-ho, simplement li vaig començar a donar. La veritat és que jo vaig tardar a sortir a passejar, per aquí va fer molt vent i fred. Ara ja fa dies que sortim, però l'únic que porta destapat és la cara (i no sempre perquè encara hi ha dies de vent i li poso la "caputxa" del cuco, i les mans. No sé, per exemple ma mare ho va prendre una temporada llarga i a l'estiu no les havia de prendre... jo suposo que cada metge i zona tenen els seus protocols. Fins a l'any? suposo que és perquè entenen que a l'any és quan ja està regulada la AC amb alimentació variada. De totes maneres, a la visita del dia 24 ho preguntaré i ja us diré el que m'han dit.
Abraçades,
Anna Maria
hola, a mi la pediatre em va dir que li donés durant un any 1ml perquè la llet materna es deficitaria en aquesta vitamina. i la meva germana que té les nenes amb 6 anys ja els hi va donar durant un any, i feien biberon. A la meva nena aquests primers mesos li fem doble seguiment, ss i mútua, ens han recomenat que no deixéssim de banda la ss, però això és un altre tema, i els dos pediatres ens ho han recomenat, uns a partir del mes i l'altre a partir de 10è dia de vida. Una abraçada
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |