Menú que engreixi!
- lavidaesbonica
- :: granota

- Entrades: 233
- Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm
Menú que engreixi!
Hola mares,
La meva filla que té 8 mesos, tot i estar saníssima i ser molt activa, està en un percentil 3 de pes. La infermera tot el dia ens diu que no ens preocupem perquè ella és així, de menjar poquet, no obstant, m'agradaria si algú em pogués aconsellar sobre quin seria el "menú" que la pogués engreixar més! Ella prèn papilles, no fa BLW. Pel matí menja papilla de cereals (tot i que no li apassiona i en menja poca), migdia papilla de verdures amb carn (li encanta!!), berenar papilla de fruita (mig mig...) i sopar biberó amb cereals (210/240 amb 5 cullerades)... no sé què podria variar o canviar que pogués engreixar-la més... Algú té alguna idea?
Gràciesss!!
La meva filla que té 8 mesos, tot i estar saníssima i ser molt activa, està en un percentil 3 de pes. La infermera tot el dia ens diu que no ens preocupem perquè ella és així, de menjar poquet, no obstant, m'agradaria si algú em pogués aconsellar sobre quin seria el "menú" que la pogués engreixar més! Ella prèn papilles, no fa BLW. Pel matí menja papilla de cereals (tot i que no li apassiona i en menja poca), migdia papilla de verdures amb carn (li encanta!!), berenar papilla de fruita (mig mig...) i sopar biberó amb cereals (210/240 amb 5 cullerades)... no sé què podria variar o canviar que pogués engreixar-la més... Algú té alguna idea?
Gràciesss!!

Re: Menú que engreixi!
A mi tota la vida m'han volgut engreixar i encara és hora que ho aconsegueixin! Jo li oferiria menjar sa i variat i ja està. Els nens de percentil 3 també hi han de ser perquè n'hi hagi de percentil 97.
Hola marones,
Jo t'aconselleria que t'asseguris que la nena es prèn com a mínim els 500ml de llet al dia que es recomana fins als 12 mesos (no sé si hi arriba si fas papilla al matí i un biberó a la nit...). Els lactants s'han d'alimentar bàsicament de llet (és el que més els alimenta), la resta d'aliments són complementaris fins a l'any. Espero haver-te ajudat
Jo t'aconselleria que t'asseguris que la nena es prèn com a mínim els 500ml de llet al dia que es recomana fins als 12 mesos (no sé si hi arriba si fas papilla al matí i un biberó a la nit...). Els lactants s'han d'alimentar bàsicament de llet (és el que més els alimenta), la resta d'aliments són complementaris fins a l'any. Espero haver-te ajudat
- super_patet
- :: puça

- Entrades: 44
- Membre des de: dl. març 17, 2014 5:04 pm
Jo opino igual que la mara, menjar saludable. Si és d'estar primeta, mentre es mantingui al seu percentil, anirà creixent.
De totes maneres, nomès fa 4 ápats? perquè amb 8 mesos hauria de fer 5.
Estic d'acord amb les companyes, si és la seva constitució poca cosa podràs fer. El que si que pots provar és fer un petit canvi i com t'han dit fer més llet. El meu nen té 9 mesos i pel matí, igual com a la nit, fem un bibi de 240- 270 amb cereals. Potser pel matí es menjaria el bibi més a gust que la papilla i també augmentaries la quantitat de llet. Ja ens explicaràs com va!!
- lavidaesbonica

NúR ha escrit:Estic d'acord amb les companyes, si és la seva constitució poca cosa podràs fer. El que si que pots provar és fer un petit canvi i com t'han dit fer més llet. El meu nen té 9 mesos i pel matí, igual com a la nit, fem un bibi de 240- 270 amb cereals. Potser pel matí es menjaria el bibi més a gust que la papilla i també augmentaries la quantitat de llet. Ja ens explicaràs com va!!
Nur! i quantes cullerades de cereals li poses? Avui hem provat de donar-li la papilla de cereals per la nit en comptes del biberó, i se n'ha menjat un bol enorme! pel que es veu té més gana pel vespre després del banyet més que no pas pel matí... el que provaré és de donar-li un biberó a mig matí!
- lavidaesbonica

super_patet ha escrit:Jo opino igual que la mara, menjar saludable. Si és d'estar primeta, mentre es mantingui al seu percentil, anirà creixent.
Sempre ha estat a aquest percentil... d'altura està al 75!.
Això dels apats deu dependre de cada pediatre... a nosaltres sempre ens han dit aquests 4! quin és l'altre que li dones?
- super_patet
- :: puça

- Entrades: 44
- Membre des de: dl. març 17, 2014 5:04 pm
Doncs depen dels horaris, però el meu fa: (9 mesos)
- papilla cereals 8.30 aprox
- pure verdura + carn o peix 12-12.30
- papilla fruita o iogurt 15.30
- bibe llet 19-19.30 i se'n va a dormir
- bibe llet, abans d'anar-me'n jo a dormir sobre mitjanit, mai de matinada
En canvi, la meva neboda que té la mateixa edat, com que se'n va a dormir tard (sobre 22 o més), dina una mica més tard i fa un segon esmorzar, i endaderreix la resta d'àpats.
No sé si m'explicat, que escric amb el mòbil.
- papilla cereals 8.30 aprox
- pure verdura + carn o peix 12-12.30
- papilla fruita o iogurt 15.30
- bibe llet 19-19.30 i se'n va a dormir
- bibe llet, abans d'anar-me'n jo a dormir sobre mitjanit, mai de matinada
En canvi, la meva neboda que té la mateixa edat, com que se'n va a dormir tard (sobre 22 o més), dina una mica més tard i fa un segon esmorzar, i endaderreix la resta d'àpats.
No sé si m'explicat, que escric amb el mòbil.
lavidaesbonica ha escrit:NúR ha escrit:Estic d'acord amb les companyes, si és la seva constitució poca cosa podràs fer. El que si que pots provar és fer un petit canvi i com t'han dit fer més llet. El meu nen té 9 mesos i pel matí, igual com a la nit, fem un bibi de 240- 270 amb cereals. Potser pel matí es menjaria el bibi més a gust que la papilla i també augmentaries la quantitat de llet. Ja ens explicaràs com va!!
Nur! i quantes cullerades de cereals li poses? Avui hem provat de donar-li la papilla de cereals per la nit en comptes del biberó, i se n'ha menjat un bol enorme! pel que es veu té més gana pel vespre després del banyet més que no pas pel matí... el que provaré és de donar-li un biberó a mig matí!
De cereals no gaires, 2 o 3 cullerades perquè per berenar se sol menjar a banda de la fruita alguna galeta i a vegades algun tros de pa. Per la resta, nosaltres fem els mateixos àpats que tu
- lavidaesbonica

Ara per berenar li afegim iogurt amb la fruita i li agrada més. Tema llet i cereals... la pediatra ens va dir que amb la papilla de cereals per la nit s'engreixaria més ja que el biberó l'omple de llet i el que engreixa és el cereal! li poso avena i li agrada força!
Superpatet el biberó de quan vas tu a dormir la meva crec que no el voldria més que res perquè si la desperto es fotria d'una mala llet....!!!jeje...
Gràcies noies!
Superpatet el biberó de quan vas tu a dormir la meva crec que no el voldria més que res perquè si la desperto es fotria d'una mala llet....!!!jeje...
Gràcies noies!
- lavidaesbonica

Naethda ha escrit:Lavidaesbonica, ens tornem a trobar jaja. Trobo a faltar més llet en la dieta de la teva filla, fins l'any segueix sent l'aliment principal i l'alimentació complementària la complementa (sic), no al revés.
Per si et serveix t'explico una mica com ho fem amb el meu fill:
- Acabat de llevar mai té gana, al cap d'una hora o així pren pit per esmorçar o si no hi sóc jo fa bibi de LA amb cereals, mai pren més de 150 de bibi (si arriba). No poso horari perque un dia potser es desperta a les 7 i un altre a les 8 o les 9.
- A mig matí lo torno a oferir pit o biberó si no hi sóc, em dóna cosa tantes hores fins a l'hora de dinar (bé que nosaltres també ho fem si passen moltes hores entre l'esmorçar i el dinar, en teoria no hauríem de passar més de cinc hores entre menjada i menjada.)
- Dina a la 1-2, primer sempre la llet i desprès la papilla de verdura amb proteïna, de llet a vegades en vol més i a vegades menys, però sol pendre uns 180 - 210 (això amb el biberó, que amb el pit no se sap quant menja), de papilla sol pendre uns 150-170. De postre li torno a oferir pit, a vegades el vol i a vegades no. Mentre menjem nosaltres una estona més tard, li oferim alguna cosa del que mengem nosaltres i així seiem tots tres a taula.
- Berena sobre le 4 o les 5, de nou fem primer llet i desprès, generalment, fruita.
- Sopar a les 7 aproximadament, de nou primer llet i desprès el puré. Sol menjar mes o menys la mateixa quantitat que al migdia.
- A les 9-10, abans d'anar a dormir, fa un ressopó de llet amb cereals. I desprès pit per anar a dormirI a la nit, xupitos de pit a demanda.
El meu també té mes gana a la tarda-vespre que als matins.
Per fer que el puré sigui mes calòric, afegeix-hi un rajolí d'oli d'oliva verge en cru.
Espero que et servixi!Ànims amb la peque!
Hola! la meva ja no fa pit, així que combino les papilles amb la llet de fórmula. Ella pel matí menja 120/150ml de llet amb cereals, i després fins dinar no li dono res més perquè sinó li tallo la gana..! De fet passen unes 3h i mitja fins dinar, i aguanta bé. Menja puré de verdura amb pollastre o vedella uns 250 gr. Al cap d'unes 3h o 4h (ja que queda ben tipa del dinar), li oferim la fruita, no obstant, sovint no se l'acaba perquè no li agrada massa... i aleshores li donem uns 120ml de llet. I fins sopar a les 20h/20:15h, que pren papilla de 180ml de llet amb cereals. I aguanta fins l'endemà! Ara fa 3 nits que demana biberó a la nit i li donem uns 150ml.
La veritat és que no veig més ocasió per donar-li llet!! No té tanta gana per menjar més dels 4 àpats.
Ah! i ja li poso el rajolí d'oli d'oliva!

- lavidaesbonica

Gràcies Naethda! Ho tindré en compte i ho aplicaré a partir de JA! 

Jo li fotria galetes a saco a la fruita i datils i figues seques q son hipercalorics. A la verdura un bon raig d'oli. Caldos "espessos". I un tall de pernil x anar xupant. I molt de pa amb oli. AIXO ET DIRIA LA MEVA SOGRA JAJAHAJAJA
Ara en serio, q no et ralli el percentil, estan obsolets.
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
- PetitPrincep79
- :: girafa

- Entrades: 2004
- Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm
Paparra ha escrit:Jo li fotria galetes a saco a la fruita i datils i figues seques q son hipercalorics. A la verdura un bon raig d'oli. Caldos "espessos". I un tall de pernil x anar xupant. I molt de pa amb oli. AIXO ET DIRIA LA MEVA SOGRA JAJAHAJAJA
JAJAJAJA al principi ho anava llegint i estava flipant!!

http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9
http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/
Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/
Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
PetitPrincep79 ha escrit:Paparra ha escrit:Jo li fotria galetes a saco a la fruita i datils i figues seques q son hipercalorics. A la verdura un bon raig d'oli. Caldos "espessos". I un tall de pernil x anar xupant. I molt de pa amb oli. AIXO ET DIRIA LA MEVA SOGRA JAJAHAJAJA
I tot ben fregidet. I quatre bollicaos per berenar. Ja veuràs que es fotrà com una bóta ben formosa.

- lavidaesbonica

Em quedo amb l'últim post de la Naethda 

Poca conya... Q al meu fill de 20 mesos no ha augmentat de pes com voldrien la pediatra i infermera, i la recomenació amb 20 mesos que té, és que li trituri TOT i l'obligui a menjar.... Quan des dels 9 mesos que s'ho menja tot sencer..... Així que la recomenació de la sogra va per aquest camí... Però feta per una pediatre.....!!!! Flipeu!!!
Paciència amb el menjar, no t'angoixis més del compte!
Coi de percentils, n'estic fins amunt de tot. El Gerard està per sota de percentil 3, ho ha estat des del naixement. Està ben sa, té energia per esgotar pare, mare i avis a l'hora, m'he de preocupar?
A cagar amb els percentils.
Perdoneu, però estic farta de pediatres, infermeres i altres professionals que molts cops no tenen ni idea de nutrició i pel sol fet de que el nen estigui al percentil 3 o per sota, ja posen el crit al cel.
El que importa és que el nen estigui sa i feliç, i si no s'estanca, a seguir com ho estem fent, que és el millor per ells.
A cagar amb els percentils.
Perdoneu, però estic farta de pediatres, infermeres i altres professionals que molts cops no tenen ni idea de nutrició i pel sol fet de que el nen estigui al percentil 3 o per sota, ja posen el crit al cel.
El que importa és que el nen estigui sa i feliç, i si no s'estanca, a seguir com ho estem fent, que és el millor per ells.
garota ha escrit:Poca conya... Q al meu fill de 20 mesos no ha augmentat de pes com voldrien la pediatra i infermera, i la recomenació amb 20 mesos que té, és que li trituri TOT i l'obligui a menjar.... Quan des dels 9 mesos que s'ho menja tot sencer..... Així que la recomenació de la sogra va per aquest camí... Però feta per una pediatre.....!!!! Flipeu!!!
Em sembla indignant... son bebes o animals de granja??? X favooooor! No entenc aquesta obsessio x engreixar a les criatures! Sort que la meva infermera sempre diu que mes val pecar de prim que de gras.
Tema percentils, si heu llegit sobre el tema sabreu que no se ni poden fer gaire cas...
X cert, conec a un nen mooolt menjador, es fotia les papilles que donava gust, i el van haver d'ingressar x anemia i raquitisme.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
Mara17 ha escrit:PetitPrincep79 ha escrit:Paparra ha escrit:Jo li fotria galetes a saco a la fruita i datils i figues seques q son hipercalorics. A la verdura un bon raig d'oli. Caldos "espessos". I un tall de pernil x anar xupant. I molt de pa amb oli. AIXO ET DIRIA LA MEVA SOGRA JAJAHAJAJA
I tot ben fregidet. I quatre bollicaos per berenar. Ja veuràs que es fotrà com una bóta ben formosa.![]()
![]()
![]()
![]()
I si no vol menjar, dos ostias con la mano abierta, que no et vacili el marrec!!! XD
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |

I a la nit, xupitos de pit a demanda.