Monitors/es de menjador
Monitors/es de menjador
Bon dia, a l'escola del meu fill darrerament tenim alguns "problemes" amb els monitors de menjador. Sembla que no fan bé la seva feina, no estan pel que s'ha d'estar i els conflictes a l'hora del pati del menjador són recurrents i importants. Sabeu si per a fer aquesta feinar els nois i noies han de tenir algún tipus de titulació? Si és així, quin és?
Moltes gràcies.
Moltes gràcies.
Re: Monitors/es de menjador
Majoritàriament els monitors/es de menjador solen ser monitors/es de lleure però també hi ha TEIS, mestres... tot hi que perfectament pots trobar treballadors Sense titulació específica en educació i/o lleure.
Personalment, penso que el que podriau fer es parlar amb qui gestioni el servei de menjador, sol ser l'AMPA O AFA qui contracta directament els monitors o a una empresa externa. Exposar els vostres neguits/queixes i que facin les gestions pertinents per a solucionar-ho.
Molta sort i solucions ràpides i eficaces.
Personalment, penso que el que podriau fer es parlar amb qui gestioni el servei de menjador, sol ser l'AMPA O AFA qui contracta directament els monitors o a una empresa externa. Exposar els vostres neguits/queixes i que facin les gestions pertinents per a solucionar-ho.
Molta sort i solucions ràpides i eficaces.
Hola sipamasil, moltes gràcies per a contestar. Efectivament, el tema monitors de cuina està gestionat per l'AMPA i així ho farem, el que passa és que abans de parlar-hi voldria assabentar-me d'una mica més d'aquest tema i conéixer si cal requisits, formació, titulació per a poder-ho sol·licitar a l'AMPA i a veure què em contesten.
Gràcies.
Gràcies.
Hola, entre altres coses jo sóc directora de lleure. Si no vaig errada, i la cosa no ha canviat en els darrers anys, la titulació de monitor de lleure només és obligatòria per llei en casos de colònies, campaments o casals d'estiu. Tot i que sovint ho demanen, no és indispensable per fer menjadors. Això ho decideix l'empresa, l'ampa o qui gestioni el servei. Un altre tema és si caldria com a mínim tenir el carnet o no (tot i que tampoc és garantia de res jo penso que està bé que la majoria tingui formació de lleure).
Parla amb l'Ampa, i no hi ha cap coordinador o director de lleure que gestioni l'equip de monitors? A veure si parlant podeu millorar la situació.
Una pregunta, quants monitors hi ha per nens? Sovint m'he trobat amb menjadors col·lapsats de nens i amb monitors cada 20-30 nens, cosa que em sembla una barbaritat..... No dic que poder no siguin competents (he vist de tot en aquest món, espero que no sigui el cas), però sovint hi ha altres factors que fan que l'hora de dinar sigui un caos.
Sort!
Parla amb l'Ampa, i no hi ha cap coordinador o director de lleure que gestioni l'equip de monitors? A veure si parlant podeu millorar la situació.
Una pregunta, quants monitors hi ha per nens? Sovint m'he trobat amb menjadors col·lapsats de nens i amb monitors cada 20-30 nens, cosa que em sembla una barbaritat..... No dic que poder no siguin competents (he vist de tot en aquest món, espero que no sigui el cas), però sovint hi ha altres factors que fan que l'hora de dinar sigui un caos.
Sort!
Anava a dir-t'he el mateix q la naionera!!!
Jo he fet menjadors ( soc monitora i mestra) pr amb mi ho feia una altra noia q no tenia cap titulació.
Actualment a l escola del meu fill tb hi ha queixes del menjador. ja s ha parlat amb l AMPA q son els q ho gestionen. a veure si dóna fruits!!
Jo he fet menjadors ( soc monitora i mestra) pr amb mi ho feia una altra noia q no tenia cap titulació.
Actualment a l escola del meu fill tb hi ha queixes del menjador. ja s ha parlat amb l AMPA q son els q ho gestionen. a veure si dóna fruits!!
Moltes gràcies per contestar. Ara mateix, si no m'equivoco, són 10 monitors, un d'ells la coordinadora de monitors i a l'escola hi ha 9 cursos, és una escola petita, d'una sola línia i només fins a primària. Pel que sé, cada curs te un/a monitor. Ens han convocat a una reunió per a parlar d'aquest tema...a veure què ens diuen.
Jo he treballat amb aquest mon del menjador, es complicat, ja que tens la ratio màxima de nens. Sempre pots demanar una reunio amb el/la monitor/a.
Per cert, ja heu fet la reunio?
Per cert, ja heu fet la reunio?
Sí, daga, ja hem fet la reunió i la única cosa que ens van comentar és que havien fet una "enquesta" als nens preguntant-li què els agradava més i què els agradava menys de cuina/menjador.....i la primera cosa que tots deien era alguna cosa relacionada amb el menjar (que no agrada l'enciam, que sí agraden les croquetes, etc....). La iniciativa és bona si es porta a terme de forma correcte. No sé, personalment crec que, com bé dius, és complicat i només ens podem guiar per allò que els nostres fills/es ens puguin informar sobre el què passa o el què no passa a l'hora del pati del menjador, i un cop això, informar a l'escola sense deixar passar ni una...
Moltes gràcies.
Moltes gràcies.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |