Escoles Internacionals a partir P-3
Escoles Internacionals a partir P-3
Hola, sóc la Raquel, Visc a El Masnou i ja he començat a fer recerca d'escoles pel meu fill. Encara tenim temps, només té 20 mesos i fins l'any vinent no l'he de matricular. En qualsevol cas, aquest tema és complicat pq aquí al Maresme no hi ha escoles que facin servir l'anglès com a llengua vehicular. El nen, Liam, té familia de fòra i necessitaria que creixés trilingüe (CAT, CAST and Ang), almenys per comunicar-se amb la seva familia per part de pare. Estic organitzant entrevistes amb escoles com Aula o BFS, totes molt lluny. Aquí a Alella hi ha el Hamelin, però les referències són péssimes a tots els nivells. Hi ha una altre a La Garriga, el Sek, però les opinions als foros són horroroses i m'he espantat.
Alguna idea? / suggerència?
Gràcies pel temps i ajuda!
Raquel.
Alguna idea? / suggerència?
Gràcies pel temps i ajuda!
Raquel.
Re: Escoles Internacionals a partir P-3
Hola no conec escoles fora de barcelona, si he sentit que el sek porta un rollo molt elitista.
Pero quan buscavem escola pel quim a la seva guarderia ens van presentar una escola en angles que ens va agradar molt per ser petita i familiar en contrast amb st peter's i similars:
http://www.santaclaraic.com/
Esta a la part alta de Barcelona pero posats a mirar.
Tambe ens van presentar aquesta que no sent tot en angles el treballaven molt i conec gent que esta contenta tambe es petita:
http://www.santmarc.com/digimarc/
Pero quan buscavem escola pel quim a la seva guarderia ens van presentar una escola en angles que ens va agradar molt per ser petita i familiar en contrast amb st peter's i similars:
Tambe ens van presentar aquesta que no sent tot en angles el treballaven molt i conec gent que esta contenta tambe es petita:
- VespresVerds
- :: cèrvol

- Entrades: 568
- Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am
Si el seu pare li parla anglès, ja el sabrà parlar perfectament, no?
No se jo conec gent que parla els fills en la seva llengua materna i tot que els entenen perfectament els contesten en catala o castella...no es llencen a parlarlo. I tinc un company de feina igual sa mare es anglesa i li parlava en angles i ell no el parla be, com qualsevol de nosaltres.
Dic d'entrada que no responc al que demanes...
Penso el mateix que la companya, si el seu pare li parla anglès no caldrà fer res perquè sigui angloparlant, només garantir que passa temps amb el seu pare i que té vincle amb la família paterna (això no vol dir que la llengua social, català, no pesi més i potser quan sigui adolescent no vol parlar...).
A casa el pare és angloparlant. El nostre fill de dos anys i mig es comunica sense cap problema en anglès (a Irlanda aquest Nadal amb família i desconeguts també) i nosaltres no fem res especial. Personalment no el duria a una escola internacional, encara menys si és lluny i comporta perdre temps i no tenir amics al barri.
En comptes d'invertir-hi addicionalment,penseu en els diners i el temps que estalviareu i que podeu fer servir per a altres coses!
Penso el mateix que la companya, si el seu pare li parla anglès no caldrà fer res perquè sigui angloparlant, només garantir que passa temps amb el seu pare i que té vincle amb la família paterna (això no vol dir que la llengua social, català, no pesi més i potser quan sigui adolescent no vol parlar...).
A casa el pare és angloparlant. El nostre fill de dos anys i mig es comunica sense cap problema en anglès (a Irlanda aquest Nadal amb família i desconeguts també) i nosaltres no fem res especial. Personalment no el duria a una escola internacional, encara menys si és lluny i comporta perdre temps i no tenir amics al barri.
En comptes d'invertir-hi addicionalment,penseu en els diners i el temps que estalviareu i que podeu fer servir per a altres coses!
- VespresVerds

Jo és que penso que no es pot passar un idioma per davant d'una cultura. A mi m'interessa que el meu fill sàpiga anglès o francès o l'idioma que vulgui aprendre, però també vull que se senti català, que estimi la seva cultura, que la protegeixi, que entengui d'on ve per saber on vol anar... i no crec que tot això es pugui aprendre en una escola on el català és només una llengua.
Les llengües són llengües i ens han de servir per comunicar-nos i és clar que està bé saber-ne més d'una i de dues i de tres. Però jo crec que és una equivocació escollir escoles en funció de les entrevistes laborals que un dia tindrà el nostre fill o en funció del futur prometedor que volem que tingui, perquè d'aquí que arribi la seva vida adulta les coses hauran canviat molt.
Suposo que hi ha gustos per tot, però per mi és una preferència. Crec que si el que t'amoïna és que no podrà parlar anglès amb la família... si el pare fomenta un bon vincle amb ell i l'anglès, això no té per què passar.
A casa meva, passa com comenten, el meu pare i la seva família són castellanoparlants, però als néts ja hem parlat català sempre, encara que les generacions més grans no ho facin. I tenia un nen a l'aula, que parlava anglès amb el seu pare, francès amb la seva mare i en català amb els seus germans. A vegades, per més que ens escarrassem, cadascú és un món i adapta el que té com li va bé o com li ve de gust o com se sent.
Ja ens aniràs explicant com va la cerca i què fas finalment!
Sort i calma, que això de triar escola entenc que és un rollo!
Les llengües són llengües i ens han de servir per comunicar-nos i és clar que està bé saber-ne més d'una i de dues i de tres. Però jo crec que és una equivocació escollir escoles en funció de les entrevistes laborals que un dia tindrà el nostre fill o en funció del futur prometedor que volem que tingui, perquè d'aquí que arribi la seva vida adulta les coses hauran canviat molt.
Suposo que hi ha gustos per tot, però per mi és una preferència. Crec que si el que t'amoïna és que no podrà parlar anglès amb la família... si el pare fomenta un bon vincle amb ell i l'anglès, això no té per què passar.
A casa meva, passa com comenten, el meu pare i la seva família són castellanoparlants, però als néts ja hem parlat català sempre, encara que les generacions més grans no ho facin. I tenia un nen a l'aula, que parlava anglès amb el seu pare, francès amb la seva mare i en català amb els seus germans. A vegades, per més que ens escarrassem, cadascú és un món i adapta el que té com li va bé o com li ve de gust o com se sent.

MOLTES GRÀCIES PEL VOSTRE FEEDBACK!
De fet us havia escrit responent a cadascun dels vostres posts però no sè si ho fet bé pq he desat enlloc de trametre i ara no veig cap de les respostes que havia fet individualment. Així que faig una de general.Seguim buscant!
De fet us havia escrit responent a cadascun dels vostres posts però no sè si ho fet bé pq he desat enlloc de trametre i ara no veig cap de les respostes que havia fet individualment. Així que faig una de general.Seguim buscant!
VespresVerds ha escrit:Jo és que penso que no es pot passar un idioma per davant d'una cultura. A mi m'interessa que el meu fill sàpiga anglès o francès o l'idioma que vulgui aprendre, però també vull que se senti català, que estimi la seva cultura, que la protegeixi, que entengui d'on ve per saber on vol anar... i no crec que tot això es pugui aprendre en una escola on el català és només una llengua.
Gràcies per la teva opinió. De fet pensem bastant igual... el fet que jo vulgui que el nen aprengui 'bé' (natiu) l'anglès no significa que vulgui a que s'oblidi quina és la seva identitat/cultura. És per això que moltes escoles que ja hen visitat no em convencen pq son per un altre perfil, tinc la sensació que es per nens amb pares Expats que viuen aquí per un temps però que no busquen cap tipus d'integració amb la cultura 'local'. El meu marit és Australià amb familía a Escòcia i UK i jo sóc d'aquí amb mare castellano-parlant etc... nosaltres li volem donar a Liam un outlook de vida global/internacional però sense perdre de vista les arrels i em fa la sensació que ara per ara sembla que haurem de renunciar a alguna cosa, doncs l'escola ideal no existeix.... Les escoles de Catalunya hauríen de se plurinlingües (CAT/Cast/Anglès i Francés) a més d'altres coses/valors.... Però aquest és un tema pendent i només uns pocs en gaudeixen d'aquest privilegi. Fins el moment només he trobat un escola que sembla molt completa a molts nivells, es diu Aula i està a la quinta forca (sortida 10 Serrià Parc Oreneta). No és de les més cares però logísticament és molt forçat així que no sé encara què farem... Encara tenim temps. Que haurem de sacrificar alguna cosa, això ja ho tenim coll avall. Gràcies pel vostre temps!!!
usuabc ha escrit:Dic d'entrada que no responc al que demanes...
MOLTES GRÀCIES PEL VOSTRE FEEDBACK!
charito ha escrit:Hola no conec escoles fora de barcelona, si he sentit que el sek porta un rollo molt elitista.
GRÀCIES! ARA HO MIRARÉ!!!
- kabbisa
- :: zebra

- Entrades: 1397
- Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
- Ubicació: Barcelona / Cabrils
Has mirat l'escola americana? Quan vaig anar em va donar la sensació que vigilaven bastant el "fer barri"
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR
"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
05.set.11 : DPP : DPR
"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Hola! Jo tinc inquietuds semblants i tambe he buscat escoles internacionals. El problema es que realment estas força lluny de tot... I si no ets de la zona, entrar en una concertada et sera dificil.
Aula no es internacional, son forts en idiomes pero l'angles no es vehicular. A mes tingues en compte que apreten molt, jo conec gent que hi ha anat i tots m'han dit el mateix: que preparen molt be pero el tracte huma deixa bastant a desitjar. No es gens respectuosa amb els nens i si molt disciplinaria. Jo nomes per aixo ja la vaig descartar.
Les escoles privades son molt cares, comencen en quotes de 1000 euros al mes (+ matricules elevades i quota inicial elevada per entrar a l'escola) i a partir d'aqui van pujant, i tots els extres (menjador, etc) son apart. Ara, si t'ho pots permetre son molt bones escoles, pero amb molta cultura americana.
Tambe tens St Peters (tambe privat), St Pauls School (concertat), Santa Claus (me n'han parlat be pero nomes es fins a secundaria), el Santa Clara, english School, Oak House, i John Talabot (concertat i no gaire car aquest ultim). Tot a Barcelona.
Aula no es internacional, son forts en idiomes pero l'angles no es vehicular. A mes tingues en compte que apreten molt, jo conec gent que hi ha anat i tots m'han dit el mateix: que preparen molt be pero el tracte huma deixa bastant a desitjar. No es gens respectuosa amb els nens i si molt disciplinaria. Jo nomes per aixo ja la vaig descartar.
Les escoles privades son molt cares, comencen en quotes de 1000 euros al mes (+ matricules elevades i quota inicial elevada per entrar a l'escola) i a partir d'aqui van pujant, i tots els extres (menjador, etc) son apart. Ara, si t'ho pots permetre son molt bones escoles, pero amb molta cultura americana.
Tambe tens St Peters (tambe privat), St Pauls School (concertat), Santa Claus (me n'han parlat be pero nomes es fins a secundaria), el Santa Clara, english School, Oak House, i John Talabot (concertat i no gaire car aquest ultim). Tot a Barcelona.
nanablau ha escrit:Hola! Jo tinc inquietuds semblants i tambe he buscat escoles internacionals. El problema es que realment estas força lluny de tot... I si no ets de la zona, entrar en una concertada et sera dificil.
Hola! gràcies. Sí tens raó... a l'octubre miraré Escola Pere Vergés a Badalona, en menys de 10 minuts ens hi plantem allà... Tú al final què has fet? quin cole has triat?
Salutacions i bona Pàsqua!
Una última cosa, la setmana passada vaig estar a la reunió/portes obertes a l'Aula. És cert que comencen a J-3 amb francès i l'anglès és amb 6 anys a primària, però sí que l'usen d'idioma vehicular més endavant, crec que van dir que feien mates i química en anglès, o sigui flipant. La darrera resposta dieu que hi ha 'maltractament' cap als nens.. bé, jo no vaig saber apreciar res d'això. Clar que era la visita i potser tot estava com 'preparat' però en general no voldria confondre 'disciplina' amb 'maltractament', una cosa no hauría d'implicar l'altre. Això sí, no és una escola internacional del tipus Benjamin Franklin -que per cert no em va agradar res, ni preus ni sistema, doncs sembla feta per expats només-,. A l'Aula si que al final del Batxiller ofereixen als nens que ho vulguin fer el 'IB' (Batxiller international) per si volen anar a estudiar a una universitat a l'estranger. Jo això també ho mirava pq si el nen vol i li agrada tindrà les portes obertes ja que tenim família a fòra... en fi...però això és avançar-se molt i donar per fet que el nen "servirà" per estudiar. Bé, si algú té opinió del Pere Vergés de Badalona o coneix sistema, agraÏré feedback. Salutacions. Raquel.
- VespresVerds

Pere V. és la mateixa que Garbí (d'Esplugues), no? Per mi és molt bona escola, però no és internacional, i l'anglès és igual que qualsevol escola concertada, però a nivell humà i acadèmic, per mi és força encertat!
A La Garriga també tens l'ISCAT. Pocs nens per aula i amb una metodologia molt interessant.
Això de fer matèries en anglès ara ja ho fan moltes concertades! Tot i que no sempre és sinònim de bon nivell d'anglès.
Hola! Es que per mi que un idioma sigui vehicular implica que hi ha una immersio d'entre el 80 i el 100%. Fer 2 assignatures en angles no ho considero "vehicular".
Sobre el tracte als alumnes, sentiràs de tot. Val a dir que jo no he dit que maltractin els nens, he dit que és una escola disciplinària. Però la gent de l'Aula que he conegut jo és molt diversa (no es coneixen) i el seu relat concideix en diverses coses. En general es ridiculitza publicament als nens que "no arriben" al nivell acadèmic (es força alt), es fa esperar nens de 6-7 anys en fila per entrar al despatx del director i que el director mateix et doni les notes (alguns surten plorant i ho veuen tots), vaja, unes maneres que a mi no em semblen adequades a l'educacio que li vull donar al meu fill. A les portes obertes tot aixo no es veu.
Sobre el tracte als alumnes, sentiràs de tot. Val a dir que jo no he dit que maltractin els nens, he dit que és una escola disciplinària. Però la gent de l'Aula que he conegut jo és molt diversa (no es coneixen) i el seu relat concideix en diverses coses. En general es ridiculitza publicament als nens que "no arriben" al nivell acadèmic (es força alt), es fa esperar nens de 6-7 anys en fila per entrar al despatx del director i que el director mateix et doni les notes (alguns surten plorant i ho veuen tots), vaja, unes maneres que a mi no em semblen adequades a l'educacio que li vull donar al meu fill. A les portes obertes tot aixo no es veu.
Bona nit. No sé si és molt tard per a parlar d'altres escoles. Jo conec una escola que es diu Lleó XIII. Des de fa ja uns anys a la llar d'Infants i a Infantil la llengua vehicular és l'anglès però no per això es descuiden la llengua i la cultura catalanes. És concertada d'una línea així que és molt familiar. Ha ha infantil, primaria, secundaria i batxillerat,aquest darrer, no concertat i té servei d'acollida de 7h30 a 19h. Hi ha extraescolars menjador amb cuina pròpia autocar...
No es sé els preus exactes però al ser concertada suposo que més econòmics que a privades. D'altra banda les persones que conec que m'han parlat de l'aula el millor que m'han dit és que enseñen francés i anglès bé i que el plantejament d'ensenyament a infantil i primaria és molt bò però que a l'hora de passar a secundaria ja es tornen molt el.litistes i ja fan selecció de l'alumnat en funció d'expedient.
No es sé els preus exactes però al ser concertada suposo que més econòmics que a privades. D'altra banda les persones que conec que m'han parlat de l'aula el millor que m'han dit és que enseñen francés i anglès bé i que el plantejament d'ensenyament a infantil i primaria és molt bò però que a l'hora de passar a secundaria ja es tornen molt el.litistes i ja fan selecció de l'alumnat en funció d'expedient.
nanablau ha escrit:Hola! Es que per mi que un idioma sigui vehicular implica que hi ha una immersio d'entre el 80 i el 100%. Fer 2 assignatures en angles no ho considero "vehicular".
puede alguien comentar sobre los horarios en J3 - J5 (P3-P5) de Aula EE? Me resulta difícil creer que niños tan jóvenes pueden despertar antes de las 7 para que llegar al bus a las 8 y luego continuar hasta las 5:30 para llegar en casa a las 6, 6:30. Además, he oído que no se puede quedar y hablar directamente con el maestro de su hijo, solo con el coordinador del parvulario. Es verdad? Gracias!
Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |