Vacuna Tosferina sí o no?

Salut, dubtes i preparatius.
Wala
:: papallona
Entrades: 111
Membre des de: dt. set. 16, 2014 9:47 am

Vacuna Tosferina sí o no?

EntradaAutor: Wala » dv. maig 08, 2015 2:58 pm

Hola!

AL fil de les mares de JULIOL (i he vist que a les d'agost i altres) estem a tope amb això de la tosferina. He cercat al fòrum i només trobo un fil antic (2010) viewtopic.php?f=15&t=17815&p=964108&hilit=tosferina#p964108

Volia centralitzar una mica la conversa, perquè he vist que després de vacunar-nos, també caldrà vacunar els petits quan tinguin 2 mesos?

He trobat aquest post molt interessant i ben explicat sobre vacunes, tosferina, pros, contres i possibilitats: http://www.drlopezheras.com/2014/02/vac ... azo-y.html
[/b]
A mi em fa coseta vacunar-me...i sobretot vacunar la nena als 2 mesos! A vosaltres no? Dilluns vaig al cap aixi que de moment restic decidida però volia saber opinions de les panxus d'aquí del SP!
05/2013 TE Positiu
06/2013 Tot va bé
07/2013 Avort i legrat.
-
05/2014 Comencem de nou!
08/2014 TE positiu. Microabort natural
11/2014 TE Positiu. Creuem dits!
01/2015 1rT Superat!
02/2015 AMNIO OK
Gatxàn
:: rateta
Entrades: 193
Membre des de: dt. maig 28, 2013 6:17 pm

Re: Vacuna Tosferina sí o no?

EntradaAutor: Gatxàn » dv. maig 08, 2015 7:42 pm

Hola!

Jo tinc un fill d'11 mesos i no em vaig vacunar de la tos ferina estant embarassada (i al CAP m'ho van oferir), ara bé, al meu nen als 2 mesos ja sí, aquesta sense dubtar. I si en tornés a tenir un altre faria el mateix. És molt poquet el temps que el nadó està sense immunitzar fins a rebre la primera dosi de la vacuna que per mi aquesta sí que és important. Tot i així totes les llevadores la recomanen, és veritat que si et vacunes minimitzes el risc.
Flordeneu
:: tigre
:: tigre
Entrades: 789
Membre des de: dj. ago. 25, 2011 9:06 am

EntradaAutor: Flordeneu » dv. maig 08, 2015 9:41 pm

Wala, el tema vacunes és molt personal però jo sí que me l'he posat. Ho recomanen els pediatres, per tant, penso que és important. Amb l'embaràs de la meva filla, fa 3 anys, no me la vaig posar perquè no hi havia hagut tants brots com últimament, però aquesta vegada m'ho han recomanat per totes bandes (gine, llevadora i pediatre). Quan el bebè tingui dos mesos també li posarem, de fet és la primera tanda de vacunes i ja li'n posaran d'altres, també, però vacunant-te tu ara el protegeixes durant aquests dos primers mesos.

De tota manera, trobo molt bé que te n'informis i sospesis pros i contres :ok:
Imatge
Imatge Imatge
iole
Entrades: 169
Membre des de: dj. set. 11, 2014 1:47 pm

EntradaAutor: iole » dv. maig 08, 2015 9:43 pm

jo estic totalment a favor d evitar als meus fills la tos ferina, no tinc cap dubte en posarme la vacuna el pare i jo i menys encara quan neixi el bebé. Hem de donar mil gracies a les vacunes que eviten malalties que poden ser molt greus i tant de bo puguessim vacunar de més coses i tot!!!!
Nieves
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 66
Membre des de: dj. abr. 03, 2014 10:31 am

EntradaAutor: Nieves » dv. maig 08, 2015 10:15 pm

El cas de les vacunes és molt personal, jo me la vaig posar, però no em vaig posar la de la gripe tot i que me la van oferir al Cap.
En canvi, sobre els nadons no tinc cap dubte, i si vols portar-lo a la llar d'infants et demanaran el carnet de vacunes
numa1982
:: zebra
Entrades: 1708
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm
Ubicació: Mallorca

EntradaAutor: numa1982 » ds. maig 09, 2015 6:50 am

Jo me l'hauria posada, però a Mallorca no es posava a les embarassades quan fa dos mesos vaig tenir la petita. L'hi valg demanar a la llevadora i a la gine i les dues em van dir que aquí no es posa. Ara bé, quan la petita tenia 6 setmanes, tenia un refredat important i com que tenia tos, vam estar ingressades tres dies per sospita de tos ferina. El pediatre em va preguntar per què no m'havia vacunat i li vaig dir que jo ho havia demanat i m'hsvien dit que no. Ara el protocol s'ha canviat i començaran a vacunar embarassades.
Imatge

ImatgeImatge
mimi82
Entrades: 1532
Membre des de: dl. ago. 08, 2011 6:06 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: mimi82 » ds. maig 09, 2015 11:26 am

Jo estic de 25 setmanes i ja tinc hora la setmana vinent amb l'infermera del cap per parlar d'aquesta vacuna i la del RH ja que jo em posaré les dues.
Jo també crec que es mes el benefici que no pas els inconvenients, però això és molt personal...
Tenim ganes de tu, petit@...Maig 2011
4 IA's :ufs: 2na transfer, 2na FIV desembre 2014 :ok:
12/08/2015 --> Benviguda princesa!!!!
**BessonadaPacte de panxu: crisàlide :-()) ,mimi , isa31**

Imatge
ner
:: cèrvol
Entrades: 576
Membre des de: dt. abr. 17, 2012 4:15 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: ner » ds. maig 09, 2015 11:07 pm

Hola,

Això de les vacunes és molt personal. Jo conec dos casos que el seu bebè ha passat la tos ferina. Així que jo crec que efectivament hi ha un brot i per això ara per protocol recomanen vacunar a les embarassades.
La primera amiga, el seu fill va agafar la tos ferina ara deu fer un any i mig. Crec que varen estar al voltant d'una setmana ingressats a l'hospital i em va recomanar posar-me-la quan estava embarassada (la llevadora i el gine també m'ho varen indicar). Així ho vaig fer i quan va néixer la meva filla, la gine (i també ens varen donar un fulletó) ens va recomanar que es vacunessin totes les persones que estarien en contacte amb el nadó i així ho varem fer. Es vacunar el pare i tots els avis que ens visitaven sovint.
La segona peque que va agafar la tos ferina coincidíem en les classes post-part i això va ser aquest hivern. Ella va estar a l'hospital ingressada i aïllada. Així que jo conec dos casos propers i per tant jo no dubtaria en posar-me aquesta vacuna.

Edito per indicar que es va crear un post sobre aquest tema l'any passat quan jo estava embarassada. Us passo el link: viewtopic.php?f=11&t=40126
Imatge
lautoncar
:: peixet
:: peixet
Entrades: 293
Membre des de: dv. feb. 14, 2014 3:21 pm

EntradaAutor: lautoncar » dg. maig 10, 2015 8:28 am

Hola!!, jo també me la posaré, ens han enviat un mail fa poc, de l'escola de la meva filla avisant-nos que un alumne la tenia. Aixis que no es una enfermetat d'aquelles que ja no existeix.
Sobre lo de vacunar-los cuan tenen dos mesos i potser fa una mica de peneta.. jo opino que és pel seu bé, i em faria encara molta més pena que es possesin malats tan petits.
13/01/2010: neix la meva filla després d'un embaràs genial.
febrer 2014: legrat per sac buit
juny 2014: TE positiu, i abort espontani
agost 2014: TE positiu
29/09/2014: el teu cor s'ha parat
02/02/2015: TE ++!!
01/10/2015. neix la meva nena.
http://www.fertilityfriend.com/home/572e26"
mimiseva
Entrades: 134
Membre des de: dl. feb. 14, 2011 9:49 pm

EntradaAutor: mimiseva » dg. maig 10, 2015 9:29 am

Hola a totes!!!

Us explico el meu cas, per si us serveix d'alguna cosa, jo sóc infermera i hi han moltes vacunes que no hi crec, aquesta era molt reacia en posar-me-la fins que el pediatre del meu fill gran te 27 mesos , em va dir que sobretot me la poses en aquest embaràs, després vaig buscar articles i vaig parlar amb llevadora i gine, al final vaig decidir posar-me-la ja que encara que el meu fill gran estigui ven vacunat ell va a l'escola brassol i pot ser portador igual que nosaltres, així que me la vaig posar.
Ara la nena que ja té 20 dies, està refredada, el seu germà a tingut una altre bronquitis en va moltes i aquesta a sigut forta, total que la peque s'ha refredat i té tos i molt mocs, hem d'anar controlant la febre a cada canvi de bolquer i controlar que no canvi el tipús de tos, si fa una de les dues coses hem d'anar a urgències per si es tosferina, el divendres ja li van recollir una mostra de mocs per analitzar perquè el cultiu triga molts dies, la pediatres està tranquil.la perquè jo em vaig vacunar però tot i aixi hi ha alguna possibilitat que la tingui perquè el pare no ho està, recomanen que es vacuni de la tosferina el nucli més proper pares i germà, ho recomanen pels brots que han hagut en els ultims temps i perquè els bebes queden desprotegits fins els 2 mesos que no es posen les vacunes sistemàtiques que ja hi ha la tosferina.

Espero haver ajudat en alguna de vosaltres.
Imatge
TE+: 01/06/12 Agafa't fort cigronet.
29/06/12 Et veiem per primera vegada i et sentim el cor, fas 1,46cm
20/07/12 Eco 12 set :fas 5cm , et mous i no et deixes veure bé, plec nucal 1,1 cm
17/08/12 Eco 16 set:fas 9,5 cm, et deixes veure molt bé, ets un nen, et diràs Èric!
21/09/12 Eco morfològica , tot correcte, fas 375 gr
Wala

EntradaAutor: Wala » dl. maig 11, 2015 8:13 am

Hola!

Gràcies a totes per les experiències...sembla que sí que hi ha un brot doncs. M'heu acabat de convèncer...de fet pel que sembla mal no en fa cap!

mimiseva segur que estarà bé i seran mocs normals i corrents ja ens informaràs
05/2013 TE Positiu
06/2013 Tot va bé
07/2013 Avort i legrat.
-
05/2014 Comencem de nou!
01/2015 1rT Superat!
02/2015 AMNIO OK
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dl. maig 11, 2015 9:38 am

Hola
jo també estic embarassada i no sé què fer.

El meu dubte és... si durant l'embaràs casi que no et pots prendre ni un paracetamol (fa poc llegia uns estudis que relacionaven el paracetamol en l'embaràs i asma en els nens!) és segura aquesta vacuna pel nadó? Perquè realment no es pot fer un estudi com caldria (no seria ètic fer "proves" amb embarassades) i tampoc fa tant que es posa com per tenir dades fiables de possibles o no conseqüències.

Si algú té dades o referències en aquest sentit agrairia molt un enllaç :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
euterpe
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dv. ago. 10, 2012 3:02 pm

EntradaAutor: euterpe » dc. juny 03, 2015 12:52 pm

Hola!

No sé si heu sentit a les notícies que a l'Hospital de la Vall d'Hebron hi ha ingressat molt greu un nen de 6 anys per culpa de la diftèria, una malaltia que es creia eradicada (és el primer cas aparegut a Espanya en els últims 30 anys).

Jo no sabia què era la diftèria i ho he hagut de buscar. És una malaltia infecciosa epidèmica que fa aparèixer falses membranes en les vies respiratòries i digestives. Es transmet per contacte directe de les secrecions de nas, gola, pell i ull de les persones infectades. La vacuna contra la diftèria s'administra normalment combinada amb la del tètanus i la tos ferina.

Resulta que aquest nen, per voluntat paterna, no estava vacunat. I això m'ha fet pensar molt. Suposo que aquests dies se'n faran debats i podrem sentir opinions de tots tipus.

Us deixo aquí l'enllaç a un vídeo de l'entrevista que li han fet aquest matí a Carlos Rodrigo, cap de pediatria de l'Hospital Germans Trias i Pujol (Can Ruti) de Badalona, per parlar sobre aquest tema:

http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/notici ... o/5529655/
Imatge

Imatge
picdeladona
:: poltre
:: poltre
Entrades: 660
Membre des de: dt. gen. 26, 2010 7:19 am

EntradaAutor: picdeladona » dc. juny 03, 2015 3:13 pm

http://elpais.com/elpais/2015/06/02/pla ... 75760.html

A mi tbé m'està fent pensar molt aquesta mala noticia del nen amb difteria..
Us he adjuntat un altre article..
euterpe
Entrades: 242
Membre des de: dv. ago. 10, 2012 3:02 pm

EntradaAutor: euterpe » dc. juny 03, 2015 5:02 pm

En aquest vídeo també es parla del tema:

http://www.cuatro.com/noticias/miguel-a ... 30184.html
Imatge

Imatge
Bimba82
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dj. abr. 24, 2014 3:56 pm

EntradaAutor: Bimba82 » dc. juny 03, 2015 5:16 pm

La veritat es que és un tema delicat...jo crec que lo millor és informar-se molt, preguntar i fer el que cadascú cregui millor. En el meu cas tinc molt clar que no me la posaré, però ja us dic, és algo molt personal i que s'ha de meditar amb calma.
Lo del nen amb diftèria és una verdadera p******, però si li donessin el mateix bombo a tots el nadons (i no nadons) que pateixen efectes secundaris produïts per les vacunes també ens posariam les mans al cap... :ufs:
novella
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: novella » dc. juny 03, 2015 6:57 pm

Jo estic embarassada i m'he posat la vacuna, i evidentment li posaré a la nena quan li toqui. Crec que tot aquest moviment "antivacunes" és d'una total irresponsabilitat. Les vacunes salven vides i no només la dels nens vacunats, sinó que genera immunitat de grup. Penseu en com ha canviat la mortalitat infantil des que tenim accés a les vacunes? Penseu que podria pensar una mare d'algun país subdesenvolupat on no tenen accés a les vacunes i el seu fill ha mort per alguna d'aquestes malalties que aquí ens prenem tant a la lleugera??
A mi aquests pares alternatius i conspiranoics que no vacunen als seus fills no em fan cap gràcia, ho trobo un acte d'imprudència i insolidaritat.
I no, no crec que es tracti d'una elecció personal, no quan posa en perill als teus fills i als altres, o quan pot generar una alerta sanitària.
Imatge
Imatge
Koaleta
Entrades: 130
Membre des de: dg. abr. 19, 2015 7:58 am

EntradaAutor: Koaleta » dc. juny 03, 2015 8:55 pm

Bimba, de quins efectes secundaris parles? De les reaccions lleus a les vacunes? Què vols dir, que si hi hagués un nen ingressat a la UCI amb perill de morir per l'administracio d'una vacuna no sortiria als mitjans? Au va!
A valència van retirar uns lots de la vacuna del papiloma per uns suposats efectes secundaris i ve que va sortir als diaris i la TV. I després d'això no s'ha demostrat res.
Jo aquestes teories conspiratives ho sento però no me les crec. És molt més segur posar-se les vacunes que no fer-ho. Hi ha tones de bibliografia que ho demostra.
la_rodri
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

EntradaAutor: la_rodri » dc. juny 03, 2015 9:23 pm

Jo també me la he posat. Efectivament son només dos mesos que el nen estaría desprotegit, però prefereixo no jugar-me-la. A més es veu que la protecció s'allarga fins a l'any, perquè tot i que al dos mesos ja li posin la primera dossi, al cuatre i als sis les següents, i després rcordatori als 14 anys (em sembla que va així) sempre comptaria amb una dossi més.
El pare no se l'ha posat perquè comés la mateixa del tetanus, ja la te de fa dos anys, i per tant no cal renovar-la.
Em estat gairebé 9 mesos cuidant el que mejem, congelant el pernil, privant-nos de segons quins capricis per la salut dels nostres fills, per no arriscar-nos a contreure la toxoplasmosi que no hem agafat en 34 anys (en el meu cas) i que ja seria casualitat que la agafessim durant l'embaras.... Jo em poso la vacuna no fos cas que hagi d'agafar ara tosferina en aquests dos mesos....
Wala

EntradaAutor: Wala » dj. juny 04, 2015 8:39 am

Finalment jo em vaig posar la vacuna, no sense por. Ara ja fa 15 dies i suposo que tot va bé i la nena està bé.

la_rodri
què vol dir que és la mateixa que la del tètanus?¿ jo també la duc la del tètanus...

El cas del nen amb diftèria sense comentaris. Només penso en com es deuen sentir els pares. Ara bé ahir llegia una noia que se li va morir el nen després de vaunar-lo i van trobar mercuri i plom a l'autòpsia i també em quedo gelada.
05/2013 TE Positiu
06/2013 Tot va bé
07/2013 Avort i legrat.
-
05/2014 Comencem de nou!
01/2015 1rT Superat!
02/2015 AMNIO OK

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants