Eines de gestió emocional
- kabbisa
- :: zebra

- Entrades: 1397
- Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
- Ubicació: Barcelona / Cabrils
Eines de gestió emocional
El meu fill farà 4 anys al setembre i de vegades li agafen uns rampells de fer el tonto, no fer cas, fer el bebé,... Son els nervis.
Crec que quan li agafen aquests rampells, sempre coincideix amb que està cansat o te moooltes ganes de fer el que estem a punt de fer o s'ha enfadat.
És a dir, quan les emocions el desborden.
Jo arribo fins aqui, i m'agradaria ajudar-lo a aprendre a gestionar-les I no se com.
Alguna em podria ajudar?
Crec que quan li agafen aquests rampells, sempre coincideix amb que està cansat o te moooltes ganes de fer el que estem a punt de fer o s'ha enfadat.
És a dir, quan les emocions el desborden.
Jo arribo fins aqui, i m'agradaria ajudar-lo a aprendre a gestionar-les I no se com.
Alguna em podria ajudar?
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR
"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Re: Eines de gestió emocional
Hola kabissa, jo crec que una cosa important és que el nen sigui capaç d'identificar aquestes emocions, de posar-li nom... quan passi això gestionar-ho amb la màxima tranquil·litat i després parlar amb ell sobre el què ha passat i perquè ha passat.. es a dir fer-lo conscient de tot allò que ha viscut i després intentar trobar estratègies perquè el proper cop que passi ell sigui capaç de reaccionar diferent...
al principi serà molt complicat però poc a poc.
seria dir-li: què ha passat? Perquè ha passat això? I així ho hem solucionat? Que podríem haver fet? Com t'has sentit?
Nose si m'explico gaire bé, és que escric desde el movil
Tb hi ha un conte que està molt bé però nose si en català hi es, es diu emocionario
I després t'he trobat això no sé si et servirà
https://tonitina.wordpress.com/tag/com- ... s-infants/
al principi serà molt complicat però poc a poc.
seria dir-li: què ha passat? Perquè ha passat això? I així ho hem solucionat? Que podríem haver fet? Com t'has sentit?
Nose si m'explico gaire bé, és que escric desde el movil
Tb hi ha un conte que està molt bé però nose si en català hi es, es diu emocionario
I després t'he trobat això no sé si et servirà
https://tonitina.wordpress.com/tag/com- ... s-infants/
- kabbisa
- :: zebra

- Entrades: 1397
- Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
- Ubicació: Barcelona / Cabrils
Gràcies, Dama.
El que estic fent és més o menys. Intento aturar-lo i intentar que es calmi, tipus "time out", però no acabo de sortir-me'n.
Quan vaig obrir el post va ser pq ens vaig sentir -a mí i al kabbiso- dir-li al nen que si no venia a vestir-se no aniríem a la piscina i ens quedaríem a casa. Ho deiem amb tò de càstig i no em va agradar. Vaig pensar que havia d'existir alguna altre manera.
Ell sap perfectament què és estar trist i enfadat i content. Les que més "controla" son trist i tinc por (trist perquè cada día es queda trist al cole quan jo marxo -pobret- i tinc por perquè els sorolls forts sempre li han fet por i en parlem). Vam seguir amb enfadat i bé, content també sap què és.
Crec que caldrà afegir Ràbia i Nervis al repertori. Ara, que no sé com ajudar-lo a canalitzar-les, quines estratègies suggerir-li.
miraré el llibre del emocionario, que te bona pinta! i el del monstre dels colors també.
El que estic fent és més o menys. Intento aturar-lo i intentar que es calmi, tipus "time out", però no acabo de sortir-me'n.
Quan vaig obrir el post va ser pq ens vaig sentir -a mí i al kabbiso- dir-li al nen que si no venia a vestir-se no aniríem a la piscina i ens quedaríem a casa. Ho deiem amb tò de càstig i no em va agradar. Vaig pensar que havia d'existir alguna altre manera.
Ell sap perfectament què és estar trist i enfadat i content. Les que més "controla" son trist i tinc por (trist perquè cada día es queda trist al cole quan jo marxo -pobret- i tinc por perquè els sorolls forts sempre li han fet por i en parlem). Vam seguir amb enfadat i bé, content també sap què és.
Crec que caldrà afegir Ràbia i Nervis al repertori. Ara, que no sé com ajudar-lo a canalitzar-les, quines estratègies suggerir-li.
miraré el llibre del emocionario, que te bona pinta! i el del monstre dels colors també.
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
Per l'edat del teu fill crec que és mes adient el monstre de colors que no l'emocionari, perquè és molt més senzill i treballa les emocions que els nens d'aquesta edat podrien sentir de forma habitual. L'emocionari requerereix treball d'acompanyament d'un adult mentre que el monstre de colors és més intuitiu.
Hi ha un grup a Facebook amb propostes molt interessants que es diu "La biblioteca de los peques".
Ànims!
Hi ha un grup a Facebook amb propostes molt interessants que es diu "La biblioteca de los peques".
Ànims!
Aquest llibre del mostre el fan servir a moltes escoles. Té molt bona pinta crec que ens l'acabarem comprant
El meu de 4anys és igual! Prenc nota, noies! Gràcies!
El llibre del monstre és genial, jo també ting el mateix problema
A nosaltres el monstre de colors també ens va molt bé, per gestionar les emocions de la peque que té 3 anys :)
A mi l'Emocionari em sembla que per bastant més grans, al meu fill de 7 li ha agradat moltíssim però el vodabulari i la forma de explicar les coses em sembla que per més grans, és un llibre fantàstic per aixó! molt recomanable i completissim.
Et deixo per si et serveix un llistat de contes: http://adoptivanet.info/encasa/adopteca ... ciones.php
En castellà hi ha tot de contes de Begoña Ibarrola que tinc una amiga que es totalment fan... pero cre cuq eno están editats en català
Et deixo per si et serveix un llistat de contes: http://adoptivanet.info/encasa/adopteca ... ciones.php
En castellà hi ha tot de contes de Begoña Ibarrola que tinc una amiga que es totalment fan... pero cre cuq eno están editats en català
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |