Reducció de jornada

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..
Jou
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dc. juny 04, 2014 9:14 am

Reducció de jornada

EntradaAutor: Jou » dt. feb. 09, 2016 9:27 am

Bon dia Noies!

La meva nena te un any, i des que vaig tornar de la baixa laboral faig una reducció de jornada i treballo un total e 33h setmanals.
Faig cada dia de 8 a 3, excepte divendres que faig de 8 a 1 ja que és l'horari habitual de l'empresa per lo tant no tinc opció.

El cas és que el meu cap m'està apretant una mica (de bones) preguntant quan tornaré a fer horari normal, que era de 9h diàries de 8-1 i de 3-7...(comptant que el migdia no puc anar a casa ja que tinc mitja hora d'anada i mitja de tornada).
Se que fins que la nena tingui 12 anys em puc acollir a aquesta reducció, tot i que no tinc clar que ell ho sàpiga. Li he comentat que per ara no puc ampliar més hores però que a veure si ens assentem i mirem de trobar una solució que ens vagi bé a tots.

Em dóna la sensació de que tampoc estic fent una gran reducció ja que faig 7 hores de dilluns a dijous, però com que aquí es treballa fins les 7 sembla que fagi "mitja jornada"...en fi...

Alguna de vosaltres està fent reducció de jornada per cuidado d'una menor? quin total d'hores esteu reduïnt?

Merci!
Twix
:: girafa
Entrades: 2194
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 11:51 am

Re: Reducció de jornada

EntradaAutor: Twix » dt. feb. 09, 2016 9:45 am

Hola Jou!

Jo estic fent reducció de jornada per cura d'un fill menor, i he passat de fer 37,5 hores setmanals a fer-ne 25 (de 9-14 h cada dia). Jo crec que estàs fent un horari molt bo, i per res del món de mitja jornada!! el que passa que en aquest país està molt mal vist que algú plegui al migdia! :sogra: Jo de tu li faria saber que tens dret a aquesta reducció fins als 12 anys de la teva filla (a partir dels 3 anys crec que cobres menys, però), i que se'n vagi fent a la idea....no? Potser m'estic posant on no em demanen eh!
Aprenenta
:: papallona
Entrades: 130
Membre des de: dl. gen. 25, 2016 2:49 pm

EntradaAutor: Aprenenta » dt. feb. 09, 2016 11:10 am

Hola JOU, estic amb la TWIX... crec que fas una reducció mínima, i si la llei ho contempla, sigues valenta i endavant. :ok:
Potser seria interessant fer-li veure això al teu cap. Trobar un camí mitjaner perquè tots estiguessiu contents també es interessant perquè relaxa tensions. Perquè no ens enganyem, tot i que la situació estigui amparada per llei, si ens fan la guitxa no hi estem bé.
Si ell té la sensació que fas "mitja jornada" (que ni de conya la fas, fas molt més...) i per ell son tant important les tardes, potser seria interessant, sempre hi quan a tu et vagi bé i t'ho puguis combinar amb la petita, anar-hi alguna tarda enlloc del matí, de 3-22h o així... fins i tot per tu pot estar bé tenir algun matí disponible.
Jo m'hi trobaré en breu a la teva situació, així que veurem com ho reben... tot i el que meu cap té més assumit que jo, que no tindré la mateixa disponibilitat per treballar com fins ara (faig les hores que calen i plego quan sigui), ja m'ho ha dit. Però una cosa es imaginar-ho i un altre patir-ho i ell ho patirà.
A part em passa com a tu, tinc entre anada i tornada 1h i pico...

Ànims i si decideixes parlar amb ell que vagi moolt bé :ok:
09/12/15: Beta +
23/12/15: Eco. Et sentim el cor...ufff!!!
16/01/16: Eco (privat) estàs bé. Ja patia...
27/01/16: Eco 12 setm. Flipant! Fas 6,5 i et bellugues molt. Súper runner!
12/02/16: Eco "regal"... Ets taaan bonic/a. Avui dorms!
22/02/16: ETS UNA NENAAAA!!!
Jou

EntradaAutor: Jou » dt. feb. 09, 2016 11:15 am

Ostres Twix, cobres menys a partir del tercer any? Jo ara cobro la part proporcional de la reducció d'hores...llavors d'on treuren encara menys sou? t'apujen la retenció?

Doncs sí que és veritat que està com mal vist. Crec que per molts empresaris els seria més fàcil contractar homes o dones que ja no estiguessin en edat fèrtil...
Aquesta setmana hi parlaré, quan li comenti lo dels 12 anys caurà rodó sobre la taula :-o00m
Tot i que espero poder ampliar horari, però d'aquí uns anys.
Twix

EntradaAutor: Twix » dt. feb. 09, 2016 11:22 am

Jou ha escrit:Ostres Twix, cobres menys a partir del tercer any? Jo ara cobro la part proporcional de la reducció d'hores...llavors d'on treuren encara menys sou? t'apujen la retenció?

Doncs sí que és veritat que està com mal vist. Crec que per molts empresaris els seria més fàcil contractar homes o dones que ja no estiguessin en edat fèrtil...
Aquesta setmana hi parlaré, quan li comenti lo dels 12 anys caurà rodó sobre la taula :-o00m
Tot i que espero poder ampliar horari, però d'aquí uns anys.

Jou,
jo no sé si és pel meu conveni o és en general (no tinc ni idea d'aquests temes), però a la meva empresa si et redueixes un terç cobres el 80%, i a partir dels 3 anys del nen, si ho tinc ben entès, passes a cobrar el 60%, o alguna cosa així.

*Edito: ara ho he mirat, i a partir dels 3 anys la reducció econòmica és proporcional a les hores que treballi.
Boniqueta
:: peixet
Entrades: 269
Membre des de: dl. gen. 14, 2013 9:38 am

EntradaAutor: Boniqueta » dt. feb. 09, 2016 1:09 pm

Jo també faig reducció de jornada i des del 1 de gener en comptes de fer 40 hores setmanals en faig 30 (de 8 a 14). Els meus jefes tenen molt clar que puc estar aixi fins els 12 anys de la criatura i si no els agrada és el seu problema....la llei és la llei!! I això de que el sou és inferior quan la criatura té 3anys deu dependre del conveni perquè diria que en el meu cas no és així.
Imatge
Boniqueta

EntradaAutor: Boniqueta » dt. feb. 09, 2016 1:11 pm

Però que la reducció del sou és proprcional a les hores que fas és a partir de començar la reducció i no a partir dels 3 anys del nen.
Imatge
Twix

EntradaAutor: Twix » dt. feb. 09, 2016 1:13 pm

Boniqueta ha escrit:Però que la reducció del sou és proprcional a les hores que fas és a partir de començar la reducció i no a partir dels 3 anys del nen.

Com bé dius, depèn del conveni. Si no jo ara hauria de cobrar un terç menys, i no és així.
Boniqueta

EntradaAutor: Boniqueta » dt. feb. 09, 2016 1:21 pm

Però així que vols dir que segons el teu conveni cobres el 100% del sou tot i fer reducció de jornada? I això fins els 3 any del nen i llavors començaries a cobrar el corresponent a les hores que treballis? Doncs si és així quina sort!!
Imatge
Twix

EntradaAutor: Twix » dt. feb. 09, 2016 1:27 pm

Boniqueta ha escrit:Però així que vols dir que segons el teu conveni cobres el 100% del sou tot i fer reducció de jornada? I això fins els 3 any del nen i llavors començaries a cobrar el corresponent a les hores que treballis? Doncs si és així quina sort!!

No, no... jo ara cobro el 80% del sou, però no és la part proporcional (cobro una mica més del que em tocaria)
Nuty
Entrades: 266
Membre des de: dt. des. 07, 2010 2:33 pm

EntradaAutor: Nuty » dt. feb. 09, 2016 4:57 pm

Jo et puc explicar el meu cas:
Abans de neixer el nen feia de 9 a 13 i de 15 a 19 h. I quan em vaig reincorporar a la feina, vaig començar a fer de 8 a 15h.
Em van treure aquesta hora diaria del sou, o sigui la part proporcional. I he estat així poc més de 3 anys.

Ara torno a fer 8 hores, perquè economicament m'interessava i, sobretot, perquè m'he pogut muntar l'horari com he volgut.

Jo en cap moment vaig notar res a la nomina (ni a l'IRPF) passats els 3 anys. Sóc del ram del comerç.

En el teu cas, et dic com les companyes, intenta fer la reduccio que a tu t'interessi, en tens tot el dret, i ja seràs a temps de tornar a fer més hores.

Molta sort!!
08-03-12: Vas neixer a les 5:45 del matí, amb 3,600 i 49,5 cm.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dt. feb. 09, 2016 8:37 pm

Partint de la base q tu pots estar de reducció fins que la teva nena tingui 12 anys i un cop acceptada, no et poden 'forçar'a tornar a jornada completa si tu no vols, crec que el problema que veig aquí és que deus fer un horari no habitual a la teva empresa i per això et presiona, perquè la enveja (dels companys) és molt dolenta. T'explico: jo faig reducció i treballo 6 hores diàries, i faig de 9 a 3. Però el meu horari 'normal' no és aquest, és de 9 a 2 i de 4 a 7. I a mi també em pressionen de tornar a jornada completa. De bones i mig en conya, però ho fan.
Si no vols tornar a jornada completa, no tens perquè fer-ho si no vols, però de pressionar si que poden. Ells miren per la empresa i tu has de mirar per tu i la teva família.
Noname
Entrades: 101
Membre des de: dj. set. 25, 2008 10:57 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Noname » dt. feb. 09, 2016 9:22 pm

Com t'han dit per aquí, la llei és la llei i per guarda d'un menor podem tenir reducció de jornada (reducció proporcional en sou excepte en alguns sectors que tenen convenis diferents) fins els 12 anys del menor. Ara,la situació de cadascuna pot ser diferent. Vull dir, el 2013 va canviar la llei i a partir d'aquell any t'has de reduir cada dia per exemple. Abans no. I l'horari de la reducció ha de ser dins de l'horari de l'empresa. Ara bé, si arribes a un acord diferent amb l'empresa,ja és un altre tema. Jo mo vaig poder arribar a cap acord i m'he reduit un 15% només ja que tinc 1.30h per dinar, que no puc integrar dins de l'horari...
I un altre tema, no sé si sabeu que els 2 primers anys de reducció cotitzem com si treballéssim les 8h. i passats,ja no. Passats, cotitzem segons les hores que treballem. Això és important a l'hora de cobrar l'atur. La meva empresa està pendent d'un fil així que quan al setembre es cumpleixin els 2 anys que faig horari reduit,tornaré a demanar les 8h. ,no sigui el cas que a l'octubre tanquin... però això és molt personal, segons la situació de cada una.
Jou

EntradaAutor: Jou » dc. feb. 10, 2016 8:38 am

Moltes gràcies a totes!

Aquesta setmana buscaré un bon moment per comentar-li tot plegat, i amb la seguretat de que no estic demanant res que no pugui demanar.
Ja entenc que cadascú mira per sí mateix, però el fet de que no tingui fills no ajuda massa a que empatitzi una mica...
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

EntradaAutor: petipe » dj. feb. 11, 2016 9:14 am

Hola Jou,

això és molt personal, però jo no trauria el tema de la llei ni dels 12 anys. És mol fàcil dir que tenim la llei de la nostra banda però la que està el dia a dia a la feina ets tu i si allà no es veu bé, ja pots dir que legalment hi tens dret que el mal rotllo el tindràs tu dia a dia.

Jo sí miraria de fer-li veure que la reducció (a nivell d'hores) no és tanta i miraria de destacar el valor de la feina que fas independentment de l'horari, però també faria el possible per trobar una entesa (si el teu cap és una personal raonable, sinó a prendre pel sac!). Si realment et són molt indiferent els comentaris i no t'afecta el que opini l'empresa o el teu cap, endavant! Hi tens tot el dret i la teva criatura és el primer. Però jo, personalment, trobaria molt difícil estar a la feina amb aquesta "pressió" constant.

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 25 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::