Escoles Poblenou i Diagonal Mar
Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar
Ei cositina, el teu nen va a Cobi??
Jo ahir vaig anar de visita a veure les Mestres de l'any passat i em vaig trobar amb la xerrada; com havia estat a la junta de l'AFA l'any passat em van "enganxar al vol" i em van demanar que parles de Sant Martí perquè no tenien a ningú d'aquesta escola. Espero que et fos útil la información, entre que hi havia poc temps i ho vaig fer el més ràpit possible i que no ho duia preparat...
Jo ahir vaig anar de visita a veure les Mestres de l'any passat i em vaig trobar amb la xerrada; com havia estat a la junta de l'AFA l'any passat em van "enganxar al vol" i em van demanar que parles de Sant Martí perquè no tenien a ningú d'aquesta escola. Espero que et fos útil la información, entre que hi havia poc temps i ho vaig fer el més ràpit possible i que no ho duia preparat...
Jajaja siii va a Cobi! Ja se qui ets doncs! Em va swmblar super interessant la teva part perque no tenia cap referencia de la Sant Marti i em va atreure molt
Hola noies, us faria res anotar-me quines escoles en concret a Poblenou, Diagonal Mar, treballen per projectes? La Fluvià és per projectes o escola lliure, exactament com va?
De l'escola Pere IV he sentit molt bones opinions i pel que veig Bronte68 la Sant Martí està molt bé? Quina és la diferència principal entre aquestes dues?
Després de les concertades, de la Grèvol o Montseny en teniu referències?
Agrairia molt la vostra opinió.. Gràcies
De l'escola Pere IV he sentit molt bones opinions i pel que veig Bronte68 la Sant Martí està molt bé? Quina és la diferència principal entre aquestes dues?
Després de les concertades, de la Grèvol o Montseny en teniu referències?
Agrairia molt la vostra opinió.. Gràcies

Xirinola tinc pendent fer-vos resum de la xerrada q us deia pero jo tinc entes mes o menys per la xerrada i el q he anat llegint per aqui que treballen per projectes Fluvia, Llacuna, Sant Marti, Pere IV, Vila Olimpica.
Tinc entes que Fluvia seria la mes "radical" pero q son projectes, no escola lliure. Aquest dimarts vinent vaig a portes obertes alla, ja et dire.
Despres hi ha algunes q crec q fan un mix de tradicional+projectes (acacies?) i arenal de llevant crec q tb fa mix.
De les concertades q has comwntat, en pagines antwriors se n'ha parlat (a mi ja em queden massa lluny)
Tinc entes que Fluvia seria la mes "radical" pero q son projectes, no escola lliure. Aquest dimarts vinent vaig a portes obertes alla, ja et dire.
Despres hi ha algunes q crec q fan un mix de tradicional+projectes (acacies?) i arenal de llevant crec q tb fa mix.
De les concertades q has comwntat, en pagines antwriors se n'ha parlat (a mi ja em queden massa lluny)
Cositina, doncs si, St. Martí està molt bé. Pel qua fa això que comentes de les escoles que fan projectes, Pere IV NO, treballen bàsicament amb llibres, tot i que (si no recordo malament) fan 1 projecte que dura tot l'any. De fet moltes escoles poc o molt fan projectes (1 o 2 l'any) però no és la seva eina de treball principal. I que facin Mix doncs si, les que comentes Arenal i Acàcies em sona que si.
De projectes les més "radicals" com dius tu, son Llacuna i Fluvià, que de fet son molt semblants. A mi em va agradar més Sant Martí precisament perquè no la vaig veure tant extrema, i nosaltres n'estem encantats de la tria.
De tota manera, jo recomano i mooooolt, que aneu a les portes obertes, que passejeu pels espais i us deixeu guiar pel feeling amb les directores i Mestres que parlaran, els pares del Ampa que normalment també intervenen.... i unes bones xuletes
Jo em vaig fer un Excel amb tot el que m'interesava saber i el duia a totes les visites, en vaig fer 10, que ja es diu aviat!!!
De projectes les més "radicals" com dius tu, son Llacuna i Fluvià, que de fet son molt semblants. A mi em va agradar més Sant Martí precisament perquè no la vaig veure tant extrema, i nosaltres n'estem encantats de la tria.
De tota manera, jo recomano i mooooolt, que aneu a les portes obertes, que passejeu pels espais i us deixeu guiar pel feeling amb les directores i Mestres que parlaran, els pares del Ampa que normalment també intervenen.... i unes bones xuletes
Jo em vaig fer un Excel amb tot el que m'interesava saber i el duia a totes les visites, en vaig fer 10, que ja es diu aviat!!!
Bronte merci! No se xq llegint algun comentari a aquest fil tenia entes q pere iv si q era per projectes.
Jo tb tinc fet ja un excel i anem a portes obertes de 10 escoles...i aixo q em qieda un any! Pero tinc la sensacio q es una de les decisions mes importants q haurw de prendre com a mare i si ens equivoquem, q no sigui per manca d informacio jeje
Jo tb tinc fet ja un excel i anem a portes obertes de 10 escoles...i aixo q em qieda un any! Pero tinc la sensacio q es una de les decisions mes importants q haurw de prendre com a mare i si ens equivoquem, q no sigui per manca d informacio jeje
Per si us interessa
Café informativo sobre las escuelas infantiles del "centro" de Barcelona (F.A.Q.)
Lunes 08 de febrero de 17:30 a 20:00
Para responder a las preocupaciones de las familias pronto en búsqueda de escuelas infantiles para sus hijos, La Marelle propone un café informativo sobre el tema : Un panel de padres representantes de 11 escuelas publicas o no de l'Eixample, Ciutat Vella, St Marti y Poble Nou vendrán a explicar el funcionamiento de su escuela desde P3, sus puntos fuertes y débiles, su flexibilidad con los horarios o no, etc.
Todos presentes para responder a vuestras preguntas.
Gratis. Confirmar presencia por email lamarelle.bcn@gmail.com
Escuelas representadas: Pere Vila, Parc de la Ciutadella, Cervantes, Abaixeras, St Felip Neri, Drassanes, Fort Pienc, Llacuna, Vila Opympica, Els Encants, Le Lycée Français
Café informativo sobre las escuelas infantiles del "centro" de Barcelona (F.A.Q.)
Lunes 08 de febrero de 17:30 a 20:00
Para responder a las preocupaciones de las familias pronto en búsqueda de escuelas infantiles para sus hijos, La Marelle propone un café informativo sobre el tema : Un panel de padres representantes de 11 escuelas publicas o no de l'Eixample, Ciutat Vella, St Marti y Poble Nou vendrán a explicar el funcionamiento de su escuela desde P3, sus puntos fuertes y débiles, su flexibilidad con los horarios o no, etc.
Todos presentes para responder a vuestras preguntas.
Gratis. Confirmar presencia por email lamarelle.bcn@gmail.com
Escuelas representadas: Pere Vila, Parc de la Ciutadella, Cervantes, Abaixeras, St Felip Neri, Drassanes, Fort Pienc, Llacuna, Vila Opympica, Els Encants, Le Lycée Français
Tenia pendent posar resum de les escoles q van venir a explicar-nos diversos pares a l'escola bressol.
Primer, ens van explicar que el dèficit de places al barri és tan heavy q cada any s'estima q es necessiten 5 linies noves (bolets) apart de les existents als coles del barri, i q d'aquesrs 5 bolets, 2-3 normalment els obren ja abans de les preinscripcions, pero altres 2-3 despres de les preinscripcions, de manera que quan fas la llista no saps ben bé en quin cole et trobaraw mes places de les esperades. Tambe van dir (molt interessant) q a una mateixa ewscola no poden obrir bolet dos anys sgeguits perque no hi cabrien, aixi q mirant els bolets dels anys anteriors es pot preveure a quines escoles segur q NO hi haurà bolet enguany.
Al 2015 van obrir bolet a Fluvià, Vila Olimpica i Acacies.
Al 2014 van obrir bolet a: Antoni Brusi, Mar Bella i pere IV.
Resum de les escoles q ens van explicar:
Escola BOGATELL https://sites.google.com/a/xtec.cat/escolabogatell/
2 línies. Horari de classes 9-16:30, AMPA cobreix acollida des de 7:30 i fins a 18:30.
Adaptació: una setmana aprox, en estones curtes
2 hores a la setmana d'anglès (des de P4, crec), en infantil amb un profe molt bo q ve d'escola rural. A Infantil pocs llibres però moltes fitxes i 2 projectes/any. Hi ha pati separat per als d'Infantil.
De 3r a 5è primària llibres + espais, i alguns projevtectes. Els llibres estan sociabilitzats a l'escola. 196 euros de material al any a P4.
Van dir que la directora té "molt mala fama pel seu passat" (però no van aclarir que vol dir aixo) però q està molt oberta a demanar-li reunions quan es vulgui. Claustre de professors d'avançada edat, actualment en fase de jubilacio/renovacio. Tenen un projecte innovador per a matematiques.
A l'AMPA, poca implicacio de les families.
Cuina pròpia, 1 dia d'ells amb menjar ecologic, 1 monitor per cada 10 nens al menjador x Infantil, 1 per cada 12 a Primària
Escola ACÀCIES http://www.escolalesacacies.cat/
Al 2015 va tenir bolet.
Horari de classes 9-16:30, AMPA cobreix acollida des de 8:00 i fins a 17:30.
Sistema mixt: tradicional + fitxes + projectes.
Anglès des de P3. Uns 200 euros/any de materuials. A Infantil tenen una mateixa profe per al mateix grup des de P3 fins a P5.Infantil té pati propi. Cuina pròpia.
A 5è i 6è de primaria fan intercanvi amb escoles estrangeres. Colònies, etc. AMPA molt activa.
Aquesta escola antigament es deia Lope de vega i tenia mala fama al barri, fa molts anys, perque en aquell moment la zona era molt industrial i concentrava molta immigració. El tipus d'alumnat ha canviat i l'escola ha fet molt esforç en canviar aquesta imatge, i aqui al socpetit la gent en parla molt be, i aquesta mare tb estava molt contenta
Escola FLUVIÀ http://www.escolalesacacies.cat/
Al 2015 van tenir bolet, se sabia ja abans de les preinscirpcions i aixo va ser que tingues tantiisma demanda q van quedar foramés de 50 famílies
.. Normalment 2 linies.
Metodologia per projectes, no hi ha llibres. 200 euros material/any.
Adaptació: 3 dies només estones.
A P3 tenen entrada independent, molt contacte directa amb la mestra. fan extraescolars ja des de P3 (dansa i natacio). Hi ha molta participacio dels pares (pots ser pare col·laborador i anar a la classe una tarda a la setmana o algo aixi).
Anglès no comencen fins a P5, segons la mare q va explicar l'escola és una mica fluixa en tema idiomes.
Cuina pròpia, sense menjar ecologic. Crec q enguany acaba Primaria la primera promoció sencera
Escola ANTONI BRUSI http://www.antonibrusi.cat/
2 linies. Horari classes 9-16:30, AMPA cobreix acollida des de 8:00. després de les clases no hi ha acollida pero si extraescolars.
De P3 a P5 es fa català i anglès (no castellà). tenen programa experimental de llengües estrangeresm amb 5 profes d'anglès per a tota l'escola, comencen angles ja a P3 amb 3 hores setmanals.
Metodologia tradicional amb llibres i fitxes, amb algun projecte.
Segons l'escola, els seus resultats a proves generalitat són "superiors a la mitjana" de catalunya.
AMPA molt implicada.
Programa potent de música q ha convertit l'escola en el referent per als pares musics q treballen al liceu i l'Auditori i q viuen pel barri (aixo em va semblar molt curios!)
Instal·lacions antigues, patis petits. Cuina pròpia amb menjar ecològic.
Les places s'acostumen a cobrir mes o menys amb els de 1a opcio tot i q crec q els ultims anys sobraven places
Escola SANT MARTI http://www.escolasantmartibcn.cat/
2 linies. Bolet al 2014. Instal·lacions noves (fins 2013 estaven a barracons()
Horari classes 9-16:30, AMPA cobreix acollida des de 8:00 fins a 17:30
Adaptació: res, pares no entren a la classe cap dia.
Anglès des de P4 de manera transversal.
Metodologia: projectes + racons, amb molt desdoblament de grups i barreja amb classes d'altres edats (projectes comuns entre diferents cursos)
200 euros /any de material incloent-hi excursions/sortides.
Cuina pròpia, bastant menjar ecologic. Els pares tambe poden anar alla a menjar.
Infantil té pati independent. Al matí els pares deixen nens a la porta, a la tarda si poden entrar a classe a recollir. Hi ha poca interaccio directa pares-profe pero 1 divendres/mes els pares poden anar a la classe x la tarda. AMPA molt activa.
Escola amb molta demanda historicament, tot i q al 2015 nomes es va quedar fora 1 familia dels q l'havien posat en 1a opcio.
Escola VORAMARhttp://voramar.cat/
escola concertada laica des d'Infantil fins a 4rt ESO, horari 9-17, acollida des de 7:30 i fins a 18:30.
No hi ha adaptacio. Preu 325 euros/mes incloent menjador.
P3 a P5 dues hores d angles setmanals, a primària 2 assignatures en anglès. Molts bons resultats acadèmics i molt bon nivell d'anglès. Cobreixen places en 1a opcio. Instal·lacions antigues.
Escola LLACUNAhttp://www.escolalallacuna.cat/
horari 9-16:30, acollida des de les 8.
Escola per projectes, no hi ha llibres (ni deures, examens etc) en tota la Primària.
Ja tenen 1 promocio sencera, q crec q han passat justets les proves de competències de la Generalitat.
Adaptacio molt flexible (uns 10 dies) q inclou un esmorzar ja a l'estiu abans del curs perque el nen conegui escola. Anglès des de P4, i a prima`ria (des de 4rt) una assignatura es fa en anglès.
Instal·lacions "millorables". 200 eur/material/any
La mare q porta la nena alla estava enamoradisima de l'escola.
Escola VILA OLIMPICA http://www.xtec.cat/centres/a8052785/
2 linies, bolet al 2015.
És la única escola del barri q fa horari 9-16h (pleguen mitja hora abans q les altres).Acollida des de les 8 i fins 17:30.
Adaptacio: no hi ha (nomes 1 dia, abans dl inici de curs).
Metodologia per projectes tota la primària. La mare ha sentit dir q els q ja han acabat tota la primària al cole "s'han fotut un bon xoc al arribar al institut, pero els profes opinen q els nens q han estudiat per projectes tenen més eines per adaptar-se als canvis!).
Donen molt impuls a l'anglès: a partir de P4 té practicament mateix pes q catala i castella.
Tenen una AMPA super organitzada i activa, "com una empresa", q fa coses com per exemple pagar professores extra apart de les q posa Ensenyament, per tal que a P3 cada classe tingui 2 profes i no 1. Aixo fa q l'AMPA sigui MOLT CARA: 80 euros al mes! (200 euros/mes comptant menjador), incloent-hi els materials i sortidesm, i l'esmorzar (AMPA paga la fruita de mig mati)
menjador propi amb verdura ecologica del hort de l'escola, gestionada per empresa solidària "Cuina justa".
Escola amb mooolta demanda, cada any queden mooooltes families fora
Primer, ens van explicar que el dèficit de places al barri és tan heavy q cada any s'estima q es necessiten 5 linies noves (bolets) apart de les existents als coles del barri, i q d'aquesrs 5 bolets, 2-3 normalment els obren ja abans de les preinscripcions, pero altres 2-3 despres de les preinscripcions, de manera que quan fas la llista no saps ben bé en quin cole et trobaraw mes places de les esperades. Tambe van dir (molt interessant) q a una mateixa ewscola no poden obrir bolet dos anys sgeguits perque no hi cabrien, aixi q mirant els bolets dels anys anteriors es pot preveure a quines escoles segur q NO hi haurà bolet enguany.
Al 2015 van obrir bolet a Fluvià, Vila Olimpica i Acacies.
Al 2014 van obrir bolet a: Antoni Brusi, Mar Bella i pere IV.
Resum de les escoles q ens van explicar:
Escola BOGATELL https://sites.google.com/a/xtec.cat/escolabogatell/
2 línies. Horari de classes 9-16:30, AMPA cobreix acollida des de 7:30 i fins a 18:30.
Adaptació: una setmana aprox, en estones curtes
2 hores a la setmana d'anglès (des de P4, crec), en infantil amb un profe molt bo q ve d'escola rural. A Infantil pocs llibres però moltes fitxes i 2 projectes/any. Hi ha pati separat per als d'Infantil.
De 3r a 5è primària llibres + espais, i alguns projevtectes. Els llibres estan sociabilitzats a l'escola. 196 euros de material al any a P4.
Van dir que la directora té "molt mala fama pel seu passat" (però no van aclarir que vol dir aixo) però q està molt oberta a demanar-li reunions quan es vulgui. Claustre de professors d'avançada edat, actualment en fase de jubilacio/renovacio. Tenen un projecte innovador per a matematiques.
A l'AMPA, poca implicacio de les families.
Cuina pròpia, 1 dia d'ells amb menjar ecologic, 1 monitor per cada 10 nens al menjador x Infantil, 1 per cada 12 a Primària
Escola ACÀCIES http://www.escolalesacacies.cat/
Al 2015 va tenir bolet.
Sistema mixt: tradicional + fitxes + projectes.
Anglès des de P3. Uns 200 euros/any de materuials. A Infantil tenen una mateixa profe per al mateix grup des de P3 fins a P5.Infantil té pati propi. Cuina pròpia.
A 5è i 6è de primaria fan intercanvi amb escoles estrangeres. Colònies, etc. AMPA molt activa.
Aquesta escola antigament es deia Lope de vega i tenia mala fama al barri, fa molts anys, perque en aquell moment la zona era molt industrial i concentrava molta immigració. El tipus d'alumnat ha canviat i l'escola ha fet molt esforç en canviar aquesta imatge, i aqui al socpetit la gent en parla molt be, i aquesta mare tb estava molt contenta
Escola FLUVIÀ http://www.escolalesacacies.cat/
Al 2015 van tenir bolet, se sabia ja abans de les preinscirpcions i aixo va ser que tingues tantiisma demanda q van quedar foramés de 50 famílies
Metodologia per projectes, no hi ha llibres. 200 euros material/any.
Adaptació: 3 dies només estones.
A P3 tenen entrada independent, molt contacte directa amb la mestra. fan extraescolars ja des de P3 (dansa i natacio). Hi ha molta participacio dels pares (pots ser pare col·laborador i anar a la classe una tarda a la setmana o algo aixi).
Anglès no comencen fins a P5, segons la mare q va explicar l'escola és una mica fluixa en tema idiomes.
Cuina pròpia, sense menjar ecologic. Crec q enguany acaba Primaria la primera promoció sencera
Escola ANTONI BRUSI http://www.antonibrusi.cat/
2 linies. Horari classes 9-16:30, AMPA cobreix acollida des de 8:00. després de les clases no hi ha acollida pero si extraescolars.
De P3 a P5 es fa català i anglès (no castellà). tenen programa experimental de llengües estrangeresm amb 5 profes d'anglès per a tota l'escola, comencen angles ja a P3 amb 3 hores setmanals.
Metodologia tradicional amb llibres i fitxes, amb algun projecte.
Segons l'escola, els seus resultats a proves generalitat són "superiors a la mitjana" de catalunya.
AMPA molt implicada.
Programa potent de música q ha convertit l'escola en el referent per als pares musics q treballen al liceu i l'Auditori i q viuen pel barri (aixo em va semblar molt curios!)
Instal·lacions antigues, patis petits. Cuina pròpia amb menjar ecològic.
Les places s'acostumen a cobrir mes o menys amb els de 1a opcio tot i q crec q els ultims anys sobraven places
Escola SANT MARTI http://www.escolasantmartibcn.cat/
2 linies. Bolet al 2014. Instal·lacions noves (fins 2013 estaven a barracons()
Horari classes 9-16:30, AMPA cobreix acollida des de 8:00 fins a 17:30
Adaptació: res, pares no entren a la classe cap dia.
Anglès des de P4 de manera transversal.
Metodologia: projectes + racons, amb molt desdoblament de grups i barreja amb classes d'altres edats (projectes comuns entre diferents cursos)
200 euros /any de material incloent-hi excursions/sortides.
Cuina pròpia, bastant menjar ecologic. Els pares tambe poden anar alla a menjar.
Infantil té pati independent. Al matí els pares deixen nens a la porta, a la tarda si poden entrar a classe a recollir. Hi ha poca interaccio directa pares-profe pero 1 divendres/mes els pares poden anar a la classe x la tarda. AMPA molt activa.
Escola amb molta demanda historicament, tot i q al 2015 nomes es va quedar fora 1 familia dels q l'havien posat en 1a opcio.
Escola VORAMARhttp://voramar.cat/
escola concertada laica des d'Infantil fins a 4rt ESO, horari 9-17, acollida des de 7:30 i fins a 18:30.
No hi ha adaptacio. Preu 325 euros/mes incloent menjador.
P3 a P5 dues hores d angles setmanals, a primària 2 assignatures en anglès. Molts bons resultats acadèmics i molt bon nivell d'anglès. Cobreixen places en 1a opcio. Instal·lacions antigues.
Escola LLACUNAhttp://www.escolalallacuna.cat/
horari 9-16:30, acollida des de les 8.
Escola per projectes, no hi ha llibres (ni deures, examens etc) en tota la Primària.
Ja tenen 1 promocio sencera, q crec q han passat justets les proves de competències de la Generalitat.
Adaptacio molt flexible (uns 10 dies) q inclou un esmorzar ja a l'estiu abans del curs perque el nen conegui escola. Anglès des de P4, i a prima`ria (des de 4rt) una assignatura es fa en anglès.
Instal·lacions "millorables". 200 eur/material/any
La mare q porta la nena alla estava enamoradisima de l'escola.
Escola VILA OLIMPICA http://www.xtec.cat/centres/a8052785/
2 linies, bolet al 2015.
És la única escola del barri q fa horari 9-16h (pleguen mitja hora abans q les altres).Acollida des de les 8 i fins 17:30.
Adaptacio: no hi ha (nomes 1 dia, abans dl inici de curs).
Metodologia per projectes tota la primària. La mare ha sentit dir q els q ja han acabat tota la primària al cole "s'han fotut un bon xoc al arribar al institut, pero els profes opinen q els nens q han estudiat per projectes tenen més eines per adaptar-se als canvis!).
Donen molt impuls a l'anglès: a partir de P4 té practicament mateix pes q catala i castella.
Tenen una AMPA super organitzada i activa, "com una empresa", q fa coses com per exemple pagar professores extra apart de les q posa Ensenyament, per tal que a P3 cada classe tingui 2 profes i no 1. Aixo fa q l'AMPA sigui MOLT CARA: 80 euros al mes! (200 euros/mes comptant menjador), incloent-hi els materials i sortidesm, i l'esmorzar (AMPA paga la fruita de mig mati)
menjador propi amb verdura ecologica del hort de l'escola, gestionada per empresa solidària "Cuina justa".
Escola amb mooolta demanda, cada any queden mooooltes families fora
Cositina, vas avui a Fluvià, o aniràs demà?
Si encara queda lloc, potser m'apunto.
Per cert, mil gràcies per les currades de resum que estàs fent, són una passada!
Si encara queda lloc, potser m'apunto.
Per cert, mil gràcies per les currades de resum que estàs fent, són una passada!
Hola noies
Cositina moltes gràcies pel resum, molt interessant!.
Divendres vaig tenir un bon xoff...Vaig veure que per un p.carrer no entrem a l'àrea d'influència de moltes escoles que ens resultaven interessants. A la meva vorera de carrer ens canvia l'àrea d'influència i ens entren moltes escoles del Besòs i de la zona de Gran Via. Sense voler ferir a ningú ha estat un rotllo. Som del barri, coneixem molt bé la zona i escoles com Eduardo Marquina o Concepción Arenal no està dintre del que volem millor pel nostre fill. A més, que no les tenim gens aprop..!
Sí que ens entra i tenim properes Fluvià, Montseny, Grèvol i Arenal de Llevant.
Probablement anirem a la reunió informativa de secretaria de Montseny. Tú crec que anaves al portes obertes de Fluvià oi? Ens podries fer cinc cèntims si hi vas? Impressions, etc.. Tenim amics que porten als seus fills i estàn supercontents.
Si en teniu info de Grèvol i Arenal de Llevant us estaria agraïda també.
Cositina moltes gràcies pel resum, molt interessant!.
Divendres vaig tenir un bon xoff...Vaig veure que per un p.carrer no entrem a l'àrea d'influència de moltes escoles que ens resultaven interessants. A la meva vorera de carrer ens canvia l'àrea d'influència i ens entren moltes escoles del Besòs i de la zona de Gran Via. Sense voler ferir a ningú ha estat un rotllo. Som del barri, coneixem molt bé la zona i escoles com Eduardo Marquina o Concepción Arenal no està dintre del que volem millor pel nostre fill. A més, que no les tenim gens aprop..!
Sí que ens entra i tenim properes Fluvià, Montseny, Grèvol i Arenal de Llevant.
Probablement anirem a la reunió informativa de secretaria de Montseny. Tú crec que anaves al portes obertes de Fluvià oi? Ens podries fer cinc cèntims si hi vas? Impressions, etc.. Tenim amics que porten als seus fills i estàn supercontents.
Si en teniu info de Grèvol i Arenal de Llevant us estaria agraïda també.
Ostres xirinola quin rotllo. Jo visc al costat del zoo i en canvi m'rntren escoles de diagonal mar!
Jo a Fluvia vaig dema. Ja us explicare! I dimecres a Bogatell tot i q no se si a alguna us entra.
Aviam si podem anar actualitzant info enrre totes.
Jo a Fluvia vaig dema. Ja us explicare! I dimecres a Bogatell tot i q no se si a alguna us entra.
Aviam si podem anar actualitzant info enrre totes.
per cert. Una informacio q a mi em sembla super improtant per tenir en compte, és l'quilibri oferta-demanda q va tenir cada escola als anys anteriors, per saber si és una escola on és fàcil o impossible entrar en 1a opcio i ja no siguem en les següents posicions (x exemple a mi a pripri Fluvia m'atreu pero se q si no la poses en 1a opcio és absolutament impossible entrar per tant com q de 1a opcio penso psoar altres, aquesta potser ni em val la pena incloure-la al llistat.
L'any passat i l'anterior, a aquest amteix ppost, entre totes van fer un llistat de la demanda (la gent trucava l'ultim dia de les preinascripcions a cada cole per saber com anaven). Ho dic perquè seria genial si enguany poguesim actualitzar aquest llistat entre totes, repartin-nos les trucades jeje, q us sembla? Copio a continuacio els resums dels ans anteriors q estan pagines mes enrere (clar, no hi són totes, només les escoles q algu hi va trucar)
Preinscripcio 2015
St. Martí 55 (per 52 places) -3
Brusi 42 (52 places) +10
Acacies 40 (o 56?) (78 places perque va haver bolet) +38
Bogatell 44 (52 places) +8
Grevol 61 (52 places) -9
Voramar 53 (52 places) -1
Fluvia 118 (per 78 places perque va haver bolet) -40 (sense bolet s'haguesin quedat fora 65 families!!)
Montseny 77 (per 52 places) -25
Llacuna 56 (per 52 places) -4
Pere IV 63 (per 52 places) - 11
Vila Oli. 62 (per 52 places) - 10
Mar Bella 20 (per 26 places) +6
Preinscripcio 2014
fluvià 76 (per 50 places) -26
pere iv 75 (per 50 places) -25
acacies 36 (per 50 places) +14
llacuna 64 (per 50 places) -14
st marti 58 (per 50 places) -8
arenal de llevant 79 (per 75 places perque va haver bolet) -4
montseny 89 (per 50 places) -39
grevol 63 (per 50 places) -13
provençals 47 (per 50 places) +3
mar bella 45 (per 50 places) +5
catalonia 45 (per 50 places) +5
poblenou 17 (per 25 places) +8
vila olimpica 79 (per 50 places) -29
L'any passat i l'anterior, a aquest amteix ppost, entre totes van fer un llistat de la demanda (la gent trucava l'ultim dia de les preinascripcions a cada cole per saber com anaven). Ho dic perquè seria genial si enguany poguesim actualitzar aquest llistat entre totes, repartin-nos les trucades jeje, q us sembla? Copio a continuacio els resums dels ans anteriors q estan pagines mes enrere (clar, no hi són totes, només les escoles q algu hi va trucar)
Preinscripcio 2015
St. Martí 55 (per 52 places) -3
Brusi 42 (52 places) +10
Acacies 40 (o 56?) (78 places perque va haver bolet) +38
Bogatell 44 (52 places) +8
Grevol 61 (52 places) -9
Voramar 53 (52 places) -1
Fluvia 118 (per 78 places perque va haver bolet) -40 (sense bolet s'haguesin quedat fora 65 families!!)
Montseny 77 (per 52 places) -25
Llacuna 56 (per 52 places) -4
Pere IV 63 (per 52 places) - 11
Vila Oli. 62 (per 52 places) - 10
Mar Bella 20 (per 26 places) +6
Preinscripcio 2014
fluvià 76 (per 50 places) -26
pere iv 75 (per 50 places) -25
acacies 36 (per 50 places) +14
llacuna 64 (per 50 places) -14
st marti 58 (per 50 places) -8
arenal de llevant 79 (per 75 places perque va haver bolet) -4
montseny 89 (per 50 places) -39
grevol 63 (per 50 places) -13
provençals 47 (per 50 places) +3
mar bella 45 (per 50 places) +5
catalonia 45 (per 50 places) +5
poblenou 17 (per 25 places) +8
vila olimpica 79 (per 50 places) -29
cositina compta amb mi
. Jo si et sembla bé m'encarregaré de trucar a MONTSENY, GRÈVOL, ARENAL DE LLEVANT i FLUVIÀ. Avisa'm per això quan ho haig de fer exactament..quin dia en concret i us anotaré el què.
Flipant, per cert la superdemanda per entrar a Fluvià!!
Bogatell no m'entra..
Flipant, per cert la superdemanda per entrar a Fluvià!!
Bogatell no m'entra..
Amb mi també podeu comptar, jo puc trucar a La Llacuna, les Acàcies, Pere IV i Sant Martí
genial, quina organització jeje! doncs jo m'encarrego de trucar a Bogatell, Brusi i Vila Olimpica.
aixi entre totes tindrem el quadre actualitzat
potser és millor trucar quan ja hagi acabat la preinscripcio (acaba el 10 abril crec) i aixi ja sabran al 100% quantes peticions han tingut.
ahir vaig parlar amb una mare del llacuna, estava contenta, diu q poden deixar els nens dins de la classe al mati, treballen molt amb espais on es barregen nens dels 6 grups d'Infantil (de p3 a p5). Em va dir que un pare de l'AFA ja té una filla q ha acabat l'escola i van a un institut convencional (no per projectes) i que la nena s'ha adaptat bé i treu bones notes (clar q aixo dependrà molt de cada nen, però a mi és l'unic tema q em fa enrere amb aquest tipus de coles, la continuitat després...) També em va dir q a poblenou s'estan construint 2 instituts nous
aixi entre totes tindrem el quadre actualitzat
potser és millor trucar quan ja hagi acabat la preinscripcio (acaba el 10 abril crec) i aixi ja sabran al 100% quantes peticions han tingut. ahir vaig parlar amb una mare del llacuna, estava contenta, diu q poden deixar els nens dins de la classe al mati, treballen molt amb espais on es barregen nens dels 6 grups d'Infantil (de p3 a p5). Em va dir que un pare de l'AFA ja té una filla q ha acabat l'escola i van a un institut convencional (no per projectes) i que la nena s'ha adaptat bé i treu bones notes (clar q aixo dependrà molt de cada nen, però a mi és l'unic tema q em fa enrere amb aquest tipus de coles, la continuitat després...) També em va dir q a poblenou s'estan construint 2 instituts nous
Ai noies venim de les portes obertes de Fluvia...impressionant. Ara entenc la demanda. Apart de xulisima, la saben vendre molt be. Hi havia unes 130 persones i aixo q ja havien fet ported obertes ahir!!
Hola bon dia!
Este año nos toca también escolarizarla Mía, y conociéndome me voy a poner histérica... Es un lío todo junto. Ayer estuvimos en las puertas abiertas del fluvia, partiendo de la base que (bajo mi punto de vista) este método de enseñanza me encanta( he ido a seminarios montessori y me apasiona el tema) soy realista y hay cosas que sí y cosas que no. Pero refiriéndome a la escuela vi que infantil escasea un pelin pero que las clases de primaria están mucho mejor. Quizá os parezco rara pero para mí ( a primera vista) un mural de clase de papel embalar tiene que decir mucho y enseñar más aún nada más mirarlo. Y a mí me decían bien poco eran pobres en colorido, en información me refiero eh).
A mi marido le gustó muchísimo, a mí también pero estos aspectos son los que yo veo( que es que sean lo más importante) pero ya os digo que bajo mi punto de vista escasea infantil mucho. Luego en primaria me gusto mucho más.
La semana que viene vamos al montseny, y la otra al pere IV. Y nos faltará acacias y San Martí. Tengo ganas de verlos ya y hacer mi Excel también jajajajjaj
Este año nos toca también escolarizarla Mía, y conociéndome me voy a poner histérica... Es un lío todo junto. Ayer estuvimos en las puertas abiertas del fluvia, partiendo de la base que (bajo mi punto de vista) este método de enseñanza me encanta( he ido a seminarios montessori y me apasiona el tema) soy realista y hay cosas que sí y cosas que no. Pero refiriéndome a la escuela vi que infantil escasea un pelin pero que las clases de primaria están mucho mejor. Quizá os parezco rara pero para mí ( a primera vista) un mural de clase de papel embalar tiene que decir mucho y enseñar más aún nada más mirarlo. Y a mí me decían bien poco eran pobres en colorido, en información me refiero eh).
A mi marido le gustó muchísimo, a mí también pero estos aspectos son los que yo veo( que es que sean lo más importante) pero ya os digo que bajo mi punto de vista escasea infantil mucho. Luego en primaria me gusto mucho más.
La semana que viene vamos al montseny, y la otra al pere IV. Y nos faltará acacias y San Martí. Tengo ganas de verlos ya y hacer mi Excel también jajajajjaj

Mimi me interesa mucho lo q comentas. En qué sentido crees que "escasean" en Infantil?. Yo estuve tambien ojendo lo q escribian los niños y lo q me horrorizó fue que incluso en las aulas de 5e i 6e los textos de los niños eran super basicos y con muchas faltas de ortigrafia. Yo a esa edad escribia redacciones muy elaboradas pero no se si esto depende del sistena educativo q tienen o es habitual entre niñps d esta edad
Ah y por curiosidad: a Llacuna no vais? La habeis descartado por algo?
Hola cositina!!
si , yo me fije exactamente en lo mismo. Es cierto que cada niño aprende a su ritmo y que la escritura en enseñanza tradicional es muy avanzada y temprana pero creo que es importante. Respecto a que escaseaba es sobretodo que cuando yo miraba los murales y las cosas que hacían no me llenaban lo suficiente. Para mi parecer los murales estaban mal cortados, poco vistosos, etc...Para mi parecer poco recursos vamos, menos que en otras aulas de los mas mayores.
El llacuna no me pilla muy cerca la verdad. Pero podría mirarlo también, cuando son las puertas abiertas?
Y tampoco había oído comentarios sobre el colegio ni su enseñanza.
si , yo me fije exactamente en lo mismo. Es cierto que cada niño aprende a su ritmo y que la escritura en enseñanza tradicional es muy avanzada y temprana pero creo que es importante. Respecto a que escaseaba es sobretodo que cuando yo miraba los murales y las cosas que hacían no me llenaban lo suficiente. Para mi parecer los murales estaban mal cortados, poco vistosos, etc...Para mi parecer poco recursos vamos, menos que en otras aulas de los mas mayores.
El llacuna no me pilla muy cerca la verdad. Pero podría mirarlo también, cuando son las puertas abiertas?
Y tampoco había oído comentarios sobre el colegio ni su enseñanza.

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |