Formatge i embaràs

Salut, dubtes i preparatius.
Esteloide
:: puça
Entrades: 23
Membre des de: ds. abr. 09, 2016 9:58 am

Formatge i embaràs

EntradaAutor: Esteloide » ds. abr. 09, 2016 10:17 am

Hola a totes,

Aquesta setmana, celebrant que ja estic de 33 setmanes i que tinc la baixa, he anat a passar uns dies a la Cerdanya. A passejar, relaxar-me i tot això... Total, a la casa rural on érem per esmorzar ens servien un formatge tipus dur boníssim i, clar, l'últim dia vam anar a comprar-ne al lloc on el feien. I, oh, sorpresa, no està pasteuritzat! La veritat es que no m'havia plantejat el tema de la pasteurització al ser formatge dur i de maduració lenta (60 dies o més)....però clar, si una cosa té de dolenta la baixa és que tens moooolt de temps per pensar i consultar internet...m'imagino que ja sabeu de que va... Algú pot explicar-me històries tranquil·litzadores? No si val la del fill de l'Osborne... I sabeu si hi ha algún protocol per la listeriosi? Dimarts vaig a la llevadora i ja m'imagino que m' ho explicarà, però ara, amb tanta búsqueda, he vist que hi ha un munt de productes que la poden contenir i que jo he menjat dia sí, dia també.... En fi...

Petons a totes!
turuleta
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: Formatge i embaràs

EntradaAutor: turuleta » ds. abr. 09, 2016 2:01 pm

Crec q si no fas febre o gastroenteritis pots estar tranquila
Imatge
Imatge
aseret
:: granota
Entrades: 216
Membre des de: dc. juny 06, 2012 2:56 pm

EntradaAutor: aseret » ds. abr. 09, 2016 3:34 pm

Al primer embaràs ni ho sabia això i com q no podia menjar embotits em vaig atiborrar de paté i formatge sense miraments... En aquest mho estic mirant tot molt més, però no em va pasar res... Per si et serveix de consol ;)
Imatge
Imatge
SAS83
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 80
Membre des de: dt. oct. 27, 2015 12:24 pm

EntradaAutor: SAS83 » ds. abr. 09, 2016 3:39 pm

Hola noies,

Que tambe tenim que vigila amb el formatge? Perque?

Merci
shyla
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

EntradaAutor: shyla » ds. abr. 09, 2016 6:16 pm

Hola, el millor es que ho comentis amb la llevadora quan hi vagis i si notes cap simptoma abans ves a urgencies, febre, malestar tipus grip...
Les embarassades tenen mes possibilitats de contagi degut al canvi hormonal, no obstant no vom dir que t'hagis contagiat de res, pero el risc es mes alt i conve estar alerta.
No s'hauria de menjar formatge, ni altres aliments, fets amb llet crua, ni els de pasta tipus brie, ni els blaus, tipus roquefort.
Esteloide

EntradaAutor: Esteloide » ds. abr. 09, 2016 7:16 pm

Gràcies noies!
Estaré atenta a veure que passa... Això dels formatges és una mica nou... Jo m'en vaig assabentar mig de casualitat... Els patés tampoc sabia que no es podien menjar...
A veure què em diu la llevadora!
rundi
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

EntradaAutor: rundi » dg. abr. 10, 2016 2:47 pm

Crec que és relativament fàcil esbrinar-ho, a través d'una analítica i en cas de donar positiu el tractament són antibiòtics i resolt, així que calma.
A mi en els dos embarassos m'han dit això del formatge i també hi ha risc amb el menjar ja cuinat. És a dir, que si t'escalfes unes llenties del dia abans, les has de fer bullir.
Pregunta-li a la llevadora i no et capfiquis!!
laiayf
:: papallona
Entrades: 127
Membre des de: dv. feb. 05, 2016 9:35 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Contacta:

EntradaAutor: laiayf » dt. abr. 12, 2016 11:21 am

Si et dona febre o tipus grastrointeritis és per estar alerta, sino en principi no passa res.
Són d'aquelles coses que fa la punyeta quan te n'assabentes que t'ho has menjat i "no es podia".
Segur que no passa res, però pregunta a la llevadora si et poden fer una analítica.
Ja ems diràs
Laia
Una fotògrafa de casaments, nadons i embaràs, ara embarassada!
http://www.laiayllafoto.com
DPP: 19/07/2016
Esteloide

EntradaAutor: Esteloide » dc. abr. 13, 2016 8:29 pm

Sí que fa la punyeta, sí... La llevadora ha dit que si no hi havia símptomes res, que això de la llet pasteuritzada és per perill d'avort, però que estant de 34 setmanes... I pel que fa a la listeriosis, m'ha dit que és moooolt infreqüent, que seria mala pata. En fi, que relaxi i gaudir de l'embaràs! ☺️
numa1982
Entrades: 1708
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm
Ubicació: Mallorca

EntradaAutor: numa1982 » dj. abr. 14, 2016 6:03 am

Sí, jo vaig agafar un grip de panxa en el segon embaràs i em vaig obsessionar amb la listeriosi. La gine em va explicar que, en cas de listeriosi, pràcticament no hi ha res a fer, el fetus mor per la infecció a la majoria dels casos, que d'altra banda són molt infreqüents. Estava de 16 setmanes i durant la resta d'embaràs no em vaig atrwvir ni a menjar una amanida fora de casa!
Imatge

ImatgeImatge
Ari_RG
Entrades: 240
Membre des de: dc. feb. 10, 2016 11:01 am

EntradaAutor: Ari_RG » dj. abr. 14, 2016 4:23 pm

Hola noies!

Just l'altre dia tenia una discussió sobre això en una pagina de facebook on l'alarmisme era exagerat. Jo us dic el que em va dir la gine, que tot el que vingues del super, padentro... Que amb els controls d'avui en dia es molt dificil agafar aquestes malaties...

El tema dels formatges, pel que tinc entes si es llet crua pero es un formatge curat es molt dificil que passi res, tot i així, com t'han dit: si no tens simptomes res...

A més l'altre dia em van comentar que tot i que congelis el peix si el menges cru hi ha risc, amb les fruites i verdures tmb... Llavors... Que mengem?? Crec que em de vigilar pero sense agobiar-nos...

A més, a la recta final es molt mes complicat agafar coses d'aquest tipus... No té res a veure, pero com a exemple, una de les meves nebodes ha tingut escarlatina i ja m'han dit, si la passes, tranquila, el primer trimestre es el mes delicat. I amb el menjar mes o menys igual...

En tot cas si et trobes be, no pateixis!!!

Una abraçada!
shyla
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

EntradaAutor: shyla » dj. abr. 14, 2016 8:40 pm

Ostres doncs jo no es pero ser alarmista pero aixo de que si ve del súper ja esta es una solemne tontería. T'ho dic amb coneixement de causa pq soc del sector alimentari i se moltes normatives i com es treballa. I tambe se que el que s'exigeix a un país no s'exigeix a un altre. Jo m'estimo mes estar-me'n que haver-me de penedir. Conec un parell de noies que han passat la toxo estant embarassades, una va acabar en abort a les 13 st i l'altra estaba ja al 3er trimestre i el nen ha tingut diversos problemas derivats d'aixo. Es raro, si, pero si et toca a tu que? Jo, he preferit no correr riscos i vigilar tot el posible i evitar tot el que es recomana.
Esteloide

EntradaAutor: Esteloide » dj. abr. 14, 2016 8:55 pm

Ostres Ari! Mira que l'escarlatina és rara també... En fi, jo per sort la toxo ja l'havia passat, però pel que fa a la listeriosis, la Shila té raó, cal vigilar amb el que venen als supers perquè és una malaltia molt més freqüent als països desenvolupats que als subdesenvolupats. Un producte de la globalització diuen...de totes maneres sí que és molt infreqüent... Jo tampoc m'hi he mirat massa amb els productes dels supers, tot i que a la propera potser sí que m'hi miraré!
Ari_RG
Entrades: 240
Membre des de: dc. feb. 10, 2016 11:01 am

EntradaAutor: Ari_RG » dv. abr. 15, 2016 11:17 am

Si si, super rara pero mira... Es veu que hi han molts brost d'escarlatina a les escoles tot i que ens han dit que es bastant "inofensiva".

Estic d'accord amb vosaltres, basicament la gine m'ho va dir comparant amb els productes eco, que em va dir que eren els mes perillosos... Per exemple tinc una amiga que te hort i gats, llavors completament prohibit, el que volia dir ella es que en general els formatges que venent envasats solen estar pasteurizats, imagino tmb que es raro que es coli un bitxo en un fortmage que te mes conservants que res... Tot i que es cer i tota precaucio es poca, pero hi torno, penseu en les nostres mares i avies i si pasaven moltes coses pero segueixen ser casos aillats...

Ojo que jo he fet bondat i he rentat totes les verdures be i m'he mirat el que menjava, pero crec que es mesfacil agafar listerosi per un enciam (tmb toxo) que per un formatge, ara bé per nou mesos ens podem estar això es ben cert!!
neska84
Entrades: 133
Membre des de: dj. gen. 15, 2015 8:00 pm

EntradaAutor: neska84 » dt. abr. 26, 2016 2:05 pm

Hola noies... estic de 16+2 :-()) i no vinc precisament a tranquil•litzar, sino a preguntar sobre la listeria... ?-)
He llegit mil webs sobre el tema però hi ha interrogants que no aconsegueixo eliminar. A veure si em podeu ajudar. Dijous tinc gine i li preguntaré però hi ha una qüestió que em corre pressa...
La meva sogra em fa arròs amb llet. :love: Me n'ha portat un tupper: llet pasteuritzada normal de brick però... és un cuinat que està ara mateix a la nevera amb risc de contaminar-se, no? Us el menjaríeu? :ok: :ufs: Creieu que el puc rebullir? Em sap mooolt greu rebutjar-lo o llençar-lo un cop fet. Dijous ja serà massa tard per aquest tupper...
Per altra banda... hummus. El faig a casa amb cigrons de pot. I aquí ve el dilema. La llegum en conserva, si no es reescalfa abans del consum, és un perill en tema listeria?
I la mostassa a l'antiga que vaig obrir fa uns dies i ara està refrigerada?

Finalment, sobre el tema formatge, si es té un despiste y tot va bé, més val no capficar-s'hi, em sembla... tot i que convé anar vigilant... si les conseqüències fossin unes cagarrines, mira, però ens hi juguem molt. I jo ja n'he tingut prou amb dos avortaments bioquímics. Aquest ha de tirar i tirar bé! :-o00m :ok:

Vaja, en tot cas, el tema alimentació està sent el pitjor de l'embaràs... :-o00m

Gràcies!! Salut!
Tornar sempre és la millor part de l'aventura...

http://www.fertilityfriend.com/home/57038b
laiayf
Entrades: 127
Membre des de: dv. feb. 05, 2016 9:35 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Contacta:

EntradaAutor: laiayf » dt. abr. 26, 2016 4:13 pm

neska84 ha escrit:Hola noies... estic de 16+2 :-()) i no vinc precisament a tranquil•litzar, sino a preguntar sobre la listeria... ?-)
He llegit mil webs sobre el tema però hi ha interrogants que no aconsegueixo eliminar. A veure si em podeu ajudar. Dijous tinc gine i li preguntaré però hi ha una qüestió que em corre pressa...
La meva sogra em fa arròs amb llet. :love: Me n'ha portat un tupper: llet pasteuritzada normal de brick però... és un cuinat que està ara mateix a la nevera amb risc de contaminar-se, no? Us el menjaríeu? :ok: :ufs: Creieu que el puc rebullir? Em sap mooolt greu rebutjar-lo o llençar-lo un cop fet. Dijous ja serà massa tard per aquest tupper...
Per altra banda... hummus. El faig a casa amb cigrons de pot. I aquí ve el dilema. La llegum en conserva, si no es reescalfa abans del consum, és un perill en tema listeria?
I la mostassa a l'antiga que vaig obrir fa uns dies i ara està refrigerada?

Finalment, sobre el tema formatge, si es té un despiste y tot va bé, més val no capficar-s'hi, em sembla... tot i que convé anar vigilant... si les conseqüències fossin unes cagarrines, mira, però ens hi juguem molt. I jo ja n'he tingut prou amb dos avortaments bioquímics. Aquest ha de tirar i tirar bé! :-o00m :ok:

Vaja, en tot cas, el tema alimentació està sent el pitjor de l'embaràs... :-o00m

neska84

A mi em van dir que tot el que fos "sobres" que s'escalféssin i que treièssin fum, que amb això s'elimina el risc.
Per l'humus, si no es queda a la nevera una setmana, no li veig cap problema, tot ha de venir perfecte si està tancat (han de passar dies pq es faci malbé o hi hagi perill de listèria).
La mostassa el mateix, si només fa uns dies...no passa res.
Ara per exemple jo la maionesa de pot, el que he fet és comprar uns sobrets individuals, ja que així els consumeixo d'un cop, les maioneses a casa em duraven mesos xd.
Pregunta bé a al gine, però amba questes mesures no hauria de passar res.

Laia

Gràcies!! Salut!
Una fotògrafa de casaments, nadons i embaràs, ara embarassada!
http://www.laiayllafoto.com
DPP: 19/07/2016
estiestelet83
Entrades: 116
Membre des de: dj. gen. 30, 2014 7:27 pm

EntradaAutor: estiestelet83 » dt. abr. 26, 2016 7:13 pm

Llavors quins formatges mengeu? Jo menjo el Cadí, està pasteuritzat.

Merci!!!
Imatge
neska84
Entrades: 133
Membre des de: dj. gen. 15, 2015 8:00 pm

EntradaAutor: neska84 » dt. abr. 26, 2016 7:25 pm

Jo menjo qualsevol que estigui etiquetat i que consti que està fet amb llet pasteuritzada. De moment, tots els semicurats i curats del súper que he trobat, tan de vaca com d'ovella, cabra o mescla, ho són.
Tornar sempre és la millor part de l'aventura...

http://www.fertilityfriend.com/home/57038b

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::