Funcionament sorteig

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
1977
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. feb. 24, 2016 12:13 pm

Funcionament sorteig

EntradaAutor: 1977 » dj. abr. 14, 2016 11:11 am

Hola a tots i totes,
Em sento una mica totxo fent aquesta pregunta, però no acabo d'entendre com funciona el tema del sorteig de les places per a una escola...
Tens un número i en treuen un de tall, d'acord, però com es fa el tall? I per a les segones opcions?
Tinc una mica d'embolic...
Gràcies!
Essuca
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Funcionament sorteig

EntradaAutor: Essuca » dj. abr. 14, 2016 12:09 pm

1977 copio un post que vaig escriure en un altre fil, ja que a principis de març vaig enviar un correu a l'oficina d'escolarització de bcn preguntant tema segones opcions i això em van respondre. (Són bastant àgils responen a qualsevol dubte).

Cada escola mira quins "números del sorteig" l'han posat en primera opció, i a partir del número del sorteig van admetent a gent. Un cop estan plenes, les persones que l'han escollit de primera opció queden en llista d'espera (pública, per tant saps si ets la primera o la desena en llista d'espera).

Després, un cop acabat aquest procés, les escoles que tenen places vacants, tornen a fer el mateix procediment aquest cop amb les segones opcions de la gent que encara no té plaça assignada, és com si es tornessin a mirar la llista per ordre de sorteig, però ja s'han eliminat de la llista els que tenen plaça. I així anar fent, fins que totes les escoles tenen les places plenes, o bé totes les sol·licituds han estat ateses, o bé no hi ha un encaix entre plaça demanada i plaça vacant (és a dir, fins que les sol·licituds que queden pendents d'assignació no tenen demanda en cap de les places vacants) un cop arribat aquest punt, és quan es va a l'assignació d'ofici i la comissió de garantia d'admissions, on t'informen de places vacants, pots fer recurs...

Espero haver-te ajudat!
fulvia7
Entrades: 26
Membre des de: dv. gen. 08, 2016 12:46 pm

EntradaAutor: fulvia7 » dj. abr. 14, 2016 12:48 pm

Moltes gràcies, és bastant esclaridor.

Algú sap si, en el cas que hagis de fer recurs, existeix algun model. Què es pot al·legar?

gràcies.
1977
Entrades: 9
Membre des de: dc. feb. 24, 2016 12:13 pm

EntradaAutor: 1977 » dj. abr. 14, 2016 1:55 pm

Moltíssimes gràcies!
sherma
:: formigueta
Entrades: 59
Membre des de: dg. gen. 10, 2016 11:13 pm

EntradaAutor: sherma » ds. abr. 16, 2016 8:10 am

Bon dia,
Alguna sap mes o menys quin es el num mes alt??
Un company te 00123000 aprox. No se fins on arriba
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

EntradaAutor: PetitPrincep79 » ds. abr. 16, 2016 2:38 pm

sherma ha escrit:Bon dia,
Alguna sap mes o menys quin es el num mes alt??
Un company te 00123000 aprox. No se fins on arriba

En el meu cole hi ha infants amb més de 140000... I crec que a l'institut he vist 193000
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Valkiria3
Entrades: 34
Membre des de: dj. feb. 12, 2015 9:07 am

EntradaAutor: Valkiria3 » ds. abr. 16, 2016 6:53 pm

Hola!
Però això del numero a veure amb alguna cosa,si és més alt o més baix?
no és que fan un tall per cada escola ? o és un tall per a totes ?
i una altra pregunta , a nosaltres ens han dit que segurament no anirem a sorteig però dilluns com puc saber si han anat a sorteig o no ? es pot veure per internet ? o he d'anar directament a l'escola
Essuca

EntradaAutor: Essuca » ds. abr. 16, 2016 7:08 pm

És igual si el número és alt o baix. Depen del tall del sorteig que pot ser alt o baix.
El sorteig i el tall és un per tot Catalunya.
Valkiria vas a sorteig si hi ha més sol.licituds que places al teu centre. Crec recordar per algun post que la teva escola tenia menys sol.licituds (potser em confonc), si és així no vas a sorteig tens la plaça que has de formalitzar el juny.
Valkiria3

EntradaAutor: Valkiria3 » ds. abr. 16, 2016 9:38 pm

Essuca
És que quan he anat a l'escola la directora m'ha dit que probablement no anirem a sorteo perquè hi ha 50 sol·licituds, però que cal esperar, i quan m'he fixat per internet sortia que havia 47 sol·licituds , així que m'he quedat amb el dubte de perquè encara no m'ho podia assegurar si no sobrepasabamos el límit
i volia saber com iva això del sorteig per demà poder saber si al final vam anar o no al sorteig,això es pot veure per internet? o he d'anar a la escola?
rk_mat82
Entrades: 58
Membre des de: dl. gen. 25, 2016 1:34 pm

EntradaAutor: rk_mat82 » ds. abr. 16, 2016 11:12 pm

això...com va la numeració de desempat???
perquè jo tb estic en el 100.000??? quants num pot haver??? tants com alumnes matriculats a tota Catalunya??? aixi q si es així es una burradaaaaa!!
el futur del teu fill decidit en un sorteig per a tota Catalunya... vaya tela.. em visualitzo en una plaça d'ofici en el pitjor barri ple d'immigració i en una clase quasi plena i només dos o tres espanyols...
Valkiria3

EntradaAutor: Valkiria3 » dg. abr. 17, 2016 7:39 am

rk_mat82
penso com tu que el sistema per triar escoles és una mica desastrós!!! :ufs:
però crec que d'això, no té la culpa la immigració
De fet jo sóc besnéta d'europeus, que s'han hagut d'anar fora per problemes econòmics a Europa , com a molt gent que ara ho fa aqui

Una abraçada molt forta
Valkiria
Essuca

EntradaAutor: Essuca » dg. abr. 17, 2016 9:34 am

rk_mat82 ha escrit:això...com va la numeració de desempat???
perquè jo tb estic en el 100.000??? quants num pot haver??? tants com alumnes matriculats a tota Catalunya??? aixi q si es així es una burradaaaaa!!
el futur del teu fill decidit en un sorteig per a tota Catalunya... vaya tela.. em visualitzo en una plaça d'ofici en el pitjor barri ple d'immigració i en una clase quasi plena i només dos o tres espanyols...

Que el sorteig sigui a nivell de Catalunya NO IMPLICA EN ABSOLUT MENYS PROBABILITATS d'entrar a l'escola que vulguis. Les probabilitats d'entrar a la primera opció són en base a quantes sol.licituds hi ha a l'escola que tu has demanat, no té res a veure si el sorteig és a nivell de Catalunya o d'escola, pensa que un únic sorteig és molt menys manipulable i fiable que no pas que cada escola fes el seu propi sorteig.

Valkiria3 ha escrit:Essuca
És que quan he anat a l'escola la directora m'ha dit que probablement no anirem a sorteo perquè hi ha 50 sol·licituds, però que cal esperar, i quan m'he fixat per internet sortia que havia 47 sol·licituds , així que m'he quedat amb el dubte de perquè encara no m'ho podia assegurar si no sobrepasabamos el límit
i volia saber com iva això del sorteig per demà poder saber si al final vam anar o no al sorteig,això es pot veure per internet? o he d'anar a la escola?

Jo estaria bastant tranquil.la amb 47 sol-.licituds, segurament l'escola és cura amb salut, ja que fins el 20 d'abril (dimecres) hi pot haver alguna reclamació, alguna sol.licitud que no hagi estat ben tramitada, per internet i que no ho sapiguessin o fora de termini... però molt estrany seria que en fossin 3 en el mateix centre i totes 3 acceptades les reclamacions. Espera't el dia 20, truca el centre i que et diguin si hi ha hagut alguna reclamació. Sinó és el cas, tranquil.la que ja ets dins :p-)
I per cert, totalment d'acord en que no és culpa de la immigració el sistema de tria d'escoles: bones escoles públiques, bona gestió de la immigració i pares catalans que no creïin guettos "catalans" en determinades escoles també ajudaria..., peró aixó és un altre debat.
shyla
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

EntradaAutor: shyla » dg. abr. 17, 2016 11:06 am

Em sap tan greu llegir comentaris com el teu... El meu fill va a una escola amb un index d'immigracio altissim, sí, en 2 linies de p3 nomes hi ha 4 nens catalans, tot i que la majoria ho son de catalans. I saps que? La vam triar nosaltres com a primera opció, igual que les altres families catalanes. Em sap greu que s'intenti donar un missatge als fills i despres s'actui d'una altra manera, donant per suposat que nosaltres som millors perqué son d'"aqui". El meu fill te un aprenentatge de valors que no te enlloc, i sobretot, perque el que jo li dic de paraula ho respatllo amb fets. I tots son nens i ells no veuen colors de pell, creu-me. Espero que tinguis sort en la tria d'escola.
Imatge Imatge
Valkiria3

EntradaAutor: Valkiria3 » dg. abr. 17, 2016 4:10 pm

Jo estaria bastant tranquil.la amb 47 sol-.licituds, segurament l'escola és cura amb salut, ja que fins el 20 d'abril (dimecres) hi pot haver alguna reclamació, alguna sol.licitud que no hagi estat ben tramitada, per internet i que no ho sapiguessin o fora de termini... però molt estrany seria que en fossin 3 en el mateix centre i totes 3 acceptades les reclamacions. Espera't el dia 20, truca el centre i que et diguin si hi ha hagut alguna reclamació. Sinó és el cas, tranquil.la que ja ets dins :p-)
I per cert, totalment d'acord en que no és culpa de la immigració el sistema de tria d'escoles: bones escoles públiques, bona gestió de la immigració i pares catalans que no creïin guettos "catalans" en determinades escoles també ajudaria..., peró aixó és un altre debat.[/quote]

Gràcies Essuca !
jo també crec que ja estem dins :p-)
a veure que ens diuen el dimecres :ok:
albershooting
Entrades: 21
Membre des de: dv. gen. 22, 2016 7:59 am

EntradaAutor: albershooting » dl. abr. 18, 2016 6:49 am

En el col.legi que hem triat com a primera opción van desde el nº mes baix que es el 5000 fins el 145.000 ...... nosaltres tenim el 93.000, a veure que passa avui i sobre quina hora possen el nº de tall per sapiguer que passa ..... quins nervis !!! :content: :content:
sherma
Entrades: 59
Membre des de: dg. gen. 10, 2016 11:13 pm

EntradaAutor: sherma » dl. abr. 18, 2016 8:53 am

Crec q el sorteix es a les 11 pr el publiquen a les 12h. Jo tambe estic atacada!!
Molta sort!!!!
bluenoreen
Entrades: 33
Membre des de: dt. feb. 16, 2016 4:19 pm

EntradaAutor: bluenoreen » dl. abr. 18, 2016 10:26 am

shyla ha escrit:

Em sap tan greu llegir comentaris com el teu... El meu fill va a una escola amb un index d'immigracio altissim, sí, en 2 linies de p3 nomes hi ha 4 nens catalans, tot i que la majoria ho son de catalans. I saps que? La vam triar nosaltres com a primera opció, igual que les altres families catalanes. Em sap greu que s'intenti donar un missatge als fills i despres s'actui d'una altra manera, donant per suposat que nosaltres som millors perqué son d'"aqui". El meu fill te un aprenentatge de valors que no te enlloc, i sobretot, perque el que jo li dic de paraula ho respatllo amb fets. I tots son nens i ells no veuen colors de pell, creu-me. Espero que tinguis sort en la tria d'escola.

Tens tota la raó, Shyla... som els pares d'origen autòcnon els que fem els coles ghetto, no els fills d'origen forani... L'important és la familia i el mètode educatiu del cole... i normalment els que ténen un índex superior de nens d'origen forani són escoles amb més recursos i amb métodes més interessants...
rk_mat82
Entrades: 58
Membre des de: dl. gen. 25, 2016 1:34 pm

EntradaAutor: rk_mat82 » dl. abr. 18, 2016 10:58 am

Ensenyament. gencat ‏@ensenyamentcat · 40 minHace 40 minutos

El número de desempat de la #preinscripció d'edu. infantil (2n cicle), primària i secundària obligatòria és el 4.913
gufern
Entrades: 1
Membre des de: dl. abr. 18, 2016 5:36 pm

EntradaAutor: gufern » dl. abr. 18, 2016 5:47 pm

Hola, la meva dubte es si a la escola no hi ha cap numero per sobre del que ha sortit de tall el 4.903, quin seria el primer numero que entraria el 117.479 que es el més alt, o el seguent mes baix el 5.961?
shyla
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

EntradaAutor: shyla » dl. abr. 18, 2016 5:59 pm

gufern ha escrit:Hola, la meva dubte es si a la escola no hi ha cap numero per sobre del que ha sortit de tall el 4.903, quin seria el primer numero que entraria el 117.479 que es el més alt, o el seguent mes baix el 5.961?

Ni entenc gaire la teva pregunta, pero el primer que entrara es del 4903 en amunt, es a dir, 4904,,4905, 4906...i donaría tota la volta fins al mes alt i comença de nou, de forma que l'ultim seria el 4902.
Imatge Imatge

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::