Embarassada i deixar la feina

Salut, dubtes i preparatius.
Riu
:: papallona
Entrades: 144
Membre des de: dt. gen. 18, 2011 4:41 pm

Embarassada i deixar la feina

EntradaAutor: Riu » dt. maig 17, 2016 9:42 pm

A veure si em podeu ajudar amb aquest tema.
Estic embarassada de 17 setmanes i jo després de tenir la criatura no vull tornar a la feina a la que estic i el meu jefe ho sap. En teoria si renuncio o em despedeixen i m'arreglen el papers tinc dret a paro, però clar amb el tipus de feina que tinc no puc aguantar fins al final, que em liquidin i cobrar la baixa de maternitat de la SS, hauré de parar abans i en aquests casos que es sol fer? El meu jefe entén que baixa no la puc agafar perquè jo ja no seguiré després,...però clar a mi em perjudica, ja que hauré de gastar mesos d'atur, no se si hi ha alguna manera que ni l'empresa ni jo en sortim perjudicats?

Gràcies per avançat.
http://www.fertilityfriend.com/home/38c2df
La meva petita es fa gran
30-11-15.TE+
8-12-15. Te n'has anat.
19-02-16. TE+
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Embarassada i deixar la feina

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dt. maig 17, 2016 10:31 pm

Depen del tipus de feina existeix una baixa per risc d'embaras.
Aquesta baixa la concedeix la mutua i surt del supòsit que la feina pot suposar un rusc per dur amb normalitat un embaras (per estar molta estona dreta o agafar pesos etc).
Amb aquesta baixa tu cobraras el 100% fins el moment del part i l'empresa no ha de pagar res ja que ho paga tot la mutua.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Náyade
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

EntradaAutor: Náyade » dc. maig 18, 2016 9:04 pm

Hola Riu!

No entenc massa del tema, només diré que compte amb el tema de que t'arreglen els papers... pensa que això és ilegal, si tu deixes un treball per voluntat pròpia, no et correspon res. Ho comento perquè conec un cas proper d'un noi que va voler deixar la seva feina però exigia que se li pagués com si l'haguessin fet fora (indemnització), òbviament no va aconseguir res d'això, però el jefe volia al menys arreclar-li els papers perquè no es quedés tirat i pogués cobrar l'atur... doncs el gestor li va dir que no es podia fer, que abans es feia sovint però que realment és ilegal i si enxampen el jefe hi poden haver conseqüències...

Informa't bé amb un gestor o advocat, si es pot fer i sobretot si els jefes ho farien de veritat...

Tema mútua, és cert el que diu PetitPrincep, pots demanar revisió de mútua de treball i que valori si pots agafar la baixa per risc, miraràn horari i tipus de feina per donar-te la baixa. Per exemple a les infermeres els hi donen a la setmana 18 aproximadament (segons on treballes, horari etc). Llavors cobres el 100% i t'ho proporcina la mútua (l'empresa no paga res) fins el part... baixa maternal que et paga la SS i que cotitzes.

Sort! :-()-)
Imatge Imatge
kabbisa
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

EntradaAutor: kabbisa » dj. maig 19, 2016 11:27 am

És del 2008, però hi ha links i telèfons d'interès.
Per lo vist, estant a l'atur pots sol·licitar la baixa materna (durant la qual cobraries el 100% del sou) i no descompten els dies d'atur.

http://www.socpetit.cat/forum/viewtopic.php?f=25&t=8017

clar que poden haver canviat molt les coses, però val la pena preguntar a l'administració
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Saris
:: cèrvol
Entrades: 504
Membre des de: dc. gen. 15, 2014 10:27 am

EntradaAutor: Saris » dv. maig 20, 2016 9:04 am

Hola Riu,

Jo el que et puc dir és que sí que poden "arreglar" els papers, però l'acomiadament ha de ser procedent, és a dir, com si hi hagués una raó justificada per acomiadar-te. Evidentment és una petita trampa al sistema, però es fa.

I per una altra banda, tenen raó amb el tema de la baixa per maternitat, interromp l'atur i, a més, per calcular-la, fan servir la base que tenies quan treballaves, no la de l'atur.

Què intentaria fer jo? O baixa per embaràs de risc com et diuen, o per malaltia comú, que també pots agafar-la. El que no se és com afectaria això a l'empresa, ja que no se si amb aquestes baixes ella ha de complementar-te el sou o no. Això ho haurieu de mirar amb la gestoria de l'empresa.
Imatge Imatge
Riu
Entrades: 144
Membre des de: dt. gen. 18, 2011 4:41 pm

EntradaAutor: Riu » dl. maig 23, 2016 6:17 pm

Moltes gràcies a totes. Tot es força complicat, espero que el gestor orienti bé al meu jefe, ell va un pel perdut perque és la primera vegada que si troba però sembla que la cosa tirara cap a la baixa per risc de la mútua. Entenc jo però que no podré trencar la relació laboral amb l'empresa fins haver cobert la baixa per maternitat oi?
http://www.fertilityfriend.com/home/38c2df
La meva petita es fa gran
30-11-15.TE+
8-12-15. Te n'has anat.
19-02-16. TE+
noyja
Entrades: 566
Membre des de: dt. gen. 01, 2013 5:25 pm

EntradaAutor: noyja » dl. set. 05, 2016 9:14 am

Hola noies, no se si aquest post és l'ideal, a veure si em podeu ajudar que vaig massa perduda:

Si em quedo embarassada estant a l'atur i per exemple el metge em vol donar la baixa per algun mal, en aquell moment l'atur es paralitza i puc cobrar la baixa normal? nose molt bé com va això i estic una mica cagada. El que sí se és que una vegada has tingut al baby, l'atur es paralitza i et paguen les 16 setmanes de maternitat que tens i després tornes a l'atur si vols, no?

Algú em pot fer un breu resum?
Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::