coles a Sants-Montjuïc

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
TIGERS
Entrades: 3
Membre des de: dc. maig 25, 2016 3:18 pm

coles a Sants-Montjuïc

EntradaAutor: TIGERS » dc. maig 25, 2016 3:29 pm

Hola,
no sé si algú em pordrà ajudar...seré nova a Barcelona l'any que vé i tindré que demanar places d'ofici pels meus fills quan arribi al setembre ...
Residirem al barri de Sants-Montjuïc, molt a prop de la Plaça Espanya.
Hi ha algú per aquí que conegui els col.legis públics de la zona, si us plau?
Alguna referencia?
Francesc Macià, Jacint Verdaguer, La Muntanyeta, Pau Vila,....

Gràcies!
Essuca
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: coles a Sants-Montjuïc

EntradaAutor: Essuca » dc. maig 25, 2016 7:36 pm

Hola, sóc de Sants, peró més cap a l'estació. Aquestes escoles no les conec de primera mà, d'oides tant sols.
Aquí hi ha un fil que parlrn d'escoles de la zona, potser hi trobes info.
viewtopic.php?f=73&t=49209&start=40

Dir-te que la muntanyeta nomes té una linia i me n'han parlat bé (no crec que hi hagi plaça :ufs:) que jacint verdaguer (pel que sé d'oides) força immigració, pero projecte educatiu bo i mestres implicats. De Lluis companys he sentit algun que altre comentari dolent. De Pau Vila no sé res.
A veure si algu les coneix no de rumors com jo i et pot ajudar més.
En el fil que t'he passat hi havia una usuaria que tenua el verdaguer de segona opcio, potser li pots enviar un missatge.
bluenoreen
:: puça
Entrades: 33
Membre des de: dt. feb. 16, 2016 4:19 pm

EntradaAutor: bluenoreen » dc. maig 25, 2016 8:15 pm

Nosaltres hem entrat al Jacint Verdaguer a 2a opció. La nostra primera opció era la Magòria, una concertada laica amb un projecte molt interessant, però hi havia 31 sol.licituds per 25 places...

La Jacint Verdaguer tés un alt percentatge de nens de origen inmigrant, però jo a priori no ho veig un problema... El que ens va agradar com a 2a opció es:

- Instal.lacions noves a infantil (és van inaugurar el curs passat)
- Ratio de 22 nens per classe aquest any
- Fan molts projectes ( incorporen els grups cooperatius)
-Es escola tàndem amb el Conservatori Municipal de Música (fan moltes coses musicals)
- l'horari - fan 6a hora

Evidentment hi han coses que ens van agradar menys (no tenen cuina pròpia,per exemple), però pinta bastant bé. Tenen pàgina de Facebook i al seu web expliquen moltes coses que fan...

Ja em diràs quina agafaren :)
TIGERS

EntradaAutor: TIGERS » dj. maig 26, 2016 9:31 am

Moltes gràcies!
Conec molt la zona, vaig crèixer allà. El meu col.legi era l'Espanya, on ara hi és l' hotel Plaça !!!
per que us feu una idea, des de casa hi veig el Magòria, LA Muntanyeta el tinc darrera mateix...el PAu Vila que està baix el Serraïma el tinc a 15 ó 20 minuts caminant...no és molt. El Jacint Verdaguer també hi és a prop i el de Francesc Macià a la Plaça d'Espanya.
La qüestió és que com encara no hi som a Catalunya, no estem empadronats i no podia fer ara la matricula! així que quan arribem al setembre será la plaça que hi hagi lliure i que em volguin donar!
EL que faré será trucar jo abans al col.legis a veure quines opcions tinc.
Sé que el JAcint Verdaguer tindrà places perque són 2 linies, sé que està molt reformat, el que no m'agrada és que tinc bessons i els voldran separar i el tema inmigració no sé fins a quin punt això relanteix l'aprenentatge, què dieu?. El que m'agrada més él la Muntnyeta i és el que tinc més a prop, però estarà ple!
Al final será el que toqui i ja veurem què tal s'acostumen!
NO ho havia dit, però seria per P4, bessons...uff!

gràcies a totes!!
bluenoreen

EntradaAutor: bluenoreen » dj. maig 26, 2016 10:52 am

Sobre el tema inmigració i nivell acadèmic: crec que hi han moltes prejudicis e idees preconcebudes.

Jo no sóc mestre, ni tinc dades, però jo crec que es podia donar més un enrederiment acadèmic quan les onades migratòries eren molt grans i les escoles no podien absorbir tans nens que arribaven de fora. Ara, tot i que poden anar arribant nens, no és tan massivament i les escoles ja tenen anys d'experiència a les aules d'acollida per tal de que s'adaptin al ritme escolar. Almeyns aquesta va ser la meva impressió a les portes obertes de diferent col.legis que vaig visitar. De fet, les escoles amb major taxa de nens d'origen forani tenen més recursos pel que també he constatat, per això s'acaben beneficiant tots el nens (foranis + autòctons de la mateixa escola)

A més a més, molts dels nens ja han nascut aquí, han anat a les escoles bressol d'aquí, parlen l'idioma, etc... El que passa és que molta gent li fa por veure els seus fills envoltats de nens de colors diferents al seu... o que no tenen el seu nivell adquisitiu... (però això és un altre història)

Com em va dir el director d'una escola del Raval, al final el que pesa més és la familia perquè els nens assoleixin el nivell desitjat.

Pot semblar que sóc una mica naïf amb això, però com jo vaig anar de petita amb una escola pública considerada "gheto" perque anàvem els fills d'inmigrants (sí, també eren inmigrants als 80 els que venien d'altres parts d'Espanya) i vaig sortir prou bé (universitària, amb idiomes, etc...), no ho veig tan problemàtic... finalment, cap escola és perfecta i som les famílies qui hem de cobrir les mancances que veiem... sigui quina sigui l'escola, des de l'AMPA o a casa.
Essuca
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

EntradaAutor: Essuca » dj. maig 26, 2016 11:22 am

Totalment d'acord amb tu bluenorren. Els nens són nens i aprenen, juguen i creixent i el valor de la diversitat és positiu.
Crec que a on es nota més és amb la relació entre els pares, costa més que s'involucrin a l'ampa (segurament per desconeixement, temps o idioma).
TIGERS

EntradaAutor: TIGERS » dj. maig 26, 2016 4:40 pm

Bluenoreen, m'ha agradat molt tota la teva reflexió, estic totalment d'acord amb tu.
Potser ens veurem l'any que vé al cole!

Gràcies!
bluenoreen

EntradaAutor: bluenoreen » dv. maig 27, 2016 11:14 pm

Doncs ja em diràs... molta sort allà on vagis!

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::