Escola pública vs concertada
Escola pública vs concertada
Hola! Ara que ens toca pensar escola pel curs que ve, m'agradaria si poguessiu aportar les vostres opinions, experiències recents, etc respecte a l'escola pública i/o concertada.. Quina preferiu i per què?
Merci!
Merci!

Re: Escola pública vs concertada
Hola
Em.quedo, m'interessa el tema.
Sabeu també la diferència de preu?
Em.quedo, m'interessa el tema.
Sabeu també la diferència de preu?
- VespresVerds
- :: cèrvol

- Entrades: 572
- Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am
Jo no crec que sigui encertat comparar pública o concertada, perquè hi ha de tot a tot arreu. I tema preu, no n'hi ha un d'estandar, ni a la pública ni a la concertada.
La Leia us ha fet un bon resum! Jo tb crec qe no és comparable, senzillament són dues opcions, i depèn molt de la zona, ciutat o poble suposo.
El meu fill va a la pública, al nostre poble hi ha 5 escoles, totes públiques, que funcionen a la perfecció, ens encanta la nostra, i ho teniem claríssim. Les concertades que tenim a altres pobles o ciutats, mai ens han fet el pes, moltes per ser religioses, i una altra per ser massa elitista. Així qe tot són opcions i opinions...!
El meu fill va a la pública, al nostre poble hi ha 5 escoles, totes públiques, que funcionen a la perfecció, ens encanta la nostra, i ho teniem claríssim. Les concertades que tenim a altres pobles o ciutats, mai ens han fet el pes, moltes per ser religioses, i una altra per ser massa elitista. Així qe tot són opcions i opinions...!
Estic d'acord, es tracta de comparar les escoles, hi ha publiques bonissimes i d'horribles i concertades bonissimes i d'horribles.... cada centre te les seves particularitats. Si es cert que l'horari es diferent i que el preu tambe, clar. Mes aviat has de comparar les opcions que tens.
Estic molt d'acord amb el que t'han dit. T'explico la nostra experiència. Nosaltres sóm pro pública, en el moment d'escolaritzar el vam matricular a una pública. Doncs un desastre, molt al nostre pesar vam haver de fer canvi i evidentment vam buscar totes les opcions i contra tot pronòstic vam acabar a una concertada. Un pla d'estudis fantàstic, equip de mestres genial... paguem cada mes, no és de les més cares però cada cop que veiem a l'extracte del banc la quota de l'escola diem que són els diners més ben invertits.
Amb això et vull dir que en la línia del que t'han dit, l'equip de mestres, el projecte educatiu... més enllà de publica o concertada. També és important mirar la logística i serveis: menjador, bon dia,bona tarda...
Amb això et vull dir que en la línia del que t'han dit, l'equip de mestres, el projecte educatiu... més enllà de publica o concertada. També és important mirar la logística i serveis: menjador, bon dia,bona tarda...
A la nostra zona, les concertades són amb un projecte educatiu molt religiós i el.litista, de les que des de fora sembla que no gaire però un cop a dins t'adoctrinen. La veritat és que hi ha poques opcions, per tant, si vols pels teus fills una educació laica, amb diversitat cultural i lliure d'aparences, la escola pública és la millor garantia. Jo despres de ser educada a primària i secundaria en escoles concertades, sóc pro-pública i les meves filles van a una pública.
neuetes ha escrit:A la nostra zona, les concertades són amb un projecte educatiu molt religiós i el.litista, de les que des de fora sembla que no gaire però un cop a dins t'adoctrinen. La veritat és que hi ha poques opcions, per tant, si vols pels teus fills una educació laica, amb diversitat cultural i lliure d'aparences, la escola pública és la millor garantia. Jo despres de ser educada a primària i secundaria en escoles concertades, sóc pro-pública i les meves filles van a una pública.
Neuetes, una pregunta: he vist una escola concertada que m'ha agradat i pel que sembla vist des de fora no és rollo adoctrinament bèstia. Però, com puc saber si després la realitat és diferent? Perquè clar, em trobo que vaig a jornades de portes obertes que tot t'ho pinten súper bonic i súper bé, però veig que després la realitat pot ser una altra. I com que jo no he estat escolaritzada a la ciutat on visc, vaig ben perduda i sento que m'he de refiar del que em diguin...
Twix l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. gen. 28, 2017 3:34 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Twix, no coneixes cap pare o mare de l'escola? És la millor manera de saber-ho...
Jo, com les companyes, crec que no es pot generalitzar. Nosaltres ens decantàvem molt clarament cap a una opció i un cop vistes les escoles, vam veure que no tenien res a veure unes amb les altres, independentment des si eren públiques o concertades.
Al final, jo vaig obviar aquest tema (evidentment els diners i horaris sí s'han de mirar) però vaig decidir "jutjar" cada escola individualment pel que havia vist. Vaig arribar a la conclusió que "descartar" o "valorar" una escola per ser pública o concertada era un "prejudici" més.
Jo, com les companyes, crec que no es pot generalitzar. Nosaltres ens decantàvem molt clarament cap a una opció i un cop vistes les escoles, vam veure que no tenien res a veure unes amb les altres, independentment des si eren públiques o concertades.
Al final, jo vaig obviar aquest tema (evidentment els diners i horaris sí s'han de mirar) però vaig decidir "jutjar" cada escola individualment pel que havia vist. Vaig arribar a la conclusió que "descartar" o "valorar" una escola per ser pública o concertada era un "prejudici" més.
Twix ha escrit:neuetes ha escrit:A la nostra zona, les concertades són amb un projecte educatiu molt religiós i el.litista, de les que des de fora sembla que no gaire però un cop a dins t'adoctrinen. La veritat és que hi ha poques opcions, per tant, si vols pels teus fills una educació laica, amb diversitat cultural i lliure d'aparences, la escola pública és la millor garantia. Jo despres de ser educada a primària i secundaria en escoles concertades, sóc pro-pública i les meves filles van a una pública.
Neuetes, una pregunta: he vist una escola concertada que m'ha agradat i pel que sembla vist des de fora no és rollo adoctrinament bèstia. Però, com puc saber si després la realitat és diferent? Perquè clar, em trobo que vaig a jornades de portes obertes que tot t'ho pinten súper bonic i súper bé, però veig que després la realitat pot ser una altra. I com que jo no he estat escolaritzada a Barcelona (que és on visc), vaig ben perduda i sento que m'he de refiar del que em diguin...
Bona pregunta. Com ja he dit, a la nostra zona totes les escoles concertades totes estan tallades pel mateix patró. Si hem de buscar alguna una mica més laica, ja hem d'anar cap a grans ciutats. Jo em vaig educar a dues escoles concertades diferents i el seu adoctrinament era ferotge. Actualment, s'ha rebaixat una mica aquesta dinàmica, però encara hi és present, només cal posar-se a les webs de les escoles per veure que encara prediquen la "educació en valors cristians". Per això, en el moment de triar escola, ens vam decantar per la pública.
Si vols saber realment com és una escola (tant pública com concertada), el seu projecte educatiu o si és molt o poc religiosa, no et refiîs de les portes obertes, estan dissenyades per atraure i caure bé els pares (i més encara quan a les portes obertes aconsellen no portar els nens perquè vegin l'escola). Parla amb pares que hi portin els fills, fes-los-hi preguntes indirectes sobre el seu funcionament, la dinàmica de l'escola, el seu projecte, els professors, l'AMPA i els seus serveis (menjador, venta i reciclatje de llibres, hora acollida, extraescolars, etc.) o una cosa tant senzilla com observar com surten els nens a la tarda... et pot donar molta informació.
Considero que més enllà dels continguts que es puguin aprendre a l'escola (tant pública com concertada) també és important el clima que s'hi respiri: que el claustre de professors i l'AMPA treballin en equip, que els pares s'impliquin a l'AMPA o al consell escolar, que l'escola sigui oberta i participativa al barri o ciutat, que hi hagi comunicació fluïda entre escola-famílies, que es fomenti el pensament lliure o que es respecti les diferències individuals de cada nen/a per ajudar-lo en el seu aprenentatge. I el més important, que el nen/a s'hi senti bé, ja que serà ell o ella qui s'hi passarà totes les hores, farà els seus amics de tota la vida i forjarà els primers records (o traumes) de la seva vida acadèmica.
La tria d'escola és molt important, però també esgotadora. Molta sort.
Leia86 ha escrit:Hola!
L'escola pública és gratuïta en el sentit que no s'ha de pagar cap quota. Sí que hi ha la quota de l'AMPA si us en feu socis i la de menjador, totes dues voluntàries, òbviament.
La quota de l'AMPA és voluntària, si. A la nostra escola és 30 euros per any i família. Però cal dir que les AMPA gestionen molts serveis de l'escola que són molt importants pel seu bon funcionament com el menjador, les hores d'acollida, les extraescolars, la venta i reciclatge de llibres, organització de festes com la castanyada, el tió de Nadal i el patje dels Reis Mags, Carnestoltes, Sant Jordi o la festa de fi de curs,... afegint també que moltes subvencionen part del cost de les sortides i excursions que fan els nens o la compra de material (joguines, gronxadors, etc.). Si no s'és soci de l'AMPA, en molts d'aquests serveis ja no s'hi té accés o el seu ús és més elevat de cost. Per tant, és molt important que les famílies es facin socies de l'AMPA, que en formin part o que hi participin, ja que el benefici es reverteix als propis fills que en fan ús.
Però no entenc quan dius que la quota del menjador sigui voluntària... a la vostra escola hi ha una quota pel menjador voluntària tant si se'n fa ús com no? (a la nostra no).
Hola, sobre el tema de com es tracta la religió en els centres concertats, penso i pel que conec d' amics que porten als seus fills a escoles concertades religioses és que depen molt de l' escola. El cert, és que la majoria són força respectuoses.... que vull dir, doncs que tracten el tema però no estan constantment adoctrinant. D'altre banda, a mesura que es fan grans s,ofereixen activitats però, de forma voluntària.
Un bon ndicador, es saber si la comuunió és voluntària, això ja indica un grau de "llibertat" i no imposició.
per tamt, si l,escola que has vist et fa el pes a d,açtres nivells, torna a preguntar a insistir sobre el tema, però que no sigui aquest el tema que et faci deixar-la de banda.. pots preguntar tambe si tenen alumnes d,altres confessions religioses a l,escola i com es viu
Un bon ndicador, es saber si la comuunió és voluntària, això ja indica un grau de "llibertat" i no imposició.
per tamt, si l,escola que has vist et fa el pes a d,açtres nivells, torna a preguntar a insistir sobre el tema, però que no sigui aquest el tema que et faci deixar-la de banda.. pots preguntar tambe si tenen alumnes d,altres confessions religioses a l,escola i com es viu
- PetitPrincep79
- :: girafa

- Entrades: 2004
- Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm
Jo sóc pro-pública però l'any passat a la zona educativa que ens tocaba van tancar una linea... I l'escola on volíem entrar van quedar pares fora (nosaltres). Això va passar en totes les escoles de la zona que vaig posar, així que, per atzar vaig quedar fora de totes les opcions públiques que havia triat.
Per sort de segona opció vaig posar una concertada que ens va donar bon rotllo, tot i que no era de la zona educativa creiem que tindria poca demanda. I estic super contenta. El preu del concert és molt económic, no fan res de pastoral ni religió (hi ha un percentatge bastant alt d'immigració), fan projectes, sense fitxes... El que no m'agrada és que fan sisena hora, i tant petits em fa pena.
La qüestió és anar a les portes obertes i tenir molt clar que es busca.
I si serveix, jo vaig utilitzar un mantra per aquesta decisió de l'escola: la primera opció tria-la amb el cor i la segona, amb el cap.
Per sort de segona opció vaig posar una concertada que ens va donar bon rotllo, tot i que no era de la zona educativa creiem que tindria poca demanda. I estic super contenta. El preu del concert és molt económic, no fan res de pastoral ni religió (hi ha un percentatge bastant alt d'immigració), fan projectes, sense fitxes... El que no m'agrada és que fan sisena hora, i tant petits em fa pena.
La qüestió és anar a les portes obertes i tenir molt clar que es busca.
I si serveix, jo vaig utilitzar un mantra per aquesta decisió de l'escola: la primera opció tria-la amb el cor i la segona, amb el cap.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9
http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/
Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/
Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Gràcies per les respostes!!! Ja intentaré investigar
Petitprincep, m'apunto el teu mantra, crec que és una bona tàctica! Tot just estic començant a fer ruta de portes obertes, però la meva primera opció (crec, si no em decep el dia que la vagi a veure) és una escola pública que tinc a prop de casa, i crec que com a segona opció posaré una concertada, perquè la resta de públiques que jo pugui posar com a segona, tercera, quarta...opció són les primeres opcions de molta altra gent

Petitprincep, m'apunto el teu mantra, crec que és una bona tàctica! Tot just estic començant a fer ruta de portes obertes, però la meva primera opció (crec, si no em decep el dia que la vagi a veure) és una escola pública que tinc a prop de casa, i crec que com a segona opció posaré una concertada, perquè la resta de públiques que jo pugui posar com a segona, tercera, quarta...opció són les primeres opcions de molta altra gent

Algú hauria de confirmar al 100% el que diré ara, però sé d'algunes famílies que pel fet d'haver posat pública en primera opció, no els van deixar matricular a la segona opció, que era una concertada (parlo del Consorci). Això a Barcelona, com a mínim al districte de la Dreta de l'Eixample, tinc entès.
Crec que és el primer any que s'ha fet això perquè en teoria es respectaven les opcions, però tinc entès que aquest any el Consorci va considerar que si posaves pública en primera opció t'havien de facilitar una pública i "obviaven" que havies posat concertada en 2a opció.
Informeu-vos bé, per si de cas.
Crec que és el primer any que s'ha fet això perquè en teoria es respectaven les opcions, però tinc entès que aquest any el Consorci va considerar que si posaves pública en primera opció t'havien de facilitar una pública i "obviaven" que havies posat concertada en 2a opció.
Informeu-vos bé, per si de cas.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |