Escoles Poblenou i Diagonal Mar

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Emra
:: papallona
Entrades: 149
Membre des de: dg. feb. 12, 2017 2:20 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Emra » dt. maig 09, 2017 8:19 am

A mi una profe del Pere iv m comento la posibilidad de bolet, pero por ahora no hay noticias.

Todo este nuevo sistema es vergonzoso lo mal organizado que está.
PereLlull
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

EntradaAutor: PereLlull » dt. maig 09, 2017 10:09 am

xirinola ha escrit:I ara us explico el meu cas. Em passa com a la Hersanva.
Estem en plaça 49 de llistat, en l'interval de places reservades a nens amb necessitats especials. Haig d'esperar fins al dia 2 de juny per saber si entrem o no, (en veritat dia 6 perquè dia 2 tanquen moltes escoles i dia 5 és festiu).
PereLlull em sap greu que no hagis entrat a Fluvià. Amb lo que t'ho has currat.. Ja ens expliques com es desenvolupa tot. Jo ja veus, també a l'espera.
..per cert, el rumor bolet Pere IV realment ha estat un rumor fals oi??

Moltes gràcies Xirinola per les teves paraules. Vaig fer les cròniques de les escoles amb molt de gust i gaudint de poder-les visitar i contrastar-les unes amb les altres. Que hagi pogut servir per la resta de famílies dels barris doncs me n'alegra més encara! :)

Quan s'assumeixen riscos, doncs ja es sap... pot anar bé, o menys bé. Però, tornaria a fer el mateix.

Tu també has optat per una escola excel·lent i ja hauria signat jo ser el 49!! jejeje Perquè ara per ara, estàs dintre! I ja veuràs com el 6 de Juny es confirma ;) Llavors festa assegurada :ok:

Els que estiguin com jo, toca esperar i no sé si ajuda el que diré; però com aquest any és el primer del nou sistema, crec que no han agafat encara tots els inputs a millorar, per això també crec que és molt important informar de tot el que no ens agrada del procés al propi Consorci, i al propi Departament d'Ensenyament perquè això es pugui corregir.

Així com formar a tot l'equip de funcionaris del Departament i Consorci perquè puguin donar les informacions correctes, que segurament ho fan amb bona fe, però cal més. Si tot el protocol queda clar, amb dates clares i si us plau que estem al segle XXI, que es comuniquin amb les famílies! Enviïn emails, SMS, etc
Al final, crec sincerament que cal exigir més a qui correspongui que es posin les piles en la comunicació digital amb les famílies. Si una família entra en segona opció, segur que es posa molt contenta si ho sap des d'avui, que no tenir que esperar-se amb el neguit que això comporta fins el 2 de Juny. Sincerament, crec que són millores assumibles, la societat ho demanem.
mond
:: rateta
Entrades: 156
Membre des de: dv. maig 08, 2015 12:55 pm

EntradaAutor: mond » dt. maig 09, 2017 10:17 am

Si, una familia es posaria molt contenta si sap que entra en la seva segona opció a dia d'avui, però crec que si no ho fan és pel tema bolets i ampliació de ratio. Una familia que ara no entraria a la seva primera i si a la segona, si després s'amplia ratio o es fa bolet en la seva primera, potser podria entrar, i s'haurien de fer canvis, per tant suposo que esperen per tenir-ho tot lligat...
||*||
Emra

EntradaAutor: Emra » dt. maig 09, 2017 10:28 am

Yo preferiría saber que entro en una de mis opciones aún sabiendo y asumiendo que pueden haber cambios, en mi caso se seguro que no entro en la primera por mucho que amplíen ratios.
Rins
Entrades: 178
Membre des de: dl. feb. 10, 2014 6:21 pm

EntradaAutor: Rins » dt. maig 09, 2017 3:35 pm

Estic amb l'Emra de totes totes. En el cas del meu districte lo dels bolets està fotut i les d'1 línia , que són la majoria, es neguen i a més està el tema econòmic.
Jo a la meva 1o entro ni fent plantació així que tb prefereixo saber si entro a alguna de les opcions.
Em van dir des de consorci q no et podien enciar, d'ofici, més enllà de 4 illes...en el meu cas la cosa és q si d'ofici m'assignen una de les chungues no escolaritzo a la meva filla.
Imagineu desesperació d'ansr trucant per si els sonaba que hi havia moltes sol.licituds amb la meva 2a opció. Demencial!!!
Estic preparant un escrit per al síndic de greuges per denunciat aquest despropòsit.
Emra

EntradaAutor: Emra » dt. maig 09, 2017 3:41 pm

Nos apuntamos a firmar si es necesario, avisa cuando tengas el escrito.
mond

EntradaAutor: mond » dt. maig 09, 2017 8:05 pm

Rins ha escrit:Estic amb l'Emra de totes totes. En el cas del meu districte lo dels bolets està fotut i les d'1 línia , que són la majoria, es neguen i a més està el tema econòmic.
Jo a la meva 1o entro ni fent plantació així que tb prefereixo saber si entro a alguna de les opcions.
Em van dir des de consorci q no et podien enciar, d'ofici, més enllà de 4 illes...en el meu cas la cosa és q si d'ofici m'assignen una de les chungues no escolaritzo a la meva filla.
Imagineu desesperació d'ansr trucant per si els sonaba que hi havia moltes sol.licituds amb la meva 2a opció. Demencial!!!
Estic preparant un escrit per al síndic de greuges per denunciat aquest despropòsit.

T'entenc perquè jo tampoc pensava escolaritzar si em tocava segons quina escola, vaig anar a veure totes les que vaig poder i t'asseguro que M'hagués agafat alguna cosa segons on...per aquest motiu empatitzar amb moltes de vosaltres que us heu esforçat en conèixer i saber i després no ha servit de quasi res
||*||
mandarina777
:: formigueta
Entrades: 94
Membre des de: dl. feb. 20, 2017 10:47 am

EntradaAutor: mandarina777 » dt. maig 09, 2017 10:04 pm

M'apunto i t'ajudo a redactar. També per als media premsa etc...estic molt enfadada amb aixó d esperar al 2o 6, quan abans es sap que no tens plaça.

En el.el.meu cas 4 illes no tenía ni en les que entren per área de influencia així que segur que haig de fer queixa

Et poso el telecon contacta'm 607572376
maradri
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dt. maig 09, 2017 10:13 pm

EntradaAutor: maradri » dc. maig 10, 2017 12:00 am

Bona nit,

jo també sóc una de les afectades, el meu fill queda amb un núm. de sorteig molt dolent. He fet trucades al consorci i avui m'he apropat a informar-me millor i a agafar una instància per fer un escrit sobre la situació del nostre barri, del patiment per al qual estem passant perquè el nostre fill pugui anar a una escola que més o menys ens agradi i propera a casa.

La informació que m'han donat i desitjo que sigui d'ajuda:

-29 de maig publicació de la llista d'admesos com a 1a opció.

-2 de juny publicació d'assignació d'escola regint-se per al núm. desempat i núm. de sorteig.
TOTS Els de P3 ja tindran una escola assignada (per ser inici d'escolaritat). Si has tingut la sort de què quan arriba el teu torn encara hi ha vacant en alguna de les escoles de la teva llista et ficaran segons les teves preferències, si no t'assignaran ells una. (entenc que ja estaran inclosos l'àmpliament de ràtio i bolets si es dóna el cas)

També sortirà a cada escola la llista d'espera per aquells que l'hagin fet constar a la inscripció com a 1a, 2a, 3a... i s'hagin quedat fora.

-6, 7 i 8 de juny serà el període per fer reclamacions per manifestar el vostre desacord i el fet de fer la reclamació són vol dir que et resolguin favorablement.

-Fins als 15 de setembre que surt la llista definitiva d'alumnes matriculats poden haver-hi moviments de nens (canvis de domicilis...) així que els que esteu fora per poc es pot donar el cas que al final entreu.

En referència a l'ampliació de ràtio es veu que una decisió pren cada escola (¿?¿?) diuen que aquest any és així i el tema de bolets està per veure que això ho decideix el consorci. Que el bolet és equitatiu per a tots els col·legis i no significa que posin bolets als col·legis més demandats.

Estaria bé que tots els que ens trobem en aquesta situació féssim pinya i així fer més força, demanar més escoles, ja que la demanda al barri està molt per sobre de l'oferta i si no vaig fer mal els càlculs, em sortien 100 nens sense places.

Si trobeu alguna errada en la informació feu-lo constar si us plau.

Jo també voldria afegir-me a l'escrit que fareu al síndic de greuges.

Ús passo el nom d'una plataforma a Facebook: plataformaEducacioPoblenou.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

EntradaAutor: cositina » dc. maig 10, 2017 4:14 am

janoah ha escrit:Necessitava omplir les 10 opcions pq no volia que m.enviéssin als centres de la Barceloneta, que també em toquen per zona. :-o00m

!

On vius? A mi per zona tambe m entren els coles de Barceloneta i tambe els volia evitar (si mhaguesin tocat d ofici tambe ens plantejavem no escolaritzar com alguns heu comentat. Justament perque volia evitarna tota costa aquesta situacio vaig fer una llista molt conservadora, renunciant al risc q suposava el cole q realment m agtadava (vila olimp) i posabt de 2a 3a i 4a opcio coles q no omplen.
Si vius a la zona d influencia dels coles de barceloneta vol dir q vius ben lluny de la escola poblenou. Jo si q vaig anar a veurela i aaprr d semblarme la menys atractiva dek barri la combinacio de transport per arribarhi eea fatal

Per si algu lha posat. . se q una mare q ha demanat brusi en 1a s esta plantejant anar finalment a una privada. Segur q aqui sortira alguna plaça
cositina l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. maig 10, 2017 4:21 am, en total s’ha editat 1 vegada.
cositina

EntradaAutor: cositina » dc. maig 10, 2017 4:19 am

mond ha escrit:Si, una familia es posaria molt contenta si sap que entra en la seva segona opció a dia d'avui, però crec que si no ho fan és pel tema bolets i ampliació de ratio. Una familia que ara no entraria a la seva primera i si a la segona, si després s'amplia ratio o es fa bolet en la seva primera, potser podria entrar, i s'haurien de fer canvis, per tant suposo que esperen per tenir-ho tot lligat...

Pero es q per aquesta regla de 3...pot ser q hi hagi gent a la q el dia 22 li diguin que "previsiblement" anira a ofici i q despres si obren bolet o amplien rati entren a algun cole de la llista i no vagin a ofici. Vull dir un escenari de bolets canvia escenari x tothom.

En tot cas quan surti aquesta famosa llista de vacants si x exemple surt q a mar bella nhi ha X vacants, tots els q hagin posat mar bella en alguna posicio de la seva llista sabran q col a molt mala situacio hautan entrat alla ja q si hi ha vacants x ofici vol dir tambe q han pogut ficarhi tots els q lhan demanat en alguna posicio d la llista. Xo clar fins al dia 2 (o 6!) no sabran a quin. Entenf q encara q els coles facin festa el dia 2 es podra veure online
cositina

EntradaAutor: cositina » dc. maig 10, 2017 5:33 am

No tinc cap tipus d informacio privilegiada ni pistes x pensar q sera aixi pero comparteixo una idea q em passa pel cap ja des de les portes onertes i es q enlloc de fer bolets tambe penso q podria passar q finalment anunciin in extremis la obertura d una nova escola. La escola q esta previst obrir en barracons el curs 2018 a la zona tanatori/auditori...si es a barracons potser. O els costa tant avançarlo un curs i obrir ja enguany x solucionar el drama...
mandarina777
Entrades: 94
Membre des de: dl. feb. 20, 2017 10:47 am

EntradaAutor: mandarina777 » dc. maig 10, 2017 6:17 am

maradri ha escrit:Bona nit,

jo també sóc una de les afectades, el meu fill queda amb un núm. de sorteig molt dolent. He fet trucades al consorci i avui m'he apropat a informar-me millor i a agafar una instància per fer un escrit sobre la situació del nostre barri, del patiment per al qual estem passant perquè el nostre fill pugui anar a una escola que més o menys ens agradi i propera a casa.

-2 de juny publicació d'assignació d'escola regint-se per al núm. desempat i núm. de sorteig.
TOTS Els de P3 ja tindran una escola assignada (per ser inici d'escolaritat). Si has tingut la sort de què quan arriba el teu torn encara hi ha vacant en alguna de les escoles de la teva llista et ficaran segons les teves preferències, si no t'assignaran ells una. (entenc que ja estaran inclosos l'àmpliament de ràtio i bolets si es dóna el cas)

També sortirà a cada escola la llista d'espera per aquells que l'hagin fet constar a la inscripció com a 1a, 2a, 3a... i s'hagin quedat fora.

-6, 7 i 8 de juny serà el període per fer reclamacions per manifestar el vostre desacord i el fet de fer la reclamació són vol dir que et resolguin favorablement.

-Fins als 15 de setembre que surt la llista definitiva d'alumnes matriculats poden haver-hi moviments de nens (canvis de domicilis...) així que els que esteu fora per poc es pot donar el cas que al final entreu.

En referència a l'ampliació de ràtio es veu que una decisió pren cada escola (¿?¿?) diuen que aquest any és així i el tema de bolets està per veure que això ho decideix el consorci. Que el bolet és equitatiu per a tots els col·legis i no significa que posin bolets als col·legis més demandats.

Estaria bé que tots els que ens trobem en aquesta situació féssim pinya i així fer més força, demanar més escoles, ja que la demanda al barri està molt per sobre de l'oferta i si no vaig fer mal els càlculs, em sortien 100 nens sense places.

Hola!!!

Podries passar-me la instancia que valdría posar-ne una. Em sembla que tothom hauria de fer una. Inundem-los a queixes. El meu número es tan dolent que seré de les families sense plaça, aixi que haig de lluitar desde ya.

Pero, estic entre sant marti i eixample dret. Algu coneix plataformes d'aquí??
Rins
Entrades: 178
Membre des de: dl. feb. 10, 2014 6:21 pm

EntradaAutor: Rins » dc. maig 10, 2017 7:16 am

Hola
Jo tinc pensat fer la queixa a través d'internet al síndic https://www.sindic.cat/ca/page.asp?id=90, segurament obriré un post a part. El que estaria bé és que ho fes molta gent amb el seu cas i els colapses la bústia amb el major nombre de places.
Jo tinc pensat conpratir-ho a xarxes socials ( twitter, facebook, watsap...) per tal que arribi a més gent.
No crec qur serveixi de massa però vull denunciar aquesta situació de patiment i incertesa innecessaria ja que, a hores d'ara disposen dels resultats de les assignacions.
Imatge
mond

EntradaAutor: mond » dc. maig 10, 2017 8:12 am

cositina ha escrit:No tinc cap tipus d informacio privilegiada ni pistes x pensar q sera aixi pero comparteixo una idea q em passa pel cap ja des de les portes onertes i es q enlloc de fer bolets tambe penso q podria passar q finalment anunciin in extremis la obertura d una nova escola. La escola q esta previst obrir en barracons el curs 2018 a la zona tanatori/auditori...si es a barracons potser. O els costa tant avançarlo un curs i obrir ja enguany x solucionar el drama...

podria ser, no tinc clar que arreglin res amb un bolet i augments de ratio...però clar, tampoc tinc informació d'escoles tipus Catalonia i Brasil, que per exemple a mi m'entraven, ni de les de la zona de Barceloneta. Ni de la gent que tenia per zona també Cartagena, que han sobrat també força places. Es que tot és molt complicat. L'any passat van obrir La Flor de Maig perquè entenc que a les 90 preinscripcions de Llacuna, per tant 40 fora, no les podien enviar a un cole més tradicional, és el que jo entenc...però aquest any la cosa està molt més repartida pel que sembla, i si han quedat 100 fora de la seva primera opció (és el que he llegit en altres post), uns quants son de fluvià i arenal, però també uns quants de pere iv (molts), a veure com ho "parchean" aquest any.
||*||
maradri
Entrades: 21
Membre des de: dt. maig 09, 2017 10:13 pm

EntradaAutor: maradri » dc. maig 10, 2017 10:34 am

mandarina777 ha escrit:
maradri ha escrit:Bona nit,

Hola!!!

Podries passar-me la instancia que valdría posar-ne una. Em sembla que tothom hauria de fer una. Inundem-los a queixes. El meu número es tan dolent que seré de les families sense plaça, aixi que haig de lluitar desde ya.

Pero, estic entre sant marti i eixample dret. Algu coneix plataformes d'aquí??

Hola,

No conec plataformes per la zona eixample, ho sento. Et deixo a sota el link de la sol.licitud.

http://www.edubcn.cat/rcs_gene/instancia_ceb_ok_1.pdf
caeler
Entrades: 14
Membre des de: dc. set. 14, 2016 3:45 pm

EntradaAutor: caeler » dc. maig 10, 2017 3:06 pm

Avui han penjat una nota a la porta del Grèvol explicant el procés i dies on estaran les llistes finals.
He tret una foto, però no sé com enganxar-la aquí ...

Nosaltes hem tingut la gran sort d'entrar a la nostra 1a opció (no m'ho creuré fins al setembre). Pel que he vist 12 queden fora de P3 i de molts altes cursos, també queden fora nens de l'ESO. I m'han dit una mare que ella també volia posar Grèvol en 1a opció però que veient com anava la cosa va canviar-ho a l'últim moment per Voramar... no sé si allà haurà entrat però crec que allà han quedat places per omplir.
cositina

EntradaAutor: cositina » dc. maig 10, 2017 3:46 pm

A voramar van tancar amb 50 solicituts aixi q si ningu es fa enrere no sobraran places
PereLlull
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

EntradaAutor: PereLlull » dc. maig 10, 2017 3:47 pm

caeler ha escrit:I m'han dit una mare que ella també volia posar Grèvol en 1a opció però que veient com anava la cosa va canviar-ho a l'últim moment per Voramar... no sé si allà haurà entrat però crec que allà han quedat places per omplir.

En fa gràcia aquest comentari, perquè jo conec tres famílies que van al Grèvol (de diferents cursos), i el van escollir precisament perquè el Grèvol no omple en primera opció i les opcions que els hi agradava més (volien altres escoles), aquestes escoles per entrar era patir en un sorteig, amb el gran risc de no entrar. Varen escollir ser conservadors i assegurar.

Ho dic des de fa temps, i insisteixo, el procés d'elecció hauria de ser de doble volta, una primera volta on només esculls la primera opció, presentes tota la documentació, i una segona volta amb llistat de 10 opcions (tot el procés de segona volta tot via internet sense desplaçaments) per totes aquelles famílies que no hem entrat en primera opció. Veus les places vacants i llavors pots escollir si continuar arriscant, o ja ser més conservadors.

Quedaria encara més evident quines són les preferències de les famílies i com millorar per aconseguir que al final totes les escoles quedin aproximadament amb el mateix número de sol·licituds.
caeler
Entrades: 14
Membre des de: dc. set. 14, 2016 3:45 pm

EntradaAutor: caeler » dc. maig 10, 2017 4:10 pm

Pel que sé fa anys que el Grèvol omple en 1a opció deixant a moltíssima gent fora. Hi ha hagut anys, con en el cas d'un família de la meva escala que te un fill que va a l'ESO, que van quedar-se fora el
seu any mes de 20 famílies. Així que el que t'han explicat les teves conegudes no es cert.
I aquest any 12 no han entrar en P3, però hi havia gent per a tots els cursos, p4, p5 i molts a 1r primària que tampoc entraran.
I també els últims anys moltes famílies del Fluvià demanen plaça al Grèvol quan passen a primària... en conec dos casos molt directes.
Sembla que tinguis mania a les concertades, i personalment crec son una opcio necessària i valuosa al barri

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::