Escoles Poblenou i Diagonal Mar
Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar
caeler ha escrit:Sembla que tinguis mania a les concertades, i personalment crec son una opcio necessària i valuosa al barri
Em sembla aquesta opinió desencertada i errònia, es com si jo et digués que sembles en nòmina del Grèvol i que puguis ser part interessada... ;) (no és l'esperit d'aquest fòrum)
Al barri hi han concertades extraordinàries, però jo no inclouria el Grèvol. És opinió personal. I aquestes tres famílies que conec totes tres m'han dit que estan contents, amb les seves queixes com pot passar a qualsevol altre escola (també tinc més informació per tenir aquesta opinió, repeteixo, personal).
I per acabar, que jo sigui un clar defensor de l'escola pública de qualitat i aposti per ella, no vol dir que no valori la feina ben feta de les escoles privades. Al contrari! Tot el que ajudi a millorar TOTES les escoles del barri benvingut sigui! No es tracta de fer classismes o competir pública versus privada, sinó de totes sumar per fer una escola de qualitat en totes les escoles de barri, repeteixo, totes. Perquè així, acabi on acabi després de tot el procés per no tenir sort al sorteig, segur que estaré content. D'això es tracta.
I està molt bé us agradi la vostra escola escollida, excel·lent, millor per tu. Jo si estigués al Fluvià, no m'importaria que a tu no t'agradés, respectaria la teva opinió.
Val, disculpes PereLlull, no sabia que eres el moderador del forum. No ens hem entès. em sembla curiós que tinguis idees negatives d'escoles que no has visitat en portes obertes i sobre les que molts sabem que son molt bones, però no públiques. Jo seguiré pensant el que penso i tu tb i no passa res. No et volia ofendre a tu ni a ningú però veig que es un foro per parlar de les escoles que a tu t'agraden, sap greu. Ja no diré res mes no sigui que m'acuseu de coses que no son certes... Molta sort a totes i tots els que no heu entrat a la primera opcio. Desitjo que tots pugueu gaudir de l'educació dels vostres nens sigui on sigui.
No vull entrar en trifulques però sense anar més lluny Grèvol no va omplir en primera opció l'any passat. Jo sóc del barri de tota la vida i clar que hi ha concertades bones, però històricament el Grèvol no es una de les millors. A partir d'aquí tot son opinions personals i cadascú va on més l'interessa i li agrada. Extrany és la de mesos que portem en aquest fil informant-nos els uns als altres i com ara comença a entrar gent que no havia escrit mai fins ara. Fins al moment no hem necessitat moderador i tots ens hem expressat lliurement.
Ànims de nou a tots els que han d'esperar al dia 2
Ànims de nou a tots els que han d'esperar al dia 2

En altres zones de Bcn hi ha mes oferta de concertades. No omplen i son notmalmemt una 2a opcio "valor refugi"per assegurar plaça. Aqui excrpte Asuncion els concrrtats omplen o quasi quasi aixi q ni tan sols hi ha aquesta alternativa. El q em sorpren infinit es q amb el nicho de mercat q trobarien a aquest barri no es facin mes escoles concertades o privades a la zona.
Jo personalment de concertades nomes he anat a veure Voramar i no li vaig trobar cap avantatge respecte als coles publics de la zona. Vull dir jo no em puc prrmetrr pagar 2 coles concertats (tinc 2 fills) pero si pogues i decidis ferlo seria per obtenir quelcom q no pugui tenir a un cole public. I en aquest sentir no em va semblar q tingues cap avantatge competitiu. Pero be es una opinio super personal i aixo ja es un altre debat
Jo personalment de concertades nomes he anat a veure Voramar i no li vaig trobar cap avantatge respecte als coles publics de la zona. Vull dir jo no em puc prrmetrr pagar 2 coles concertats (tinc 2 fills) pero si pogues i decidis ferlo seria per obtenir quelcom q no pugui tenir a un cole public. I en aquest sentir no em va semblar q tingues cap avantatge competitiu. Pero be es una opinio super personal i aixo ja es un altre debat
Per caps, barrets. Hi ha qui li agrada un cert tipus d'educació més lliberal, hi ha qui prefereix una escola més tradicional, tinc amics que duen als seus fills a escoles públiques i estan contents, altres a concertades i també i fins i tot tinc una amiga que porta al seu fill a la escola Suïssa i n'està molt contenta.
Jo també sóc del barri de tota la vida i quan jo vaig estudiar no hi havia cap escola com per tirar coets, però la meva experiència fa 25 anys no crec que tingui massa importància avui en dia.
Jo he valorat una sèrie d'escoles per portar al meu fill i he triat una que crec que és la que més s'aproxima al que jo m'imaginava pel meu fill, però el que jo busco no ha d'assemblar-se ni de lluny amb el que pot buscar algú altre.
Jo també sóc del barri de tota la vida i quan jo vaig estudiar no hi havia cap escola com per tirar coets, però la meva experiència fa 25 anys no crec que tingui massa importància avui en dia.
Jo he valorat una sèrie d'escoles per portar al meu fill i he triat una que crec que és la que més s'aproxima al que jo m'imaginava pel meu fill, però el que jo busco no ha d'assemblar-se ni de lluny amb el que pot buscar algú altre.
Escola suissa...un compi d la classe del meu fill hi anira. Tinc una amiga amb fills ja universitaris q van estudiar alla i me'n parlava meravelles...vaig tafanejar preus x curiositat... Amb menjador i tal uns 700 leuretes per nen al mes...
http://www.escuelasuizabcn.es/es/inscri ... nditionen/
http://www.escuelasuizabcn.es/es/inscri ... nditionen/
Si ella pot qui sóc jo per dir res!
cositina ha escrit:En altres zones de Bcn hi ha mes oferta de concertades. No omplen i son notmalmemt una 2a opcio "valor refugi"per assegurar plaça. Aqui excrpte Asuncion els concrrtats omplen o quasi quasi aixi q ni tan sols hi ha aquesta alternativa. El q em sorpren infinit es q amb el nicho de mercat q trobarien a aquest barri no es facin mes escoles concertades o privades a la zona.
Y daleeee Cositina...jaja con que Asuncion es una excepcion! Que no dona que te hablo de primera mano y se de que te hablo y se ha llenado siempre menos el curso pasado.jaja.
Suerte a todos para las segundas opciones de lista!!
Caeler, com a mare d'alumne del Grèvol, merci per la confiança que has tingut en triar com a 1a opcio la nostra escola. Pels que no la coneguin l'escola per "dins" i només parlin per referències d'altres us diré que el Grèvol es mes que una escola concertada standard; es una cooperativa on mestres i pares ens esforcem perque els alumnes de 3 a 16 anys hi vinguin contents i es formin com a persones..parlar de si es millor o pitjor a nivell academic no es per mi l'unic que em motiva a l'hora de triar escola tot i que tambe ho valoro i en aquest sentit crec que està a l'alçada de qualsevol altra escola del barri....i sobre el que tambe comenta la Caeler del traspàs de nens de Fluvia a Grevol i en algun cas tambe a Montseny, constato que es ben cert i alhora sorprenent sobretot perque provenen de plantejaments tan diferents a nivell educacional a priori...L'escola concertada ha tingut i té un paper important a la nostra societat i sempre ha estat inclusiva...i aixi volem seguir sent mentre ens deixin.
Gràcies Londoner!! Sí, es precisament el tema cooperativa familes + mestres el que més ens va atraure a la meva parella i a mi. Poder formar part activa i directa a l'educació del nostre fill. Buff, per fi algú que m'enten
Vam veure moltes escoles i totes tenen coses bones, però a noaaltes ens encaixa mes aquesta per la nostra forma de creure en la educació i en el cooperativisme. Ens sentim molt afortunats per poder entrar i em molt de greu pels que es queden fora, podríem haver estat nosaltres ja que el sorteig és només sort, ...
En fi, i jo que avui només volia pujar foto amb la info del calendari del Cosorci ... i encara no sé com fer-ho.
Vam veure moltes escoles i totes tenen coses bones, però a noaaltes ens encaixa mes aquesta per la nostra forma de creure en la educació i en el cooperativisme. Ens sentim molt afortunats per poder entrar i em molt de greu pels que es queden fora, podríem haver estat nosaltres ja que el sorteig és només sort, ...
En fi, i jo que avui només volia pujar foto amb la info del calendari del Cosorci ... i encara no sé com fer-ho.
cositina ha escrit:mond ha escrit:Si, una familia es posaria molt contenta si sap que entra en la seva segona opció a dia d'avui, però crec que si no ho fan és pel tema bolets i ampliació de ratio. Una familia que ara no entraria a la seva primera i si a la segona, si després s'amplia ratio o es fa bolet en la seva primera, potser podria entrar, i s'haurien de fer canvis, per tant suposo que esperen per tenir-ho tot lligat...
Pero es q per aquesta regla de 3...pot ser q hi hagi gent a la q el dia 22 li diguin que "previsiblement" anira a ofici i q despres si obren bolet o amplien rati entren a algun cole de la llista i no vagin a ofici. Vull dir un escenari de bolets canvia escenari x tothom.
En tot cas quan surti aquesta famosa llista de vacants si x exemple surt q a mar bella nhi ha X vacants, tots els q hagin posat mar bella en alguna posicio de la seva llista sabran q col a molt mala situacio hautan entrat alla ja q si hi ha vacants x ofici vol dir tambe q han pogut ficarhi tots els q lhan demanat en alguna posicio d la llista. Xo clar fins al dia 2 (o 6!) no sabran a quin. Entenf q encara q els coles facin festa el dia 2 es podra veure online
Hola, en referencia a la llista de vacants no existirà per a P3 per que el dia 2 de juny tothom podreu veure el col·legi assignat. Per a la resta de cursos si que hi haurà llista de vancants (informació obtiguda al Consorci).
Hola bon dia
Aquí va la meva opinió:
Mireu, hi ha varis factors clau per als que Montseny i Grèvol omplen, o bé gairebé omplien (en el cas de Grèvol), i continuaràn omplint i quedant-se families fora:
1. Estàn situats en una zona on moooltíssimes families que viuen ben aprop els hi canvia l'àrea d'influència. No ens toquen la majoria de coles de Poblenou, i els nostres llistats d'escoles publiques és bastant penós. Escoles que tot i que són públiques i jo també sóc una gran defensora, les tenim realment lluny, el seu projecte educatiu està anclat en el passat, o bé on el 70% és població nouvinguda i on l'assignatura clau de molts projectes és estudiar urdú perquè el 85% de l'alumnat és paquistaní...On han de lluitar com a projecte clau per exemple el tema de beques menjadors perquè les famílies no tenen recursos.
2. En la zona de Diagonal Mar cada cop hi ha més parelles estrangeres que han vingut a viure a la zona i tenen poder adquisitiu. Aquests busquen escoles on l'anglés tingui un paper molt destacat perquè no saben si estaran aquí per molts anys o els destinaran a un altre lloc. El tema de l'anglés Fluvià o Arenal per exemple no el té dins del seu pilar educatiu. No ho critico ehh.. és simplement un fet.
3. El fet que tant Montseny com Grèvol siguin cooperatives de pares i mares i tinguin una gran trajectòria al barri, els fan molt interessants. Sense parlar de l'equip directiu i l'equip docent que té continuïtat i tot plegat resulta molt potent.
No crec que totes les escoles públiques siguin la òstia ni que totes les concertades siguin ràncies i tradicionals com a vegades sents comentaris.. ni classistes. Jo personalment, no penso seguir justificant-me del perquè he triat un Montseny i no un Fluvià. Para gustos colores.. Per sort!
Ànims a tots en aquest procés, que per molts encara no ha acabat!
Aquí va la meva opinió:
Mireu, hi ha varis factors clau per als que Montseny i Grèvol omplen, o bé gairebé omplien (en el cas de Grèvol), i continuaràn omplint i quedant-se families fora:
1. Estàn situats en una zona on moooltíssimes families que viuen ben aprop els hi canvia l'àrea d'influència. No ens toquen la majoria de coles de Poblenou, i els nostres llistats d'escoles publiques és bastant penós. Escoles que tot i que són públiques i jo també sóc una gran defensora, les tenim realment lluny, el seu projecte educatiu està anclat en el passat, o bé on el 70% és població nouvinguda i on l'assignatura clau de molts projectes és estudiar urdú perquè el 85% de l'alumnat és paquistaní...On han de lluitar com a projecte clau per exemple el tema de beques menjadors perquè les famílies no tenen recursos.
2. En la zona de Diagonal Mar cada cop hi ha més parelles estrangeres que han vingut a viure a la zona i tenen poder adquisitiu. Aquests busquen escoles on l'anglés tingui un paper molt destacat perquè no saben si estaran aquí per molts anys o els destinaran a un altre lloc. El tema de l'anglés Fluvià o Arenal per exemple no el té dins del seu pilar educatiu. No ho critico ehh.. és simplement un fet.
3. El fet que tant Montseny com Grèvol siguin cooperatives de pares i mares i tinguin una gran trajectòria al barri, els fan molt interessants. Sense parlar de l'equip directiu i l'equip docent que té continuïtat i tot plegat resulta molt potent.
No crec que totes les escoles públiques siguin la òstia ni que totes les concertades siguin ràncies i tradicionals com a vegades sents comentaris.. ni classistes. Jo personalment, no penso seguir justificant-me del perquè he triat un Montseny i no un Fluvià. Para gustos colores.. Per sort!
Ànims a tots en aquest procés, que per molts encara no ha acabat!
Bon dia, com deia la Lilotilla, per caps barrets!! PEr sort tenim un barri on hi ha diversos tipos d'escola, perquè no tothom busquem el mateix, i no passa res, ni una és més bona que un altre.
I dit això fa temps vaig fer un quadre amb els resultats, i si no m'equivoco això és el que tinc:
Escola/ sol·licituts / places / +falten -sobren
Llacuna 63 / 50 / +13
Pere iv 68 / 50 /+18
Voramar 50 / 50 /0
Montseny 64 /50 /+14
Sant Martí 57 /50 /+7
Fluvia 78 /50 /+28
Flor de Maig 49 /50 /-1
poblenou 30 /50 /-20
Brusi 73 /75 /-2
Provençals 47 /50 /-3
Bogatell 37 /50 /-13
Arenal 65 /50 /+15
Acacies 52 /50 /+2
Vila Olímpica 63 /50 /+13
Mar bella 25 /50 /-25
Grevol 63 /50 /+13
884 / 825 / +123 gente a recolocar
64 plazas libres
59 niños sin cole
Doncs a grans trets aquest és el panorama, segur que hi ha alguna dada que balla o falta alguna escola.
I dit això fa temps vaig fer un quadre amb els resultats, i si no m'equivoco això és el que tinc:
Llacuna 63 / 50 / +13
Pere iv 68 / 50 /+18
Voramar 50 / 50 /0
Montseny 64 /50 /+14
Sant Martí 57 /50 /+7
Fluvia 78 /50 /+28
Flor de Maig 49 /50 /-1
poblenou 30 /50 /-20
Brusi 73 /75 /-2
Provençals 47 /50 /-3
Bogatell 37 /50 /-13
Arenal 65 /50 /+15
Acacies 52 /50 /+2
Mar bella 25 /50 /-25
Grevol 63 /50 /+13
884 / 825 / +123 gente a recolocar
64 plazas libres
59 niños sin cole
Doncs a grans trets aquest és el panorama, segur que hi ha alguna dada que balla o falta alguna escola.
Naranjita gràcies pel llistat!
Doncs per força dic jo que hi haurà algún bolet no?
Doncs per força dic jo que hi haurà algún bolet no?
Naranjita, creo que Asuncion son 35.
Y totalmente de acuerdo. No todos buscamos lo mismo, tenemos la gran suerte de tener colegios tanto publicos como concertados, y no una es mejor que otra claro que si.
Y totalmente de acuerdo. No todos buscamos lo mismo, tenemos la gran suerte de tener colegios tanto publicos como concertados, y no una es mejor que otra claro que si.
Por cierto sabeis si aumentaran ratios? Imagino que si recolocan a todos si y sino no.
Naranjita ha escrit:Bon dia, com deia la Lilotilla, per caps barrets!! PEr sort tenim un barri on hi ha diversos tipos d'escola, perquè no tothom busquem el mateix, i no passa res, ni una és més bona que un altre.
Llacuna 63 / 50 / +13
Pere iv 68 / 50 /+18
Voramar 50 / 50 /0
Montseny 64 /50 /+14
Sant Martí 57 /50 /+7
Fluvia 78 /50 /+28
Flor de Maig 49 /50 /-1
poblenou 30 /50 /-20
Brusi 73 /75 /-2
Provençals 47 /50 /-3
Bogatell 37 /50 /-13
Arenal 65 /50 /+15
Acacies 52 /50 /+2
Mar bella 25 /50 /-25
Grevol 63 /50 /+13
Asunción 35 /50 /+15
919 / 875 / +123 gente a recolocar
79 plazas libres
44 niños sin cole
Actualitzat! amb Asunción.
Retriever ha escrit:Por cierto sabeis si aumentaran ratios? Imagino que si recolocan a todos si y sino no.
ampliant ratio, fa que col·loquis a 20 nens més, a 1a opció, i si ho fessim a totes les escoles 32 alumnes col·locats, a Brusi no li amplio ratio, ja que deu ni do, encara falten 12 places...
Espero amb això tancar el tema; no és una qüestió privades-concertades versus públiques. Igual que hem comentat en aquest foro que a la majoria de la gent no ens agrada ni l'Escola Poblenou, ni l'Escola Mar Bella, ambdós són públiques, i ningú ha dit res. Són opinions personals.
De les concertades: ni l'Escola Grèvol, i ni l'Escola Asunción, tampoc ens agraden, i continua sent opinió personal.
Per suposat que hi han escoles públiques excel·lents i escoles concertades excel·lents, però ni Grèvol, ni Asunción formen part. Això des del meu punt de vista i molts altres. Són opinions, s'ha de respectar. Igual que jo respecto a qui li pugui agradar Asunción-Grèvol i sigui molt feliç allà, doncs me n'alegro molt!
Respecte Escola Poblenou i Escola Mar Bella, esperem amb els canvis que venen aprovats pels Consorci i Departament d'Ensenyament els propers anys passi com a Acàcies, que ha passat en pocs anys d'escola amb baixa demanda, a tot el contrari, escola amb molta demanda i omplir tot en primera opció. Així com els feed-backs són molt positius. A veure si els canvis es produeixen el més ràpid possible.
De les concertades: ni l'Escola Grèvol, i ni l'Escola Asunción, tampoc ens agraden, i continua sent opinió personal.
Per suposat que hi han escoles públiques excel·lents i escoles concertades excel·lents, però ni Grèvol, ni Asunción formen part. Això des del meu punt de vista i molts altres. Són opinions, s'ha de respectar. Igual que jo respecto a qui li pugui agradar Asunción-Grèvol i sigui molt feliç allà, doncs me n'alegro molt!
Respecte Escola Poblenou i Escola Mar Bella, esperem amb els canvis que venen aprovats pels Consorci i Departament d'Ensenyament els propers anys passi com a Acàcies, que ha passat en pocs anys d'escola amb baixa demanda, a tot el contrari, escola amb molta demanda i omplir tot en primera opció. Així com els feed-backs són molt positius. A veure si els canvis es produeixen el més ràpid possible.
Totalmente de acuerdo Pere Llull. Hay padres que no les gusta en absoluto Llacuna i Fluvià, demasiado libre y estan en su derecho de escoger lo innovador a ver que tal esos resultados.
Entonces esto va a gustos porsupuesto. Cada uno elige para sus hijos lo que mas cree conveniente, nos equivoquemos o no.
Entonces esto va a gustos porsupuesto. Cada uno elige para sus hijos lo que mas cree conveniente, nos equivoquemos o no.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |