Escoles Poblenou i Diagonal Mar
Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar
Per cert! Mar Bella ha canviat la seva jornada de Portes Obertes i serà el pròxim dijous 15/3 a les 18h.
De la Marbella hi ha una que sí està contenta, i una altra que el vol canviar, i intentarà fer-lo entrar a Flor de Maig. Són pedagogies diferents. La que el vol canviar va entrar rebotada de Fluvià i venia de Kinder. Però vamos, entenc que no és perquè sigui mala escola, sino pel sistema educatiu que ells busquen.
També sempre he dit una cosa. Amb independència de l'escola, el mestre/a que toca té molt a dir amb que el nen/a sigui feliç a l'escola, i ara que estic a P3 ho corroboro. La mestra del meu fill és un encant, i fos l'escola que fos, si m'asseguren mestres així, et dic que l'apuntaria a qualsevol lloc.
També sempre he dit una cosa. Amb independència de l'escola, el mestre/a que toca té molt a dir amb que el nen/a sigui feliç a l'escola, i ara que estic a P3 ho corroboro. La mestra del meu fill és un encant, i fos l'escola que fos, si m'asseguren mestres així, et dic que l'apuntaria a qualsevol lloc.
Estic totalment d'acord! és súper important la funció de la mestra i dintre de la mateixa escola potser ens podrem trobar amb algunes que ens agradin més o d'altres no tant... però igual que passava quan jo estudiava de petita... tinc records de mestres súper entregades i d'altres doncs potser no tant...
Molta sort a la teva amiga llavors per aquest any a Flor de Maig!
Molta sort a la teva amiga llavors per aquest any a Flor de Maig!
Info actualitzada a la web de edubcn.cat:
Dates de preinscripció del curs 2018-2019
La preinscripció dels ensenyaments obligatoris serà del 13 al 24 d'abril.
Dates de preinscripció del curs 2018-2019
La preinscripció dels ensenyaments obligatoris serà del 13 al 24 d'abril.
poblenouvina ha escrit:Hola!!!
Respecte a la nova escola Auditori.... ja tenen compte de twitter i pàgina web ón expliquen una mica que serà una nova escola basada en les noves tendències d'educació...
Aquest curs al Pere IV, efectivament tenim nova directora i equip directiu, són profes que ja hi eren anys passats a l'escola, però ara s'han de presentar conjuntament a altres equips directius per aconseguir les places de direcció els 4 anys següents, més o menys ens van explicar això l'any passat.
Amb l'info que surt a la web de la nova escola Auditori, dos mestres de l'equip d'aquesta nova escola són l'antiga cap d'estudis del Pere IV i una mestra d'infantil, y puc constatar que són magnífiques professionals.
adreça en twitter: @escolaauditori
Poblenouvina quina web es la de l'escola Auditori? es que ho estic mirant però no em surt...
- poblenouvina
- :: puça

- Entrades: 45
- Membre des de: dj. juny 27, 2013 2:27 pm
ISIS1980 ha escrit:poblenouvina ha escrit:Hola!!!
Respecte a la nova escola Auditori.... ja tenen compte de twitter i pàgina web ón expliquen una mica que serà una nova escola basada en les noves tendències d'educació...
Aquest curs al Pere IV, efectivament tenim nova directora i equip directiu, són profes que ja hi eren anys passats a l'escola, però ara s'han de presentar conjuntament a altres equips directius per aconseguir les places de direcció els 4 anys següents, més o menys ens van explicar això l'any passat.
Amb l'info que surt a la web de la nova escola Auditori, dos mestres de l'equip d'aquesta nova escola són l'antiga cap d'estudis del Pere IV i una mestra d'infantil, y puc constatar que són magnífiques professionals.
adreça en twitter: @escolaauditori
Poblenouvina quina web es la de l'escola Auditori? es que ho estic mirant però no em surt...
A veure si funcionen els links...
https://twitter.com/escolaauditori
https://escolaauditori.wixsite.com/inici
Moltes gràcies!! he pogut entrar bé!
Doncs té bona pinta l'Escola Auditori, segur que entre que agradarà a famílies, així com l'opció refugi per assegurar l'accés, potser omple tot en primera opció!!!
Aquesta és la seva zona d'influència:
http://www.edubcn.cat/rcs_gene/extra/mapes_apc/08076078.pdf
Aquesta és la seva zona d'influència:
http://www.edubcn.cat/rcs_gene/extra/mapes_apc/08076078.pdf
- Nessa_Nessa

- Entrades: 16
- Membre des de: dj. març 01, 2018 7:20 pm
A banda de Mar Bella, Catalonia també ha endarrerit la data de jornades de portes obertes al proper dijous 15, a la mateixa hora, per motiu de la vaga. Per si no ho us havia arribat!
- Nessa_Nessa

A banda de Mar Bella, Catalonia també ha endarrerit la data de jornades de portes obertes al proper dijous 15, a la mateixa hora, per motiu de la vaga. Per si no ho us havia arribat!
- marineritu

- Entrades: 8
- Membre des de: dj. abr. 09, 2015 3:35 am
Nessa_Nessa ha escrit:A banda de Mar Bella, Catalonia també ha endarrerit la data de jornades de portes obertes al proper dijous 15, a la mateixa hora, per motiu de la vaga. Per si no ho us havia arribat!
Gràcies. És una de les que vull mirar. En tot cas suposo que queden aquestes opcions, oi?
13/03/2018 de 9.30h a 11.30h
de 9h a 16.30h
Del 12 al 16 de març entrevistes i visites personalitzades per aquelles famílies que no hagin pogut assistir a la jornada de portes obertes els dies marcats. Cal concertar visita trucant al telèfon de l'escola
Escola pública de nova innovació sense cap mena de dubte en primera opció, per mi, FLUVIA
Però, per qui vegi que pel seu fill millor un punt intermig, llavors, CATALONIA.
Però, per qui vegi que pel seu fill millor un punt intermig, llavors, CATALONIA.
- Nessa_Nessa

marineritu ha escrit:Nessa_Nessa ha escrit:A banda de Mar Bella, Catalonia també ha endarrerit la data de jornades de portes obertes al proper dijous 15, a la mateixa hora, per motiu de la vaga. Per si no ho us havia arribat!
Gràcies. És una de les que vull mirar. En tot cas suposo que queden aquestes opcions, oi?
13/03/2018 de 9.30h a 11.30h
de 9h a 16.30h
Del 12 al 16 de març entrevistes i visites personalitzades per aquelles famílies que no hagin pogut assistir a la jornada de portes obertes els dies marcats. Cal concertar visita trucant al telèfon de l'escola
Que jo sàpiga sí, el canvi és per la vaga convocada pel dijous, així que no deu afectar a la resta d’opcions...
- Nessa_Nessa

PereLlull ha escrit:Escola pública de nova innovació sense cap mena de dubte en primera opció, per mi, FLUVIA
Hola PereLlull,
Crec que totes dues estaran a la meva llista. M’encantaria que totes les opcions puguessin ser d’escoles innovadores, però no hi ha tanta oferta per la demanda que sembla que hi ha. Per això les famílies hem de valorar altres opcions de qualitat, amb metodologies mixtes (una base tradicional amb quelcom innovador).
Les meves nebodes van al Catalònia i les veig molt felices i els seus pares contents.
Així que, tot i que m’encantaria una plaça a una escola diferent i innovadora, penso que, sigui quina sigui la sort que tingui amb el sorteig, el meu fill gaudirà d’una escola de qualitat!
El meu marit ha tornat de Acacies i está molt content amb la presentació. Estic molt confosa, nosaltres volíem La Flor de Maig i em diu que es bastant semblant. No he pogut anar-hi, pero els que teniu fills en Acacies, us sembla tan innovadora que es semblant a Fluvia i Flor de Maig?
Gràcies per aquest gran fil amb tanta informació, el he sigut amb gran interès, encara que no estic mirant ben bé per la mateixa zona.
Tinc un dubte, en tot cas que veig que no es comenta gaire:
el tema del nivell acadèmic i la prova de competències bàsiques.
Els nois de 6é de l'escola Fluvià, que veig que és molt popular i molt recomanada, ha tret aquest any un resultat pèssim, mooolt fluixet. Estem parlant d'un resultat semblant a les coles de raval o gòtic amb màxim complexitat i factors socio-econòmics en contra i em sembla bastant escandalós, sincerament.
Conec gent que treballa amb la prova i no estem parlant d'una prova precisament elitista o de memoritzar molt que s'ha de estudiar molt expressament, sino un test molt bàsic (com indica el nom, jeje..) de comprensió lectora i nocions de mates.
Ignoro quant de temps porta el projecte actual de Fluvià, però em preocupa els resultats tan dolents, ja que molts coles ara parlen de seguir el model de Fluvià.. Així no sé com anirem.
Ah, i per cert vaig estar ahir a Flor de Maig i de molt innovadora, no sé.. Em va sembla igual de innovadora que la gran majoria de coles de l'Eixample i Sant Martí, sincerament. Encara no sabem com será Primaria, però infantil es sembla molt a tots, la manera en que fan els espais, el discurs etc.
Destacaria només que el exterior és un dels espais, això no passa a tot arreu.
Els nois de 6é de l'escola Fluvià, que veig que és molt popular i molt recomanada, ha tret aquest any un resultat pèssim, mooolt fluixet. Estem parlant d'un resultat semblant a les coles de raval o gòtic amb màxim complexitat i factors socio-econòmics en contra i em sembla bastant escandalós, sincerament.
Conec gent que treballa amb la prova i no estem parlant d'una prova precisament elitista o de memoritzar molt que s'ha de estudiar molt expressament, sino un test molt bàsic (com indica el nom, jeje..) de comprensió lectora i nocions de mates.
Ignoro quant de temps porta el projecte actual de Fluvià, però em preocupa els resultats tan dolents, ja que molts coles ara parlen de seguir el model de Fluvià.. Així no sé com anirem.
Ah, i per cert vaig estar ahir a Flor de Maig i de molt innovadora, no sé.. Em va sembla igual de innovadora que la gran majoria de coles de l'Eixample i Sant Martí, sincerament. Encara no sabem com será Primaria, però infantil es sembla molt a tots, la manera en que fan els espais, el discurs etc.
ISIS1980 ha escrit:Vaja! havia escrit tot un post i s'ha esborrat... hi torno:
Si, és veritat que cada any canvia el nombre de sol.licituts a cada escola. Ademés aquesta any s'ha de tenir en compte la nova escola Auditori i l'ampliació a dues líneas de Mar Bella. Amb això no crec que hi hagi bolet i no se si ampliació de rati... lamamadelanena a que te refieres con cuando saldrán las plazas anunciadas de cada cole?? por lo que yo se la mayoría son de dos líneas (50 plazas) + 4 plazas que son para NEE.
Poblenovina que bé la info que has passat sobre Auditori!! per mi Pere IV es una de les top i que part del professorat vagi ara a Auditori per mi es una molt bona noticia! Genial!
LAnoia quan he comentat que per mi Montseny juga a una altra lliga en escola concertada és pel feeling que em va dornar a mi personalment, no conec a ningú que porti als fills. Si et diré que conec a una noia que va estudiar al Grèvol fa anys i ella està súper contenta.
Hola Naranjita! vosaltres on esteu? qué tal?? El tema de la segona volta és tal qual ho has explicat tu.
Una consulta pels de l'any passat... com vau fer la sol.licitut? vau omplir les 10 opcions? es que jo a primera opció penso com Naranjita i posaré en prima opció l'escola que més ens agradi, però hi després? com vau fer la vostra segona-tercera o fins i tot décima opció? perque jo de les escoles que he vist i m'agraden totes omplen en primera opció llavors veig absurd posar-les si no es a primera opció pero es que llavors no posso 10 coles ni de conya! aiiixx!! que difícil tot plegat!!!
Bon dia, Jo l'any passat vaig possar Llacuna com a primera opció, sabent que me la jugava i molt 27 germans i 30 punts pelats, però vaig apostar i vaig tenir la sort d'entrar. La veritat és que estic mooolt contenta. Com a altres opcions vaig possar Flor de Maig de 2a i Cartagena de 3a, com soc de la zona de Bogatell, no em quedava tant lluny anar cap a la zona del Cartagena. vaig omplir amb 4 escoles més, que s'omplen en 1a volta, perquè com tothom diu ompliu, ompliu...Però torno a dir no ens enganyem aquí a poblenou de què em serveix possar per ex. Sant Martí la 4a? o Montseny la 3a? de res, amb això no dic que no ompliu però que sigueu conscients que com a màxim entrareu a la 3a opció si feu bona "jugada". L'any passat Flor de Maig només li va sobrar 1 plaça pels que la van posar de 2a opció, llavors no us enrefieu, Auditori no omplirà però potser esn sorprèn i gent del voltant que no és vol arriscar la posa de 1a. Brusi l'any passat amb 3 línies també va omplir a 1a opció o li van sobrar 2 o 3 no recordo, però hi havia gent amb menys de 30 punts, què és el que passarà a l'Auditori.
És difícil, però per sort només es passa un any. Ànims a tots i totes que això de les visites ja s'acaba, encara que després queda l'espera de tot el sorteig, veure resultats...però com ja vaig dir, al final tots estem contents! no hi ha l'escola perfecte! Totes tenen defectes o hi hauran coses que no ens agradin.
Us recomano fer llistes aquí com feiem de les escoles i els germans, així a un cop d'ull també podeu valorar. si trobo la de l'any passat final us la penjo, després.
Naranjita quina alegria veure't!!!
Completament d'acord amb el que comentes, molt interessant no fiar-se d'Escola Auditori, segur que moltes famílies que no tenen els 30 punts optaran per Auditori com a primera opció. Serà complicat esbrinar quines opcions poden anar en 2ona o 3era opció...
Mar Bella era una opció l'any passat com a 2ona o 3era, però amb l'ampliació i la construcció de la nova escola segur que també estarà molt sol·licitada...
L'arenal de llevant també em semblava una excel·lent opció com pla B, i també va omplir en primera opció. Pere IV, Sant Martí, etc...
Per això insisteixo que les famílies en primera opció escollir sempre l'escola que més els hi agradi, perquè voler assegurar en Poblenou i Diagonal Mar és impossible...
Completament d'acord amb el que comentes, molt interessant no fiar-se d'Escola Auditori, segur que moltes famílies que no tenen els 30 punts optaran per Auditori com a primera opció. Serà complicat esbrinar quines opcions poden anar en 2ona o 3era opció...
Mar Bella era una opció l'any passat com a 2ona o 3era, però amb l'ampliació i la construcció de la nova escola segur que també estarà molt sol·licitada...
L'arenal de llevant també em semblava una excel·lent opció com pla B, i també va omplir en primera opció. Pere IV, Sant Martí, etc...
Per això insisteixo que les famílies en primera opció escollir sempre l'escola que més els hi agradi, perquè voler assegurar en Poblenou i Diagonal Mar és impossible...
idun ha escrit:Gràcies per aquest gran fil amb tanta informació, el he sigut amb gran interès, encara que no estic mirant ben bé per la mateixa zona.
Idun, em sembla molt interessant el teu post, reflexes una realitat que s'estan posant els medis per resoldre. Es fan servir dues vies per resoldre-ho:
Per una banda la creació d'Instituts estil Fluvià perquè el salt no sigui tan bèstia, el nou Institut Maria Espinalt i la progressiva adaptació (que ja fa temps treballen en aquest tema) Institut 4cantons haurien d'ajudar.
Així com òbviament la millora en la metodologia del Fluvià per corregir aquests desviaments, perquè al final s'han d'assolir objectius estandarditzats.
Hi ha una cosa clara, al Fluvià es prioritza la felicitat del nen, la seva vessant interior i estabilitat emocional psicològica.
Va en funció què és prioritari per les famílies. Totes les opcions són raonables i vàlides, depèn de cada nen i família.
També hi han estudis que diuen que no és bo el salt de 6è de Primària a 1er ESO, que potser era millor com abans que a 8è era el primer moment de "duresa" dels estudis que els alumnes havien de treure's un títol (Graduar Escolar). I que el canvi ha estat per política, no educació, que ara l'ensenyament obligatori sigui fins els 16 anys per no trobar-se adolescents de 14 anys pul·lulant pels carrers sense fer-hi res...
Crec que al barri tenim molta sort de tenir opcions per tots els gustos de totes les famílies, també hi han escoles que treuen molt bones notes a les proves de competències com el Montseny per exemple.
Però, jo crec que quan els nens són tant petits a Educació Infantil i Primària prioritzar l'educació emocional i psicològica dóna uns beneficis a llarg termini, i que ja està ESO per donar més "canya" amb la resta de competències. Si volem adults feliços, ens cal també infants feliços. El món canvia tant ràpid, que potser el que més s'ha de treballar sigui les competències de respecte, empatia, paciència, esperança, salut emocional...
També considero que els polítics que tenim mai s'han pres de debò l'educació, ni hi ha un pacte real de fer el que toca i com toca. Tot són pedaços...
Molt interessant això que comenteu. Per cert, on es poden mirar aquests resultats de les proves per competències? Es algo públic?
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |