Escoles Poblenou i Diagonal Mar

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
idun
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: ds. feb. 17, 2018 12:22 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: idun » dc. març 07, 2018 1:25 pm

LAnoia, aqui está un article amb un cercador per mirar cada cole..

https://elpais.com/ccaa/2018/02/07/cata ... 80748.html

PereLlull, estic molt d'acord amb tu de que vivim un moment molt interessant en la educació on podem trobem un ampli ventall de linias pedagògiques als coles públics, això és magnífic (seria encara millor sense el complex sistema de punts etc...)
He estat molt gratament sorpresa pel esforc i interés d'innovació que hi han als coles en general.

I tb d'acord amb que els politics han de prendre mesures per millorar el sistema en general.

Ara, a mi em costa molt imaginar-me un futur pròxim on no haguem de saber llegir bé i haver desenvolupat un pensament complex i crític, per molt feliços que siguem.

Amb això vull dir que si les competències bàsiques están tan poc assolides a Fluvià, no és per ser poc tradicional (es pot aprendre igual amb projectes que de forma tradicional, en teoria molt millor amb un alumnat més motivat) sino per no fer servir bé el seu model per assolir els objectius claus d'un cole, que és assegurar una preparació mínima per sobreviure a la nostra societat.
A veure si els resultats els faci reevaluar coses...

Després, personalment no busco un cole que faci feliç al meu fill, al igual que el meu objetiu vital no és "ser feliç".
Penso que la felicitat no és un objetiu, sino un efecte secundari que pot venir quan fem coses que valguin la pena i ens facin evolucionar com a persones. Buscar la felicitat normalment no ens porta a acceptar reptes i la incomoditat que comporta evolucionar...
En fi, em temo que tenir la felicitat com a un objectiu en si mateix no es combina gaire bé amb voler aprendre..
idun
Entrades: 14
Membre des de: ds. feb. 17, 2018 12:22 pm

EntradaAutor: idun » dc. març 07, 2018 1:35 pm

I només afegir que vinc d'un pais on no hi ha cole fins els 6 anys i que voler assolir uns mínims de competències a 6e, no vol dir en cap cas introduir temes acadèmics molt aviat. Per mi els nens haurien de jugar a l'aire lliure tot el dia fins els 7 anys! :)
ISIS1980
:: papallona
Entrades: 141
Membre des de: dt. gen. 17, 2017 9:52 am

EntradaAutor: ISIS1980 » dc. març 07, 2018 2:37 pm

Sashimi jo també vaig anar ahir a Acàcies i he de dir que em va sorprendre gratament, em va agradar molt l'explicació del professorat i després a la visita pel centre ens vam perdre del nostre grup parlant amb una profe i el director ens va fer de guia, explicant-nos tot el sistema. La veritat que donava gust sentir-lo parlar amb tant d'entusiasme pel que fa. Però he de dir que per mi és l'escola més tradicional que he vist fins ara i n'he vist unes quantes ja. És a dir, que res a veure amb Flor de Maig que també em va agradar molt però que crec que segueix més la línea de Llacuna i Fluvià.

Naranjita qué bé que entressiu a la vostre primera opció. A mi Llacuna em va agradar molt i la veritat que em queda bastant a prop. Bé tenim clar que intentarem omplir les màximes opcions sempre amb la primera opció que ens digui el cor perque és veritat que encara que hi hagin poques places algú ha d'entrar!

Algú va demà a Provençals?? aquesta no l'han anul.lat oi? jo intentaré anar però es al migdia i no se si em podré "escapar" de la feina...
PereLlull
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

EntradaAutor: PereLlull » dc. març 07, 2018 4:17 pm

idun ha escrit:I només afegir que vinc d'un pais on no hi ha cole fins els 6 anys i que voler assolir uns mínims de competències a 6e, no vol dir en cap cas introduir temes acadèmics molt aviat. Per mi els nens haurien de jugar a l'aire lliure tot el dia fins els 7 anys! :)

Doncs llavors aquest model que busques és Fluvià sense cap mena de dubte. :ok:

És molt interessant el que has comentat, està clar que cap model és perfecte, i que si destaca molt bé per una banda, hi hauran d'altres factors que es necessiten millorar.

Només un incís, respecte la felicitat, els alumnes són feliços pel que fan i desenvolupen al Centre, respecten els temps i maduresa individual de cadascun, sense jutjar-los.

Jo també crec que fins als 7 anys, i probablement fins els 9 anys, el nens només haurien de jugar, créixer amb bondat i una base amb valors per sobre de totes les coses.

Així com un altre tema molt important, l'atenció dels alumnes a les classes, quants professors diuen que avui dia no poden fer lliçons magistrals perquè els alumnes no poden estar més de 15 minuts atents a l'explicació... Potser un model con Fluvià aconsegueix mantenir l'atenció dels alumnes.

Jo també confio en la millora d'allà on encara no s'assoleixen els objectius. Però també cal tenir present els intangibles que no són avaluats a les proves de competències, com la capacitat de resiliència i la capacitat de frustració. Capacitats que es treballen i els resultats es veuen a partir de l'adolescència i maduresa.
Sashimi
Entrades: 39
Membre des de: dv. març 17, 2017 2:34 am

EntradaAutor: Sashimi » dc. març 07, 2018 5:51 pm

Gracies, Isis, per l’aclariment. Es el que li vaig dir jo quan em va dir tot aixo dels examens i tal. Es a dir... La escola está molt be, es una de les mes desitjades en el barri, pero no es el estil Llacuna, Fluvia i Flor de Maig, com dius tu.
A veure que ens semblen las ultimes i quants germans hi ha. En Acacies hi ha 22 germans aquest any. Auditori sembla tipo Llacuna, te bona pinta. Pero a veure si omple a la primera, que es molt possible.
Sashimi l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. març 08, 2018 10:57 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

EntradaAutor: cositina » dc. març 07, 2018 8:04 pm

hola ara fa dies q no us llegia i aixo esta q bull jeje.
A Brusi feien portes obrrtes avui i nhi ha 29 germans.

Sobre la pregunta de com vam omplir la llista. any passat. Nosaltres vivim just davant del Brusi pero vam anar a veure tots els coles de poblenou per si de cas. Estavem entre Vila Olimpica i Brusi com a 1a opcio i vam esperar literalment fins l ultim dja i ultima hora fe preinscfipvio per prendre la decisio veient la demanda. Per que? perque no teniem un plan B convincent. Finalment el vila olimpica al migxia xel ultim dia ja tenia uns 43 preinscrits de mes de 30 punts i Brusi ja estava quasi ple aixi q vam decidir no arriscar i posar Brusi de primera opcio. de 2a opcio bogatell tot i q no la voliem pero ja sabirm q entravem a brusi pq vam esperar alla in situ fins q van tancar... va ser molt molt estresant. De totes maneres tambe vam posar a la llista el Mar Bella q ens va agradar moltisim i q hagues estat 2a opcio si visquesim a prop. de 4a vam posar Cartagena una escola nova com ara Auditori q sabiem w no ompliria. i la resta de la llista coles q sabiem q si q omplien en 1a opcio pero x no deixarla buida
cositina

EntradaAutor: cositina » dc. març 07, 2018 8:06 pm

per cert mheu deixst flipada amb la comparacio Fluvia - Acacies :-D jo resumiria en q se semblen..como un huevo a una castaña!

Lo dels resultats fluixos any passat jo vaig preguntar expresament i llacuna i fluvia van insinuar q passaven les proves bastant justets.
pero tampoc tenim les dades x comparar amb altres coles.
cositina

EntradaAutor: cositina » dc. març 07, 2018 8:11 pm

he trobat la llista q vam ger entre tots any passat de com va acabar la demanda d cada cole

Voramar 50
Brusi 73 (+2)
Pere IV 68 (-18)
Acacies 52 (-2)
Montseny 64 (-14)
Vila Olimpica 63 (42 de mes de 30punts). (-13)
Bogatell 36 (+14)
Sant Marti 57 (-7)
Llacuna 63 (-13)
Fluvia 78 (-28)
Flor de Maig 49? (+1)
Mar Bella 43? (+7)
Arenal 65 (-15)
Provençals 47 (+3)
Grevol 63 (-13)
Poblenou "30 i pico"
Asuncion - crec q 35 o 40
cositina

EntradaAutor: cositina » dc. març 07, 2018 8:27 pm

idun ha escrit:LAnoia, aqui está un article amb un cercador per mirar cada cole..

https://elpais.com/ccaa/2018/02/07/cata ... 80748.html

..

molt interessant. en teoria awuesta informacio no es pot fer publica... efectivament fluvia surt mig baix pero llacuna en canvi surt alt. He mirat tambe brusi i villa olimpic (alt), bogatell (mig alt)
Sashimi

EntradaAutor: Sashimi » dc. març 07, 2018 9:41 pm

Jajaja. Mira.. Hago resumen de Acacies por si puede ayudar a alguien. Así explico de paso el por que a mi marido le parece que todos se parecen entre ellos por lo menos en infantil. Lo escribo en español porque mi nivel de catalán no da para tanto :)

Acacies:

- la entrada en infantil se hace hasta el aula acompañado por los padres
- los viernes por la tarde una vez al mes los padres pueden participar en clase
- por la mañana se hace la rullana/catifa igual que en Flor de Maig
- se escoge un protagonista de la semana (como en Flor de Maig lo del maquinista)
- no tienen libros (aunque en la web veo que si que tienen desde primaria, no se si esto cambiará)
- hacen inglés desde P3, dos veces a la semana
- hacen intercambios con estudiantes estadounidenses en práctica que vienen a trabajar con los niños en inglés
- tienen convenios con diferentes escuelas de Europa con las que los niños tienen correspondencia por cartas en inglés
- tienen un patio separado en infantil, muy bonito y nuevo, situado en el terrado del edificio de infantil
- tienen huerto, pistas de basket, mucho patio
- hacen salidas y colonias
- tienen muchos extraescolares, incluyendo piscina, baile, karate
- a veces hay deberes de un viernes para el otro (1 semana para hacerlos)
- tienen examenes a partir de primaria
- tienen asignaturas desde primaria
- trabajan en grupos en primaria, se sientan en grupos en el aula
- hacen informática, tienen portatiles y tablets
- hay 22 hermanos este año

No se si Isis, que también ha ido, tiene más detalles que añadir.
Nessa_Nessa
Entrades: 16
Membre des de: dj. març 01, 2018 7:20 pm

EntradaAutor: Nessa_Nessa » dc. març 07, 2018 10:33 pm

Gràcies Cositina pel resum de l’any passat.
Us sembla si fem recompte de germans per aquest any? Hi ha moltes escoles que em falta la dada encara... us poso les dades que tinc:

Fluvià 30 germans
Pere IV 20
Acàcies 22
Llacuna 23
St Martí 19
Arenal de Llevant ?
Montseny 12
Grèvol 17
Provençals ?
Mar Bella ?
Catalònia ?
Poblenou 12
Vila Olímpica 26
Voramar 14
Bogatell ?
Asunción ?
Brusi 29
Flor de Maig 12
Brasil ?
Auditori 0

Si m’ajudeu, completem (i corregim si hi ha novetats!)

Gràcies!!!
Sashimi

EntradaAutor: Sashimi » dj. març 08, 2018 12:14 am

Fluvià 30 germans
Pere IV 20
Acàcies 22
Llacuna 23
St Martí 19
Arenal de Llevant 16
Montseny 12
Grèvol 17
Provençals ?
Mar Bella ?
Catalònia ?
Poblenou 12
Vila Olímpica 26
Voramar 14
Bogatell ?
Asunción ?
Brusi 29
Flor de Maig 12
Brasil ?
Auditori 0
Shasha
Entrades: 107
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

EntradaAutor: Shasha » dj. març 08, 2018 6:31 am

cositina ha escrit:hola ara fa dies q no us llegia i aixo esta q bull jeje.
A Brusi feien portes obrrtes avui i nhi ha 29 germans.

Sobre la pregunta de com vam omplir la llista. any passat. Nosaltres vivim just davant del Brusi pero vam anar a veure tots els coles de poblenou per si de cas. Estavem entre Vila Olimpica i Brusi com a 1a opcio i vam esperar literalment fins l ultim dja i ultima hora fe preinscfipvio per prendre la decisio veient la demanda. Per que? perque no teniem un plan B convincent. Finalment el vila olimpica al migxia xel ultim dia ja tenia uns 43 preinscrits de mes de 30 punts i Brusi ja estava quasi ple aixi q vam decidir no arriscar i posar Brusi de primera opcio. de 2a opcio bogatell tot i q no la voliem pero ja sabirm q entravem a brusi pq vam esperar alla in situ fins q van tancar... va ser molt molt estresant. De totes maneres tambe vam posar a la llista el Mar Bella q ens va agradar moltisim i q hagues estat 2a opcio si visquesim a prop. de 4a vam posar Cartagena una escola nova com ara Auditori q sabiem w no ompliria. i la resta de la llista coles q sabiem q si q omplien en 1a opcio pero x no deixarla buida

Cositina, doncs vas tenir relativa sort. Uns amics van fer el mateix esperant a l'últim minut per fer la preinscripcio. Van acabar les preinscripcions i n'hi havia 50 en total, estaven super contents perque significava que ja estaven dins. I quan surten les llistes patapam 51 preinscripcions, un cop tancat el periode va apareixer una preinscripcio nova (a l'escola de la meva filla van ser dues) i en el sorteig van tenir mala sort i van ser la familia que es va quedar fora...
cositina

EntradaAutor: cositina » dj. març 08, 2018 7:47 am

i no van entrar tampoc despres? aqui a tots els coles q conec va acabar entrant any passat algu de la llista d espera. a mes amb l ampliacio de rati al final eren 52 i no 50. En tot cas vam assegurar molt el tiro pq quan van tancar inscripcions al Brusi tenien ple o quasi ple pero hi havia almenys 5 persones amb 20 punts o menys x tant tots els de 30 entravem segurs
Shasha
Entrades: 107
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

EntradaAutor: Shasha » dj. març 08, 2018 7:58 am

cositina ha escrit:i no van entrar tampoc despres? aqui a tots els coles q conec va acabar entrant any passat algu de la llista d espera. a mes amb l ampliacio de rati al final eren 52 i no 50. En tot cas vam assegurar molt el tiro pq quan van tancar inscripcions al Brusi tenien ple o quasi ple pero hi havia almenys 5 persones amb 20 punts o menys x tant tots els de 30 entravem segurs

No, els pobres es van quedar fora, la nostra escola va fer ampliacio de ratio pero aquella no.
LyD
:: tigre
:: tigre
Entrades: 707
Membre des de: dc. oct. 10, 2012 3:08 pm

EntradaAutor: LyD » dj. març 08, 2018 9:22 am

Que curiós l'article del País, aprofiten l'estudi de la relació del risc amb l'avaluació i ens donen informació no pública que els hi agraeixo un munt. Lo de Flúvia ha sigut bon gerro d'aigua freda, no ho esperava. Estic mirant similars per la meva zona i tinc un debat intern sobre que prioritzar a l'educació, és ben difícil pensar que creiem que és millor; i ja ni vull pensar en decidir-me i quedar-me fora...
cositina

EntradaAutor: cositina » dj. març 08, 2018 9:31 am

LyD ha escrit:Que curiós l'article del País, aprofiten l'estudi de la relació del risc amb l'avaluació i ens donen informació no pública que els hi agraeixo un munt. Lo de Flúvia ha sigut bon gerro d'aigua freda, no ho esperava. ...

si? et sorpren? a mi el q em sorpren es q en canvi Llacuna tingui resultat molt millor q el Fluvià, sent sistemes germans. L'any passat algu va posar un comentari d'una acadèmia de reforç del barri q comentava els coles d'on els arribaven nens mes fluixos i recordo q un era fluvià, per`com ja s'ha dit aquests tipus de coles q prioritzen més temes de competènces transversals, etc versus coneixements etc crec q és normal q no tinguin tant d èxit en proves acadèmiques q estan dissenyades més en funció dels coneixements "tradicionals".
Ara bé, jo crec q quan vas a les portes obertes i entres a una classe per exemple de 5è o 6è de Primària tens molta info x veure (jo flipava q molta gent només mirava Infantil. Per a mi la info més relevant la trobava als crusos dels grans q és on es veuen més les diferències entre escoles). Jo remenava, obria llibretes, llegia el q tenien a les parets, aviam com escrivien. Per a mi la maner en què una persona s'expressa per escrit és o hauria de ser reflex directe de la manera en què pensa, i sncerament vaig sortir ben horroritzada de moltes escoles en aquest tema. De fet recorod haver abordat a saco alguns profes demanant-los com era q els nens escrivien tan malament i què feien per millorar-lo. proveu a fer aixo a algun dels coles q us falten per veure, aviam quines conclusions treieu :content:
ISIS1980

EntradaAutor: ISIS1980 » dj. març 08, 2018 1:59 pm

jajajaja! Cositina no haguès descrit millor la diferència entre Acàcies-Fluvià... un huevo a una cataña!

Sashimi jo crec que la diferència entre els dos està en el sistema pedagògic de cada un... Acàcies encara te un sistema més tradicional com el coneixem antigament però amb pincellades de les noves maneres de funcionar però segueixen tenint probes, deures, etc. En canvi Fluvià és tot el contrari, no hi ha llibres de text, no hi ha deures ni exàmens. Funcionen només per projectes i racons. Per mi tots dos son sistemes lícits i això ja va en el que busqui la familia pel seu fill o filla.

Ostres nosaltres hem pensat també això d'esperar a últim moment però clar si l'any passat fent això alguna familia es va quedar fora... El que no sabía es que si truques a les escoles a part de dir-te el nº de sol.licituts que porten també et diuen les que hi han de més de 30 punts... això és esencial pels que anem amb 30 punts pelats.

La web del País amb els resultats de les competències bàsiques es or!! Recordo la directora de L'Arenal del Llevant dien que desde el Consorci els havien inculcat moooooltíssim no dir els resultats... A mi també em sorpren aquesta diferència entre Fluvià i Llacuna perque la veritat es que son sistemes calcats jo crec... M'enrecordo per això que el cap d'estudis del Llacuna quan li van preguntar a la reunió sobre els resultats de les competències bàsiques va dir (com tots) que no podia dir dades però que per exemple en Anglès estàn molt per sobre de la mitja però ell mateix va dir que potser no és tant merit de l'escola sino que potser aquell any s'havien juntat a la classe varios nens de parla anglesa i això feia que els hi pugès la mitjana....

Finalment no podré anar a Provençals... si algú hi va si us plau, que informi que tal i el nº. de germans.
ISIS1980

EntradaAutor: ISIS1980 » dj. març 08, 2018 2:04 pm

Per cert! aquest any en principi no hi hauran sorpresas d'última hora amb el tema dels germans.. segons ens va explicar el Director del Acàcies aquest any el Consorci els hi ha dit quants nens per P3 ja tenen germans al centre per tant entran directes amb 40 punts.
PereLlull
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

EntradaAutor: PereLlull » dj. març 08, 2018 4:07 pm

ISIS1980 ha escrit: M'enrecordo per això que el cap d'estudis del Llacuna quan li van preguntar a la reunió sobre els resultats de les competències bàsiques va dir (com tots) que no podia dir dades però que per exemple en Anglès estàn molt per sobre de la mitja però ell mateix va dir que potser no és tant merit de l'escola sino que potser aquell any s'havien juntat a la classe varios nens de parla anglesa i això feia que els hi pugès la mitjana....

Exacte Isis, això volia comentar, les competències bàsiques són d'un curs, una casuística. Per escollir una escola són varis factors, no només un, i aquest un, d'un curs...

Llacuna fins i tot conviden als pares que si volen no portin els seus fills els dies dels examens perquè no estan d'acord amb el que avaluen.

És si creus en la idiosincràsia del Centre, si quadra amb els valors de la teva família i si veieu als vostres fills allà.

I crec molt important la logística, no dependre de cotxes ni autocars, bus, metros, etc... Que pugueu anar caminant.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::