Per les q volen un part a casa

Experiències i pors del moment més desitjat.

Parvaty
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dc. maig 31, 2006 8:56 am

Per les q volen un part a casa

EntradaAutor: Parvaty » dt. feb. 05, 2008 10:03 am

Mare del Roc (27/11/04) i de la Jana, nascuda a casa en un part fugaç (20/08/07).
Doula i assessora de LM de "Do de Mare". Terrassa.

http://lanenasotalacol.mine.nu/blog/
Cabirola
:: tigre
Entrades: 790
Membre des de: dl. ago. 20, 2007 6:36 pm

EntradaAutor: Cabirola » dt. feb. 05, 2008 10:29 am

Doncs mira, jo què vols que et digui,... pot ser molt romàntic, però això de veure el cap de la criatura a dins de l'aigua tan de rato a mi no m'hagués fer cap gràcia (no diuen que prenen el primer alè apel contacte amb el meu "aeri"?).

En tot cas entenc un part a casa com una cosa íntima, no com un espectacle carregat de gent. I pel germanet ha de ser una experiència impressionant, però tan impressionant que ¿pot assumir-ho?¿cal fer-li assumir? No sé, no ho acabo de veure clar....

El meu primer part va ser MOOOOLt més íntim que tot això, i va ser a l'hospital. I el segon va ser IGUAL de natural que aquest del video, (gens íntim perquè va venir tot déu a veure-ho, devia ser l'hora del coffe-break a urgències!!), però també el vaig disfrutar moltíssim.

No sé,.... suposo que l'afirmació "EL PART ÉS MEU", és del tot correcte, i per mi el part ha de ser una cosa totalment natural, amb poca o cap intervenció mèdica, ... però no cal reunir a tota la família al voltant.
judit
:: girafa
Entrades: 2191
Membre des de: dj. abr. 05, 2007 6:55 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: judit » dt. feb. 05, 2008 10:33 am

Quin tip de plorar m'he fet !!!! Què emocionant !!! Què MÀGIC !!!!

Aquesta Judit és molt valenta i ho fet de conya, jo no sé si podria ...
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
Cabirola
Entrades: 790
Membre des de: dl. ago. 20, 2007 6:36 pm

EntradaAutor: Cabirola » dt. feb. 05, 2008 10:46 am

TOTXO ha escrit:Vaig demanar epidural i em van fer episio. Per moltes mares això seria un part horrible, però per mi va ser genial, perquè era el que jo volia.
:ok:

Totxo, això era un segon part, i el teu és el primer. Evidentment jo també vaig viure moooooooooooooooooooooolt diferent el primer del segon. I tot el que el primer el recordo romàntic (això sí, amb uns CRITS COM UNA POSSESSA!!!!) el segon va ser ORGASMÀTIC, FANTÀSTIC, FABULÓS,... UNA BORRATXERA HORMONAL TERRIBLE!!!! Totes les afirmacions que fa aquesta partera són reals, però PER QUAN TENS EL CAMÍ OBERT!!! A més, estpa escrit a posteriori: jo també tinc records fantàstics dels parts escrits a posteriori, però quan hi ets pel mig és diferent. Suposo que aquest fet és el que fa que moltes se sentit "fracassades" per haver demanat ajuda: una cosa és mirar-se els toros des de la grada, i l'altra torejar. (I repeteixo, quan ja has torejat un cop, ... no hay toro que se resista)
Parvaty

EntradaAutor: Parvaty » dt. feb. 05, 2008 10:49 am

Estic totalment d'acord amb vosaltres. Aquesta noia ha decidit fer-ho així pq ha volgut. En el part de la Jana a casa només hi havia el meu home i la doula. Ni tan sols hi va ser la llevadora, q va arribar quan la Jana ja havia nascut!
El Roc va ser a casa tota la dilatació, però va decidir marxar amb els avis (li ho haviem preguntat i va preferir no ser-hi) i durant l'expulsiu no hi va ser. Per mi va ser molt millor, pq vaig poder cridar i cridar sense patir per ell; però mirant-m'ho d'una manera romanticona m'hagués agradat que hagués vist néixer a la seva germana. Potser quan tinguem un proper fill, no ho sé.
Pels nens que conec que han vist néixer als seus germans (hi en conec bastants) no és gens impressionant. S'ho prenen amb tanta naturalitat que "acollona", de veritat. Però penso que ha de decidir ell o ella, en tot cas, si hi vol ser.
Totxo, el meu primer part va ser com el teu, i jo el recordo horrorós, dolorosisim i amb un sentiment de robatori que encara ploro quan el recordo. Ens van maltractar, manipular i el Roc i jo encara n'estem pagant les conseqüències. El part de la Jana va ser sencill i bonic, doloros i molt apassionat. recordo l'habitació a les fosques, l'olor de sang, el líquid lliscant-me per les cames, la meva filla coronant i la meva doula xiuxiuejant-me coses a l'orella. La dutxa d'aigua calenta, la meva boca oberta i cridant amb força, l'instint aflorant per trobar el lloc adeqüat on parir i la sensació del cos de la meva nena neixent. No ho canvio per res, per res a la vida. Va ser fantàstic.
Mare del Roc (27/11/04) i de la Jana, nascuda a casa en un part fugaç (20/08/07).

Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dt. feb. 05, 2008 11:37 am

parvaty, jo el meu part el recordo com tu descrius el teu. tot i que va ser a l'hospital, va ser molt intim i molt respectuos. jo tampoc el canviaria per res del mon.
quan llegeixo croniques que diuen que els van posar l'epidural i van poderr dormir estonetes, doncs no ho entenc, per que quan s'ha de parir s'ha de parir, per mi no es pot estar dormint. pero s'ha de respectar que tothom pareix com vol o com pot. perque tb entenc que hi ha gent que no enten pq jo volia passar tot aquell dolor. jo no tenia gens de por al part i vaig anar-hi molt tranquila i va ser la millor experiencia de la meva vida.
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dt. feb. 05, 2008 12:36 pm

jo kuan recordo el part em fa molta pena que, embriagada damor, felicitat, embobada mirant els ullets den lluc que em miraven des del meu pit...em van haver de cosir, lanestesia no va donar temps que fes efecte, plorava de dolor...en tot el part ni una llagrima, amb els punts em vaig ensorrar...van haver de treurem en lluc dels meus braços pk mestremia de mal i tenia com espasmes de dolor mentre cosien i cosien que no acabaven mai,...i sentir que plora, que el vols amb tu, que ell vol estar amb tu...akell kuart dhora o vint minuts van ser els mes llargs i dolorosos de la meva vida, ...sento el seu plor cirdant-me...pk jo se que en lluc em cridava, volia estar amb mi, i no podia, i uuuff.....es molt dur, encara que hi ha gi ki pensi que en faig un gra massa...en akells moments tota tu ets sensibilitat, ets tan vulnerable, tot keda tan marcat en akells moments...son uns moments que deixaran per sempre una petjada dins la teva anima imborrable.
judit
Entrades: 2191
Membre des de: dj. abr. 05, 2007 6:55 pm

EntradaAutor: judit » dt. feb. 05, 2008 1:11 pm

Parvaty, que vols dir amb que el Roc i tu encara pagueu les conseqúències ?
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
mamaarnau
:: pantera
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dj. des. 13, 2007 10:35 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: mamaarnau » dt. feb. 05, 2008 1:16 pm

M'ha agradat molt, però estic d'acord en que a mi m'agradaria una cosa més intima....

Eppps jo conec a la llevadora, no és l'Inma Marcos de Marenòstrum?? Jo vaig fer amb ella la preparació al part!!! Jejejejeje
Jo em plantejo el pròxim part a casa... però em fa por que la cosa no vagi bé, amb l'Arnau a última hora es va complicar....

Per cert, QUAN COSTA PARIR A CASA???? (Per si em decidís i haig d'anar fent guardiola...)
ImatgeImatge
Parvaty

EntradaAutor: Parvaty » dt. feb. 05, 2008 2:02 pm

Si, és l'Inma!
El Roc va a l'osteopata pq girava els peus, i es q tenia un bloqueig provocat pel part. A mi l'episotomia encara em fa mal quan sec a la gatzoneta o faig pipí o quan em ve la regla. I tot áixò havent parit una altra ciatura després.

Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dt. feb. 05, 2008 2:07 pm

A MI TB EM FA MAL SOBRETOT KUAN PLOU O KUAN MHA DE VENIR LA REGLA I DURANT LA REGLA..

I TB PER FER WARRIORS.

HI HA UN PUNT, EL que VA COSTAR MES DE CICATRITZAR, I MHA KEDAT COM UN BONYET, KOM SI JA NO FOS ELÀSTIC...AL FINAL DE TOT DE LA VAGINA.

REALEMTN ES UN PAAAAL que ENCARA FACI MAL, PK SUPOSO que AIXO JA SERÀ PER TOTA LA VIDA NO?

CONEC FORÇA DONES que SEMPRE MES SE NHAN RESENTIT, ENTRE ELLES, MA MARE. A DIA DAVUI ENCARA LI MOLESTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

AIXO SI que EM FA PANIC..

I NO TE SOLUCIO????

NO HI PODEM FER RES??
OLIS DE MOSKETA I VARIANTS JA HO HE PROBAT I RES...
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dt. feb. 05, 2008 2:44 pm

Lopez@Jaen
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3454
Membre des de: dc. maig 23, 2007 7:38 am
Contacta:

EntradaAutor: Lopez@Jaen » dv. feb. 08, 2008 8:16 am

Impresionant m'agradat molt el video i ara mes que mai penso que podre tindre al meu petit sense epidural. Aix que he plorat i tot, es molt emocionant, Gracies Parvaty.
ImatgeImatgeImatge Aqui esta con vaig arriba pag.5:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=35&t=6341
ImatgeImatge Imatge Aqui esta con vaig arribar pag.4:[/url=http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15281&start=60/[url]
Gus-gus
Entrades: 343
Membre des de: dv. març 30, 2007 2:19 pm
Ubicació: El Masnou

EntradaAutor: Gus-gus » dv. feb. 08, 2008 8:47 am

Quina passada de video, crec que es el un acte d'amor inmens, i que no ho fem totes per la por a que surti alguna cosa malament, a mi es el que hem faria més por, pero s'ha de aplaudir a les mames que sou capaces de fer-ho aixi. Jo estic emocionada.
ImatgeImatgeImatgeImatge
Nunaika
:: conillet
:: conillet
Entrades: 376
Membre des de: dc. gen. 23, 2008 10:20 am
Ubicació: Mollet
Contacta:

EntradaAutor: Nunaika » dv. feb. 08, 2008 11:35 am

Gràcies pel enllaç!! va molt bé veure les experiències de les altres. Jo havia vist aquest, també d'un part a l'aigua, us el penjo per si us interessa veure'l:

http://www.tu.tv/videos/parto-parto-en-el-agua

Petons,

cris.
Imatge

Imatge
mamarnau_tgn
Entrades: 2220
Membre des de: dc. des. 26, 2007 10:13 pm
Ubicació: baix camp

EntradaAutor: mamarnau_tgn » ds. feb. 09, 2008 8:40 pm

en aquest últim vdeo la tia sembla que estigui.... esperant l'autobus? ni s'immuta!!!!!
m'ha agradat més el primer

i respecte a plantejar-m'ho... jo prefereixo tenir un metge a la vora per si de cas
ImatgeImatge Imatge
Carla
:: gosset
:: gosset
Entrades: 465
Membre des de: dt. des. 12, 2006 5:45 pm

EntradaAutor: Carla » dj. feb. 14, 2008 10:29 pm

Acabem de mirar el primer víde tots tres junts: el Joan , el Bernat i jo. M'he posat a plorar com una bleda, sanglotant i tot tu. (Sort que el Joan jo ho esperava i ha agafat el peque amb un braç i amb laltra m'abraçava a mi)Suposo que de l'emoció del vídeo i de la pena que el Bernat vaa néixer per cesàrea i jo ho porto com una espina clavada...
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::