Menús per a nadons - Distribució d'aliments al llarg del dia
Menús per a nadons - Distribució d'aliments al llarg del dia
Hola, he estat buscant una mica d'informació sobre com distribuir els aliments al llarg del dia... encara no tenim cap mena de "rutina" establerta, hi ha dies que al vespre li donem farinetes de cereals, hi ha dies verdura... m'agrada anar variant però també voldria establir una mena de "norma", fruita al matí? a la tarda? no sé, continuo una mica feta un lio. El que tinc clar és que no vull fer barreges "estranyes", sinó el que acostumaríem a menjar nosaltres...
A veure què feu vosaltres o què faríeu: Nosaltres més o menys fem:
A les 7h: pit
Entre 9h-10h: en principi fruita, però ara penso si posar els cereals al matí... nutricionalment sembla més lògic els cereals...
A mig matí (si hi sóc): pit, sinó...? iogurt? fruita? pa?
Per dinar: verdura amb carn (anem provant tot tipus de verdura) - pit abans o després...
Tarda: pit - galetes? fruita? dies de tot...
Vespre: verdura (de la de dinar) o farinetes de cereals
Abans de dormir: pit
He trobat un post on la mamalaia proposava aquestes webs... bé, doncs la idea seria això, que digueu què feu vosaltres, així potser ens servirà una mica de guia per a totes...
http://www.cyberpadres.com/serpadre/nut ... us_1a3.htm
http://www.cyberpadres.com/serpadre/nut ... _maspq.htm
http://www.miniclub.com/menu.asp
A veure què feu vosaltres o què faríeu: Nosaltres més o menys fem:
A les 7h: pit
Entre 9h-10h: en principi fruita, però ara penso si posar els cereals al matí... nutricionalment sembla més lògic els cereals...
A mig matí (si hi sóc): pit, sinó...? iogurt? fruita? pa?
Per dinar: verdura amb carn (anem provant tot tipus de verdura) - pit abans o després...
Tarda: pit - galetes? fruita? dies de tot...
Vespre: verdura (de la de dinar) o farinetes de cereals
Abans de dormir: pit
He trobat un post on la mamalaia proposava aquestes webs... bé, doncs la idea seria això, que digueu què feu vosaltres, així potser ens servirà una mica de guia per a totes...
http://www.cyberpadres.com/serpadre/nut ... us_1a3.htm
http://www.cyberpadres.com/serpadre/nut ... _maspq.htm
http://www.miniclub.com/menu.asp
Hem alletat 19 mesos!
-
VisitantVi
T'EXPLICO EL QUE FEM NOSALTRES:
-ABANS D'ANAR A TREBALLAR, CAP A LES 9:30 PIT
- A LES 12-12:30 DINAR: VERDURA, LI AGRADA MOLT
- QUAN ARRIBO DE LA FEINA 15 HORES: PIT
- 16:30-17 HORES: FRUITA
- 19 HORES: PIT
- 20-20:30: CEREALS AMB CARN
I A LA NIT TOT EL QUE CALGUI DE PIT.
ENCARA ESTIC DUBTANT SI CANVIAR ELS CEREALS+CARN PER DINAR I FER LA VERDURA PER SOPAR. PQ A MI TB EM SEMBLA MES LOGIC CEREALS PER DINAR PERO VAJA QUE MES O MENYS FEM AIXO.
TB ENS VA DIR QUE LI PODEM DONAR IOGURT, PERO LI DONARE COM UN EXTRA O SI UN DIA SORTIM, PQ DE LACTICS JA EN TE PROU AMB LA LM
-ABANS D'ANAR A TREBALLAR, CAP A LES 9:30 PIT
- A LES 12-12:30 DINAR: VERDURA, LI AGRADA MOLT
- QUAN ARRIBO DE LA FEINA 15 HORES: PIT
- 16:30-17 HORES: FRUITA
- 19 HORES: PIT
- 20-20:30: CEREALS AMB CARN
I A LA NIT TOT EL QUE CALGUI DE PIT.
ENCARA ESTIC DUBTANT SI CANVIAR ELS CEREALS+CARN PER DINAR I FER LA VERDURA PER SOPAR. PQ A MI TB EM SEMBLA MES LOGIC CEREALS PER DINAR PERO VAJA QUE MES O MENYS FEM AIXO.
TB ENS VA DIR QUE LI PODEM DONAR IOGURT, PERO LI DONARE COM UN EXTRA O SI UN DIA SORTIM, PQ DE LACTICS JA EN TE PROU AMB LA LM
-
VisitantVi
NALTRUS, ANARQUIA TOTAL:
KUAN ES DESPERTA (ENTRE 6 I 6.45H)-----bibi cereals
cap a les 10-11: bibi llet sola
entre 13-14h: verdura i carn o bibi llet només i picar pa i carn a trossets(li agrada molt més que la papilla) va a dies, depen d'ell.....normalment de papilla de verdures i carn res, 3-4 cullerades i ja tà...dp però pica del que nosaltres mengem, SEMBLA que PER FI LI ESTÀ ENTRANT LA CURIOSITAT PEL MENJAR!
18-18.30- FRUITA (PLATAN+TARONJA SEMPRE, i depen del dia hi afegeixo poma, pera...el que tingui, però la combinació platan-taronja li encanta) ara bé, només menja 1/2 platan i 1/2 suc de taronja...és de poc menjar akest meu fill..
entre les 21-22 bibi llet sola
00-01 bibi llet sola
03.30-04h bibi llet sola
ja tà.
KUAN ES DESPERTA (ENTRE 6 I 6.45H)-----bibi cereals
cap a les 10-11: bibi llet sola
entre 13-14h: verdura i carn o bibi llet només i picar pa i carn a trossets(li agrada molt més que la papilla) va a dies, depen d'ell.....normalment de papilla de verdures i carn res, 3-4 cullerades i ja tà...dp però pica del que nosaltres mengem, SEMBLA que PER FI LI ESTÀ ENTRANT LA CURIOSITAT PEL MENJAR!
18-18.30- FRUITA (PLATAN+TARONJA SEMPRE, i depen del dia hi afegeixo poma, pera...el que tingui, però la combinació platan-taronja li encanta) ara bé, només menja 1/2 platan i 1/2 suc de taronja...és de poc menjar akest meu fill..
entre les 21-22 bibi llet sola
00-01 bibi llet sola
03.30-04h bibi llet sola
ja tà.
Natrix, m'agrada saber que no sóc l'única que vaig una mica així... és que no sé, em dóna la sensació que dues "tomes" de cereals s'empatxarà massa... quan dieu cereals són en forma de farinetes o en bibi bastant líquid? en forma de farinetes al matí no s'ajunta massa amb l'hora de dinar? És que jo el que no vull fer és donar-li en bibi ja que no l'hem fet servir fins ara ja no el farem servir si podem.....
Hem alletat 19 mesos!
L'airu va penjar aquesta web que em sembla que està molt bé:
http://www.nestlebaby.com/es/baby_nutri ... _step0.htm
http://www.nestlebaby.com/es/baby_nutri ... _step0.htm
LIULA, NOSALTRES ELS CEREALS SEMPRE LI DONEM AMB CULLERA. NO N'HI DONO GAIRE QUANTITAT 150-180 (DEPÈN SI HA PRES PIT O NO) I A L'HORA DE DINAR NORMALMENT S'HO ACABA TOT.
PENSO QUE SI FINS ARA NO HAS FET SERVIR EL BIBI MILLOR QUE L'EVITIS. NOSALTRES NOMÉS EL VEM FER SERVIR 4 O 5 VEGADES QUAN VAIG COMENÇAR A TREBALLAR PERÒ DE SEGUIDA VAM PASSAR A LA CULLERA.
PENSO QUE SI FINS ARA NO HAS FET SERVIR EL BIBI MILLOR QUE L'EVITIS. NOSALTRES NOMÉS EL VEM FER SERVIR 4 O 5 VEGADES QUAN VAIG COMENÇAR A TREBALLAR PERÒ DE SEGUIDA VAM PASSAR A LA CULLERA.
Hola, he trobat el llibre que us comentava. Es diu "comer para crecer" de la Mª Jose Rosselló (la tira de títols de dietètica i nutrició).
Suposo que encara no has introduït el peix, llavors el que ella proposa és:
Esmorzar: cereals.
Mig matí: fruita
Dinar: papilla de verdures amb carn.
Berenar: papilla de fruites.
Sopar: cereals.
El pit i/o la llet diu que una mica a demanda i entre hores pero si treballem es fa mes complicat....
El pit i/o la llet diu que una mica a demanda i entre hores pero si treballem es fa mes complicat....
-
VisitantVi
-
VisitantVi
ostres, jo només li dóno cereals al matí. Al migdia i nit verdura amb tall, peix o carn, o ou!
de vegades faig algun cereal no dolç per sopar...
creieu que hauria de donar sopar dolç? igual menjaria més!
ai no sé... mai m'he preocupat però com que creix tan poquet em fa por arribar un punt on el veterinari em foti canya!
de vegades faig algun cereal no dolç per sopar...
creieu que hauria de donar sopar dolç? igual menjaria més!
ai no sé... mai m'he preocupat però com que creix tan poquet em fa por arribar un punt on el veterinari em foti canya!
-
VisitantVi
mireiafor ha escrit:Hola, he trobat el llibre que us comentava. Es diu "comer para crecer" de la Mª Jose Rosselló (la tira de títols de dietètica i nutrició).
PERÒ JO TINC UN DUBTE...
SE SUPOSA que EL MÉS IMPORTANT A AKESTES EDATS ES LA LLET NO?
JO SI FES AIXÒ que DIU, SENSE VOLER DESPRESTIGIAR NI MOLT MENYS, PERO EN LLUC NO TINDRIA ESPAI ESTOMACAL NI PER MIG BIBI!
JO TENIA ENTES que LA AC NO HA DE SUBSTITUIR MAI LA LLET NI DE PIT NI DE BIBI, SINO COMPLEMENTAR...que ES MILLOR PIT O BIBI que MIG PLAT DE VERDURA...PEL TEMA CALORIES, ETC..
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 9 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |

fins l'endemà.