Minuts Menuts
Minuts Menuts
Hola,
Avui m'ha arribat aquesta informació sobre el programa 'Minuts Menuts' i tot i que de moment a Barcelona no està en marxa tinc curiositat per saber si alguna l'heu fet servir i qué en penseu. Trobo que la idea és bona.
Us poso l'enllaç! http://www.gencat.net/benestar/secretariafamilia/menuts.pdf
Avui m'ha arribat aquesta informació sobre el programa 'Minuts Menuts' i tot i que de moment a Barcelona no està en marxa tinc curiositat per saber si alguna l'heu fet servir i qué en penseu. Trobo que la idea és bona.
Us poso l'enllaç! http://www.gencat.net/benestar/secretariafamilia/menuts.pdf
http://treballsocials.blogspot.com/2007 ... r-les.html
Sento discrepar, vull deixar molt clar que tot el que dic ho dic des de la reflexió i respectant totes les opinions, però per a mi no és una solució vàlida. Com a professional del món de l'educació he de dir que hi estic totalment en contra. No és el mateix deixar els infants amb persones conegudes i amb qui hi té un vincle afectiu (avis, tiets, educadors/es i mestres i fins i tot cangurs) que amb perfectes desconeguts i desconegudes que, per més professionals que siguin, no deixen de ser estranys a baix preu. A les escoles bressol i llars d'infants, fins i tot a P-3 cada vegada es dóna més importància al període d'adaptació, que es basa fonamentalment en què l'infant i també la família es sentin acompanyats en un període que és de transició i puguin establir un vincle i una relació de confiança amb els educadors/es i mestres a fi que les famílies no es sentin perdudes i estafades i els infants no es sentin desamparats. Portem molts anys lluitant i reivindicant el reconeixement social i la importància de l'etapa del 0 a 3 (importantíssima en el desenvolupament dels infants), parlant d'escoles bressol i llars d'infants, obrint-les a la societat i explicant què treballem, com i perquè, justificant la necessitat de complir uns horaris ja que els infants ténen dret a disfrutar i gaudir de les seves famílies, i si el problema és la conciliació de la vida familiar i laboral no és en detriment del benestar dels infants com s'ha de sol·lucionar aquest problema. Si es dóna un "respir" a les famílies... llavors qui donarà un "respir" a aquests infants?
Us deixo un article d'un grup de mestres que reflexionen sobre el tema...
http://phantom.xtec.cat/jfernanq/forums ... uts+menuts
Sento discrepar, vull deixar molt clar que tot el que dic ho dic des de la reflexió i respectant totes les opinions, però per a mi no és una solució vàlida. Com a professional del món de l'educació he de dir que hi estic totalment en contra. No és el mateix deixar els infants amb persones conegudes i amb qui hi té un vincle afectiu (avis, tiets, educadors/es i mestres i fins i tot cangurs) que amb perfectes desconeguts i desconegudes que, per més professionals que siguin, no deixen de ser estranys a baix preu. A les escoles bressol i llars d'infants, fins i tot a P-3 cada vegada es dóna més importància al període d'adaptació, que es basa fonamentalment en què l'infant i també la família es sentin acompanyats en un període que és de transició i puguin establir un vincle i una relació de confiança amb els educadors/es i mestres a fi que les famílies no es sentin perdudes i estafades i els infants no es sentin desamparats. Portem molts anys lluitant i reivindicant el reconeixement social i la importància de l'etapa del 0 a 3 (importantíssima en el desenvolupament dels infants), parlant d'escoles bressol i llars d'infants, obrint-les a la societat i explicant què treballem, com i perquè, justificant la necessitat de complir uns horaris ja que els infants ténen dret a disfrutar i gaudir de les seves famílies, i si el problema és la conciliació de la vida familiar i laboral no és en detriment del benestar dels infants com s'ha de sol·lucionar aquest problema. Si es dóna un "respir" a les famílies... llavors qui donarà un "respir" a aquests infants?
Us deixo un article d'un grup de mestres que reflexionen sobre el tema...
http://phantom.xtec.cat/jfernanq/forums ... uts+menuts
Angeleta, sempre que et llegeixo m'agraden molt les teves opinions, ja que les fas des de un punt de vista de professional i en aquest cas veig que has reflexionat més que jo sobre el tema.
Potser si que tens raó en el que dius, de fet penso que jo mai faria ús d'aquest servei, més que res perquè tinc millors opcions. Però i la gent que no? No estic dient que deixis a un bebé aquí per anar al gimnàs o al cine, sino per algun imprevist molt puntual.
Altre tema a discutir es la clase de formació que tindrien el cuidadors d'aquests centres o la ratio de nens.
En fi, com moltes mesures d'aquesta mena, poden ser bones les intencions, però potser són un parxe que no soluciones altres problemes que tenim.
Potser si que tens raó en el que dius, de fet penso que jo mai faria ús d'aquest servei, més que res perquè tinc millors opcions. Però i la gent que no? No estic dient que deixis a un bebé aquí per anar al gimnàs o al cine, sino per algun imprevist molt puntual.
Altre tema a discutir es la clase de formació que tindrien el cuidadors d'aquests centres o la ratio de nens.
En fi, com moltes mesures d'aquesta mena, poden ser bones les intencions, però potser són un parxe que no soluciones altres problemes que tenim.
mamajoe ha escrit:En fi, com moltes mesures d'aquesta mena, poden ser bones les intencions, però potser són un parxe que no soluciones altres problemes que tenim.
Estic molt d'acord amb tu mamajoe i crec que aquesta última frase és molt interessant. Evidentment, en comptes d'optar per mesures valentes i sensates que tractin de conciliar la vida laboral i familiar s'aposta per tapar forats, i sembla que s'ha pensat en tothom excepte en els infants... En els pares... que puguin tenir un "descans" i creu-me, que sóc mare de bessons i la major part de la meva família viu en un altre indret, i que molt sovint necessitaria cinc minuts ni que fos per agafar aire (temps que d'altra banda no tinc mai però per a mi la meva prioritat són els meus fills i passen fins i tot davant meu), també s'ha pensat en el personal... que tinguin "només" deu nens (!?), que estiguin titulats malgrat no oferir un servei educatiu sinó purament de guarda (això sí que és una guarderia), el tema espais ja els ha quedat pengim penjam, en les administracions que es pengen una medalla per "alleugerir" a les famílies de la suposada càrrega dels fills i ho poso en cursiva perquè és un concepte que jo no comparteixo però que és el que entenc quan llegeixo la manera d'enfocar el tema que té l'administració... però qui ha pensat en els infants? Un bebè de setze setmanes (o d'un any, és igual) en un centre desconegut amb gent desconeguda a les vuit del vespre?.
D'altra banda m'afalaga que em tinguis en tanta consideració, és un honor i procuraré estar a l'alçada. Ara, referent al que dius abans... jo no entenc quines gestions són les que només es poden fer de 12 a 14, de 17 a 20 i no es poden fer amb un infant petit, i realment, en cas que n'hi hagin que a mi se'm poden escapar... són tan importants? Jo m'emporto els meus nens a tot arreu on vaig, i no he tingut mai cap problema... I si he d'anar a la pelu o a depilar no crec que sigui una urgència tal com per a deixar els meus nens sols amb desconeguts, i creu-me que hauria d'anar-me a depilar (l'angaletu en pot donar fe, i que un home t'ho digui és que la cosa està xunga xunga, però coi, que no m'hi va la vida!)... No podem trobar un altre moment en què si poguem deixar a la criatura amb algú que conegui i estimi? I encara que no tinguem família en la ciutat... segurament hi haurà amics, amigues o cangurs amb qui l'infant sí tindrà una relació, un vincle afectiu. No oblidem que els infants tenen una percepció del temps diferent de la nostra, per a ells dues hores és un període de temps molt llarg i angoixós. No sé, és un tema que m'escama més enllà d'espais, ràtios i titulacions... em preocupa què passa dins el caparró dels infants en trobar-se sols durant hores en un espai desconegut i envoltats de gent desconeguda (que segurament per a "distreure i consolar" els infants els atabalaran amb mil i una històries a fi que no plorin (cosa que seria d'esperar, no?).
BUUFFFFFF QUIN ROTLLO! NO SÉ, EM PREOCUPA ON ESTEM ARRIBANT... QUIN ÉS EL CONCEPTE D'INFANT I DE FAMÍLIA QUE TENIM I SI ÉS EL QUE VOLEM TRANSMETRE ALS NOSTRES FILLS... ÉS COM LA GENT QUE DIU QUE NO VOL TENIR FILLS JOVE PERQUÈ PRIMER VOL "DISFRUTAR" DE LA VIDA... PER A MI, TENIR FILLS I DISFRUTAR DE LA VIDA SÓN DOS CONCEPTES COMPATIBLES (ÉS MÉS, DIRIA QUE FINS I TOT COMPLEMENTARIS).
-
VisitantVi
ANGALETA NORMALMENT ENS DISCUTIM, PERÒ ESTIC TOTALMENT DACORD AMB TU.
PROBLEMA1: CONCEPTE FILLS, FAMÍLIA, CÀRREGA FAMILIAR...
PER MOLTA GENT ELS FILLS SÓN UNA CÀRREGA, HAN DE DESCONECTAR DELLS, NECESSITEN EL SEU ESPAI(PARLO DELS PARES)....COM HO FAN AMB ELS HORARIS DE FEINA que LA MAJORIA TENIM? ON QUEDA UN ESPAI PER TU MATEIX? I PERQUÈ NO POT SER UN ESPAI COMPARTIT AMB LA FAMÍLIA, (FILLS)?
PROBLEMA2:
CONCILIACIÓ FAMILIAR I LABORAL INEXISTENT.
SOLUCIONS:
PARXES, TAPAFORATS, APARCAMENTS PELS NENS...
SOLUCIONS PER A KI?
PELS PARES, ÉS CLAR.
SEGUR QUE SI LES CRIATURES POGUESSIN EXPRESSAR-SE LA SEVA ÚNICA PREOCUPACIÓ SERIA PASSAR EL MÀX. DE TEMPS POSSIBLE AMB ELS SEUS PARES.
I NOSALTRES QUÈ FEM?
ELS APARQUEM. ENS MOLESTEN DE VEGADES.(PER A ALGUNES PERSONES, EVIDENTMENT PER A MOLTES DE NOSALTRES NO ÉS AIXÍ..)
POBRETS NO?
CREC QUE SOM UNA MICA MOLT EGOÏSTES I que NINGÚ PENSA EN ELLS, QUAN ELLS HAURIEN DE SER LA PRIORITAT.
I SI NO, que LADMINISTRACIÓ COMENCI A PLANTEJAR-SE que AQUESTS NENS SÓN EL FUTUR DE DEMÀ, I JA VEUREM COM SERAN DADULTS SI DE PETITS NO PAREN DE CORRER DE MÀ EN MÀ, SI ELS PARES AMB PROU FEINES ELS VEUEN...
PROBLEMA1: CONCEPTE FILLS, FAMÍLIA, CÀRREGA FAMILIAR...
PER MOLTA GENT ELS FILLS SÓN UNA CÀRREGA, HAN DE DESCONECTAR DELLS, NECESSITEN EL SEU ESPAI(PARLO DELS PARES)....COM HO FAN AMB ELS HORARIS DE FEINA que LA MAJORIA TENIM? ON QUEDA UN ESPAI PER TU MATEIX? I PERQUÈ NO POT SER UN ESPAI COMPARTIT AMB LA FAMÍLIA, (FILLS)?
PROBLEMA2:
CONCILIACIÓ FAMILIAR I LABORAL INEXISTENT.
SOLUCIONS:
PARXES, TAPAFORATS, APARCAMENTS PELS NENS...
SOLUCIONS PER A KI?
PELS PARES, ÉS CLAR.
SEGUR QUE SI LES CRIATURES POGUESSIN EXPRESSAR-SE LA SEVA ÚNICA PREOCUPACIÓ SERIA PASSAR EL MÀX. DE TEMPS POSSIBLE AMB ELS SEUS PARES.
I NOSALTRES QUÈ FEM?
ELS APARQUEM. ENS MOLESTEN DE VEGADES.(PER A ALGUNES PERSONES, EVIDENTMENT PER A MOLTES DE NOSALTRES NO ÉS AIXÍ..)
POBRETS NO?
CREC QUE SOM UNA MICA MOLT EGOÏSTES I que NINGÚ PENSA EN ELLS, QUAN ELLS HAURIEN DE SER LA PRIORITAT.
I SI NO, que LADMINISTRACIÓ COMENCI A PLANTEJAR-SE que AQUESTS NENS SÓN EL FUTUR DE DEMÀ, I JA VEUREM COM SERAN DADULTS SI DE PETITS NO PAREN DE CORRER DE MÀ EN MÀ, SI ELS PARES AMB PROU FEINES ELS VEUEN...
natrix ha escrit:ANGALETA NORMALMENT ENS DISCUTIM, PERÒ ESTIC TOTALMENT DACORD AMB TU.
Que ningú s'espanti! Que les nostres "batalles" són sempre dialèctiques i amb molta educació, respecte i sentit comú! Que aquesta noia és una joia i una crack i sap que valoro molt les seves opinions, tot i que a vegades ens mirem les coses des de diferents posicions.
Natrix totalment d'acord amb tu!!!!!! I totalment d'acord amb tu en que estiguis d'acord amb mi (mal iríamos si no)!!!!!!!! GUAPA!!!!!!!!!!!!!!!!
-
VisitantVi
tens raó, sort que has especificat. ..pk llegit ara me n'adono que ha kedat en plan: l'angaleta i jo sempre ens estirem els cabells i ens fotem cops de puny però avui no"
jojojojojo
NONONONOO, tenim debats i de vegades postures diferents, o més ben dit, enfocs diferents pk al cap i a la fi tampoc discrepem tan ni estem tan allunyades l'una de l'altre oi?
WAPA MERCI PELS PIROPUSSSSSS, MHAS ALEGRAT EL DIA JEJEJE
TU SÍ que VALESSSS!!!!!!!!!
angaleta ha escrit:mamajoe ha escrit: Ara, referent al que dius abans... jo no entenc quines gestions són les que només es poden fer de 12 a 14, de 17 a 20 i no es poden fer amb un infant petit, i realment, en cas que n'hi hagin que a mi se'm poden escapar...
Jo també vaig amb l'Aina a tot arreu, però moltes vegades crec que l'estic fent patir. Per exemple, l'altre dia que tenia metge i ens vam fer esperar hora i mitja! pobreta! Soposo que estaria millor que si l'hagués deixat amb gent desconeguda però no ho tinc clar. Tampoc tinc clar que si tingués l'opció de deixar-la en aquestes 'ludoteques'.
Totalment d'acord en que m'horroritza la frase de no tenir nens joves per poder disfrutar. Puc entendre que no vulguis tenir nens o vulguis esperar més temps per altres motius per per poder disfrutar? Penso que si algú pensa que vol disfrutar de la vida i que amb nens no es pot potser s'hauria de replantejar si vol tenir fills.
natrix ha escrit:l'angaleta i jo sempre ens estirem els cabells i ens fotem cops de puny però avui no"
Una vegada vai intentar ficar-te el dit a l'ull, bé a un d'aquests llobatorronets tan monos del teu avatar, i ho vaig fer amb molta malícia i rient com les bruixes però em penso que tu no te'n vas sentir gaire...

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |