sense bolquers abans dels dos anys?

Els bolquers, el xumet..

nuscka
:: girafa
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

sense bolquers abans dels dos anys?

EntradaAutor: nuscka » dc. ago. 20, 2008 3:47 pm

Sembla com si només es pugui treure el bolquers quan el nen ja ha complert els dos anys... algú els ha tret abans?
Jo m'he vist molt presionada amb aquest tema.
A l'escola bressol ( la mestra que tenim és bastant especial) em diuen que no treuran bolquers fins despres de setmana santa. El meu fill tindrà llavors dos anys i mig, i haurè acabat de parir... o sigui que amb els inevitables gelets i tota la pesca, serà molt difícil.

O sigui que depres de reflexionar molt, i veient que el nen acceptava bastant bé els bolquers, i que fins i tot , de tant en tant, pescavem alguna caca o algun pipi, ahir vam fer el pas, i vam treure bolquers...

i anem fatal fatal...
No vol seure a la gibrelleta, es fa tots els pipis i les caques al damunt, i sembla que tant se li en fot anar sec o anar mullat.

algun consell?
ImatgeImatge
mireiafor
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dc. ago. 20, 2008 4:11 pm

El que és molt útil és que no sigui ple hivern, perquè si es fa pipi a sobre és molt d'enrenou canviar-lo de dalt a baix amb tanta roba. Per la resta si tu el veus preparat...
Imatge

Imatge
DALMI
:: granota
:: granota
Entrades: 213
Membre des de: dl. set. 03, 2007 9:04 am

EntradaAutor: DALMI » dc. ago. 20, 2008 7:14 pm

Potser és millor que abans de treure-li, el vagis acostumant a l'orinal abans de treure-li el bolquer. Nosaltres el vam començar a posar a l'orinal just al fer l'any. Sí, pensàvem que era molt aviat però és que cada dia se'ns feia caca a la banyera!! suposo que se sentia més a gust i relaxat allà i apa..., no us explico el show!!!

La qüestió que la iaia ens va dir que provéssim de posar-lo a l'orinal abans de banyar-lo i ens va anar bé (ella va treure els bolquers als seus fills amb 18 mesos). El pediatre ens va dir que encara és molt petit i que no controlen els esfínters però la qüestió és que nosaltres li anem posant de tant en tant quan estem a casa. Al matí quan s'aixeca sempre fa un bon pipi (moltes vegades es desperta amb el bolquer sec) i durant el dia sempre que li posem fa pipi i de vegades caca (normalment la fan després de menjar). Però no li hem tret encara, ens esperarem uns mesos més perquè encara és petit. El que vull dir és que potser ha de ser una cosa progressiva, anar-los acostumant mica en mica fins que ells en vagin siguent més conscients i ho associïn. Ara en Guillem quan fa pipi ho diu (se n'adona que n'està fent) i quan té ganes de fer caca també es toca el bolquer i diu "pipi". De vegades no hi som a temps però suposo que a poc a poc cada vegada anirà mullant menys el bolquer. Lo dolent és que ens enganxarà l'hivern, a veure com va. Anirem improvisant sobre la marxa!
G. 07/06/2007
A. 30/03/2010
M. 17/04/2014
Marta_fp
:: zebra
Entrades: 1663
Membre des de: ds. set. 29, 2007 7:19 pm
Ubicació: Berlín, Alemanya (de Terrassa)
Contacta:

EntradaAutor: Marta_fp » dc. ago. 20, 2008 8:06 pm

Aquí va la meva experiència!

Nuscka, potser te'n recordes que amb la Mariona l'asseiem cada matí amb èxit des de l'any, més o menys. Tot anava bé fins que es va posar malalta i jo no la vaig voler molestar. Des de llavors vam intentar tornar-hi, però no sempre orinava a la gibrella. Totes dues ens cansàvem d'esperar. Van venir les vacances i vam aprofitar per fer una pausa. Un cop tornats aquí, ho vam tornar a intentar més seriosament. Li vam treure el bolquer. Com la Dalmi explica, ella semblava que se n'adonava que en tenia ganes, però mai arribàvem a temps i al matí quan l'assèiem a la gibrella, no tenia paciència. En fi que ho hem deixat.

Avui hem anat al pediatra i ens deia que si ella no vol seure a la gibrella no insistim. Ara ja ni l'assec als matins des de fa potser un mes, i això que des de molt abans de l'any que es lleva amb els bolquers secs, però si l'assec a la gibrella, sembla que encara s'aguanta més i pot estar així fins a dues hores.
onadal
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 95
Membre des de: dv. juny 06, 2008 12:46 pm
Contacta:

EntradaAutor: onadal » dc. ago. 20, 2008 11:11 pm

o crec que el tema dels dos anys es molt orientatiu, cad anen-nena te el seu ritme, el que passa es que per comoditat d'ells te'l marquen molt a la guarderia. A l'Ona li van treure amb l'edat que te ara el teu, 1 any i 10 mesos i en una setmana ja feia servir el vater.
El que passa es que vam tenir sort perque era al maig, i ja feia bon temps. A l'Ona no li agradava la gibrelleta, es negava en rodo de fer-hi res, i vam probar amb l'adaptador de la tassa i va anar de perles. Cada nen es un mon i amb aixo et vull dir que hauras d'anar probant diferents possibilitats.
Cabirola
:: tigre
:: tigre
Entrades: 790
Membre des de: dl. ago. 20, 2007 6:36 pm

EntradaAutor: Cabirola » dc. ago. 20, 2008 11:13 pm

Jo a la Laura li vaig treure als 22 mesos perquè JO estava a punt de parir, no perquè ella estigués preparada. Va ser durillo, tan per mi comper ella, i era el mes de febrer!!!!!!!

Amb en Roger ho he fet millor. Li vaig treure al juny (als 26 mesos) i va ser horrorós. No controlava, no es volia asseure a l'orinal, només avisava quan ja anava moll, vaig desistir quan va tenir un atac de diarrea (no entraré en detalls, però estavem al mercadona i el portava al carro... uffff ja he donat masses detalls!)

Li vaig tornar a posar i tan tranquils.

Mentrestant l'anava preparant : "On es fa el pipi??" I ell contestava "AL vàter!!" (o a l'Orinal! depèn de com l'enganxava).

Deu fer unes tres setmanes (a començaments d'agost) s'enrenca a correr cap al lavabo i em diu "MAMA PIPIIIII ON ES L'ORINAL????????????" Vaig flipar! I hi va fer aquell el pipi!!!!!! I el següent el va voler fer dret al vàter (pobre, quasi no li arriba la titoleta!). NO SE N'HI HA ESCAPAT CAP NI UN!!! I NO LI HE DE RECORDAR, ÉS ELL QUI HO DEMANA QUAN EN TÉ!! I SI ANEM EN COTXE I EM DIU QUE TÉ PIPI, ELL MATEIX DIU "PIPI NO SURTIS QUE HEM D'ARRIBAR A CASA" I HI ARRIBEM!!!!!!!!!!
´
CONCLUSIÓ?? No és problema d'edat, sino de maduresa com per poder-ho assolir. No el pressionis. Si no està preparar no ho està. Perdràs el temps, la paciència, i si el pressiones igual t'avorreix el tema i encara se t'allargarà més.

Si està preparat al gener, li treus al gener. Si està preparat al novembre, li treus al novembre. Si està preparat el proper maig, li treus al maig. Quan ELL estigui preparat, independentment de si té el germanet o no, ho aconseguirà tot sol i molt fàcilment!!!!
Susanna
Entrades: 1647
Membre des de: dj. maig 10, 2007 2:34 pm

EntradaAutor: Susanna » dj. ago. 21, 2008 7:58 am

el que has de tenir molt pressent és que el ritme el marca cada nen però la gran majoria de nens que conec estan més preparats als 30 mesos que als 24.
El tema de deixar el bolquer ha de començar com un joc, no com a una imposició, perque si no l'efecte és contrari

Ara t'explico la meva experiència personal amb el Joel.
Primer, cap als 22 mesos més o menys vam començar a jugar amb la gibrelleta. Cada día avans d'anar a la banyera ell seia i feia un pipi, era com un joc i fèiem una gran festa.
A l'estiu, quan va fer els 2 anys, vam començar seriosament, jo pensava que seria fàcil però va ser un caos total. Crec que vam estar 1 mes per aconseguir algun petit avanç
Al setembre va començar la llar d'infants, en un primer moment va anar força bé, tot i que tenia molts "accidents"
Cap el nadal el caos va tornar a les nostres vides, es feia tooooooooots els pipis a sobre, tot i que les caques les continuava demanant
Vam decidir fer servir els pull-ups, que són barreja entre bolquer i calçotet per la situació va començar a superar-nos. En Joel feia pipi i caca al lavabo, però si hi havia algun "accident" no era tan greu com pixar-se tot sencer
Al març va nèixer l'Aleix i la cosa va empitjorar més, doncs va començar a fer-se les caques a sobre també
Vam seguir així fins a l'estiu que va fer els 3 anys
Al setembre havia de començar el cole, així que havia de començar el cole i havia de fer pipi al lavabo sempre tant si com no
No ho teniem massa clar, així que vaig parlar amb la seva profe i em va dir que tranquil·la, que portés un parell de mudes i.....
NO LES HA FET SERVIR EN TOT EL CURS !!!!
Des que va començar el cole al setembre pràcticament no ha tingut cap accident :p-)

Moraleja: No hi ha pressa :ok:
ImatgeImatge
mapa
:: puça
:: puça
Entrades: 38
Membre des de: dc. jul. 16, 2008 11:03 am

EntradaAutor: mapa » dj. ago. 21, 2008 10:58 am

Jo tambe pensava treure-li abans dels 2 anys al Pol pero tothom t'ho desaconsella. Es cert que no es un tema d'edat sino de maduresa del nen i la maduresa, en teoria, suficient, per fer-ho es cap als 2 anys minim. Depen de com vegis al nen i de lo pulit que pogui ser ell al anar brut, si li molesta o no. Jo li vaig treure despres del seu segon aniversari i van ser dues setmanes de pipi, ja que caca no se'n va fer ni una asobre. no li agrada gens. En canvi el pipi els sorpren no entenia que li passava que es mullava pero van ser uns dies d'assimilar-ho i ja esta. El tema de la temporada tambe es important perque no vagi moll i per a tu per no dur-lo amb tanta roba i tans canvis i rentades, perque et pots tornar boja rentant tanta roba si ho fas a l'hivern. Al final a casa el deixava amb el calcotet tot el dia perque a mes ell s'aguantava molt i no volia asseure al water, ni enlloc.
artemis
:: dinosaure
Entrades: 7400
Membre des de: dl. set. 17, 2007 1:45 pm
Ubicació: El Maresme

EntradaAutor: artemis » dj. ago. 21, 2008 12:10 pm

Hola! nosaltres a la llar d'infants el que fem es acostumar-los dos o tres mesos abans de treure bolquers a asseure a l'orinal. T'explico, normalment comencem a principis d'any a seure'ls a tots mentre els canviem els bolquers. S'hi estan uns 5 minutets i després els tornem a posar el bolquer. Que fan el pipi, ole! una gran festa!!! i que no, doncs res, a la propera vegada ja sortirà.

Quan ja ha passat tot aquest període, si que ja comencem a treure'ls, en colaboració amb els pares.EL bolquer desapareix i només els posem per dormir. Pel carrer, per jugar, pel cotxe.. van sense.

El "truquillo" que anosaltres ens funciona és començar la primera setmana a asseure'ls cada 30 minuts a l'orinal i així pots anar controlant quin nivell de control té cada nen.

I així es va allargant el temps a mida que el nen vagi controlant.

Sé que sona molt teòric, però a nosaltres ens funciona molt bé i en un parell de setmanes o tres, ho tenen assolit i de bon gust!!

Per cert, jo no sóc partidaria de posar un límit d'edat per treure bolquers, hi han nens amb any i mig que estan superpreparats i d'altres amb dos i mig que no hi ha manera. Cada nen és un món.

Tot es provar-ho!! Sort! :ok:
Marta_fp
Contacta:

EntradaAutor: Marta_fp » dj. ago. 21, 2008 3:20 pm

Ei, algunes de les experiències m'han semblat molt interessants!

Una pregunta: Com deia, la Mariona des d'abans de l'any que no pixa gens a la nit i malgrat tot, penso que no està preparada. Creieu que tot i així li hauria de treure el bolquer a la nit i posar-li quan es llevés?
artemis

EntradaAutor: artemis » dj. ago. 21, 2008 3:22 pm

jo et podria dir, segons la meva experiència, si la nena durant la nit es capaç de controlar els esfínters, de dia ho pot fer perfectament!!!

Perquè normalment, costa molt més controlar-ho a la nit, ja que no en són conscients.

Petonets!
Susanna
Entrades: 1647
Membre des de: dj. maig 10, 2007 2:34 pm

EntradaAutor: Susanna » dj. ago. 21, 2008 4:00 pm

artemis, en Joel va deixar de fer-se pipi a la nit a partir de l'any, em vaig espantar i tot i li vaig comentar al pediatra. En canvi de dia fins els 3 anys no ho vem aconseguir
L'Aleix també treu la major part de les nits el bolquer sec però ni de conya està preparat encara
ImatgeImatge
artemis

EntradaAutor: artemis » dj. ago. 21, 2008 4:01 pm

jo comento el que fem nosaltres a la llar d'infants, i de moment, en tots aquests anys, ens ha funcionat superbé.

Però torno a repetir que cada nen/a és diferent i que no es pot generalitzar.

:ok:
Marta_fp
Contacta:

EntradaAutor: Marta_fp » dv. ago. 22, 2008 6:32 am

Ui! Missatge repetit :pandi:
Marta_fp l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. ago. 22, 2008 6:33 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Marta_fp
Contacta:

EntradaAutor: Marta_fp » dv. ago. 22, 2008 6:32 am

Artemis, sí que els controla els esfinters. Massa i tot, perquè si li trec el bolquer es pot passar dues hores sense orinar més les deu de tota la nit.

Jo ho he provat i no me n'he sortit, però em plantejava fins a quin punt treure-li el bolquer a la nit podia ajudar a mentalitzar-la.

Gràcies!
artemis

EntradaAutor: artemis » dv. ago. 22, 2008 8:37 am

hola! hi ha nens que ho fan això també, els hi fa molta angúnia notar-se sense bolquer i aguanten i aguanten fins que no poden més i se'l fan a sobre..

A la llar d'infants m'hi he trobat, nens que vénen de casa sense haver fet pipí al matí i que marxen a la tarda sense haver-ne fet cap, i que quan els hi poses per fer la migdiada aprofiten..

Però això ho fan dos- tres dies com a molt! Després acostumen a relaxar-se i a començar a fer pipis.

Torno a dir que jo parlo desde la meva experiència pròpia eh!! que no vull ser millor que cap metge!!! Però porto més de 15 anys amb criatures i de moment, això sempre ha funcionat molt bé.

:ok: :ok:
Marta_fp
Contacta:

EntradaAutor: Marta_fp » dv. ago. 22, 2008 3:18 pm

O sigui que creus qu eés qüestió de no llençar la tovallola tan aviat.

La veritat és que se'm van passar una mica les ganes de tornar-ho a provar, però potser ho tornarem a intentar d'aquí a uns dies.

Gràcies. :ok:
nuscka
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » dv. ago. 22, 2008 3:39 pm

al final ens hem "rajat".
Duiem tres dies, ni un pipi a la bacineta, i no hi havia manera de que s'hi volgúes asseure...
a més, jo estava amb els ànims per terra, amb uns nervis que no vegis, i tampoc ajudava gaire.

Suposo que passarem del que digui la mestra, i ens hi ficarem cap al novembre, que ja haurà fet els 2 anyets, i almenys no tindrem la inseguretat aquesta de "i si ho hem fet massa d'hora?"

Aiaiaiaiai... em tocarà esbarallar-me amb la mestra, quina mandraaaaa!
ImatgeImatge

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::