lio horari de menjars, 5 mesos i mig. SOS
- rapunzel1977
- :: conillet

- Entrades: 357
- Membre des de: dt. feb. 05, 2008 4:53 pm
- Ubicació: Begues
y
Un parell de preguntes: li dones bibi??? fas LM o mixta??? per què els cereals a migdia??? jo li dono LM exclusiva i fins els 7 mesos no li penso donar res mes... a mi m'han dit que la fruita al matí, cereals per la nit i verdura o carn al migdia
Hola!
Doncs a mi la pediatra m'ha fet la vida més fàcil!! Es que m'ha dit de fer les pailles de fruita amb els cereals a dintre: Poma, pera, plàtan suc de taronja i un parell de cullerades de cereals. En el cas que no li agradi el suc de taronja, ho he de canviar per llet.
D'aquesta manera, amb una sola papilla al dia en tenim prou, i la resta teta!
Nosaltres encara no hem començat, ho farem d'aquí a 15 dies quan la Núria tingui ja 6 mesos.
Jo de tu faria el que més em convingués, tant per les hores com per les quantitats.
Ànims!
Doncs a mi la pediatra m'ha fet la vida més fàcil!! Es que m'ha dit de fer les pailles de fruita amb els cereals a dintre: Poma, pera, plàtan suc de taronja i un parell de cullerades de cereals. En el cas que no li agradi el suc de taronja, ho he de canviar per llet.
D'aquesta manera, amb una sola papilla al dia en tenim prou, i la resta teta!
Nosaltres encara no hem començat, ho farem d'aquí a 15 dies quan la Núria tingui ja 6 mesos.
Jo de tu faria el que més em convingués, tant per les hores com per les quantitats.
Ànims!
- Marta_fp
- :: zebra

- Entrades: 1663
- Membre des de: ds. set. 29, 2007 7:19 pm
- Ubicació: Berlín, Alemanya (de Terrassa)
- Contacta:
Reconec que sóc una ignorant pel que fa al biberó, però només quatre àpats al dia amb un nen de cinc mesos em sembla poc.
Fins que no ens expliquis si fas mixta no podrem ajudar-te gaire més, però jo penso que amb un nen de cinc mesos el més important de moment és la llet materna (i si fas mixta doncs llet i biberó) i la resta és un complement. Així tu tens temps d'adaptar-te i el nen també.
Pel que fa a la cullera, amb la Mariona vam començar als sis mesos amb els cereals i potser feia tres o quatre mitges cullerades de cullera petita, petita. Fa patir, però com et deia, ara que miro enrere veig que va ser un període d'adaptació tan per mi com per ella.
Fins que no ens expliquis si fas mixta no podrem ajudar-te gaire més, però jo penso que amb un nen de cinc mesos el més important de moment és la llet materna (i si fas mixta doncs llet i biberó) i la resta és un complement. Així tu tens temps d'adaptar-te i el nen també.
Pel que fa a la cullera, amb la Mariona vam començar als sis mesos amb els cereals i potser feia tres o quatre mitges cullerades de cullera petita, petita. Fa patir, però com et deia, ara que miro enrere veig que va ser un període d'adaptació tan per mi com per ella.
-
VisitantVi
Hola noies,
Suposo que cada cas és diferent i el nen s'acostuma al que s'acostuma, i molt probablement no sigui vàlid per un altre el que fa el meu fill. De tota manera pot donar alguna orientació, i us explico com ho fem nosaltres.
L'Eloi va deixar la llet materna als 5 mesos (ja no tenia prou), i feia esmorzar-dinar-sopar de bibi de 180ml amb berenar de fruita : o sigui, feia 4 àpats al dia ja que dorm de 10 a 10 (sense menjar) des dels 2 mesos.
Ha anat incorporant les verturetes i diferents tipus de carn i de fruita a mida que van passant els mesos i segons les instruccions del pediatra i la seva infermera. Ara fa bibi amb cereals de 240ml. per esmorzar i sopar, verdura per dinar i fruita per berenar.
Això si, a mida que ha anat provant coses s'ha anat tornant més sibarita i necessita que li variem la verdura o la fruita ja que aborreix menjar cada dia el mateix, com nosaltres.
Espero ser útil a algú.
Suposo que cada cas és diferent i el nen s'acostuma al que s'acostuma, i molt probablement no sigui vàlid per un altre el que fa el meu fill. De tota manera pot donar alguna orientació, i us explico com ho fem nosaltres.
L'Eloi va deixar la llet materna als 5 mesos (ja no tenia prou), i feia esmorzar-dinar-sopar de bibi de 180ml amb berenar de fruita : o sigui, feia 4 àpats al dia ja que dorm de 10 a 10 (sense menjar) des dels 2 mesos.
Ha anat incorporant les verturetes i diferents tipus de carn i de fruita a mida que van passant els mesos i segons les instruccions del pediatra i la seva infermera. Ara fa bibi amb cereals de 240ml. per esmorzar i sopar, verdura per dinar i fruita per berenar.
Això si, a mida que ha anat provant coses s'ha anat tornant més sibarita i necessita que li variem la verdura o la fruita ja que aborreix menjar cada dia el mateix, com nosaltres.
Espero ser útil a algú.

- pigadeta
- :: dragona

- Entrades: 4871
- Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
- Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
- Contacta:
A veure, nosaltres sempre hem fet LA, pero pot ajudar-te als 5 mesos vam començar amb la fruita i feiem bibe a les 8, 11, 14 (Fruita), 17 i 20, i després a dormir.
Vam afegir els cerals als 6 mesos, i el bibe de les 20 va ser papilla de cereals, als 6 i mig, vam detectar que cada 3 hores era molt, ja que no s'acabava res del que li donavem, li hem anat espaiant, i ara fem a les 8 (que es quan ens llevem) bibe (de 180), a les 12 un altre bibe que ara la setmana vinent cambiarem per verdura, a les 16 fruita i a les 20 cereals. Cal dir que el nen es un tragón!
Vam afegir els cerals als 6 mesos, i el bibe de les 20 va ser papilla de cereals, als 6 i mig, vam detectar que cada 3 hores era molt, ja que no s'acabava res del que li donavem, li hem anat espaiant, i ara fem a les 8 (que es quan ens llevem) bibe (de 180), a les 12 un altre bibe que ara la setmana vinent cambiarem per verdura, a les 16 fruita i a les 20 cereals. Cal dir que el nen es un tragón!
-
VisitantVi
- formiga
- :: cèrvol

- Entrades: 545
- Membre des de: dv. set. 15, 2006 10:20 am
- Ubicació: Terrassa, catalunya
Re: lio horari de menjars, 5 mesos i mig. SOS
Pujo el tema perquè tinc alguns dubtes.
Nosaltres feiem cada 4 hores teta. A la revisió dels 4 mesos ens van dir que podíem introduir els cereals (al matí o al vespre, a escollir) i que als 6 mesos introduir la papilla de fruita. Als 5 mesos, hem començat a donar-li cereals (barrejats amb llet meva, si puc, i si no amb llet de pot encara que no li agraden tant). Als 6 mesos començarà la guarderia i l'horari que tinc pensat de fer és: 8h. el papa li dona un bibe de llet meva, a les 12h li donen els cereals a la guarderia, a les 16h la mama li dona la fruita i a les 20h la mama li dona la teta. Està bé?
Ara per ara, encara li dono pit a la nit cada 4 hores o més perquè és molt inquiet i no ens dorm tota la nit ni de conya. Es desperta molt sovint, vol braços i teta, així que amb el meu marit ens ho anem combinant. Els vostres bebès encara mengen a la nit amb 5 mesos?
Nosaltres feiem cada 4 hores teta. A la revisió dels 4 mesos ens van dir que podíem introduir els cereals (al matí o al vespre, a escollir) i que als 6 mesos introduir la papilla de fruita. Als 5 mesos, hem començat a donar-li cereals (barrejats amb llet meva, si puc, i si no amb llet de pot encara que no li agraden tant). Als 6 mesos començarà la guarderia i l'horari que tinc pensat de fer és: 8h. el papa li dona un bibe de llet meva, a les 12h li donen els cereals a la guarderia, a les 16h la mama li dona la fruita i a les 20h la mama li dona la teta. Està bé?
Ara per ara, encara li dono pit a la nit cada 4 hores o més perquè és molt inquiet i no ens dorm tota la nit ni de conya. Es desperta molt sovint, vol braços i teta, així que amb el meu marit ens ho anem combinant. Els vostres bebès encara mengen a la nit amb 5 mesos?
- petitonica
- :: puça

- Entrades: 49
- Membre des de: ds. oct. 25, 2008 9:31 am
Formiga, el meu fill té 5 mesos i mig i encara es desperta molt sovint per pendre el pit a la nit. Sovint vull dir cada 3h.... Ell també és molt inquiet i sempre a dormit poquet. Ara començo a estar preocupada perquè el mes que ve començo a treballar i treballo de nits, tot i que no totes. Espero que em pugui anar treient prou llet perquè li doni el papa...
Continuo però amb molts dubtes sobre l'alimentació complementaria:
- Quanta quantitat de llet a de prendre al dia un nen als 6mesos?És que no sé com combinar-ho amb els bibis i el pit.
- Quanta quantitat de fruita i verdura pot pendre com a màxim?
- Li dono sempre pit amb la fruita i la verdura o ja no cal? És que em fa por que no prengui prou llet i com que és el principal aliment.
Ai, estic feta un embolic! a veure si algú m'ho pot aclarir.
Continuo però amb molts dubtes sobre l'alimentació complementaria:
- Quanta quantitat de llet a de prendre al dia un nen als 6mesos?És que no sé com combinar-ho amb els bibis i el pit.
- Quanta quantitat de fruita i verdura pot pendre com a màxim?
- Li dono sempre pit amb la fruita i la verdura o ja no cal? És que em fa por que no prengui prou llet i com que és el principal aliment.
Ai, estic feta un embolic! a veure si algú m'ho pot aclarir.
- formiga

Jo encara no he començat amb la verdura i de moment li dóno els cereals amb 150 de llet meva, com a molt. Crec que la barrejo amb 5 cullerades generoses de cereals, de fet, vaig fent fins que veig que està prou espessa (perquè li dono amb cullera)
Com que no sabem quan menja quan està al pit, més o menys em trec de 100 a 150. Hi ha dies que en surt més i dies que en surt menys... Encara em té a mi i per això faig les pràctiques.
El tema està en anar substituint les preses de pit per altres menjars: cereals, verdura i fruita. Però si no vols destetar-lo del tot encara, li pots donar en els moments en què tu estiguis amb ell.
Com que no sabem quan menja quan està al pit, més o menys em trec de 100 a 150. Hi ha dies que en surt més i dies que en surt menys... Encara em té a mi i per això faig les pràctiques.
El tema està en anar substituint les preses de pit per altres menjars: cereals, verdura i fruita. Però si no vols destetar-lo del tot encara, li pots donar en els moments en què tu estiguis amb ell.
No és per desanimar, però la meva ja té set mesos i encara es desperta molt sovint a la nit (perquè li cau el xumet, perquè sent un sorollet...) i també per mamar cada 3 o 4 hores... ara fa una setmana que treballo i pensava que seria pitjor... el cos s'acostuma a tot!
Ah, i ja hem començat amb verdura al migdia, fruita per berenar i cereals/arròs per sopar... i pit de postres per sopar i per esmorzar (a més del pit durant la nit...)
Jo també em pregunto quin serà el dia en que se salti alguna toma de nit i poguem dormir més de tres hores seguides!!!
Ah, i ja hem començat amb verdura al migdia, fruita per berenar i cereals/arròs per sopar... i pit de postres per sopar i per esmorzar (a més del pit durant la nit...)
Jo també em pregunto quin serà el dia en que se salti alguna toma de nit i poguem dormir més de tres hores seguides!!!
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
lila ha escrit:Jo també em pregunto quin serà el dia en que se salti alguna toma de nit i poguem dormir més de tres hores seguides!!!
Què donaria jo per dormir tres hores seguides!!! Penseu que sempre hi ha lgú que està pitjor que vosaltres, jejejeeeeeee!

- formiga

Als 6 mesos ens han dit que endavant amb la verdura, però a les indicacions no hi posa les quantitats. Quanta n'hi poseu? Ens han dit que comencem amb pastanaga, patata i mongeta tendra. I que més endevant hi podem posar 50 gr. de pollastre.
A ojillo Formiga, a ojillo. Tu mateixa aniràs veient el que vol el teu nen. La meva nena menja molt, però hi ha dies que menja més i altres que no tant. Nosaltres no calculem mai les quantitats del que menja, perquè sempre menja teta després de cara àpat: si no en vol més pleguem i de cap a la teta.
- formiga

Nosaltres també hem fet això els dos dies que portem amb la verdura. Sembla que no li desagrada del tot, el primer dia va menjar la meitat del plat i el segon tres quarts. I després la tetona de la mama!!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |