PROBLEMES HORA LACTANCIA

Més qüestions.
COCO
:: rateta
Entrades: 160
Membre des de: ds. set. 15, 2007 6:46 pm

PROBLEMES HORA LACTANCIA

EntradaAutor: COCO » dj. gen. 01, 2009 1:38 pm

Bon dia noies, primer de tot feliç any nou a tots/es. El dilluns dia 5 de gener torno a la feina després de tenir a la meva petita. Entre baixa i maternitat he estat uns 6 mesos sense apareixer per allà i m'ha pasat volant. Jo treballo 30 hores setmanals de dilluns a dissabtes de 8 a 13h i ara amb la nena em volia reduir la jornada 5 hores setmanals i no anar els dissabtes a treballar. Ho vaig comentar a un laboral i em va dir que sí es podia fer i que a l'empresa no es podien negar. El meu jefe està obsesionat amb mi i els dissabtes, tampoc hi ha tanta feina i menys a l'hivern però és pura obsesió. Li vaig comentar el tema i em va dir que ni parlar-ne. Es un "niñato" pijo que la empresa és dels seus pares però ell s'encarrega de la botiga a on estic jo i és una merda perquè amb ell no es pot parlar, no sap raonar. Ja vaig tenir problemes per agafar la baixa perquè volia que l'agafes 15 dies abans de sortir de comptes. Em va dir que estar embarassada no era estar malalta. Em possava a un puesto on feia molta calor, els meus companys em posaven el ventilador i el mooçlt capullo venia i me'l treia. Total, una merda. Si no fos per l'horari i que em paguen molt be plegava.
Resumint: que com que es va posar molt ruc al final vam arrivar a un acort i reduia la jornada en 5 hores setmanals i el menu nou horari seria de dilluns a dissabtes de 9 a 13h. Fins aquí tot be fins que hem tocat el tema de l'hora de la lactancia. El laboral em va dir que tenia 1 hora entre mig de la jornada o mitja al principi o al final, jo li vaig dir que la meva jornada no era de 40 hores sino de 30 i ell em va contestar que era igual que això anava per dies treballats no per hores. Ara li dic al meu jefe i em diu que el seu gestor li ha dit que només tinc un 1/4 d'hora perquè faig mitja jornada (faig més de 1/2 jornada) i jo li he dit que no és així i hem tornat a discutir. He tornat a anar a un altre laboral i m'ha dit que jo tinc raó que no conten les hores sinó els dies i que tinc 1/2 hora, m'ha donat un document que ho especifica. Dilluns quan vagi a treballar segons el meu jefe he de fer de 9 a 12:45. Que faig: Plego a les 12:30 perquè tinc el meu dret? que faig? Penseu que parlar amb no puc perquè és impossible, no t'escolta. Tinc por a que em faci fora per això pero jo no reclamo res que no sigui meu. només la 1/2 hora que em pertoca estar amb la meva nena.
Ho sento per el rollo que os he fotut però es que el molt llarg d'explicar.

Gracies.
Calongina
:: poltre
:: poltre
Entrades: 610
Membre des de: dj. juny 29, 2006 2:23 pm
Ubicació: Baix Empordà

Re: PROBLEMES HORA LACTANCIA

EntradaAutor: Calongina » dj. gen. 01, 2009 7:00 pm

Ostres, Coco, fa de MOLT MAL DIR.
Jo no sé què faria.
Pel que expliques, aquest paio no escolta, i el meu primer instint seria dir-te que tu pleguis quan saps que has de plegar, a dos quarts, i si té alguna pega que parli amb el teu advocat o amb el del sindicat! O li dones el paper que especifica el teu dret. O que et foti fora, però que es prepari...
Ell s'aprofita de la seva posició de força (tots tenim por de perdre la feina, i més ara!).
Ara bé, tensar la corda és arriscat. No pot intermediar algú altre? Només en pots parlar amb ell? L'ideal seria que aconseguissis el teu objectiu sense haver-te d'enfrontar, perquè pot ser que et faci la vida impossible.
Nena, ànims, i ja diràs com te'n surts.
Calongina
rapunzel1977
:: conillet
Entrades: 357
Membre des de: dt. feb. 05, 2008 4:53 pm
Ubicació: Begues

EntradaAutor: rapunzel1977 » dj. gen. 01, 2009 7:34 pm

EN primer lloc, el dels dissabtes no està obligat a donar-t'ho, ni tan sols el de la reducció de jornada. EN segon lloc, el tema de l'hora de lactància és una hora al mig o mitja hora al principi i mitja al final, i no té a veure amb les hores que treballis. Diga-li al teu jefe que es miri la llei de conciliació del 2006.
ImatgeImatge
rapunzel1977
Entrades: 357
Membre des de: dt. feb. 05, 2008 4:53 pm
Ubicació: Begues

EntradaAutor: rapunzel1977 » dj. gen. 01, 2009 7:35 pm

Per tant, entenc que hauries d'entrar a les 9'30 i plegar a les 12'30, i si et posa pegues, planta-li les lleis al davant o truca algú del sindicat :ok:
ImatgeImatge
COCO

EntradaAutor: COCO » dg. gen. 04, 2009 2:19 pm

GRACIES NOIES PER CONTESTAR. RAPUNZEL 1977 NO SE QUE VOLS DIR AMB QUE NO ESTÀ OBLIGAT A DONAR-ME ELS DISSABTES. A MI EL LABORAL EM VA DIR QUE PUC FER REDUCCIÓ DE JORNADA I ESCOLLIR L'HORARI I FINS I TOT NO ANAR DISSABTES PER GUARDIA LEGAL DE LA NENA. EM VA DIR QUE SI EL DENUNCIO NO POT FER RES I QUE SI ANEM A JUDICI AQUEST NO DURA NI 2 MINUTS PERÒ NO VULL ARRIVAR A AQUESTS EXTREMS ENCARA QUE M'ENCANTARIA.... :love: A UNA COMPAÑA MEVA QUE PORTAVA 1 ANY LA VA FER FORA PERQUÈ AQUESTA TENIA UNA REUNIÓ AMB LA PROFE DE LA SEVA NENA I VA SORTIR DE LA FEINA 1/2 HORA, JA LI HAVIA DIT 3 DIES ABANS I ELL LI VA DIR QUE NO PODIA SORTIR PERÒ ELLA VA SORTIR. AIXÒ VA SER UN DILLUNS I ELL VA ESTAR TOTA LA SETMANA SENSE PARLAR-LI, I EL DIVENDRES LA VA FER FORA. SE'N VA ANAR AL CARRER. LOGICAMENT ELL NO LI VA DIR QUE ERA PER AIXÒ SINÓ PQ NO HI HAVIA FEINA. UNA SETMANA DESPRÉS VAN ENTRAR 2 NOUS. US EXPLICO AIXÒ PERQUÈ VEIEU EL TIPUS DE PAIO QUE ÉS. I TÉ 37 O 38 ANYS. :ufs: :ufs: :ufs:
COCO

EntradaAutor: COCO » dc. gen. 07, 2009 5:44 pm

BON DIA NOIES. DILLUNS VAIG COMENÇAR A TREBALLAR AMB ELS NERVIS QUE HAVIA DE PARLAR AMB EL MEU JEFE. VA ARRIVAR DE MALA osti PERO ERA IGUAL, LI HAVIA DE DIR. VAIG ANAR AL SEU DESPATX APROFITANT QUE M'HAVIA DE DONAR UNS PAPER I LI DIC: SOBRE EL PERMIS DE LACTANCIA M'HE ESTAT INFORMANT I TINC MIG HORA. I ELL EM DIU: NO, A MI EM VAN DIR QUE UN QUART PQ FAS MITJA JORNADA. LI DIC: HE PORTAT UN DOCUMENT QUE HO DIU. I EM DIU: TRUCA AL GESTOR JA VEURÀS (NO CONTESTAVEN, FEIEN PONT). EM DIU: SI TU CREUS QUE TENS MITJA HORA FES-HO, JO ET DIC LO QUE EM VA DIR EL GESTOR, ARA SI TU TENS AQUEST DRET JO NO SÓC NINGÚ PER CANVIAR LES LLEIS. VAIG FLIPAR. JO LI VAIG CONTESTAR: AVUI PLEGO A 3 QUARTS PERQUÈ VULL QUE T'HO DIGUI EL GESTOR PERÒ EL DIMECRES (DIMARTS ERA FESTA) HI TRUCO I PLEGO A 2 QUARTS.
ARRIVA AVUI DIMECRES I TRUCO AL GESTOR I FLIPEU, EM DIU QUE TINC UN QUART D'HORA PERQU`W FAIG 1/2 JORNADA I LI PASSO EL DOCUMENT PER FAX I EM DIUEN QUE ESTÀ ALLÀ LA ADVOCADA I QUE S'HO MIRA I QUE EM TRUQUEN PER DIR-ME ALGUNA COSA. NO PASEN NI DEU MINUTS I EM TRUQUEN PER DIR-ME QUE TINC RAÓ I QUE TINC 1/2 HORA, QUE LI COMENTI AL MEU JEFE I SI TÉ QUALSEVOL PROBLEMA QUE ELS HI TRUQUI ELL QUE ELS HI EXPLICARÀ LO QUE DIU LA LLEI.
TOTAL: TEMA RESOLT. PERDONEU PER EL ROTLLO PERÒ ES PER SIN ALGÚ ES TROBA EN AQUESTA SITUACIÓ QUE SAPIGA QUIN SÓN ELS SEUS DRETS.
GRACIES A TOTES.
Pepeta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4109
Membre des de: dl. feb. 26, 2007 3:15 pm

EntradaAutor: Pepeta » dc. gen. 07, 2009 10:27 pm

Me n'alegro COCO.
:ok: :ok:
15.06.2008
Imatge