Avaluació de primaria

Canvia el seu entorn: professores i amics.

Didac
:: granota
Entrades: 211
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 9:40 am

Avaluació de primaria

EntradaAutor: Didac » dv. juny 12, 2009 1:18 pm

Com veieu la prova que s'ha fet aquests dies del estudiants que acaven primaria?

Us sembla una bona ideia l'avaluació en si? i que penseu dels resultats?

Sobretot tinc curiositat per veure que penseu les mestres que hi han al foro, no estic insinuant que sigui culpa dels mestres es nomes que al estar posades en el tema potser estareu mes informades.

Uns quants links sobre el tema (el de la vanguardia a vegades falla):

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... =&h=090611

http://www.3cat24.cat/noticia/390037/ca ... e-Primaria

http://ad.lavanguardia.es/51277650186?u ... araga.html
Didac l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. juny 12, 2009 3:02 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Imatge
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: Avaluació de primaria

EntradaAutor: mireiafor » dv. juny 12, 2009 1:45 pm

Crec que ha n sortit resultats una mica baixets de llengua (tant catalana com castellana) i matemàtiques oi?? Jo ho trobo preocupant perquè són dos pilars bàsics del coneixement humà no???
Imatge

Imatge
Didac

EntradaAutor: Didac » dv. juny 12, 2009 2:15 pm

Es que em sembla que nomes valoraven aquests tres punts. Un de cada cuatre nens no arriba al nivell que hauria de assolir a primaria. La resta en mitja aprova justet amb unes mitjes al voltant del 75 (la nota per aprovar era 70 sobre 100).

Son noticies preocupants la veritat, encara que, com diu el Maragall, en linia amb el que es temien.
Imatge
Imatge
Didac

EntradaAutor: Didac » dv. juny 12, 2009 2:20 pm

Més fusta:

Aquí teniu un link a la pagina de la generalitat on expliquen els resultats de la prova:

http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD

i aquí el link a un pdf amb un analisis general dels resultats (esta dins dels links del link anterior):

http://www20.gencat.cat/docs/Sala%20de% ... 016831.pdf
Imatge
Imatge
mariayfran
:: cèrvol
Entrades: 589
Membre des de: ds. feb. 25, 2006 9:55 pm
Ubicació: Creixell (Tarragona)

EntradaAutor: mariayfran » ds. juny 13, 2009 10:40 am

Jo sóc mestra de primaria, i no estic d'acord amb aquestes proves, ja que penso que nomes serveixen per "etiquetar" a les escoles.

En primer lloc, les noves lleis van predicant que s'ha de fer un ensenyament personalitzat, que s'han de tenir en compte les caracteristiques individuals e cada nen, que ens hem d'ajustar a les caracteristiques propies del grup que tenim al davant...aixi doncs, per què els hem d'exigir que tots arribin a un mateix nivell?

En segon lloc penso que a l'hora de donar uns resultats sobre el nivell de catala també s'han de tenir en compte l'elevat nombre de nens immigrants que hi ha a les escoles. Quan en una escola "x" els nens tenen un nivell 5 i a una escola "y" els alumnes tenen un nivell "9", el mes comu es pensar que a l'escola "y" s'està fent millor la feina. I potser a l'escola "x" hi ha el doble d'immigrants i per això baixa "la nota", però potser els nens catalanoparlants de l'escola "x" en saben més, però no es veuen els resultats perque n'hi ha molts alumnes nouvinguts que "l'eclipsen".

I en tercer lloc, estaria d'acord amb aquestes proves si quan es detecta que alguna cosa no va bé es propossessin solucions per millorar, però desgraciadament no és així, simplement serveixen perquè els polítics discuteixin de qui te la culpa, i per que la gent menysprei encara més la nostra feina.

I no us podeu imaginar en les condicions que treballem alguns mestres de l'escola publica...

en tindria per escriure un llibre!

i aquesta és la meva humil opinió!
Nom: mariayfran
DPP: 14 Setembre
Edats: jo 37, ell 39
Fills: Alba, 9/11/2009
Hospital: Sant Pau i Santa Tecla (Tarragona)
Sexe i noms: a les noies de la casa ens faria il·lusió una altra nena, al papa un nen... pero vingui el que vingui l'esperem amb molta il·lusió!
>.-<:
Didac

EntradaAutor: Didac » dg. juny 14, 2009 8:59 am

mariayfran ha escrit:En primer lloc, les noves lleis van predicant que s'ha de fer un ensenyament personalitzat, que s'han de tenir en compte les caracteristiques individuals e cada nen, que ens hem d'ajustar a les caracteristiques propies del grup que tenim al davant...aixi doncs, per què els hem d'exigir que tots arribin a un mateix nivell?

Pero suposo que el tracte personalitzat es refereix a com fer que l'alumne avançi i com tractar-los. I tot i que no tots els alumnes arribaran mai al mateix nivell (sempre hi han de mes bons per estudiar i ni han que menys) el nivell minim si que l'haurien d'asolir la gran majoria no? O vols dir que hem d'asumir que hi ha un 25% dels nens que no poden assumir els nivells minims de primaria? O es que aquests nivells minims son massa alts?

mariayfran ha escrit:En segon lloc penso que a l'hora de donar uns resultats sobre el nivell de catala també s'han de tenir en compte l'elevat nombre de nens immigrants que hi ha a les escoles. Quan en una escola "x" els nens tenen un nivell 5 i a una escola "y" els alumnes tenen un nivell "9", el mes comu es pensar que a l'escola "y" s'està fent millor la feina. I potser a l'escola "x" hi ha el doble d'immigrants i per això baixa "la nota", però potser els nens catalanoparlants de l'escola "x" en saben més, però no es veuen els resultats perque n'hi ha molts alumnes nouvinguts que "l'eclipsen".

Uns cosa que diu en Maragall ( no se si en serio o per quedar be) es que l'objectiu d¡aquestes proves es detectar escoles que tenen nivells baixos per problemes que tenen, un d'ells pots ser una gran quantitat d'inmigrants, i pendre mesures dotant-les de mes recursos.

mariayfran ha escrit:I en tercer lloc, estaria d'acord amb aquestes proves si quan es detecta que alguna cosa no va bé es propossessin solucions per millorar, però desgraciadament no és així, simplement serveixen perquè els polítics discuteixin de qui te la culpa, i per que la gent menysprei encara més la nostra feina.

Dona jo trobo molt be coses així, els pares saben quin nivell te el seu fill de forma objectiva, amb uns parametres iguals a tothom. I les escoles tenen un eina per comparar-se amb altres i amb elles mateixes al llarg del temps. Que els politics es limitaran a fer safareix això es cosa segura, son politics no lis demanis miracles, pero no pot ser utils per els tecnics (es a dir els equips de les escoles). Pel que se cada escola es molt indepenent i una eina així us permetria crear uns criteris comuns que poden ser molt utils.

mariayfran ha escrit:I no us podeu imaginar en les condicions que treballem alguns mestres de l'escola publica...

en tindria per escriure un llibre!

Conec dos profesores que son molt proximes a mi, una de publica i un altre de concertada, i t'asseguro que les histories que m'expliquen em posen els pels de punta. A causa de les seves "batalletes" que m'interessa tant el tema.
Imatge
Imatge
Didac

EntradaAutor: Didac » dt. juny 16, 2009 11:35 am

Imatge
Imatge
mariayfran
Entrades: 589
Membre des de: ds. feb. 25, 2006 9:55 pm
Ubicació: Creixell (Tarragona)

EntradaAutor: mariayfran » dt. juny 16, 2009 12:36 pm

Reitero la meva opinio, com he dit abans, no veig que estigui malament fer aquestes proves, tot al contrari, però estan molt malament enfocades.
Aixo que diu en Maragall de que serveixen per detectar problemes a les escoles i dotar-les de recursos...ja ens agradaria!!!
Segueixo pensant que ara per ara, i tal i com estan muntades aquestes proves, no serveixen més que pel que he comentat a la meva anterior intervenció.
Nom: mariayfran
DPP: 14 Setembre
Edats: jo 37, ell 39
Fills: Alba, 9/11/2009
Hospital: Sant Pau i Santa Tecla (Tarragona)
Sexe i noms: a les noies de la casa ens faria il·lusió una altra nena, al papa un nen... pero vingui el que vingui l'esperem amb molta il·lusió!
>.-<:

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::