Per què s'ha d'esperar 1 mes?
Per què s'ha d'esperar 1 mes?
Bé, ja he fet el pas final avans de començar a
practicar jejeje He trucat al meu ginecòleg per comentar-li la decisió que hem pres amb el meu company d'anar a busca el nostre primer
.
Ell m'ha dit el que ja havia llegit per aquí: M'ha receptat àcid fòlic, que em tregui el nuvaring quan em toqui i que m'esperi un mes avans d començar amb els intents.
I com que stava molt enfeinat no he gosat preguntar-li perquè això del mes, així que us ho pregunto a vosaltres ¿alguna sap ben b perquè et fan esperar un temps avans de començar? És perquè se't reguli el cicle i tal o és per alguna altra cosa?
En fi... Ja em puc apuntar a buscadores d'agost! jejeje :)
practicar jejeje He trucat al meu ginecòleg per comentar-li la decisió que hem pres amb el meu company d'anar a busca el nostre primer
. Ell m'ha dit el que ja havia llegit per aquí: M'ha receptat àcid fòlic, que em tregui el nuvaring quan em toqui i que m'esperi un mes avans d començar amb els intents.
I com que stava molt enfeinat no he gosat preguntar-li perquè això del mes, així que us ho pregunto a vosaltres ¿alguna sap ben b perquè et fan esperar un temps avans de començar? És perquè se't reguli el cicle i tal o és per alguna altra cosa?
En fi... Ja em puc apuntar a buscadores d'agost! jejeje :)
Re: Per què s'ha d'esperar 1 mes?
Hola,
Doncs crec que és pel tema de l'àcid fòlic. A mi també em van dir que calia començar a pendre'l abans de posar-se a buscar el fill. L'àcid fòlic és veu que és molt important per evitar malformacions.
A veure si alguna mare més posada en medicina t'ho pot aclarir millor.
Que vagi bé la recerca!
Doncs crec que és pel tema de l'àcid fòlic. A mi també em van dir que calia començar a pendre'l abans de posar-se a buscar el fill. L'àcid fòlic és veu que és molt important per evitar malformacions.
A veure si alguna mare més posada en medicina t'ho pot aclarir millor.
Que vagi bé la recerca!
Jo suposo que és perquè facis almenys un cicle hormonal de manera natural, que servirà per deixar "descansar" pel teu cos. De totes maneres sé que hi ha noies que s'hi han quedat just després de deixar les pastilles... No sé, cada ginecòleg té els seus protocols i les seva manera de fer... no és una ciència exacta..
Hola!
Jo també m'apunto a les buscadores d'agost! En el meu cas, ja fa unes setmanes que vaig visitar la meva ginecòloga amb el mateix propòsit, explicar-li que teníem intenció de buscar un fill tan aviat com fos possible. Em va dir que deixès de prendre les pastilles quan acabès la tauleta que estava prenent, i em va dir que esperès un parell de mesos, no un! abans de posar-nos-hi. Em va dir que era bo que el cos tornès a agafar el ritme dels cicles menstruals, i que fes com una neteja. En el meu cas, em va receptar l'àcid fòlic per començar a prendre'l al cap dels dos mesos, que serà a finals de juliol, que és quan començarem a provar-ho, per tant, si faig cas de la meva ginecòloga, l'àcid fòlic el prendre mentre busquem i si tenim sort i encertem aviat, el seguiré prenent un cop ens hi quedem! Però ja veureu que cada ginecòleg recomana una cosa diferent, no hi ha receptes màgiques... Jo faig cas fil per randa al que em va aconsellar, i creuo els dits perquè arribi l'agost (que en tenim moltes ganes!) i fem diana hahahaha!
Jo també m'apunto a les buscadores d'agost! En el meu cas, ja fa unes setmanes que vaig visitar la meva ginecòloga amb el mateix propòsit, explicar-li que teníem intenció de buscar un fill tan aviat com fos possible. Em va dir que deixès de prendre les pastilles quan acabès la tauleta que estava prenent, i em va dir que esperès un parell de mesos, no un! abans de posar-nos-hi. Em va dir que era bo que el cos tornès a agafar el ritme dels cicles menstruals, i que fes com una neteja. En el meu cas, em va receptar l'àcid fòlic per començar a prendre'l al cap dels dos mesos, que serà a finals de juliol, que és quan començarem a provar-ho, per tant, si faig cas de la meva ginecòloga, l'àcid fòlic el prendre mentre busquem i si tenim sort i encertem aviat, el seguiré prenent un cop ens hi quedem! Però ja veureu que cada ginecòleg recomana una cosa diferent, no hi ha receptes màgiques... Jo faig cas fil per randa al que em va aconsellar, i creuo els dits perquè arribi l'agost (que en tenim moltes ganes!) i fem diana hahahaha!
A mi em va dir que un cop hagués acabat les pastilles, que quan em vingués la següent regla ja ens hi podiem posar. I l'àcid fòlic, des de que deixés les pastilles.
- angelina
- :: dinosaure
- Entrades: 5461
- Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
- Ubicació: Poitiers, FRANÇA
Jo vaig deixar les pastilles al acabar la placa de 21 i despres de la regla alehop ja m'hi vaig quedar... i no caig prendre ni he près acid fòlic ni res que se li assembli fins ara q prenc ferro quan me'n recordo!
El meu metge va dir "no prenguis res si no surten irregularitats als analisis, l'embaràs no es una malaltia..." i aqui em teniu bewn contenta de no prendre res... pq de totes maneres sempre me'n oblido... soc de les q si es prengués pastilles per no morir...segur que em moro!!!
Vaig estar super-ànemica durant una època i tot i trobarme fatal i quasi no aguantar-me dreta em deixava de prendre el ferro fins q el meu home em deia... EL FERRO?!?!?!!?!?
Així que je veus "para gustos colores"
El meu metge va dir "no prenguis res si no surten irregularitats als analisis, l'embaràs no es una malaltia..." i aqui em teniu bewn contenta de no prendre res... pq de totes maneres sempre me'n oblido... soc de les q si es prengués pastilles per no morir...segur que em moro!!!
Vaig estar super-ànemica durant una època i tot i trobarme fatal i quasi no aguantar-me dreta em deixava de prendre el ferro fins q el meu home em deia... EL FERRO?!?!?!!?!?
Així que je veus "para gustos colores"
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com
WALID & INÈS

WALID & INÈS
HOLA, A MI TAMBE EM VA RECOMANAR LA GINECOLOGA ESPERAR UNS 2 O 3 MESOS ABANS D'INTENTAR-HO DES DE QUE DEIXES LES PASTIS...EM VA DIR QUE ERA BO QUE TOT TORNES AL SEU LLOC I QUE EL COS ES REGULES ALTRE COP PER ELL MATEIX...L'ACID FOLIC DES DE QUE VAIG DEIXAR LES PASTIS...ES IMPORTANT. JO LI VAIG FER CAS...I TOT VA ANAR BE, EL MARC JA TE QUINZE MESOS!!!
AIXI QUE ANIMS, BUSCADORES!!!
AIXI QUE ANIMS, BUSCADORES!!!
A veure, l'àcid fòlic no és necessari per quedar-se embarassada, però sí per prevenir possibles malformacions, i és important (si es pot) pendre'l abans de quedar-t'hi. La meva germana és infermera, i va estar un temps a maternitat (ara és corretorns) i un dia va arribar mooolt enfadada a casa pq havia nascut un nen amb una malformació al paladar (és operable, però clar, és un nadó) i era una malformació totalment evitable perquè aquestes malformacions es donen per falta d'àcid fòlic.
Això no vol dir que tothom que no en prengui acabi amb això, però clar, si serveix per prevenir-ho... no costa res no??
Això no vol dir que tothom que no en prengui acabi amb això, però clar, si serveix per prevenir-ho... no costa res no??
- mariayfran
- :: cèrvol

- Entrades: 589
- Membre des de: ds. feb. 25, 2006 9:55 pm
- Ubicació: Creixell (Tarragona)
Doncs a mi no em van dir res d'esperar quan vaig comentar-li al meu gine que voliem ser pares, i aixo que portava 7 anys prenent pastilles sense descans! Vaig teni sort i em vaig quedar embarassada a la primera, en menys d'un mes despres de deixar els anticonceptius.
Sí que em va receptar àcid fòlic i iode, de fet estic gairebé al 5è mes de gestacio i encara en prenc.
Sí que em va receptar àcid fòlic i iode, de fet estic gairebé al 5è mes de gestacio i encara en prenc.
Nom: mariayfran
DPP: 14 Setembre
Edats: jo 37, ell 39
Fills: Alba, 9/11/2009
Hospital: Sant Pau i Santa Tecla (Tarragona)
Sexe i noms: a les noies de la casa ens faria il·lusió una altra nena, al papa un nen... pero vingui el que vingui l'esperem amb molta il·lusió!
DPP: 14 Setembre
Edats: jo 37, ell 39
Fills: Alba, 9/11/2009
Hospital: Sant Pau i Santa Tecla (Tarragona)
Sexe i noms: a les noies de la casa ens faria il·lusió una altra nena, al papa un nen... pero vingui el que vingui l'esperem amb molta il·lusió!

- island
- :: lleona

- Entrades: 936
- Membre des de: dg. maig 31, 2009 9:30 pm
- Ubicació: Vilafranca del Penedès
Realment, el meu ginecòleg em va explicar que en els darrers anys s'ha determinat encara més la importància de l'àcid fòlic. Per això les visites preconcepcionals són molt recomanables. Perquè quan realment fa efecte l'àcid fòlic, és en el moment de la concepció (per evitar malformacions i problemes en el tub neural, que es tanca molt ràpid). És si l'has pres un o 2 mesos abans que realment és efectiu. Per això suposo que també t'han dit (a part de perquè facis un cicle sencer de "descans", susposo) que t'esperis una miqueta. Si el prens un cop ja t'has quedat embarassada o des de fa molt poc, el teu organisme encara no n'haurà notat els efectes i no tindrà un benefici tan gran (tot i que millor prendre'n després que res! El que passa és que, entre que t'assebentes del teu embaràs, vas al metge i te'l recepten, el tub neural ja s'ha quasi tancat! Jo vaig prendre el Natalben uns 3 mesetes abans de quedar-me embarassada, i el vaig seguir prenent tot l'embaràs (és un combinat d`'acid fòlic, ferro, iode i no sé si algun component més). Però n'hi ha d'altres, segur que el teu metge t'indica les possibilitats.
Però la cosa és aquesta: quan realment és efectiu l'àcid fòlic contra malformacions, és si el prens una mica abans de quedar-te en estat.
petons i sort en la recerca!!!
Però la cosa és aquesta: quan realment és efectiu l'àcid fòlic contra malformacions, és si el prens una mica abans de quedar-te en estat.
petons i sort en la recerca!!!
- island
- :: lleona

- Entrades: 936
- Membre des de: dg. maig 31, 2009 9:30 pm
- Ubicació: Vilafranca del Penedès
Mira, en aquest web del col·legi de farmacèutics ho expliquen molt bé. Et passo el link!
http://www.farmaceuticonline.com/dones/ ... barac.html
http://www.farmaceuticonline.com/dones/ ... barac.html
- llumer
- :: dofí

- Entrades: 3140
- Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
- Ubicació: el vallès occidental
Hola noies! Realment amb el nuvaring no crec que sigui aquest el motiu, pero les que hem pres pastilles anticonceptives... el nostre cos ha ovulat forçat sempre, i quan deixem les pastis, pot ser que un mes ovulem 0 ovuls i un altre mes 2 ovuls. Et recomanen deixar passar 3 cicles perque el teu cos s'acostumi a ovular una altra vegada de 1 ovul en un.
Jo també vaig esperar un mes abans de posar-nos-hi, però ara no recordo si va ser perquè m'ho va dir el ginecòleg o perquè ho vaig decidir jo...
Crec que és necessari per veure si el teu cos sap ovular solet encara...
Sí que em va donar àcid fòlic, jo vaig anar a visitar-me per la revisió 5 mesos abans de començar i ja li vaig comentar. Em va dir que hi anés 1 mes abans i que me'l receptaria. No perquè ell cregués que fos necessari, perquè em va dir que no estava del tot demostrat que fes algo, però que preferia donar-me'l perquè si passés alguna cosa no fos culpa seva... Me'l va donar amb un complex vitamínic, portava iode, ferro, omega 3, i tot tipus de vitamines que en molts casos t'introdueixen més tard en l'embaràs.
Crec que és necessari per veure si el teu cos sap ovular solet encara...Sí que em va donar àcid fòlic, jo vaig anar a visitar-me per la revisió 5 mesos abans de començar i ja li vaig comentar. Em va dir que hi anés 1 mes abans i que me'l receptaria. No perquè ell cregués que fos necessari, perquè em va dir que no estava del tot demostrat que fes algo, però que preferia donar-me'l perquè si passés alguna cosa no fos culpa seva... Me'l va donar amb un complex vitamínic, portava iode, ferro, omega 3, i tot tipus de vitamines que en molts casos t'introdueixen més tard en l'embaràs.
Això de l'àcid fòlic és el de sempre... en la majoria de casos no passaria res si no te'l prenguéssis (les nostres mares no en prenien pas, i no conec ningú que tingués problemes per no haver pres àcid fòlic), sobretot si portes una alimentació equilibrada i menges de tot. Però és clar, la qüestió és minimitzar els riscos, i per tant, benvingut sigui!
Per cert, no cal recepta. Jo prenc Folidoce i el vaig a comprar directament a la farmàcia!
Per cert, no cal recepta. Jo prenc Folidoce i el vaig a comprar directament a la farmàcia!
- llumer
- :: dofí

- Entrades: 3140
- Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
- Ubicació: el vallès occidental
jo pel primer embaras... el vaig començar a prendre quan ja estava de 8 setmanes i tinc una nena preciosa i sanisssima!! jeje!!!
Vull dir que esta molt bé com a precaucio, pero no pasa res si no s'ha pres... Jo ara l'estic prenent anticipadament pq busquem el segon
Vull dir que esta molt bé com a precaucio, pero no pasa res si no s'ha pres... Jo ara l'estic prenent anticipadament pq busquem el segon
ciregirl, el fet d'esperar diuen que és per deixar passar un cicle normal. De totes maneres, hi ha noies que no han esperat i s'hi han quedat sense donar temps a tenir la primera regla normal!!!
m'ha sobtat quan he llegit que no vas gosar preguntar-li al ginecòleg perquè estava enfeinat........La seva feina és atendre't! la propera vegada, pregunta-li tots els teus dubtes! jo m'he arrepentit moltes vegades de no haver preguntat. També és veritat que molts metges donen la sensació que van per feina. Crec que és important que un metge estigui pel seu pacient quan l'està visitant, i més un ginecòleg! entre altres motius, jo em vaig canviar de ginecòleg per això mateix!
m'ha sobtat quan he llegit que no vas gosar preguntar-li al ginecòleg perquè estava enfeinat........La seva feina és atendre't! la propera vegada, pregunta-li tots els teus dubtes! jo m'he arrepentit moltes vegades de no haver preguntat. També és veritat que molts metges donen la sensació que van per feina. Crec que és important que un metge estigui pel seu pacient quan l'està visitant, i més un ginecòleg! entre altres motius, jo em vaig canviar de ginecòleg per això mateix!
- angelina
- :: dinosaure
- Entrades: 5461
- Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
- Ubicació: Poitiers, FRANÇA
Musica jo vaig canviar de metge a mig embaràs precisament per això... em donava l'impressió q passava de tot... sobretot quan a principis de l'embaras li vaig dir q un parell d'anya abans havia tingut una anemia important i no em va receptar ni ferro ni tan sols analisis, vaig haver d'insistir... n'hi ha q estan allà per fer el mínim... pero en realitat no!! Ells els cobren per estar al nostre servei i ho hem de tenir clar, sino et prenen el pel... Aixi que no dubtis en preguntar... q per algo es ell el q ha estudiat medecina i no nosaltres!!!
Un petonet i molta sort a totes aquelles que busqueu i cuideu-vos!!!
Un petonet i molta sort a totes aquelles que busqueu i cuideu-vos!!!

PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

WALID & INÈS

WALID & INÈS
angelina, clar, jo penso igual que tu! també em vaig canviar de ginecòleg pel mateix! Crec que és important que el metge no tingui pressa per acabar la visita i que puguis preguntar-li tot el que vulguis!
- noe23/6/07
- :: conillet

- Entrades: 371
- Membre des de: dt. maig 12, 2009 3:01 pm
Jo vaig anar abans per que em receptessin l'àcid fòlic i m'expliquessin una mica i em van dir que no calia descansar.
em sembla que cada metge diu una cosa diferent!!
em sembla que cada metge diu una cosa diferent!!Re: Per què s'ha d'esperar 1 mes?
Jo m'el estic prenent desde Juny, que es quant vaig deixar les pastilles.
El ginecoleg en va dir que es MOLT bó per al nen.
El ginecoleg en va dir que es MOLT bó per al nen.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |