a les que feu collit, quin matalàs teniu?

Els hàbits de dormir.
juliet
:: zebra
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

a les que feu collit, quin matalàs teniu?

EntradaAutor: juliet » dg. juny 28, 2009 6:06 am

Hola a totes!
Ens hem de canviar de llit i estem pensant en comprar un de viscolàstica de 7 cm. El dubte és que el meu fill de 9 mesos dorm amb nosaltres i no sabem si és bo per ell aquest tipus de matalàs.
Si alguna de vosaltres el teniu o en sabeu alguna cosa sobre si és o no bo per un bebe de 9 mesos, us agraïria molt que m'ho diguéssiu
Moltes gràcies!!
Imatge
Imatge
empordanesa
:: formigueta
Entrades: 51
Membre des de: dc. maig 27, 2009 1:18 pm

Re: a les que feu collit, quin matalàs teniu?

EntradaAutor: empordanesa » dg. juny 28, 2009 8:49 am

El nostre matalàs és de molles amb una capa de viscoelàstica, i la nena hi ha dormit sense problemes.
El que heu de mirar és que el teixit transpiri i sobretot que el matalàs no sigui excessivament tou.
:ok: :ok:
juliet

EntradaAutor: juliet » dg. juny 28, 2009 7:48 pm

Moltes gràcies Empordanesa, ho tindré en compte!Em sembla que aquest de 7cm. s'enfonsa bastant, és el que li han recomanat al meu marit pel mal d'esquena, no sé com ens ho farem doncs ell té molts problemes amb el de molles!!!Sembla una tonteria però és un gran QUE per mi, doncs no vull acabar el collit per un "tema de matalàs"!!!!
Vosaltres feu collit tots 3?
Imatge
Imatge
helan
:: granota
Entrades: 224
Membre des de: dl. maig 25, 2009 10:11 am

EntradaAutor: helan » dg. juny 28, 2009 9:14 pm

Si el teu marit necessita un matalàs especial, que pot ser massa tou pel teu fill, sempre podeu posar una cuna sidecar enganxada al llit. Així tots estareu junts i en el matalàs adequat per cadascú.
alegria
:: papallona
:: papallona
Entrades: 144
Membre des de: dv. maig 15, 2009 2:07 pm

EntradaAutor: alegria » dg. juny 28, 2009 9:34 pm

sense haver coallitat mai, perquè encara no ha nascut el meu nen, m'interessen molt les vostres aportacions.
Això del matalàs massa tou es pot aplicar a un petit que no pesa ni 10 kilos?
quan de temps es collita? un parell d'anys? no es pot comparar el pes d'un adult amb el d'un nen, suposo que el matalàs deu enfonsar-se de manera diferent. o com es mira això?
juliet

EntradaAutor: juliet » dl. juny 29, 2009 1:02 pm

tant de bo ens capigués el bressol en sidecar!!seria una molt bona solució, però l'habitació és tan petita que ni canviant la distribució podriem encabir-lo. és difícil trobar la millor solució...
Imatge
Imatge
juliet

EntradaAutor: juliet » dl. juny 29, 2009 1:18 pm

Alegria, amb la primera filla no vaig coallitar, era més "sensible" a les opinions dels altres, però amb aquest segon ho he fet i estic molt contenta. No se quan durarà, de moment portem 9 mesos. Sóc de les que pensa que el temps passa molt ràpid i val la pena aprofitar i gaudir d'aquesta etapa inicial...la meva primera filla té 3 anys i mig i m'ha passat volant!!!
Imatge
Imatge
helan
Entrades: 224
Membre des de: dl. maig 25, 2009 10:11 am

EntradaAutor: helan » dl. juny 29, 2009 1:31 pm

Juliet: potser el matalàs que compreu anirà bé... els nens petits no s'enfonsen gaire, per no dir gents. Si tens ganes de collitar, fes-s'ho! (el matalàs del moises de la meva filla era molt més tou que el del llit, i hi dormia la mar de bé durant el dia). I ara amb el de la cuna, també es més tou que el nostre i dorm igual, bueno tendeix a moure's per buscar-me, però això no té res aveure amb el matalàs.

Alegria: el temps de collit? El que a tu et sembli. Nosaltres hem fet collit fins al sis mesos, i ara està en la cuna sidecar, més que res perquè es mou i dormim més amples, però molts matins acabem tots ben arreplegats. Nosaltres tenim la intenció que dormi amb nosaltres fins als dos anys, però potser quan li deixi de donar teta la tinguem a la cuna a part, però a la nostra habitació. Això ho anireu veient a mida que passi el temps, cada nadó és un món... Hi ha autors que diuen fins als cinc anys, però a nosaltres ens sembla massa, però potser d'aquí tres anys et dic que encara estem dormint tots junts, no sé... Molta sort!
empordanesa
Entrades: 51
Membre des de: dc. maig 27, 2009 1:18 pm

EntradaAutor: empordanesa » dt. juny 30, 2009 7:06 am

Juliet,
el tema del matalàs tou no és tant per la comoditat del nen com pel fet que si s'enfonsa massa pel pes d'un dels pares podria ser perillós. Jo suposo que aquest tipus de matalàs que dius deu ser tou, però no crec que tant com per no anar bé pel nen. Una opció és anar a provar el matalàs juntament amb el nen! (sona a xorrada, però així veuries què tal)

Alegria,
el temps de collit és, o hauria de ser, el que et marqui el teu fill. Vull dir que amb el temps ell mateix voldrà deixar-ho o ser més independent.
Nosaltres vam començar tard, quan la nena ja tenia gairebé un any i mig, al nostre llit, i ara que en té tres fem un collit diferent (llit de 90 enganxat al nostre). Amb el petit que ara té quinze dies, des del primer dia que dorm amb nosaltres, a estones al seu llitet side-car i a estones al nostre llit (normalment quan ens adormim els dos al pit, jeje)
Hi ha diferents factors que poden allargar o escurçar el temps del collit, cada casa i cada nen és un món.
Jo aconsello a tothom que ho provi... normalment després ja no ho deixen!! :ok:
molly
Entrades: 1947
Membre des de: dt. nov. 27, 2007 5:29 pm

EntradaAutor: molly » dc. jul. 01, 2009 10:50 am

hola a totes!
m'agradaria llençar una pregunta a les expertes en collit... en el cas de bessons, què suggeriu?
jo, abans de quedar-me embarassada, sempre havia pensat en el collit com una opció genial, especialment la versió sidecar. però ara, resulta que m'embarasso de bessons! :love:
alguna idea?

gràciesss
Imatge
cuqueta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4991
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dv. jul. 03, 2009 10:37 am

Hola!!!
molly t'he enviat un privi, jeje Felicitats guapa!!! :ok:
Mira naltres vam estar fent collit durant un temps al ppi i el nostre matalàs és de làtex, no hi va haver cap problema.
Això del sidecar, sempre podeu posar un llitet a cada banda del vostre llit gran,no??
Imatge
Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::