Inici de P3, quin festival!!!!

Canvia el seu entorn: professores i amics.

Didac
:: granota
Entrades: 211
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 9:40 am

Inici de P3, quin festival!!!!

EntradaAutor: Didac » dc. set. 16, 2009 11:24 am

El dilluns vam començar P3 i la cosa esta cada dia pitjor.

El dilluns feien nomes un hora i mitja i com era el primer dia el menut va anar tranquil, li va ficar una cara molt tristona a la mama quan el va deixar a la porta del cole (les normes del cole marquen que els nens es diexen a la porta de la secció de P3 i que el professors els porten a les seves aules) pero no va pasar res quan el va anar a recollir estava molt content.

El dimarts feien 4 hores (de 9:00 a 13:00) i la cosa va anar pitjor i va entrar plorant, tornava a sortir molt content i ens va dir que havien fet "taller d'artistes", per la nit va costar un infern que es dormis (la mare un hora al seu costat i ell no parava de moures).

Avui dimecres (torna a tocar 4 hores) s'ha posat a plorar desde casa i no ha parat, casi s'emporta una arrecada de la mare perque no es volia soltar per anara amb els profes.

Dema ja comença a tota maquina (de 9:00 a 17:00, el menut es queda a menjar) i ja tenim por de com estarà.

Això de la adaptacio es una *******.

Algu sap alguna manera de baixar-lis la tensio, ja suposo que ens espera un mes molt dur pero a lo millor algú sap d'algún truc que els relaxa una mica per que si seguim així, el divendres es tira per una finestra!!!!!
Imatge
Imatge
CUQUET
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: dl. nov. 24, 2008 10:12 am

Re: Inici de P3, quin festival!!!!

EntradaAutor: CUQUET » dc. set. 16, 2009 1:06 pm

Hola Didac,
Com tu ens troben molts pares, no esteu sols.

El nostre nen també ha començat P3. Ell des dels 4 mesos va a la llar d'infants. I aquest estiu el vam portar 15 dies al casal del nostre poble.

En relació al Casal, t' he de dir que: El nen no coneixia ni el lloc ni les monitores (nosaltres els pares sabíen qui eren, etc. Teníen tota la nostra confiança) i quan al deixava a les 8:30 plorava a llàgrima viva i quan sortia a les 15:00 hs (aprox.) més feliç que unes pasqües. Al dia següent em deia que no volia anar-hi. Jo li preguntava perquè: resposta vull estar amb el pare i la mare. I així durant uns 5 dies (aprox.). El Casal ens va servir per conèixer les instal·lacions (més aviat el menjador) i a una monitora de l'actual "cole" del nen.

El dilluns inici del curs vaig portar-lo a les 8:30 hs ( Acollida. Entro a treballar a les 9:00hs). Hi havia pocs nens i cap que plorés. Ell va reconèixer les instal·lacions i a la monitora vaig despedir-me i marxar (una estona més allà amb ell i s'hagés possat ha plorat).

Depen molt del caràcter del nen. El meu li costen molt els canvis encara que li haguis explicat mil cops.

Nosaltres el que fem és:
- Ja li hem dit al llarg de tot l'estiu que aniria al cole dels grans.
- Que el pare i la mare han d'anar a treballar per guanyar dinerets per comprar menjar (li agrada menjar), roba, gasolina, contes (li agraden molt).
-Quant el deixo al matí li dic: La mare va ha treballar i tu et quedes aqui al cole dels nens grans. Li faig un petó i una abraçada i marxo (tot això en uns dos/tres minuts).
-També li dic que la mare el vindrà a buscar-lo a les 17:00, i després anirem a casa a veure el MIC (dibuixos animats que li agraden molt) i després anirem a comprar, a ca l'avis, amb patinet, amb bici al parc, etc.
- Que ha d'anar al cole per estudiar, aprendre a llegir, a escriure, a pintar.
-Durant varies setmanes ja li he dit: Aniràs a la classe de les papallones, la teva senyoreta es diu Sandra, veuras al Genís i l'Arnau (amiguets seus de l'ànima). El dia que vaig portar el material el vaig pendre.
-Ara que ja tinc el menú del menjador, li dic el que menjarà per dinar, amb el seu vocabulari.
- Quan surt del cole li dic: Veus com la mare t'ha vingut a buscar. Au! amen cap a casa a veure el MIC.
-Pel carrer, a casa, a la banyera o en algun moment que vec jo, parlen del cole. Per mi això és molt important (SUPER). Sobre l'esmorzar (si se l'ha menjat tot o no , per això mai el renyo), sobre el dinar, sobre el pati, etc.
-Si al deixar-lo no ha plorat. Al arribar el pare a casa al vespre i davant del nen dic: Pare t'he de dir una cosa molt important: El XXXX no ha plorat gens VISCA!!!El pare li fa molts petons pessigolles, etc. I tots dos diem Es que el XXXX es fa gran.
-No he canviat res del que feiem abans d'anar al cole (excepte esclar anar al cole. Em refereixo a horari de sortides al carrer, a les rutines de dutxa, sopar, jocs, dormir).

Al nostre nen li ajuda saber que farem després. Després del cole farem casa, carrer, dutxa,sopar,joc, dormir.

Tot això que t'he explicat li funciona al nostre nen. Però cada nen té el seu caràcter, personalitat i s'ha de conèixer per saber (nosaltres els pares) com el podem ajudar a afrontar noves situacions. El meu marit un dia (a soles i en el moment idoniï) li va dir " no has de plorat quant marxi la mare perquè llavors ella marxa molt trista i també plora al cotxe.

Deixeu passar els dies (aprox. 1 setmana i 1/2), desprès ja entrarà sense plorar. Heu de fer el cor fort, que no us vegi tristos, un sonriure d'orella a orella quant el deixeu. Ah! un petó i una abraçada molt forta i dir adèu fins desprès. El pare i la mare t'estimen molt.
mireiafor
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dc. set. 16, 2009 1:08 pm

Ainnsss senyor sí que és una ******!!!! Ho sento, no conec cap mètode, amb la gran no vam tenir cap problema, de fet quan va començar la guarderia els primers dies volien fer adaptació i quan l'anava a buscar no volia marxar!! I amb el cole el mateix. Ara amb el petit en canvi sí que tenim plors i quan entra la profe quasi me l'ha d'arrencar dels braços amb aigua calenta...

Heu provat a fer alguna cosa que li encanti? Anar en bici, veure els seus dibuixos preferits, menjar un gelat... També podeu planejar amb ell alguna activitat que faci temps que us demani fer però que no li deixàveu perquè era petit. Li podeu dir "ara que ja vas al cole dels grans i ets un nen molt gran segur que aquest cap de setmana podríem..." anar al fútbol, a un parc d'atraccions... Si veieu que li fa ilusió podeu anar planejant una miqueta cada dia i es va oblidant de les coses dolentes i va trobant avantatges a això de ser gran...

Molts ànims i paciència per a tota la família, espero que millori aviat...
Imatge

Imatge
Didac
Entrades: 211
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 9:40 am

EntradaAutor: Didac » dj. set. 17, 2009 9:33 am

Gracies per les respostes!!!!

Avui a estat molt millor, per la nit s'ha dormit sol al seu llit, tot i que m'ha cridat com 10 o 12 vegades fisn que s'ha dormit pero en mitja hora ja estava roque i bastant mes aviat que ahir. Per la nit s'ha despertat pero a la segona vegada m'ha fet gestos de que l'hagafes i me l'emportat al llit amb nosaltres. No se si haura tingut res que veure pero pel mati nomes ha fet el gest de plorar quan el cambiava pero li em portat en "ratolinet" (un nino que porta amb ell al cole) i s'ha calmat i ha fet tot el proces fins entrar al cole tant tranquil.

Gracies pels consells tant detallats cuquet, algunes coses ja les feiem altres anirem provant-les fins trovar el que li cuadri al Didac. No som massa rutinaris pero intentarem durant un parell de setmanes de portar al Didac al mateix parc quan surtim del cole (ara anem a diferents parcs, ens anem a passegar o altres coses), a veure si això el calma.

Lo que em comentes de la diferencia entre els teus dos fills em tranquilitza mireiafor, sempre penses si estas fent alguna cosa malament :gat: pero si els teus dos fills reaccionen de forma tant diferent sembla indicar que la forma de ser tindra molt a veure. Al final hem fet una cosa semblant a lo que ens deies de fer algo que li agrades. Al costat del cole pasa el tranvia i a ell li encanten els trens. La mare a estat amb ell veient passar 4 tramvies abans d'entar i ha entrat molt mes content a classe. :pandi:
Imatge
Imatge
mireiafor
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dj. set. 17, 2009 1:02 pm

M'alegro molt que hagi millorat. D'aquí poc tot aquest univers de cole, amiguets, senyoreta, pati... serà una part molt important de la seva vida a la que no voldrà renunciar per res del món!!
Imatge

Imatge

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::