Què passa si m'agrada escola pública d'altre poble?

Canvia el seu entorn: professores i amics.

sara.jade
Entrades: 2
Membre des de: dt. gen. 23, 2007 8:14 am

Què passa si m'agrada escola pública d'altre poble?

EntradaAutor: sara.jade » dv. set. 25, 2009 12:26 am

Hola
Jo visc a Badia del Vallès, però m'agrada el col·legi del poble del costat, Barberà del Vallès. És públic. Sabeu com funciona el tema? els col·legis de Badia no m'agraden. De petita jo vaig anar a questa escola de Barberà (vivia a Barberà de petita).

Gràcies
GVG
:: cèrvol
Entrades: 506
Membre des de: dc. oct. 17, 2007 12:45 pm

Re: Què passa si m'agrada escola pública d'altre poble?

EntradaAutor: GVG » dv. set. 25, 2009 6:32 am

Hola bond dia!

Les escoles públiques van per punts: per viure en el poble, tenir germans, ser de família nombrosa...

Una manera de poder escollir una altra escola, és justificar-ho. Com per exemple, per motius de treball. Hi ha gent que els empadrona en casa d'una familiar per poder entrar en l'escola que volen, i després els tornen a empadronar a casa seva.
Imatge

Imatge
lupitafriend
:: zebra
Entrades: 1685
Membre des de: dg. març 01, 2009 12:03 pm

EntradaAutor: lupitafriend » dv. set. 25, 2009 7:40 am

hola Sara.jade!
tot i q encara em falta moooooolt per aixo, estic en la mateixa situació q tu.
la meva cunyada es mestra i m'està fent un màster.
primer de tot tingues en compte q si fas "trampes" i ho veuen suposa l'anulació directa de la matricula!!!!
doncs l'esperança es q l'escola on vols portar el teu fill li sobrin places. has de fer la preincripció i creuar els dits!!! primer passa la gent amb mes punts, i les places q sobren es sortegen en cas d'empat amb la resta de solicituds.
cada any surten publicades les places que han sobrat a cada escola, per fer-te una idea de si es una escola amb molta demanda o no. el q passa es q no se ben be on i quan surten, aquesta part del master encara no l'he fet!!! :sogra:
podries anar a preguntar a l'escola a veure si tens sort de trobar una anima caritativa q t'expliqui si els han sobrat places aquest any i si creuen q els en poden sobrar l'any vinent.
espero haver-te ajudat una mica i a veure si m'entero d'aixo de les dates!
MOLTA SORT!!!
Imatge

Imatge

Imatge
isa
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dv. set. 25, 2009 9:23 am

La única opció legal i sensata que hi ha és que a l'escola li sobrin places i el puguis dur. Tan de bó que tinguis sort!
Per favor home, no fem trampes i molt menys aconsellem les unes a les altres a fer trampes....que tú fessis trampes i t'empadronessis al poble del costat, com et diuen, podría fer que una persona que de debó visqui al costat d'aquella escola es quedés sense plaça eh, és gros això.
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dv. set. 25, 2009 10:16 am

hola,

Hi estic d'acord amb el que t'han dit la isa i la lupitafriend. Fes la preinscripció i creua els dits per que hi hagi places. No promocionem les trampes, si us plau!!!
Amb aixó que dieu sobre saber el nombre de places que han sobrat dels anys anteriors... és públic i es pot consultar per la conselleria d'educació a la gencat? o al mateix centre? Algú ho sap?

Jo estic com tu, a la ciutat on vivim hi ha tres escoles públiques i dos de concertades. Degut a que som ateus i les escoles concertades que hi ha tenen una influència religiosa bastant forta (els fan resar "el pare nostre" abans de començar les classes cada matí, increïble però cert!), volem que vagi a una de pública. Però el problema és que l'escola pública que ens toca per zona, no ens agrada: professors poc qualificats, excés d'immigrants... dic excés perquè em consta per gent que porta els seus fills allà que a les classes de 30 nens, 10 són d'aquí i 20 són fills d'immigrants, que no hauria de ser així, s'hauria de repartir més per les diferents escoles de la ciutat perquè a les altres la proporció és més igualitària. Per tant, voldríem que anés a una altra de pública de la mateixa ciutat però que no ens toca per zona.

En fi, un cacau.
lupitafriend

EntradaAutor: lupitafriend » dv. set. 25, 2009 11:10 am

neuetes, la llista de places vacants es publica i suposo q surt a la web de la generalitat, pero ja li preguntaré a la meva cunyada q m'ho expliqui be.
a mi em passa mes o menys com tu, tinc una escola publica a 100m de casa, veig el pati des del balcó, pero no em toca per zona!!!!! ho trobo increible!!! i les q em toquen per zona son de dubtosa qualitat pel tema immigració, nens nous a meitat de curs, superpoblació a les aules... i a mes totes les tinc a uns 15minuts caminant!!
per aixo ens plantegem portar-la a una escola de poble, i farem aixo, mirarem la q l'any anterior li han sobrat places i intentarem fer diana! pero be, encara em queda molt pero està bé estar informat!
Imatge

Imatge

Imatge
neuetes

EntradaAutor: neuetes » dv. set. 25, 2009 11:40 am

lupitafriend ha escrit:neuetes, la llista de places vacants es publica i suposo q surt a la web de la generalitat, pero ja li preguntaré a la meva cunyada q m'ho expliqui be.
a mi em passa mes o menys com tu, tinc una escola publica a 100m de casa, veig el pati des del balcó, pero no em toca per zona!!!!! ho trobo increible!!! i les q em toquen per zona son de dubtosa qualitat pel tema immigració, nens nous a meitat de curs, superpoblació a les aules... i a mes totes les tinc a uns 15minuts caminant!!
per aixo ens plantegem portar-la a una escola de poble, i farem aixo, mirarem la q l'any anterior li han sobrat places i intentarem fer diana! pero be, encara em queda molt pero està bé estar informat!

Doncs exactament aixó passa a l'escola que ens toca per zona. Tenim una altra escola pública que també ens toca per zona però curiosament està a l'altra punta de la ciutat i hem d'anar-hi en cotxe si o si.

Encara ens queda un any per que vagi al cole (ara fa P1 a la llar) però va bè estar informat!
Merci!!
isa

EntradaAutor: isa » dv. set. 25, 2009 12:35 pm

Jo penso que cadascú ha d'intentar almenys entrar al seu fill a l'escola que li agradi i que els pares n'estem convençuts, però informar-nos correctament i de primera mà, no us deixeu aconsellar en un tema tan important pel que digui la gent, aneu, mireu i pregunteu!
I una reflexió que no puc evitar fer-vos....quin respecte tindran els nostres fills cap als immigrants si donem aquest exemple? Ai....
Imatge
Imatge
GVG
Entrades: 506
Membre des de: dc. oct. 17, 2007 12:45 pm

EntradaAutor: GVG » dv. set. 25, 2009 1:01 pm

isa ha escrit:La única opció legal i sensata que hi ha és que a l'escola li sobrin places i el puguis dur. Tan de bó que tinguis sort!
Per favor home, no fem trampes i molt menys aconsellem les unes a les altres a fer trampes....que tú fessis trampes i t'empadronessis al poble del costat, com et diuen, podría fer que una persona que de debó visqui al costat d'aquella escola es quedés sense plaça eh, és gros això.

La meva intenció no era aconsellar a fer trampes ni molt menys. Jo tambpoc hi estic d'acord. Només he comentat que es el que fan.
Imatge

Imatge
mireiafor
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dv. set. 25, 2009 2:31 pm

El tema de l'escola dels nostres fills és un tema molt important perquè d'ella dependrà en gran part les amistats que tinguin en un futur, la visió del món, hàbits d'estudi i mil coses més.

Sense entrar en el tema de les trampes, t'aconsello que t'informis exhaustivament de les condicions d'accés als centres de l'any que et toqui, et dic això perquè cada any va variant una mica (no totes les condicions, però sí alguna). Per cada requisit que compleixis et donaran uns punts, per exemple:

- Per tenir germans més grans al centre: 40 punts.
- Per proximitat al centre: si resideixes a la mateixa població. 30 punts ó si treballaes a la mateixa població 20 punts.
- Per tenir una malaltia del sistema digestiu: 10 punts (em penso que aquesta ja l'han tret)
- Etc.

Al final se sumen els punts i entren els que tenen més punts. Si hi ha 50 places disponibles entraran els 50 nens que tinguin més punts. Generalment els que tenen germanets entren directament ja que tenen 40 punts més que la resta. Acostuma a passar que un cop han entrat els que tenen molts punts queden molts nens que estan empatats amb els mateixos punts però només unes quantes places lliures. Aquí entra el desempat: quan tu entres la sol.licitud al centre se t'adjudica un nº automàticament. El nº que t'ha tocat surt publicat per internet. Un cop tothom té un nº es fa un sorteig. Imagina que s'han inscrit 100.000 nens en tota catalunya i surt el nº 33.000 que li diuen "nº de tall" o de "desempat", això significa que començaran a adjudicar places a partir d'aquest nº. El nen que tingui el 33.001 entrarà abans en l'escola triada que el nen que tingui el 35.000 i així successivament. Ho sento però no em sé explicar millor.

Si falseges algun dels requisits per els quals has obtingut punts és quan es diu que fas trampa, si et descobreixen abans de començar el cole perds la matrícula i t'has de buscar la vida però també s'ha de tenir en compte una novetat que ja s'ha aplicat en aquest curs lectiu: si es descobreix la trampa un cop ja començat el cole podran fer fora del col.legi el nen afectat quan acabi el curs i haurà de tornar a buscar plaça per el curs següent.

Per últim tu pots posar 3 opcions dels col.legis als que vols optar per ordre de prioritat però si en la primera opció no ha pogut entrar, anirà a parar al final de la cua de TOTS els nens apuntats al centre de segona opció per molt que estiguis per davant per el tema del nº de desempat, per això en algunes poblacions si no entra en la primera opció significa directament quedar-te sense plaça en un col.legi del poble...

Així estava el pati quan jo vaig "patir" aquest tema amb la meva filla gran i us asseguro que quan em va tocar el centre que més m'agradava (passant per desempat i tot el tema) vaig sentir com si m'hagués tocat la loteria!!!
Imatge

Imatge
lupitafriend

EntradaAutor: lupitafriend » dv. set. 25, 2009 4:17 pm

isa ha escrit:I una reflexió que no puc evitar fer-vos....quin respecte tindran els nostres fills cap als immigrants si donem aquest exemple? Ai....

si isa, tens tota la raó del món, mea culpa.
no em refereixo a immigració en general, volia dir els casos en q està super-massificat i entren nens a mig curs, no pas per tema races diferents. no se si m'explico gaire bé :-:)

mireia for, tens raó, s'ha de tenir en compte q els barems canvien cada any!!

molta sort!!
Imatge

Imatge

Imatge
neuetes

EntradaAutor: neuetes » dv. set. 25, 2009 7:19 pm

lupitafriend ha escrit:
isa ha escrit:I una reflexió que no puc evitar fer-vos....quin respecte tindran els nostres fills cap als immigrants si donem aquest exemple? Ai....

si isa, tens tota la raó del món, mea culpa.
no em refereixo a immigració en general, volia dir els casos en q està super-massificat i entren nens a mig curs, no pas per tema races diferents. no se si m'explico gaire bé :-:)

mireia for, tens raó, s'ha de tenir en compte q els barems canvien cada any!!

molta sort!!

Jo també em disculpo. Jo també em referia a la super masificació. I creu-me, conec l'escola de que et parlo no en primera persona, sino de gent que hi treballa o té els nens allà i les fonts les considero molt fiables.
Evidentment, no vull que la meva filla s'eduqui en un guetto on no vegi la diversitat de gent del món.

Molta sort!!
Pukeko
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

EntradaAutor: Pukeko » dv. set. 25, 2009 10:21 pm

No vull crear polèmica ni res i ja sé que us heu disculpat però em sumo a la reflexió i afegeixo: si a l'escola en qüestió hi ha molts immigrants és perquè també els toca per zona, o sigui que són els nostres veïns, o sigui que estem disposats a que visquin al nostre costat però no a que els nostres fills hi vagin a l'escola???? ?-) ?-) ?-) ?-) ?-) ?-) ?-)
neuetes

EntradaAutor: neuetes » dg. set. 27, 2009 1:56 pm

Pukeko ha escrit:

No vull crear polèmica ni res i ja sé que us heu disculpat però em sumo a la reflexió i afegeixo: si a l'escola en qüestió hi ha molts immigrants és perquè també els toca per zona, o sigui que són els nostres veïns, o sigui que estem disposats a que visquin al nostre costat però no a que els nostres fills hi vagin a l'escola???? ?-) ?-) ?-) ?-) ?-) ?-) ?-)

Home, pukeko, és una bona pregunta per crear polèmica!

Cadascú coneix el seu barri o ciutat i les problemàtiques que hi ha. La meva ciutat és una capital de comarca que no supera als 15.000 habitants i les zones on et corresponen només en són dos. O sigui que et pot tocar en una escola que està a l'altra punta de la ciutat. Però al estar la ciutat dividida en dos zones, esta tant mal dividit que tots els fills d'immigrants van a parar a la mateixa escola, a les altres també n'hi ha però no tant i es clar els problemes que puguin tenir dues escoles públiques de la mateixa ciutat són substancialment diferents i que el ritme normal se'n pugi ressentir.
Jo només dic que no m'agrada l'ambient que es respira en aquella escola en concret. No estic parlant ni de races, ni de cultures, ni res d'això. No em considero una persona racista i respecto molt a tothom. Però prefereixo posar en primera opció un escola que m'agradi, tant amb l'ambient, els professors, els alumnes, la docència, ... crec que com a mare estic en el dret de poder elegir. Però si per problemes de punts al final la meva filla entra a l'escola en questió, doncs m'hauré de resignar.

No obstant, encara falta molt de temps per pensar en això.

Torno a editar perque volia dir una altra cosa.
Espero, i ho dic molt seriosament, que no continuem amb aquest fil. Lupitafriend i jo ja ens hem disculpat si les nostres paraules han sembrat una mica de discrepància. Trobo que és un tema molt delicat i podem embrutar el post amb discussions que no porten enlloc.
Pukeko
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

EntradaAutor: Pukeko » dg. set. 27, 2009 8:51 pm

Jo no he encetat cap discussió, només he fet una reflexió en veu alta: no he fet cap referència a ningú en concret, i si llegeixes bé, ja dic que ja sé que us heu disculpat....
On és la discussió?? Qui té ganes de començar-la???? Tranquil·litaaaaat.....
neuetes

EntradaAutor: neuetes » dg. set. 27, 2009 9:04 pm

ok! :ok: :ok: cap problema, dona!! Però si no passa res!! Si jo no vull discutir!

Simplement, m'ha sorprés la teva reflexió perque em semblava que el tema ja estava tancat amb les nostres disculpes.

Apali, bona nit!!
isa

EntradaAutor: isa » dl. set. 28, 2009 8:37 am

Holaaaa noies!
Aviam, la que va començar fent la reflexió vaig ser jo, i us donaré la meva visió del tema.
No vaig "atacar" a ningú amb ànims de que es disculpés, ningú va dir res que no estigués ben dit per haver-se de disculpar. Simplement vaig escriure per fer-vos reflexionar sobre els vostres pensaments....que no són millor o pitjor que els meus, però que penso que són com per reflexionar en això: quin tipus de valors estic transmetent. I ja està!
Bon dia a totes les mamis!
Imatge
Imatge
mireiafor
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dl. set. 28, 2009 2:28 pm

Jo entenc que hi hagi persones que es poden sentir preocupades per l'entorn en que el nen desenvoluparà el seu ambient escolar. Hi ha un tema que dóna una idea que els problemes exisisteixen i per mi no són per un tema de racisme o discriminació. M'explico: a les classes hi ha una quota màxima d'alumnes que tenen "necessitats educatives especials", s'anomenen així perque o bé procedeixen d'altres països i acaben d'arribar al nostre amb les conseqüents diferències culturals, per problemes amb l'idioma, per problemes de desenvolupament del nen, per provenir d'entorns desfavorables (famílies desestructurades, col.lectius amb risc d'exclussió, etc.) , doncs aquests nens es considera que necessitens monitors personalitzats i altres recursos de reforç extres per no interferir en el bon ritme de la classe. Si en una classe hi ha més nens amb necessitats especials que aquesta quota màxima, el rendiment del conjunt de la classe se'n ressenteix i moltes vegades acaba el curs sense que s'hagin assolit els objectius bàsics d'aquell curs lectiu. Fixeu-vos que no estem parlant de races, color de la pell ni país de provinença sinó nens amb mancances prèvies siguin de vic, de galícia o d'àfrica, però no ens hem d'enganyar: un nen acabat d'arribar del senegal tindrà problemes obvis per adaptar-se a un idioma, societat, cultura i ensenyament que els pot ser tan estrany com si nosaltres anéssim a Mart. I quan ja portin un temps aquí doncs sigui quin sigui el color de la seva pell seran un més i no necessitaran cap reforç.
Imatge

Imatge
isa

EntradaAutor: isa » dl. set. 28, 2009 2:46 pm

Doncs jo no estic gaire d'acord amb això Mireiafor, mira, sóc Integradora Social i a punt d'acabar Mestra-Llengua Anglesa a la UB. He treballat com a integradora social a dos CEIPs amb nens amb NEE: en els dos casos eren nens amb familia desestructurada i hiperactius. Un dels nens vivia a les Aldees Infantils, sense pare ni mare. A les classes hi havia també nens d'altres països que no coneixien l'idioma, nens que arriben a mig curs.... i això mai va interferir en el ritme dels altres nens. És més, penso que la diversitat enriqueix més l'ambient de la classe. A les escoles rurals, hi ha a la mateixa classe un nen que no sap sumar i un altre que fa equacions de segon grau! I no s'entorpeixen per seguir el seu ritme, s'enriqueixen! Per a mi, a la classe s'aprenen mooooltes més coses que la gramàtica del català i les taules de multiplicar....i els valors i els hàbits els aprens igual en anglès, que en xino (que he tingut també uns quants xinets a classe! jejej)! Per tant, per a mi la diversitat no és un "problema" per assolir les fites de coneixements, al contrari.
Ara ja debatim sobre l'educació, sense ànims de que discutim eh! Vull dir, que m'agrada que poguem parlar d'aquests temes amb respecte com estem fent!
Imatge
Imatge
neuetes

EntradaAutor: neuetes » dl. set. 28, 2009 2:57 pm

mireiafor ha escrit:Jo entenc que hi hagi persones que es poden sentir preocupades per l'entorn en que el nen desenvoluparà el seu ambient escolar. Hi ha un tema que dóna una idea que els problemes exisisteixen i per mi no són per un tema de racisme o discriminació. M'explico: a les classes hi ha una quota màxima d'alumnes que tenen "necessitats educatives especials", s'anomenen així perque o bé procedeixen d'altres països i acaben d'arribar al nostre amb les conseqüents diferències culturals, per problemes amb l'idioma, per problemes de desenvolupament del nen, per provenir d'entorns desfavorables (famílies desestructurades, col.lectius amb risc d'exclussió, etc.) , doncs aquests nens es considera que necessitens monitors personalitzats i altres recursos de reforç extres per no interferir en el bon ritme de la classe. Si en una classe hi ha més nens amb necessitats especials que aquesta quota màxima, el rendiment del conjunt de la classe se'n ressenteix i moltes vegades acaba el curs sense que s'hagin assolit els objectius bàsics d'aquell curs lectiu. Fixeu-vos que no estem parlant de races, color de la pell ni país de provinença sinó nens amb mancances prèvies siguin de vic, de galícia o d'àfrica, però no ens hem d'enganyar: un nen acabat d'arribar del senegal tindrà problemes obvis per adaptar-se a un idioma, societat, cultura i ensenyament que els pot ser tan estrany com si nosaltres anéssim a Mart. I quan ja portin un temps aquí doncs sigui quin sigui el color de la seva pell seran un més i no necessitaran cap reforç.

Exactament era això el jo volia dir. :ok: :ok:

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::