PREN CEREALS I ES DESPERTA A LA NIT!!
PREN CEREALS I ES DESPERTA A LA NIT!!
El Jan ja té 6 mesos però no tenim la revisió fins el 12 de gener. L'altre dia vam anar a la seva pediatra per un altre tema i al sortir de la consulta em va dir que ja podiem començar amb els cereals, que li fes una papilla quan jo volgués (matí o vespre). Fins ara només prenia bibi, l'últim el feiem sempre a les 20,30h. i després sempre es despertava a les 4 o 5 de la matinada per fer un altre bibi i després continuava dormint fins les 8-9 del matí. He començat a fer-li la papilla a la nit ja que vaig pensar que així dormiria tota la nit. Però la meva sorpresa és que es continua despertant a les 4 o 5 de la matinada per fer un bibi i no sé si és normal, tinc por que s'engreixi més del compte ja què ja està força grassonet. La papilla la fem amb cullera i ho porta força bé... No sé si provar-li de fer en bibi amb cereals i ja practicarem anb cullera quan a la revisió ens donin la fruita... Estic feta un lio... Crec que troba a faltar el seu bibi de la nit en comptes de la papilla en plat (tot i que se la menja força bé...). Ai no sé...
- empordanesa
- :: formigueta

- Entrades: 51
- Membre des de: dc. maig 27, 2009 1:18 pm
Re: PREN CEREALS I ES DESPERTA A LA NIT!!
La resposta als teus dubtes és més senzilla del que et penses:
Els cereals no són miraculosos.
En Jan té 6 mesos i continuarà (... o potser seràs de les que tenen sort) despertant-se a la nit durant molts mesos més. El bibi de la matinada el calma segurament, així que el que pots fer és donar-li'n menys, si creus que es pot engreixar.
Hi ha nens que són "de vida", i res més!
Els cereals no són miraculosos.
En Jan té 6 mesos i continuarà (... o potser seràs de les que tenen sort) despertant-se a la nit durant molts mesos més. El bibi de la matinada el calma segurament, així que el que pots fer és donar-li'n menys, si creus que es pot engreixar.
Hi ha nens que són "de vida", i res més!
T'anava a dir el mateix!!
Res no actua com a sedant si un nen té per costum despertar-se a els nits, i els nens passen per etapes en que el son es perturba o millora.
Res no actua com a sedant si un nen té per costum despertar-se a els nits, i els nens passen per etapes en que el son es perturba o millora.
El teu Jan és una fotocòpia del meu Roger. En Roger té 6 mesos, pren l'últim bibi a quars de 9 (ell el pren de 180 i li poso 4 cullerades de cereals) i entre les 3 i les 4 es desperta. Jo llavors li faig un bibi més petit i tot i això no se l'acaba. No crec que s'aixequi de gana, sinó per costum.
Haurem de tenir paciència i esperem que algun dia, aquests menuts facin el tomb!!!!!
Haurem de tenir paciència i esperem que algun dia, aquests menuts facin el tomb!!!!!

Conec més d'una mare (i més de dues) de nens d'entre 2 i 3 anys que pagarien el que fos perquè el seu fill dormís com el teu!!!
T'està dormint 6 hores "del tirón" i després 4 o 5 seguides més... amb només 6 mesos!!! El teu fill és un xollo, aprofita-ho i disfruta d'aquestes nits tant tranquil·les que et dóna'l!!!!

T'està dormint 6 hores "del tirón" i després 4 o 5 seguides més... amb només 6 mesos!!! El teu fill és un xollo, aprofita-ho i disfruta d'aquestes nits tant tranquil·les que et dóna'l!!!!
gemma2009 l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. gen. 09, 2010 11:10 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- gblanch
- :: dofí

- Entrades: 3659
- Membre des de: ds. jul. 01, 2006 9:27 am
- Ubicació: St.Feliu de Codines
- Contacta:
Jo sóc una d'aquestes mares d'una nena de 2 anys i 10 mesos que encara es desperta per la nit com a mínim una vegada i si arribo a saber que els cereals eren una variant del Dormidina els hagués donat a la meva filla!!!! jejejeje Que no, que és broma....El que vull dir és que els nens tenen el seu ritme de son i el teu és un xollo, ja que als 6 mesos la meva filla es despertava mínim 3 o 4 vegades d'entre les 10 de la nit i les 7 del matí!
no entenc la teva pregunta.
el titol del post diu: pren cereals i es desperta a la nit!!!!
què vols dir? que quan prenen cereals dormen tota la nit? i perquè penses això? home si em diguessis que li dones un valium, un tranquimazin o un somnífer ho entendria però només li has donat menjar...
i en segon lloc. dius que es desperta a la nit???????????????????? ho dius de debó? que a les 20:30 menja, i entenc que dorm, fins a les 4 o les 5 i dius que s'et desperta? però què esperes? potser hauries de canviar d'horaris TU i dormir 6 hores amb ell. Clar si vas a dormir a la 1 quan ell es desperta a les 4 només has dormit 3 hores però ell en porta un futimé d'hores dormides. i després encara continua dormint.
no veig el problema.
noies, em sembla que molts cops us quedeu embarassades i no sou conscients del que implica tenir un fill, de les renuncies que s'han de fer i dels canvis que això comportarà a les nostres vides.
si us plau, siguem seriosos. Són nens... molta sort tens de que dormi tantes hores seguides faci una mini pausa i continui dormint.
i si la pregunta és que si s'engreixarà massa.... no sé què dir-te... potser (com ja has vist que els cereals no són la panacea i no el seden per tota la nit) li podries donar els cereals al matí i així ho anirà cremant durant el dia amb activitat... però vaja, segur que no es posa toixonet. i en qualsevol cas si ho fes no crec que ara sigui el millor moment per posar-lo a dieta.
noia, planteja't la situació d'una altre manera. tens un fill sa, que dorm (encara que diguis que no) potser vosaltres us haurieu d'adaptar als seus horaris i la seva manera de fer i no al revés.
el titol del post diu: pren cereals i es desperta a la nit!!!!
què vols dir? que quan prenen cereals dormen tota la nit? i perquè penses això? home si em diguessis que li dones un valium, un tranquimazin o un somnífer ho entendria però només li has donat menjar...
i en segon lloc. dius que es desperta a la nit???????????????????? ho dius de debó? que a les 20:30 menja, i entenc que dorm, fins a les 4 o les 5 i dius que s'et desperta? però què esperes? potser hauries de canviar d'horaris TU i dormir 6 hores amb ell. Clar si vas a dormir a la 1 quan ell es desperta a les 4 només has dormit 3 hores però ell en porta un futimé d'hores dormides. i després encara continua dormint.
no veig el problema.
noies, em sembla que molts cops us quedeu embarassades i no sou conscients del que implica tenir un fill, de les renuncies que s'han de fer i dels canvis que això comportarà a les nostres vides.
si us plau, siguem seriosos. Són nens... molta sort tens de que dormi tantes hores seguides faci una mini pausa i continui dormint.
i si la pregunta és que si s'engreixarà massa.... no sé què dir-te... potser (com ja has vist que els cereals no són la panacea i no el seden per tota la nit) li podries donar els cereals al matí i així ho anirà cremant durant el dia amb activitat... però vaja, segur que no es posa toixonet. i en qualsevol cas si ho fes no crec que ara sigui el millor moment per posar-lo a dieta.
noia, planteja't la situació d'una altre manera. tens un fill sa, que dorm (encara que diguis que no) potser vosaltres us haurieu d'adaptar als seus horaris i la seva manera de fer i no al revés.
Moltes gràcies a totes per les vostres respostes. Seguim amb les pràctiques de la cullera i en
Jan ho porta força bé, quan l'assec a la trona i veu el plat s'hi tira de cap
Es posa una mica nerviós i se la menja mig ploriquejant, hem d'anar convinant cullera i piapa per a que es tranquil·litzi. A la nit es desperta ara ultimament a les 5 o a les 6 de la matinada. Primer li ofereixo una mica d'aigua per veure si te sed i em diu que me la vegui jo, llavors li preparo un bibi de menys quantitat de lo habitual, se'l pren i continua dormint fins les 8 més o menys.
El que he notat que des que pren papilla fa moltes caques al dia, molt groques i amb una olor molt àcida. Ell normalment en feia una al dia i ara pot fer-ne tres o quatre, té el cul superencetat el pobre... Demà tenim la revisió dels 6 mesos li comentarem a la pediatra...P otser provo de canviar-li la papilla al matí com diu la mamiale que està més tranquil i segurament més predisposat i a la nit fem un bibi amb cereals. Suposo que a la revisió em diran que ja li doni fruita també, o sigui que també menjarà am cullera per berenar. Mica en mica ens anirem adaptant als canvis...
Mamiale jo no em queixo per dormir poc ni perquè en Jan es deperti a la nit. I ja sé que els cereals no són cap valium, simplement crec que al ser un sopar més consistent dormiria tota la nit com feia el seu germà quan vam começar amb les papilles. Però ja veig que no, són totalment diferents pel que fa al menjar i als hàbits de son. Per això potser em sorpren que es desperti... en Roger, el meu fill gran, em tenia i em té molt ben acostumada ja que de ben petit sempre ha dormit tota la nit i ell solet, el posava al llitet despert, li deia bona nit i s'ha adormia solet. Ja sé que no és gaire normal, tothom quan li explicava al·lucinava, mira, em va tocar la loteria. En canvi en Jan només s'adorm en braços i ha d'estar ben adormit per poder deixar-lo al llit... No sempre ho aconsegueixo a la primera...
Pel que fa al teu comentari mamiale: noies, em sembla que molts cops us quedeu embarassades i no sou conscients del que implica tenir un fill, de les renuncies que s'han de fer i dels canvis que això comportarà a les nostres vides.
Crec que no és el meu cas. Sóc molt conscient del que implica tenir un fill i sé que s'han de fer moltes renuncies i canvis. De fet en Jan és el meu segon fill, no crec que si no hagués estat prou conscienciada m'hagués animat a tenir un segon fill, sabent ja de què va el tema.
Jan ho porta força bé, quan l'assec a la trona i veu el plat s'hi tira de cap
Es posa una mica nerviós i se la menja mig ploriquejant, hem d'anar convinant cullera i piapa per a que es tranquil·litzi. A la nit es desperta ara ultimament a les 5 o a les 6 de la matinada. Primer li ofereixo una mica d'aigua per veure si te sed i em diu que me la vegui jo, llavors li preparo un bibi de menys quantitat de lo habitual, se'l pren i continua dormint fins les 8 més o menys. El que he notat que des que pren papilla fa moltes caques al dia, molt groques i amb una olor molt àcida. Ell normalment en feia una al dia i ara pot fer-ne tres o quatre, té el cul superencetat el pobre... Demà tenim la revisió dels 6 mesos li comentarem a la pediatra...P otser provo de canviar-li la papilla al matí com diu la mamiale que està més tranquil i segurament més predisposat i a la nit fem un bibi amb cereals. Suposo que a la revisió em diran que ja li doni fruita també, o sigui que també menjarà am cullera per berenar. Mica en mica ens anirem adaptant als canvis...
Mamiale jo no em queixo per dormir poc ni perquè en Jan es deperti a la nit. I ja sé que els cereals no són cap valium, simplement crec que al ser un sopar més consistent dormiria tota la nit com feia el seu germà quan vam começar amb les papilles. Però ja veig que no, són totalment diferents pel que fa al menjar i als hàbits de son. Per això potser em sorpren que es desperti... en Roger, el meu fill gran, em tenia i em té molt ben acostumada ja que de ben petit sempre ha dormit tota la nit i ell solet, el posava al llitet despert, li deia bona nit i s'ha adormia solet. Ja sé que no és gaire normal, tothom quan li explicava al·lucinava, mira, em va tocar la loteria. En canvi en Jan només s'adorm en braços i ha d'estar ben adormit per poder deixar-lo al llit... No sempre ho aconsegueixo a la primera...
Pel que fa al teu comentari mamiale: noies, em sembla que molts cops us quedeu embarassades i no sou conscients del que implica tenir un fill, de les renuncies que s'han de fer i dels canvis que això comportarà a les nostres vides.
Crec que no és el meu cas. Sóc molt conscient del que implica tenir un fill i sé que s'han de fer moltes renuncies i canvis. De fet en Jan és el meu segon fill, no crec que si no hagués estat prou conscienciada m'hagués animat a tenir un segon fill, sabent ja de què va el tema.
respecte al tema de les caques... pot ser que li estiguin sortin les dents? bé, segur que ho saps, amb el fill gran ja et va passar però crec que ho oblidem tot molt ràpid... no? (no ho dic de mal rollo)
home, es normal canviar el ritme de caques si canviem el tipus d'alimentació.
respecte a la introducció de les farinetes el que recomana la OMS (que els pediatres es passen pel forro) és el següent:
donar alimentació complementària només si es cumpleixen aquests tres requisits:
1. que la criatura s'aguanti bé asseguda
2. que hagi perdut el reflex d'extrussió, és a dir que no tregui la llengua cada cop que li poses la cullera
3. que pugui dir que no. ni que sigui amb el cap, tombant cap a l'altre banda si no en vol mes.
si no es donen aquestes tres circumstàncies recomanen esperar fins que sigui viable.
jo ho trobo molt sensat.
i en quan a la creença de que com menja més i la panxa treballa més dormen tota la nit, crec que és errónea.
entenc que es pugui pensar perque està més satisfet i així no té gana en tota la nit però d'altre banda una digestió pesada no ajuda pas a dormir.
jo vaig tenir problemes d'estòmac fa temps, de fet eren nervis. i em van ordenar sopar mínim dues hores abans d'anar a dormir per tenir la digestió feta.
crec que en el cas dels nens ha de ser igual. sopars lleugers perquè dormin millor.
ànims!
i no, el que remarques que deia jo, no ho deia exclusivament per tu. són reflexions que faig en veu alta... és que realment de vegades sembla que els nens ens "molestin" qu eno dormen sino es en braços, que ploren, que no dormen tota la nit... coi! que és pesat, dur, difícil... ja ho sé... però depenent de com ens ho prenguem serà més fàcil o mé difícil... saps que vull dir? serà un problema si hi volem veure un problema. si ho acceptem tal cual no ens suposarà un problema i estarem de millor humor.
que hi ha problemes a la vida i son greus... no en busquem més dels que ja hi ha!
home, es normal canviar el ritme de caques si canviem el tipus d'alimentació.
respecte a la introducció de les farinetes el que recomana la OMS (que els pediatres es passen pel forro) és el següent:
donar alimentació complementària només si es cumpleixen aquests tres requisits:
1. que la criatura s'aguanti bé asseguda
2. que hagi perdut el reflex d'extrussió, és a dir que no tregui la llengua cada cop que li poses la cullera
3. que pugui dir que no. ni que sigui amb el cap, tombant cap a l'altre banda si no en vol mes.
si no es donen aquestes tres circumstàncies recomanen esperar fins que sigui viable.
jo ho trobo molt sensat.
i en quan a la creença de que com menja més i la panxa treballa més dormen tota la nit, crec que és errónea.
entenc que es pugui pensar perque està més satisfet i així no té gana en tota la nit però d'altre banda una digestió pesada no ajuda pas a dormir.
jo vaig tenir problemes d'estòmac fa temps, de fet eren nervis. i em van ordenar sopar mínim dues hores abans d'anar a dormir per tenir la digestió feta.
crec que en el cas dels nens ha de ser igual. sopars lleugers perquè dormin millor.
ànims!
i no, el que remarques que deia jo, no ho deia exclusivament per tu. són reflexions que faig en veu alta... és que realment de vegades sembla que els nens ens "molestin" qu eno dormen sino es en braços, que ploren, que no dormen tota la nit... coi! que és pesat, dur, difícil... ja ho sé... però depenent de com ens ho prenguem serà més fàcil o mé difícil... saps que vull dir? serà un problema si hi volem veure un problema. si ho acceptem tal cual no ens suposarà un problema i estarem de millor humor.
que hi ha problemes a la vida i son greus... no en busquem més dels que ja hi ha!
Jo ho havia pensat això de les dents que potser té a veure amb la caca... li miraré les genives, potser li està començant a sortir alguna dent... I tens raó, no m'enrecordo si em va passar el mateix amb el Roger... Bé, com demà tenim la revisió ja ho comentaré a veure què em diuen. Però també potser com dius tu, degut al canvi en l'alimentació. Res... cada dos per tres li estic olorant el bolquer perquè com que són tan àcides se li posa el culete supervermell... pobret... i és que com a vegades no el veig fer la caca, algun cop m'ha passat que se l'ha fet i no m'he adonat passat una estona i amb aquestes que fa ara, com més aviat li canvii millor.
Doncs sort que ara no et donen les farinetes fins els 6 mesos perquè amb en Roger als 4 mesos ja em van dir que li donés. Evidentment després de provar-ho un parell de vegades vaig passar olímpicament de la cullera i li donava bibi amb cereals. No cumplia cap dels requisits: ni s'aguantava assegut (li havia de donar els cereals a la falda o a la tumbona, superincomode), treia la llegua quan li apropava la cullera i lo de dir no no ho feia amb el cap sinó que es posava a plorar com un boig. Quan el vaig veure preparat, cap als 6 mesos aproximadament ho vam tornar a provar i ja la cosa va anar millor, però em sembla que no va obrir la boca per menjar fins als 8-9 mesos.
Respecte la reflexió que feies en veu alta, sé molt bé al que et refereixes i per això dic que no em sento identificada. Sóc mestra i desgràciadament tinc molts alumnes amb pares que tenen fills com a txurros i que no estan gens conscienciats amb el tema. I a sobre els que ho paguen són els pobres nens... que no tenen cap culpa...
Doncs sort que ara no et donen les farinetes fins els 6 mesos perquè amb en Roger als 4 mesos ja em van dir que li donés. Evidentment després de provar-ho un parell de vegades vaig passar olímpicament de la cullera i li donava bibi amb cereals. No cumplia cap dels requisits: ni s'aguantava assegut (li havia de donar els cereals a la falda o a la tumbona, superincomode), treia la llegua quan li apropava la cullera i lo de dir no no ho feia amb el cap sinó que es posava a plorar com un boig. Quan el vaig veure preparat, cap als 6 mesos aproximadament ho vam tornar a provar i ja la cosa va anar millor, però em sembla que no va obrir la boca per menjar fins als 8-9 mesos.
Respecte la reflexió que feies en veu alta, sé molt bé al que et refereixes i per això dic que no em sento identificada. Sóc mestra i desgràciadament tinc molts alumnes amb pares que tenen fills com a txurros i que no estan gens conscienciats amb el tema. I a sobre els que ho paguen són els pobres nens... que no tenen cap culpa...
uf! has de veure de tot... mare meva.
jo apostaria per les dents per això de l'acidès de la caca. el meu està igual! una pudor...
i aixó que de moment només fem pit... ell va ser força prematur i no cumpleix els requisits que et deia així que m'esperaré a que ho faci.
no tinc pressa per donar menjar sòlid. més aviat em fa mandra, amb lo còmode que és la teta...
jo apostaria per les dents per això de l'acidès de la caca. el meu està igual! una pudor...
i aixó que de moment només fem pit... ell va ser força prematur i no cumpleix els requisits que et deia així que m'esperaré a que ho faci.
no tinc pressa per donar menjar sòlid. més aviat em fa mandra, amb lo còmode que és la teta...
Mamiale, en Roger també va ser prematur, de 27 setmanes, i el pediatre als 4 mesos ens va comentar de començar amb la fruita i la verdura. Jo no me'n vaig veure en cor i ho hem posposat fins ara que ha fet 6 mesos, però és molt complicat. No s'aguanta assegut i em treu la llengua cada 2x3 així que crec que ens hauríem d'haver esperat una mica. Potser ens vam precipitar, però jo la setmana vinent ja començo a treballar i ell es quedarà els matins amb la meva mare, i no volia deixar-li a ella tot el marrón d'introducció de la verdura. De totes maneres, crec que no hem avançat gaire, o sigui que no ens quedarà més remei que fer-ho entre les dues.
Per cert, a l'apartat de la salut, hi ha un post obert de prematurs. Si t'hi vols passar, allà compartim molts de dubtes!
Per cert, a l'apartat de la salut, hi ha un post obert de prematurs. Si t'hi vols passar, allà compartim molts de dubtes!

- noviachuky
- :: dinosaure
- Entrades: 7535
- Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm
hola mleal!
quins cereals li dones? el meu jan també es despertava a mitja nit per més bibi, i vaig provar els hero buenas noches i mooooooooooolt bé, son d'absorció lenta i més fàcils de digerir. Ara dorm tota la nit. potser es casualitat pero ho pots provar.
petons guapus!

quins cereals li dones? el meu jan també es despertava a mitja nit per més bibi, i vaig provar els hero buenas noches i mooooooooooolt bé, son d'absorció lenta i més fàcils de digerir. Ara dorm tota la nit. potser es casualitat pero ho pots provar.
petons guapus!

noviachuky ha escrit:hola mleal!
petons guapus!![]()
![]()
Li dono els de la Nestlé sense gluten. Ja miraré aquests que em comentes a veure si li funcionen com al teu Jan.
Moltes gràcies!!!
jo tambe li he comprat el buenas noches de hero baby a veure si va be, ja t'explicaré.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |