Com tapeu als nens de collit?

Els hàbits de dormir.
indai
:: zebra
Entrades: 1135
Membre des de: dv. juny 13, 2008 10:25 pm

Com tapeu als nens de collit?

EntradaAutor: indai » dj. gen. 14, 2010 4:02 pm

Hola a totes,

em falta un suspir per ser mare i ara tinc un dubte.

Haviem dit de no fer collit, no he llegit cap llibre sobre el tema, però tu, mai se sap i més val estar preparat i obert a tot. I us vull preguntar com tapeu als nens quan dormen al vostre llit, igual que vosaltres?
Ja se que vaig tard, però mira...
Tinc por també a fer-li mal, he de prendre alguna mesura en especial per no fer-li mal?

gràcies
[url=http://lilypie.com][img]http://m1.lilypie.com
nbadeli
:: granota
Entrades: 240
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 10:53 am

Re: Com tapeu als nens de collit?

EntradaAutor: nbadeli » dj. gen. 14, 2010 7:59 pm

Nosaltres la posem entre els dos i a vegades tinc la sensació que es destapa, perquè un estira per aquí, l'altre per allà i ella queda sota el nòrdic però sense tocar-la. PEr això ara li poso una manteta de les seves al damunt.
Imatge

Imatge

Imatge
Eva_
:: poltre
Entrades: 616
Membre des de: dj. oct. 29, 2009 9:43 pm
Ubicació: Muntanyola

EntradaAutor: Eva_ » dj. gen. 14, 2010 8:56 pm

nbadeli ha escrit:Nosaltres la posem entre els dos i a vegades tinc la sensació que es destapa, perquè un estira per aquí, l'altre per allà i ella queda sota el nòrdic però sense tocar-la. PEr això ara li poso una manteta de les seves al damunt.

nosaltres també ho fem així, vivim a Muntanyola, hi fa una mica de fred. x*x*x Tot i que a vegades al matí la manteta ja no saps on para! :mumint:
Imatge
Imatge
campi
Entrades: 617
Membre des de: dg. nov. 22, 2009 3:33 am

EntradaAutor: campi » dj. gen. 14, 2010 9:11 pm

Indai jo el tapo amb el mateix nordic que nosaltres. No fem collit sempre. Depen de si ell ho demana o no. Si esta inquiet es queda amb nosaltres i es queda tan feliç. Si no el posso al moises que esta just al meu costat.
littleif
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3219
Membre des de: dt. nov. 13, 2007 7:13 am

EntradaAutor: littleif » dv. gen. 15, 2010 5:12 am

Nosaltres sempre l'hem tapat com nosaltres també. Pensa que són personetes i a l'estiu tenen calor i a l'hivern fred... igual que nosaltres.
A mi des que va nèixer ens va dir la pediatra que l'abrigués com vagi jo, no més...
Imatge

Imatge
empordanesa
:: formigueta
Entrades: 51
Membre des de: dc. maig 27, 2009 1:18 pm

EntradaAutor: empordanesa » dv. gen. 15, 2010 7:07 am

Nosaltres el tapem amb el que ens tapem els grans: a l'hivern amb nòrdic i a l'estiu amb el llençol.
Tots dos ens han sortit calurosos o sigui que al final sempre estan destapats (ara la nena ja no dorm amb nosaltres, però també passava)

Si et fa por que es destapi senzillament l'has d'abrigar un xic més i ja està.

Un consell pràctic: no t'agobiis ni planifiquis gaire, perque al final tot va sortint sol :ok: :ok:
indai

EntradaAutor: indai » dv. gen. 15, 2010 8:13 am

Gràcies noies,

en el nostre cas, som tots 23 caluros per la nit, només fdormim amb el llançol i el cobrellit i tenim una manta als peus per si fa més fred...

No hem pogut ficar un bressol sidecar per question d'espai, pero quan ho vaig descobrir em va encantar!

Per cert, ahir em van fer un regal que no havia vist mai: és com un osset unit amb un xurrito que serveix per aquè el nen dormi de costat i no es doni la volta. Que en teniu? Va bé? Sóc taaan novatilla...
Cueta
:: rateta
Entrades: 157
Membre des de: dg. març 01, 2009 9:35 pm

EntradaAutor: Cueta » dv. gen. 15, 2010 10:09 am

Jo si fos de tu no la taparia amb llençol, pel perill de tapar-li la boqueta. Amb un nòrdic és més segur.
Les meves filles només de néixer han dormit sempre amb mi, i quan eren recent nascudes les posava dintre d'un sac de dormir per a nadons i aleshores les col·locava entre el meu marit i jo perquè sinó dormien destapades. A mesura que han anat creixent han tingut un saquet per a elles adaptat a la seva mida. La meva menuda, que ahira va fer els dos anys, ja no dorm amb saquet des de fa uns mesos, quan dorm amb nosaltres (que és cada nit) ja no es destapa.

I tranquil·la que no li faràs mal. El teu sisè sentit, l'instint matern, et farà estar alerta. Només heu de tenir en compte unes mesures assenyades: no fumar a l'habitació, no prendre alcohol o medicaments somnífers (les drogues ja no cal que les hi posi oi :ok: ?) i no practicar el collit si s'està obès.
L'Àfrica m'alegra el camí i la Bruna me l'il·lumina
http://criarconinstinto.blogspot.com/
monsan
:: papallona
:: papallona
Entrades: 146
Membre des de: ds. juny 27, 2009 9:53 pm

EntradaAutor: monsan » dv. gen. 15, 2010 2:08 pm

Hola Indai, primer felicitats pel proper naixement del teu fill.
Sobre com tapar al nen, no et puc ajudar per nosaltres no hem fet collit, al principi dormia al moises a la nostra habitació i ara ja dorm al seu llitet.

I sobre elregal que et van fer, si que va be, o almenys a nosaltres ens va anar molt be, d'aquesta manera el nen no es pot tumbar. A mi em feia molta por el tema dels vomits i que estigues panxa enlaire, i amb això estava mes tranquila.
gemma2009
:: conillet
Entrades: 398
Membre des de: dl. jul. 06, 2009 10:21 am

EntradaAutor: gemma2009 » dv. gen. 15, 2010 10:34 pm

tema collit: tapat com nosaltres. Com que dorm entre els dos, jo crec que fred no en passa perquè a part d'estar tapat com nosaltres amb el nòrdic té la nostra escalforeta :love: al revés, penso que el problema potser serà a l'estiu que passarà calor!

Jo no tenia pensat fer-ne de collit des del principi, perque em feia motl de respecte per si l'aixafàvem. Però mira, va sortit així... n'hem fet des del primer dia, va ser posar-lo al llit per donar-li teta i perdre totes les pors!!!

El regal aquest del xurrito, a mi també me l'han fet i no ho he fet servir mai... en Kai sempre ha dormit panxa amunt, o molt al principi el posavem de costat i s'aguantava bé. Pels vòmits no pateixis, un bebè sa no es pot ofegar pels propis vòmits, giraria el cap de forma reflexa, no hi pateixis.

Ah, i no fas tard!!!! Ja veuràs com al final tot és molt més fàcil del que sembla, i les coses surten de forma natural :ok: jo també em menjava molt el tarro amb tots aquests temes estan embarassada, i un cop hem tingut al Kai aquí, tot ha sigut molt més clar.
indai

EntradaAutor: indai » dl. gen. 18, 2010 9:54 am

Moltes gràcies a totes. A veure quan arriba el meu bebé mandrós i puc posar en pràctica els vostres consells.
Cueta
Entrades: 157
Membre des de: dg. març 01, 2009 9:35 pm

EntradaAutor: Cueta » dl. gen. 18, 2010 10:46 am

Doncs com a màxim et queden 15 dies :ok: !

Gaudeix del part i que tot vagi bé! :content:
L'Àfrica m'alegra el camí i la Bruna me l'il·lumina
http://criarconinstinto.blogspot.com/
nbadeli
Entrades: 240
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 10:53 am

EntradaAutor: nbadeli » dc. gen. 20, 2010 2:47 pm

indai ha escrit:Per cert, ahir em van fer un regal que no havia vist mai: és com un osset unit amb un xurrito que serveix per aquè el nen dormi de costat i no es doni la volta. Que en teniu? Va bé? Sóc taaan novatilla...

A mi em van dir que la nena havia de dormir cara amunt, però fa tres anys una infermera també em va dir de costat. Suposo que, com amb tot, hi ha diferents teories. Jo no he tingut saquet per a nadons, però la veritat es que m'agrada la idea, sembla molt còmode.
Imatge

Imatge

Imatge
nius
:: girafa
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dc. gen. 20, 2010 4:44 pm

hola!
nosaltres també el tapem amb el nòrdic, tant si està al mig com si està a la banda (depen del pit que li dono).
Ara, si això et fa cosa, la monitora de lactància va dir que també es pot posar damunt del nòrdic (si et fa por tapar-lo, però ja veuràs com desenvoloupàràs un 6è sentit i estaràs al lloro de tot) i tapar-lo amb una manteta.
A nosaltres ens va molt bé tapar-lo amb el nòrdic, pq com que de tant en tant mou els peus i es destapa, la pesada de la mami torna a tapar :love:
Molta sort i que vagi mooooooolt bé el part!
Imatge

Imatge
gemma2009
Entrades: 398
Membre des de: dl. jul. 06, 2009 10:21 am

EntradaAutor: gemma2009 » dc. gen. 20, 2010 10:00 pm

neujor:-) neujor:-) neujor:-)
que bo! En Kai també ho fa això de començar a donar patades i destapar-se... i la pesada de la mami també el torna a tapar raaaapidament!!! :love: :love: :love:
Ginger
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

EntradaAutor: Ginger » dt. març 30, 2010 11:18 pm

Quin post més interessant... l'acabo de descobrir.

A mi m'agradaria fer collit, però em fa por posar la nena entre tots dos, quan ho he provat estava tan pendent q no podia dormir. Una altra opció és posar-la al lateral, però em fa por q caigui. M'han parlat d'uns coixins especials q fan barrera. Algú sap on podria trobar-lo?

En tinc una imatge.
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Imatge

Imatge
empordanesa
Entrades: 51
Membre des de: dc. maig 27, 2009 1:18 pm

EntradaAutor: empordanesa » dc. març 31, 2010 9:14 am

Hola Ginger,

no puc veure la imatge però crec que sé a què et refereixes.

Al principi fa molta por posar el nadó enmig, perque penses que l'aixafaràs o alguna cosa així.
Però en absolut passarà! (a menys que tinguis tu o la teva parella obesitat mòrbida, que llavors és desaconsellable fer collit).
De totes maneres, si no vols estar patint pots fer diferents coses:

- posar el llit contra la paret, i el nen a aquell costat (amb alguna cosa que protegeixi la paret, el mateix protector del llitet, per exemple)
- colocar entre tu i el nadó el coixí de lactància
- posar una barrera de llit, i així ja la tindràs per quan sigui més gran...

No sé... si en tens ganes trobaràs una solució que s'adapti a vosaltres, segur! :ok:
Ginger
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

EntradaAutor: Ginger » dc. març 31, 2010 11:23 am

Gràcies, empordanesa!

El cas és q el nostre llit és una mica especial pq té a tot el voltant un marc de la mateixa fusta i, per tant no es pot arrambar del tot a la paret, i fer bressol sidecar tb seria molt complicat.
El que realment em fa més por és que el meu marit es giri i l'aixafi, per això estic patint tota la nit.
A més, ella dorm 6 hores seguides... el que sí que faig és, quan vol pit, que ja és al matí i el meu marit a punt de llevar-se, me la poso amb mi. Les dues soles cap problema, a més estem amples amples... ;-)

No sé, a veure si m'invento alguna cosa i ho aconsegueixo. Ahir va tenir molt mal vespre i no hi havia manera que s'adormís, plorava i plorava... i en posar-la al moisès es despertava. Penso que li hagués costat molt menys adormir-se al nostre llit. Per mi que estava molt cansada i per això li costava adormir-se.

Bé, a veure què m'invento. Aquest matí l'he tinguda entre tots dos i enganxadeta a la teta ;-) però no em veig així tota la nit.
Imatge

Imatge
Nefertiti
Entrades: 4
Membre des de: ds. des. 13, 2008 7:13 pm

EntradaAutor: Nefertiti » ds. maig 08, 2010 2:16 pm

EI! Doncs jo em desperto quasi totsel dies amb un pit enlaire! :content:

Jo tinc dubtes per quan arribi l'estiu, doncs amb la calor, no ens posem ni llençol... és preferible que a ella la tapi amb un llençolet?
sandrajuli
:: pantera
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dj. maig 13, 2010 5:33 pm

què vaaa! si vosaltres teniu calor, jo crec que ella també! per tant sense llençol... nosaltres ho fem així (a part que el nen és força calurós també)
Imatge

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::