PREGUNTA TONTA
PREGUNTA TONTA
Ja sé que la pregunta és tonta, però és que tenim un dubte existencial.....jejeje
Nosaltres, quan la nena té tos per la nit, li posem mitja ceba a l'habitació, i jo, al matí, l'agafo i la llenço. Dons bé, l'altre dia em van dir que no la llences, que la fiques a la nevera i servia per a mes dies... Jo penso que no, però vaja! Vosaltres com ho feu?
Nosaltres, quan la nena té tos per la nit, li posem mitja ceba a l'habitació, i jo, al matí, l'agafo i la llenço. Dons bé, l'altre dia em van dir que no la llences, que la fiques a la nevera i servia per a mes dies... Jo penso que no, però vaja! Vosaltres com ho feu?
- carpe diem
- :: dinosaure
- Entrades: 14540
- Membre des de: dc. abr. 30, 2008 9:01 pm
- Contacta:
Re: PREGUNTA TONTA
Hola!
Doncs jo sempre la llenço, no sabia que es podia aprofitar. Sembla que l'endemà ja ha perdut les propietats,no? L'olor ja no és igual...
Doncs jo sempre la llenço, no sabia que es podia aprofitar. Sembla que l'endemà ja ha perdut les propietats,no? L'olor ja no és igual...
Es el que jo penso...........
Jo a vegades l'he aprofitat, però estic d'acord amb vosaltres que l'olor no és igual, m'imagino que perd intensitat, no?
- turmalina
- :: rateta

- Entrades: 156
- Membre des de: dj. ago. 07, 2008 12:35 pm
- Ubicació: Des del balcó del Vallès
Nosaltres també som una mica adictes a la ceba i jo la llenço cada vegada. Un cop passen les hores ja es veu que ha perdut molta aigua i segur que ja no desprèn prous "vapors". Potser fen-li una llesca i deixant una nova superfície també serviria. Jo acostumo a utilitzar les més petites. Això si, s'ha de ventilar força l'habitació perquè hi queda una pudor.....
- llumer
- :: dofí

- Entrades: 3140
- Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
- Ubicació: el vallès occidental
doncs... potser la pots aprofitar per cuinar (¿?¿?), pero per evitar la tos no, perque el que realment es efectiu es el suquet que treu quan l'acabes de tallar!
Ara, jo el que feia en epoques de moolta tos era posar-li una ceba tallada nomes per la meitat (o a quarts), i al dia seguent trossejar-la totalment i tornava a treure suquet. (potser es referien a aixo),
Pero.... si no treu suquet no serveix!
Ara, jo el que feia en epoques de moolta tos era posar-li una ceba tallada nomes per la meitat (o a quarts), i al dia seguent trossejar-la totalment i tornava a treure suquet. (potser es referien a aixo),
Pero.... si no treu suquet no serveix!
Jo el que faig és cada vegada agafo mitja ceba i a l'endemà l'aprofito per cuinar.
I l'altre mitja ceba per la nit següent.
Sempre he pensat que els "vapors" de la ceba nomès duren unes hores i prou per això
per la nit següent la canvio.
I l'altre mitja ceba per la nit següent.
Sempre he pensat que els "vapors" de la ceba nomès duren unes hores i prou per això
per la nit següent la canvio.
- Ítaca
- :: dinosaure
- Entrades: 7513
- Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
DOns jo si q algun cop l'he utilitzat per dues nits... al matí, l'he embolicat amb paper film i a la nevera, i no he notat q la nena tossís més la segona nit...
Edito q m'ho he deixat abans... El q sí q faig és treure la primera rodanxa...
Edito q m'ho he deixat abans... El q sí q faig és treure la primera rodanxa...
Ítaca l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 19, 2010 9:55 am, en total s’ha editat 1 vegada.
ja,ja,,...sort que tenim el socpetit per fer aquestes preguntes!!!
jo a vegades les torno a tallar, però clar no és el mateix,..i per cuinar no les reutilitzo, penso que si perd les propietats per respirar, també les deu perdre per cuinar,...són preguntes que no sé si es poden contrastar amb informació d' un expert.
Ara que sóc adicta al quequicom, potser un dia m' animo a escriure'ls perquè ens fagin un especial monogràfic sobre la ceba,...
jo a vegades les torno a tallar, però clar no és el mateix,..i per cuinar no les reutilitzo, penso que si perd les propietats per respirar, també les deu perdre per cuinar,...són preguntes que no sé si es poden contrastar amb informació d' un expert.
Ara que sóc adicta al quequicom, potser un dia m' animo a escriure'ls perquè ens fagin un especial monogràfic sobre la ceba,...

- petazetas
- :: girafa

- Entrades: 2418
- Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
- Ubicació: Badalona - Barcelona
Doncs a mi l'altre dia em van dir que enlloc de tallar-la per la meitat la tallés en trossos petits (que la nena tenia mooooooolta tos) per que despreniem més vapor i noies m'ha anat estupendu...
No la pots aprofitar per res i al pudor es bestial però la nena no ha tosit gens gens.
Ah, jo la ceba també la llenço encara que l'hagi talla per la meitat només...
No la pots aprofitar per res i al pudor es bestial però la nena no ha tosit gens gens.
Ah, jo la ceba també la llenço encara que l'hagi talla per la meitat només...
La Lia ja és tota una princesa!
Les poquetes vegades que he hagut de fer servir la ceba sempre l'he llençat...queda tant deshidratada que no sé si té massa sabor per utilitzar a la cuina!!
Gracies a tots/es, veig que no soc l'única que pensa que són "d'usar i tirar"
La meva encara té molta tos, sobretot quan s'estira per dormir, però la resposta del metge és paciència, si no s'agreuja, no es pot fer res més... quines ganes tinc que arribi el bon temps!!!!!!!!!!!!!!!!
La meva encara té molta tos, sobretot quan s'estira per dormir, però la resposta del metge és paciència, si no s'agreuja, no es pot fer res més... quines ganes tinc que arribi el bon temps!!!!!!!!!!!!!!!!
- llumer

GLG també alleuja una mica la tos (a part de la ceba), posar unes tovalloles o manteta SOTA el matalas per pujar-li el cap, i aixi no pujen les mucositats, i també unes gotetes d'oli d'eucaliptus radiat al matalas o al pijama...
I.... Kilos de paciencia.... (a mi em posa frenetica la tos!!!!!)
I.... Kilos de paciencia.... (a mi em posa frenetica la tos!!!!!)
Lo del llit ja ho té fet, el problema és que no para de moure's i moltes vegades acaba amb el cap als peus, o de costat o amb les cames entre els barrots.... Sempre entrem a col·locar-la bé abans d'anar a dormir, però mai saps com acabarà.
- llumer

jejeje! normal en els peques... I la meva dorm de vegades de genolls amb el cul en pompa!!!
- petazetas
- :: girafa

- Entrades: 2418
- Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
- Ubicació: Badalona - Barcelona
llumer ha escrit:jejeje! normal en els peques... I la meva dorm de vegades de genolls amb el cul en pompa!!!
La meva igual! i amb les mans a sota el cos!

La Lia ja és tota una princesa!
Si, aquesta pose també em sona........ vaya tela de nens!!!!!!!!!!
Seguint amb la ceba...a mi em van dir de posar-hi sucre morè al damunt, perquè tregui més suquillo. Jo ho he provat amb sucre blanc i trobo que és igual que amb el morè. I sí que fa l'efecte de ser més sucós tot plegat! mmmm i la flaire que fa quan entres a l'habitació....
- turmalina
- :: rateta

- Entrades: 156
- Membre des de: dj. ago. 07, 2008 12:35 pm
- Ubicació: Des del balcó del Vallès
Ostres, el tema de cul en pompa i amb els braços sota el cos, nosaltres també!! Alguns dies em pensava que igual tenia fred i per això ho feia. Ja veig que és habitual ....L'Aniol a més a més queda entatxonat a una de les cantoneres del capçal del bressol, que complicat que s'ho arriba a fer.
Jajaja que bo lo del cul en pompa!!! Veig que és un clàssic. Jo crec que ho fa per que li deu ajudar per respirar, no sé... Però es que la Martina està capacitada per fer qualsevol postura: les cames entre els barrots, cames a munt arrepenjades al llit, amb el cos sobre un cuixí que té al capçal, amb els peus al cap, arraconada a les cantonades, espatarrada boca amunt.... en fi! mai sé com la trobaré.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 13 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |