Introducció menjar sencer o a trossos

Teòricament poden menjar de tot.

monipal
:: papallona
:: papallona
Entrades: 149
Membre des de: dc. nov. 12, 2008 1:46 pm

Introducció menjar sencer o a trossos

EntradaAutor: monipal » dc. març 31, 2010 11:25 am

Hola tothom,

Jo tinc un dubte sobre el menjar.

El meu nen ja té 13 mesos i m'agradaria introduir-li el menjar sencer o a trossos, però el molt manta no té cap ganes i de moment només fem verdura amb tot tipus de car i peix al migdia i sopa o el mateix a la nit.

Trobo que tot plegat és molt monòton, però com he dit, de moment he tingut poc èxit introduint trossos i només menja a trossos la fruita i pa amb tomàquet (que tot s'ha de dir, quan li dono pa amb tomàquet la cuina queda feta una porqueria, ja que ho llença tot i el terra queda de pena, amb el que menja poquíssima quantitat)

com us ho heu fet vosaltres, ja que és un tema que em capfica darrerament, perquè m'agradaria començar a introduir-li una dieta més variada...

Una abraçada per tothom
Avatar de l’usuari
pigadeta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

Re: Introducció menjar sencer o a trossos

EntradaAutor: pigadeta » dc. març 31, 2010 12:39 pm

Potser no esta del tot preparat... pero vés provant no desesperis, cada nen al seu ritme... si comences amb la sopa o arròs ja es molt... només té 13 mesos... millor que mengi força verdura (amb el puré es quan més en mengen) no tinguis pressa... a mi hem van recomanar que fins als 18 tranquilament.... clar que ara el tio s'hi repenja
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Introducció menjar sencer o a trossos

EntradaAutor: neuetes » dc. març 31, 2010 12:49 pm

Si, potser encara no està preparat.
La meva filla no va començar a menjar a trossos fins als 22 mesos!! Abans ja ho podies provar del dret i del revés que ho volia tot triturat.

Tinguis paciència i no desesperis, vés fent intents i deixar-li provar coses del vostre plat mentre mengeu, ja veuràs que tard o d'hora en voldrà menjar.
Avatar de l’usuari
xasevi09
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1075
Membre des de: dl. ago. 24, 2009 10:56 am

Re: Introducció menjar sencer o a trossos

EntradaAutor: xasevi09 » dc. març 31, 2010 2:01 pm

Cada nen és un món... jo de tu no em preocuparia gens ni mica...

si li agada experimentar amb el menjar ja arribarà el dia que acabarà menjant trossets

Ara si, no desisteixis i ni que et deixi la cuina ben empastifada segueix oferint-li trossets.

En Xavi, com que és tant fart, amb gairebé 11 mesos i només dos dents ja es menja una llesca de pa o un platan ell sol, però és que al pobre el pot la fartamenta!!. Ell des de molt petit ha tingut interès pel que mengen els adults i vol provar el que tu menges.

No se, potser ja ho fas, però prova de menjar amb ell al costat, perquè vegi el teu plat i fins i tot pots oferir-li algun trosset del que menges. Jo sempre quan menjo alguna cosa li faig mmmmmmmmmmm i ara quan li poso o es posa algo de menjar a la boca ell també fa mmmmmmmmm.
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: Introducció menjar sencer o a trossos

EntradaAutor: mireiafor » dc. març 31, 2010 3:16 pm

Estic amb les companyes, si el nen no mostra interès no tinguis pressa. I si vols que es comenci a acostumar als trossets fes això que comenten d'oferir-li del teu propi plat, el meu sempre prefereix el meu plat al seu (encara que hi hagi el mateix neujor:-) neujor:-) ).

Una cosa que potser és molt obvia però ningú ha comentat que per afavorir que mengin de tot i ja sencer o a trossets és menjar tots junts, així és quasi segur que un dia o altre voldrà provar coses noves i a la que et despistis ja t'haurà pispat alguna cosa del teu plat!!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Zuria
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1743
Membre des de: dg. oct. 11, 2009 11:14 pm

Re: Introducció menjar sencer o a trossos

EntradaAutor: Zuria » dc. març 31, 2010 3:28 pm

Un tema molt interessant!!!!!
Arran d'un reportatge que vaig veure, on deia que els nens podien menjar a trossets des del principi, aixi ho he intentat fer jo. Al principi li donava tot triturat (als 6 mesos), però a poc a poc he anat deixant la batedora i utilitzant més la forquilla per aixafar les coses. Ara té 10 mesos i comencem a menjar a trossets. De moment menja molt poqueta cosa (després complementem amb llet)però ja hem provat la carn (a trossets minusculs), les llenties, l'arròs, els macarrons, la verdura, els cigrons i el pa amb tomàquet amb pernil dolç (li encanta).
El que em resulta més dificil és que sigui ella la que agafi els aliments, li fan com a mania, suposo que és qüestió de pràctica ja que tot just comença a fer la pinça.
SOM UNA NACIÓ, NOSALTRES DECIDIM!!!!!!

VULL VOTAR JA!!!!!

El post de la BLANCA i de l'ARNAU: viewtopic.php?f=50&t=13826
Avatar de l’usuari
piruleta
:: lleona
:: lleona
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am
Ubicació: Granollers

Re: Introducció menjar sencer o a trossos

EntradaAutor: piruleta » dc. març 31, 2010 3:58 pm

Tu tranquila, que cada nen té el seu ritme... si és de vida menjarà de seguida i si no amb calma. La meva filla té 2,5 anyets i encara ara si vull assegurar-me que mengi ràpid acabem amb un puré de verdures!!! Es capaç de menjar un bistec si li ve be sense pensar-s'ho i de fer bola amb una sopa!!! Molta calma i anar probant.
Ara que ve l'estiu el meló va molt bé i també la pera madura que són sucosos i no els costa tant! Arròs amb llenties (a casa no falla)... nosaltres el que feiem al principi és una mica triturat i del mateix una mica sense triturar i així fins que vam menjar sencer!!!
Ànims!!!
Avatar de l’usuari
italiana
:: conillet
:: conillet
Entrades: 371
Membre des de: dv. juny 06, 2008 3:02 pm

Re: Introducció menjar sencer o a trossos

EntradaAutor: italiana » dc. març 31, 2010 5:13 pm

Zuria ha escrit:Un tema molt interessant!!!!!
Arran d'un reportatge que vaig veure, on deia que els nens podien menjar a trossets des del principi, aixi ho he intentat fer jo. Al principi li donava tot triturat (als 6 mesos), però a poc a poc he anat deixant la batedora i utilitzant més la forquilla per aixafar les coses. Ara té 10 mesos i comencem a menjar a trossets. De moment menja molt poqueta cosa (després complementem amb llet)però ja hem provat la carn (a trossets minusculs), les llenties, l'arròs, els macarrons, la verdura, els cigrons i el pa amb tomàquet amb pernil dolç (li encanta).
El que em resulta més dificil és que sigui ella la que agafi els aliments, li fan com a mania, suposo que és qüestió de pràctica ja que tot just comença a fer la pinça.


nosaltres també vam fer així. al principi era papilla, després vam començar amb la pasta (vivim a itàlia >.-<: >.-<: ) dins de la sopa tipus maravilla, lletres, i cada vegada augmentant la mida.
des de l'any el pau també menja tot en trossets, de tant en tant també menja verdura truiturada: crema de carbassó, puré per acomanyar la carn... però menja el mateix que nosaltres

al principi dels trrossets també li feia cosa agafar els aliments amb les mans, com si li fes fàstic, però ja li ha passat, ara només menja amb les mans, prova a agafar les coses amb la cullera però com que no aconegueix posar-hi res se la queda a una mà i amb l'altra menja :love:

paciència, és questió d'acostumar-s'hi. pero no penseu que si no té dents no pot mastegar, el pau tot just li acaba de sortir la 4a dent, i sempre ha mastegat amb les genives.
ajuda molt que et vegi com menges tu, copien tot el que veuen :ok:
Imatge Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
nueta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 431
Membre des de: dj. set. 20, 2007 6:27 pm
Ubicació: GRANOLLERS
Contacta:

Re: Introducció menjar sencer o a trossos

EntradaAutor: nueta » dc. març 31, 2010 11:53 pm

hola.

quin tema més interessant... doncs nosaltres tmb vam introduir trossets desde el principi. i ho recoman-ho al 100 %!
vam fer LME fins els 6 mesos i dps els trossets. primer vam começar amb trossets petits de fruita dpscereals i dps verdures petites ( pèsols, mongetes tendres, pastanaga..) en Jan mai ha menjat cap papilla ni de fruita ni de cereal... seguint indicacions del pediatra creiem que passar per la papilla és una tonteria pq dps el nen no n'acabarà menjant i li has de canviar per tant desde el principi vam fer trossos i cap problema! si els nens haguessin de menjar trossets a partir de l'any o més els sortirien llavors les dents però no és així les dents els començen a sortir als 6 mesos o 7 o 8, per alguna cosa les han de fer servir?? jeje

molta sort amb el menjar!
Anna
Imatge

Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::