Quists als ovaris i laparoscòpia

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
Mara17
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Quists als ovaris i laparoscòpia

EntradaAutor: Mara17 » dj. abr. 01, 2010 11:28 am

Hola! Obro aquest tema perquè aquests dies he estat una mica amoïnada. M'han dit que tinc dos quists (un de 3,7 cm i un de molt petit que m'ha sortit ara) en un ovari i que s'haurien de treure. Jo em vull operar per la SS i aquest abril ja tinc l'eco i la visita al metge per posar-ho tot en marxa, però m'agradaria saber experiències de les que ja ho heu passat, el pre i el postoperatori i si us heu operat per la SS si el procés fins que heu tingut data ha estat molt llarg.

Gràcies!!!
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
dinser
:: zebra
Entrades: 1574
Membre des de: ds. des. 20, 2008 7:39 pm

Re: Quists als ovaris i laparoscòpia

EntradaAutor: dinser » dv. abr. 02, 2010 10:00 am

Hola Mara és nomral que estiguis preocupada. A mi em van treure un quiste de 8 cm. (com un a taronja) d el'ovari dret per laparoscopia. La veritat és que el quiste estava tornsionat i s'havia menjat l'ovari i ho van haver de treure tot. Però tu traquila que el teu és petitó i no et passarà. I pràcticament la marca de la laparoscòpia és inperceptible.
Jo no em vaig haver d'esperar ja que vaig entrar d'urgències amb uns dolors molts forts al ronyó i febre i em van ingressar. Em van fer un Tac i van veure el que era. En 5 minuts estava a quiròfan. Però no era per Seguretat Social sinó per mútua a la Clínica Sagrada Família.
A mi em va costar estar al 100% perquè era tot l'ovari. Però traquila que a tu no et passarà. I tot i així no m'ha afectat a l'hora de quedar-me embarassada, perquè amb dos mesos n'he tingut prou.
Com que a tu només et treuran el quiste i prou et recuperaràs súper ràpid. En un mes estaràs en plena forma segur. Ho sé perquè tinc una amiga que va passar pel mateix i va ser així.

Per aquí hi ha moltes noies que han passat pel mateix. Potser elles et poden ajudar, sobretot amb el tema SS que no sé com va molt bé.

Espero haver-te ajudat una mica.
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dg. abr. 04, 2010 5:24 pm

Moltes gràcies! I me n'alegro que no t'hagi causat problemes per aconseguir l'embaràs, tot i la complicació i la mida del quist.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
BettyBoo
:: gosset
:: gosset
Entrades: 419
Membre des de: dj. feb. 25, 2010 10:25 am

EntradaAutor: BettyBoo » dg. abr. 04, 2010 9:01 pm

Mara jo crec q ja tho vaig comentar pero el meu quist era a l'ovari esquerra, de 4cm i em an operar per la SS pero tb pq vaig entrar d'urgencies q em moria de dolor a la panxa, pq el quist va reventar i tenia la cavitat abdominal plena de sang per aixó em feia tan de mal q casi no podia ni estar dreta ni caminar, inicialment creien q era apendicitis, pero després de no sé cuantes hores de proves van veure q era de l'aparell reproductor i em van el q et deia la dinser: torsió d'ovari i q me l'havien de treure, va ser al obrir q van veure q no calia i em van treure tot el quist i va quedar tot net, pero no em van fer laparoscopia, t'estic parlant de fa 5 anys, sino q porto una cicatriu al baix ventre d'uns 10cm, q ni es veu de lo ben feta q està! pero clar aquesta operació requereix més temps de recuperació, hi vaig estar un mes, 6 dias de hospital i un mes a casa recuperant-me, pero després tot perfecte, prenent anticonceptives fins q hem decidit anar a por el bebe i porto 7 mesos intentant-ho i encara q de moment res al menys no se m'ha reproduít cap quiste i ovulo a la perfecció! o sigui q ja veus q aqui hi ha moltes q hi hem passat i tot ha anat bé!!!! i segur q tu també!!!!

Molts ànim guapa
suyoscar
Entrades: 1449
Membre des de: dl. juny 08, 2009 12:32 pm
Ubicació: Barcelona-Blanes

EntradaAutor: suyoscar » dl. abr. 05, 2010 12:57 am

bueno yo volia fer la meva aportacio dient que el dia 17 de març em van operar per laparoscopia d´un quiete de endometriosis de 4,5 cm al ovari dret.

em va sorti en cosa de 2 mesos y rapidament la meva ginecologa em va dir que sabia de treure pel meu be.

total que va preparar els papers y entraba en quirofan el dia 17. el pre-operatori es sencill. un cardiograma, radiogrfia abdminal y analitca.

el post-operatori es mes complicat perque fa dolor perque la operacio embla sencilla pero te el seu que. fan un tall de un cm a cada part de l´abdomen per ficar els bisturies electrics per tallar els quistes y un tall dins el melic d´uns 2 cm per ficar la camara. l´anestesia es total perque intuben per poder inflar la pancha per treballar mes comodes. em van possar 4 grapes que al cap d´una setmana et treuen. no queda marca us u puc assegurar. yo ho vaig fer per la mutua adeslas a la clinica del pilar.

no et preocupis ya que yo estaba cagadissima y tot a anat super be. el dia 12 tinc hora amb la ginecologa perque em fara una eco habeure com ha quedat tot.

si necesites cualsevol cosa aqui estic.
Imatge
Imatge
suyoscar

EntradaAutor: suyoscar » dl. abr. 05, 2010 12:58 am

bueno yo volia fer la meva aportacio dient que el dia 17 de març em van operar per laparoscopia d´un quiete de endometriosis de 4,5 cm al ovari dret.

em va sorti en cosa de 2 mesos y rapidament la meva ginecologa em va dir que sabia de treure pel meu be.

total que va preparar els papers y entraba en quirofan el dia 17. el pre-operatori es sencill. un cardiograma, radiogrfia abdminal y analitca.

el post-operatori es mes complicat perque fa dolor perque la operacio embla sencilla pero te el seu que. fan un tall de un cm a cada part de l´abdomen per ficar els bisturies electrics per tallar els quistes y un tall dins el melic d´uns 2 cm per ficar la camara. l´anestesia es total perque intuben per poder inflar la pancha per treballar mes comodes. em van possar 4 grapes que al cap d´una setmana et treuen. no queda marca us u puc assegurar. yo ho vaig fer per la mutua adeslas a la clinica del pilar.

no et preocupis ya que yo estaba cagadissima y tot a anat super be. el dia 12 tinc hora amb la ginecologa perque em fara una eco habeure com ha quedat tot.

si necesites cualsevol cosa aqui estic.
Imatge
Imatge
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dl. abr. 05, 2010 8:13 am

Gràcies, noies! Ja estic més tranqui. Ara l'únic que m'amoïna és que no triguin a donar-me hora. Moltes gràcies pels ànims i per les experiències, heu aconseguit que tingui ganes d'operar-me i tot!!!

:-()-) :-()-) :-()-) :-()-) :-()-) :-()-) :-()-) :-()-) :-()-) :-()-) :-()-) :-()-) :-()-)
Mara17 l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. abr. 30, 2010 10:45 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Xicota
:: papallona
Entrades: 100
Membre des de: dv. oct. 03, 2008 2:55 pm
Ubicació: l'Empordà/Pla de l'Estany

EntradaAutor: Xicota » dc. abr. 07, 2010 3:12 pm

Hola Mara,

A mi com a la dinser, em varen treure l'endometri de l'ovari dret i feia entre 9 i 10cm, aprox.
Em varen operar per la SS, perquè amb el ginecòleg que vaig (per privada) només opera per la SS (ell és el cap de ginecologia d'un hospital) i em va oferir operar-me amb el seu equip sinó m'hagués operat per privat. Però van tardar 4 mesos en operar-me (ja que no era un cas molt urgent, en el meu cas no vaig anar cap cop a urgències per dolors ni per res anormal). El dia 09 farà dos anys que entrava a quiròfan i la veritat que sempre desitjo que totes les operacions fóssin com aquestes ,perquè va anar tot molt bé i gairebé sense dolors.
Però... sempre ha d'haver-hi un però... és que torno a tenir endometrosi en el mateix ovari, a la última visita (novembre) feia 4cm aprox. i d'aqui a un mes torno a tenir revisió i a veure quina mida fa, segons el que em digui s'haurà de tornar a operar (el ginecòleg és partidari de tornar a operar si fa més de 5cm).

Molts ànims guapa i no t'amoinis!!!
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dc. abr. 07, 2010 9:16 pm

Sí, Xicota, a mi em van dir que a partir de 5 cm operen, i tot i que no arribo a 4, com que busco nens i, en deixar les pastilles, m'ha crescut, doncs que fora. Bé, dilluns em fan la eco i l'altra setmana tinc visita. A veure si ja veig més a prop la data, de moment tot és molt poc definit. Gràcies per les experiències, sou uns :***: !
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dv. abr. 16, 2010 7:53 pm

Suyoscar, amb quina doctora t'ho vas fer?
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dc. abr. 21, 2010 9:43 am

Bé, ja m'han derivat a l'hospital, ara només em falta rebre la carta per saber el dia de la primera visita allà. Tinc una analítica de marcadors i la visita de resultats per d'aquí a un mes i mig al CAP. Algú que s'hagi operat per la SS amb procediment normal fa poc sap si hi ha molta llista? Depèn de cada hospital, m'imagino. Xicota, tu vas trigar quatre mesos amb un quist de 9-10 cm? I conserves l'ovari, oi? Se'm fa llarg, tot plegat. És que sóc impacient de mena. :-)
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Xicota
Entrades: 100
Membre des de: dv. oct. 03, 2008 2:55 pm
Ubicació: l'Empordà/Pla de l'Estany

EntradaAutor: Xicota » dj. abr. 22, 2010 9:51 am

Hola Mara17,

Jo estic operada per la SS, i ja et dic van tardar aprox. 4 mesos en operarme, però un cop em van trucar per dir-me el dia que l'havien programat, t'haig de dir que tot va anar molt ràpid, la mateixa setmana anava a l'anestesista,al dia següent (dijous) a fer-me anàlisis i el dimarts ingressava. lo de la llista d'espera depen de cada hospital i de la zona, per exemple ell només opera els dimecres (operacions programades) i abans de tot ja em va comentar tenen prioritat la gent que té una urgència per operar, que lo dins de tot no era una màxima urgència.
Jo no vaig anar al CAP per res només per la baixa, perquè jo el que vaig fer és anar un dia a urgències de l'hospital per obrir historial i així ell em va visitar i també em va fer eco el mateix dia per començar a tirar endavant la programació de l'operació.

Per cert, dijous passat vaig anar-me a visitar amb ell ja que durant tot el matí vaig estar amb punxades a la part dreta a l'alçada de l'ovari, i em visitar. Em va dir que de mides més o menys com l´últim cop (uns 4.5cm) i que abans de tornar a operar vol que intenti quedar-me :-()).

Mara, no et preocupis i ja veuràs com tot sortirà bé. Records.
Charliemi
:: tigre
:: tigre
Entrades: 747
Membre des de: dt. juny 23, 2009 4:08 pm

EntradaAutor: Charliemi » dg. abr. 25, 2010 8:57 am

Hola a totes,
quins simptomes tenieu quan vau tenier els quists?
Jo aquest mes porto 2 setmanes de retard a la regla, mai a la vida m'havia passat perquè soc súper regular. M'he fet 2 TE i res, a més que encara no busquem i prenem precaucions i l'embaràs era molt improbable... Tinc els pits inflats i l'abdomen també, i de vegades doloret com si m'hagués de venir la regla però mai no em ve. Pel que he vist per internet em temo que pugui ser un quist, demà demanaré hora al ginecòleg però mentrestant estic amoinada i no paro de donar-hi voltes. Que en penseu?
suyoscar

EntradaAutor: suyoscar » dg. abr. 25, 2010 9:38 pm

Mara17 ha escrit:Suyoscar, amb quina doctora t'ho vas fer?

m´ho va fer el doctor torrent y la doctora massip de la tecnon.

bueno vull dir-vos que ESTIC EMBARAÇADA!!!!

com totes sabeu em van operar el dia 17 del mes pasat y mireu estic preñi...es un somni fet realitat aixi que anims a totes les que patiu un problema de endometriosis...
Imatge
Imatge
dinser
Entrades: 1574
Membre des de: ds. des. 20, 2008 7:39 pm

EntradaAutor: dinser » dg. abr. 25, 2010 10:41 pm

Suyoscar felicitats!!! Que ràpid ha anat tot!! >.-<: >.-<: >.-<:

Ara entres en una aventura que comença amb l'embaràs. Jo, per sort, estic a punt d'acabar aquesta fase. Et desitjo un embaràs igual que jo de bo tot i que a 12 dies de la data prevista de part ja tinc ganes de que acabi i veure-li la carona.

A disfrutar-ho molt!!! :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-)
Imatge
suyoscar

EntradaAutor: suyoscar » dl. abr. 26, 2010 10:53 am

dinser guspa que ya queda res de res...yo si es nen es dira Marc.

espero que tinguis una horeta curteta y vegis la carona del teu nen aviat.
Imatge
Imatge
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dj. abr. 29, 2010 2:04 pm

Moltes felicitats, Suyoscar, ja t'ho havia dit!!! Bé, finalment ja tinc data per a la visita a l'hospital. Ja us aniré informant i a veure si tinc la mteixa sort que tu!
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Kora
:: pantera
:: pantera
Entrades: 882
Membre des de: dl. oct. 06, 2008 4:20 pm

EntradaAutor: Kora » dc. set. 29, 2010 11:20 am

Hola Noies,

Us he llegit una mica......

Només explicar-vos q avui m'han detectat un quist al ovari esquerre de uns 3cm, m'ha sortit fa res..... i com estic a Reproducció Assitida per la SS i anava a començar ja el tractament.... m'ho ha parat la Dra. i m'ha derivat a un Dr. perqè m'ho miri... m'ha dit q és per veure si ha ha d'operar o no cal, però m'ha deixat preocupada quan m'ha parlat de la laparoscopia..... no sé q fer.... perqè he vist moltes d vosaltres us heu qedat de seguida després de l'operació, però en el meu cas..... uf! estic morta d por...... i no sé si anar paral·lelament per la meva gine privi ja q estic a Adeslas a veure q em diu....

Ptnets!!!
RA. Oct 06-37anys
4IAs, 3a FIV (-)
1aOvod (+), abortament 5setmanes
2aOvod (+) ja tenim als nostres petits!!!!! 2015
Qda parat (Camí a l'adopció..... Som idonis!! En llista d'espera des de Maig 2013, esperem al nostre petit/a de entre 0-3anyets)
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dc. set. 29, 2010 12:00 pm

Jo demanaria una segona opinió, només perquè et quedis tranquil·la. A mi em van fer laparoscòpia i encara no m'hi he quedat (tot just fa un mes que busco un altre cop) però l'operació va anar perfectament bé i la recuperació és increïblement ràpida. No pateixis. Qualsevol cosa, ja saps on sóc.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::