rentat de dents i boca?

Alèrgies, otitis, problemes..

san
:: tigre
Entrades: 729
Membre des de: dc. ago. 06, 2008 4:22 am
Ubicació: osona

rentat de dents i boca?

EntradaAutor: san » ds. abr. 24, 2010 7:21 pm

Hola l'erik ja te 1 any i poc, m'ha passat per el cap si en els vostres li renteu la boca,les dents, ja te 8, 4 dalt i 4 de baix, el que si que fem es despres de menjar donarli aigua per netejar la boca.Com ho feu vosaltres?
Es que se q es molt importn t la higiene de boca i concenciarlos desde petits.
Moltes gracies.
Imatge

Imatge
Iris
:: pantera
Entrades: 893
Membre des de: dl. jul. 14, 2008 6:13 pm

Re: rentat de dents i boca?

EntradaAutor: Iris » ds. abr. 24, 2010 8:52 pm

Bones San,

L'Esther té 19 mesos i des de fa un temps es renta les dents amb un raspall per bebés que vam comprar i que li va molt bé. Se les renta ella sola, sense dentífric i només amb el raspall mullat però ella ens imita i li encanta fer-ho.
La pediatra em va dir que li rentés cada nit amb una gasa una mica mullada. Ho vaig intentar però a la nena no li agradava gens que li obrís la boca ni que li pasés la gasa i la veritat vaig desistir. Sort que rentar-se les dents amb raspall li ha agradat molt!
ImatgeImatge

Visiteu el bloc de les meves petites: http://esthermestres.blogspot.com/

Imatge
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » ds. abr. 24, 2010 9:22 pm

Ei la Paola fa uns mesos que es renta les dents com la teva filla, Iris, amb un raspall petitó mullat amb aigua, ens les rentem al vespre les dues alhora i li encanta. Almenys ja agafa consciència de la importància que té i interioritza la rutina, perque el que és rentar-se.....jejjeje vol netejar tant que el raspall se li surt de la boca pobreta. :-D
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
iuia
:: zebra
Entrades: 1633
Membre des de: dt. feb. 17, 2009 12:42 pm

EntradaAutor: iuia » ds. abr. 24, 2010 10:13 pm

Hola San!
Jo sóc dentista. El que t'han aconsellat les companyes és més que correcte. Si el nen encara és petit com el teu q considero que no se'n deu enterar gaire del què li dius, doncs el mètode és una gasa mullada amb aigua. Quan són més grans i els hi pots fer entendre algo llavors amb un raspall especial per nens q pots trobar a la farmàcia i sobretot sense cap tipus de pasta. Pensa que sinó se n'empassen més que res i no és bo. És important que li facis com si fos un joc, posant-vos les dues al mirall i després quan ja ho hagi fet ell, li repasses bé tu pq ell segur que no ho farà del tot bé però almenys ja comença a participar de l'hàbit.
Espero que et sigui útil la informació. Si tens qualsevol dubte intentaré resoldre-te'l.
però sobretot és important inculcar-los-hi l'hàbit de en petits sinó després costa molt i pensa que la dentició de llet també es caria i ha de durar molts anys!
ImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

El nostre post per si voleu saber-ne més:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=12672
neustp
:: gosset
:: gosset
Entrades: 415
Membre des de: dg. març 07, 2010 4:03 pm

EntradaAutor: neustp » ds. abr. 24, 2010 10:16 pm

Nosaltres també vam començar a l'any només amb aigua al raspall. Vam comprar uns raspalls que venen als supermercats i van molt bé perquè són molt petits, els Oral-B stages.
Ara hem començat amb la pasta de dents però encara no en saben gaire d'escopir...
Imatge
san

EntradaAutor: san » dg. abr. 25, 2010 3:05 am

Moltes gracies!! a tothom per les respostes, farem aixo gassa mullada i mes endevant quan entengui raspall amb aigua, moltissimes gracies.Sou un solssss!"!!!!
Imatge

Imatge
Silvia (Gironina)
Entrades: 1165
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 12:26 pm

EntradaAutor: Silvia (Gironina) » dg. abr. 25, 2010 6:40 am

Hola San!!!
Nosaltres li raspallem les dents des dels 8-9 mesos amb un raspallet petitó (aleshores ja tenia 6 dents), especial per bebès (els trobaràs a qualsevol supermercat) i pasta dentífrica de 0-3 anys de la Binaca. Tot i que era molt petit quan vam començar, al tio li encantava i es pixava de riure. El problema és que com que no saben glopejar ni escupir, de pasta n'has de posar poquíssima. Al tub posa que en facis servir dues vegades diàries com a molt.
Espero haver-te ajudat.
Ens veiem al post d'abril!
Imatge

Imatge
san

EntradaAutor: san » dl. abr. 26, 2010 9:26 pm

Gracies guapa silvia! ho provarem a veure que fa el petit, hem sembla que no anira be ero ho provarem ja t'explicare per lepost d'abril guapa!petons
Imatge

Imatge
sandrajuli
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dt. abr. 27, 2010 1:13 pm

pregunta per a la iuia dentista:
i quan s'ha de començar amb la pasta de dents??
el meu peke té 25 mesos i de moment fa temps que fem això del raspall amb aigua i per imitació ell va fent, però trobo difícil incorporar la pasta ja que li farà un fàstic terrible i me la fotrà pel cap...
Imatge
iuia

EntradaAutor: iuia » dt. abr. 27, 2010 2:07 pm

Hola sandrajuli!
El tema d'introduir la pasta és complicat però pensa que tampoc és necessària. Aporta poc més que flúor que sí que és molt important però a aquesta edat ja vaig dir que se n'empassen més que res i pot ser perjudicial. Pots provar de posar-n'hi molt poca, molt poca i veure què fa per si s'hi acostuma. N'hi ha d'infantils però a vegades tenen un gust q també és fort per ells. Prova-ho i si veus que no en vol continua com fins ara sense pasta que no passa res. El que realment treu la placa i resta de menjar és la tècnica de raspallat, com que ell no ho farà prou é segurament, li repasses tu després. Pensa que els glopeigs de fluor no es fan fins als 6 anys que és quan comencen a controlar el tema de la deglució i no abans. O sigui que si vols en tens per temps de fer la tècnica que estàs fent ara. Si et funciona no canviïs, no sigui que li agafi mania al tema.
Espero haver-te ajudat. Si tens qualsevol dubte, ja ho saps.
ImatgeImatge

El nostre post per si voleu saber-ne més:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=12672
su392
:: girafa
Entrades: 2634
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 1:15 pm
Ubicació: Osona

EntradaAutor: su392 » dc. abr. 28, 2010 7:15 am

Bones!
Dons jo li vaig comentar al pedi el rentat de dents i em va dir que de moment res de res... que s'havia d'anar per passos i ara tocava introduir l'hàbit de rentar les mans i que el de dents dins als 2 anys ni hi penséssim.... i així fem! de moment ens veu a nosaltres com ho fem i li fa una gràciaaaa... potser si que ha arribat l'hora de comprar-li un respall ! z2:-)
Imatge
||*||
iuia

EntradaAutor: iuia » dc. abr. 28, 2010 11:19 am

su392, no és per desprestiguar els pediatres però pel què fa a tema dents no en tenen massa idea. Jo et recomano que iniciïs l'hàbit tan aviat com puguis i si el nen no ho sap fer doncs se l'ajuda i ja està. Si tans la mala sort de que tinguis un nen amb un esmalt dolent i faci càries, les càries no tenen edat i tan poden sortir amb un any, com en tres coma als sis com mai (n'hi ha pocs d'aquests). Jo, com a dentista he vist nens molt petis amb boques molt cariades. Per sort no n'hi ha molts, però n'hi ha i si et toca a tu et maleiràs per no haver-hi fet res. Jo crec que no costa tan intentar-ho i pensa que com més petits agafin l'hàbit, més fàcil és que després de més grans ho facin solets i s'hi acostumin.
ImatgeImatge

nuriaau
Entrades: 1649
Membre des de: dj. abr. 17, 2008 2:39 pm

EntradaAutor: nuriaau » dc. abr. 28, 2010 11:32 pm

Ostres, un tema molt interessant!!

A nosaltres el pediatre també ens va dir que fins als dos anys res de res....però com diu la IUIA recordo el fill d'uns amics que als dos anys tenia una boca pobret que feia una pena, totes les dents però totes eeee les tenia fatal, fatal....clar que menjava molts caramels :ufs: i s'adormia amb el biberó...

L'Arnau té un respatllet d'aquests infantils i quan em rento les dents ho fem tots dos (ell sense pasta, sols amb aigua), a vegades es respatlla del dret, altres del revés, altres vol respatllar la boca de la Queralt...però així en va aprenent i de moment s'ho passa bé!

Gràcies IUIA pels consells d'experta en el tema!! :ok:
su392
Entrades: 2634
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 1:15 pm
Ubicació: Osona

EntradaAutor: su392 » dj. abr. 29, 2010 7:17 am

Gràcies iuia !! Li compro JA un respatllet per ella! :ok: :ok:
Imatge
||*||
iuia

EntradaAutor: iuia » dj. abr. 29, 2010 2:36 pm

M'alegro de la decisió presa Su. És el millor que pots fer. nuriaau veig que ja teniu molt dominat el tema. Sí senypr!
Les càries dels més petits se'n diuen càries del biberó i és que sempre s'ha d'evitar que s'adormin amb un bibi a la boca.
Bé, si voleu més consultes sobre el tema, ja ho sabeu, a disposar!
ImatgeImatge

sandrajuli
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dj. abr. 29, 2010 4:08 pm

ostres moltes gràcies iuia!
continuarem sense pasta doncs... no sigui que li agafi mania al tema, que anem molt bé!
Imatge
iuia

EntradaAutor: iuia » dj. abr. 29, 2010 9:42 pm

Ben fet sandrajuli, la veritat és que, ara com ara, no li fa cap falta.
ImatgeImatge

juda
:: papallona
:: papallona
Entrades: 148
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 9:54 pm
Ubicació: (Anoia)

EntradaAutor: juda » dj. abr. 29, 2010 11:15 pm

El Roger també se les renta amb respall i només aigua, ens haviem preguntat quan posar-li pasta però
desprès de lleguir aquest post ja ens esperarem,que no hi ha pressa, no? Gràcies iuia.
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
devo
Entrades: 1964
Membre des de: dj. oct. 01, 2009 1:27 pm

EntradaAutor: devo » dv. abr. 30, 2010 11:07 pm

Que interessant aquest post!

El meu peque té dos anys i 8 mesos i de moment ho fem com dieu, només amb aigua. Continuarem així doncs fins que aprengui a glopejar i no empassar-se la pasta...

Iuia, quan aconselles la primera revisió al dentista? Fa temps que m'ho plantejo, tot i que se li veuen les dents bé... però alhora no el veig a una consulta i obrint la boca... quan se sol fer?
Imatge Imatge Imatge
iuia

EntradaAutor: iuia » dl. maig 03, 2010 2:39 pm

Hola devo!
Li pots portar pq li faci una ullada. El més normal és que estigui tot correcte però mai se sap. De vegades he visitat nens d'aquesta edat i alguns col·laboren foça. També depèn del nen. Normalment si els pares no han vist res estrany abans doncs a vegades te'ls porten per primer cop als 6 anys quan ja hi ha el primer recanvi de dents i de vegades la definitiva no pot sortir bé i has de fer l'extracció de la temporal. És una excusa pq els vegis i normalemtn és a aquesta edat pq també comencen a sortir els queixals dels 6 anys i com que aquests ja no cauen doncs cal vigilar-los d'aprop. A aquesta edat pots començar a fer fluoritzacions topiques també.
Però pensa que mai és massa aviat per anar al dentista. Si tu creus que el teu nen mínimamanent col·laborarà obrint la boca i es deixarà mirar doncs ja li pots portar per descartar qualsevol cosa i així el dentista el ot anar veien un cop a l'any fins als 6 anys que llavors les revisins es fan cada 6 mesos.
ImatgeImatge

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::