A QUINA EDAT MENGEN A TAULA AMB ELS GRANS?

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
Plufi
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 533
Membre des de: dj. març 08, 2007 5:52 pm
Ubicació: bages

A QUINA EDAT MENGEN A TAULA AMB ELS GRANS?

EntradaAutor: Plufi » dv. juny 11, 2010 2:30 pm

La nostra filla te gairebé 3 anys i encara no hi ha manera de poder menjar tos 3 a taula.
Sempre hi ha d'haver un dels 2, pare o mare que estigui per ella mentre menja a la trona. Principalment els sopars.
De manera que ho tenim tant mal muntat que mentre jo i ella estem amb el sopar a la trona, sopa el papa sol i quan acabo de donar-li el sopar després sopo jo sola i em fa una mica de ràbia no poder seure a taula tots junts.
Suposo que si fos una nena que mengés super bé ja no tindríem aquest problema però com que encara se li ha d'estar molt a sobre, per no dir que l'he de péixer i tot, doncs vaja, que som 3 i fem3 torns per menjar.
Algun cop hem provat que sopi primer ella i després nosaltres dos, però com està tant cansada només fa que rondinar s'enfada per tot, vol menjar dels nostres plats però només marraneja pequè ja està tipa......... vaja que per menjar nerviós pensem que és millor fer-ho per separat i tranquils, però en el fons fa ràbia.
A algú més li passa? A quina edat seuen a taula ?
Imatge

url=https://lilypie.com]Imatge[/url]
nuralb
:: lleona
:: lleona
Entrades: 990
Membre des de: dv. nov. 24, 2006 12:59 pm
Ubicació: Sitges/Sant Pere de Ribes

Re: A QUINA EDAT MENGEN A TAULA AMB ELS GRANS?

EntradaAutor: nuralb » dv. juny 11, 2010 2:48 pm

Bueeno,..nosaltres el que fem es q ella sopa avans q nosaltres,...a la seva trona....i a la cuina.
Depen del q tingui per sopar va menjant ella soleta i nosaltres mentrestant estem preparant el nostre sopar,..o un dels dos li ajuda una miqueta,...però estem tots tres junts a la cuina,....
Quan acava ella se'n va a dormir i llavors nosaltres ja sopem tots dos junts i tranquilets,.....
Els caps de setmana a la hora de dinar si que, normalment, dinem tots tres a l'hora,....
Quan sigui més grandeta,...doncs ja soparem tots tres junts,....però ara per ara, ens va be així,...
Imatge
Imatge
amalia1976
:: tigre
:: tigre
Entrades: 710
Membre des de: dt. feb. 19, 2008 4:17 pm
Contacta:

EntradaAutor: amalia1976 » dv. juny 11, 2010 3:18 pm

jo fa molt que la sento a la taula, li tallo a trossets i la deixo que mengui.... algun dia li costa més però va fent.... ( la trona no la utlitzem desde els dos anys....) a la cadira com nosaltres,

i si acaba abans, arreando a jugar i nosaltres ens quedem sopant o dinant.... no tenim gaires miraments.... també t´he de dir que li cauent trossets a terra, o que els iogurt pot anar alguna gota al pitet... però vaja .... anem fent! :p-)
[
D.J.
:: zebra
Entrades: 1631
Membre des de: dl. gen. 02, 2006 1:26 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: D.J. » dv. juny 11, 2010 3:26 pm

Te comento como lo hacemos nosotros,Maia la trona la dejo hace bastate tiempo,prefiere comer en la mesa de los grandes,aunque hay que ponerle un cojin para que llegue bien,ella come bastante bien sola,aunque siempre tengo que estar pendiente y a veces se le olvida la comida,intentamos hablar de lo que hemos hecho en el dia o de lo que vamos hacer y si no son conversaciones de historias que se inventa y entre todos le vamos añadiendo cosas.
Me he dado cuenta de que si le ponemos la tele se envoba y me da rabia porque le puedes meter de todo y no es consciente de que esta comiendo,y lo mismo si la entretienes con cuentos canciones o lo que sea y ella no come sola le es mas facil que se lo den.
De esta manera como estamos los tres a la misma altura,de la misma manera y haciendo lo mismo ella lo hace igual.Por ejemplo entre semana cuando no podemos comer juntos y ella come antes por la guarde le cuesta mas comer ella sola y quiere que este yo mas por ella y dandoselo.
No se prueba a ver a lo mejor si os ve se anima a mi me funciona,aunque de vez en cuando tenga que ayudarla
ImatgeImatge
D.J.
Entrades: 1631
Membre des de: dl. gen. 02, 2006 1:26 pm

EntradaAutor: D.J. » dv. juny 11, 2010 3:33 pm

Yo tambien le pongo la comida para facilitarle que se la pueda comer ella sola,a veces le pongo por ejemplo para que se coma ensaladilla rusa una cuchara porque ella puede comerselo mejor y así.
El otro dia mi suegra alucino porque se comio un yogurt ella sola,cuando hace meses que lo hace y sin mancharse o muy poco,pero es lo que yo le dije si no se le deja que prueve ella,se manche,se ensucie,guarre,no aprendera a comer bien,creo nos es mas fácil y rapido,darle las cosas que dejarles a ellos.De hecho Maia en casa de mi suegra si come en trona y se le ha de dar la comida ,cuando ella en todos los demas sitios lo hace ella.
ImatgeImatge
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » dv. juny 11, 2010 6:55 pm

nosaltres mengem els tres a taula. Fem servir la trona de viatge o una cadira normal amb coixins, i li encanta :ok: la Trona la vam fer servir gairebé gens!!!!!
jorlu
:: peixet
:: peixet
Entrades: 280
Membre des de: ds. maig 23, 2009 8:45 pm

EntradaAutor: jorlu » dv. juny 11, 2010 7:17 pm

Nosaltres mengem tots tres a taula des de que tenia 2 anys i mig. Ell menja a la trona de moment però aviat el farem seure en una cadira normal ja que la trona la necessitarem pel germà petit.
juliet
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm

EntradaAutor: juliet » dv. juny 11, 2010 8:12 pm

Els meus dos (un d'any i mig i l'altre de quatre i mig) mengen sempre abans que nosaltres a una tauleta d'aquestes d'Ikea, amb les seves cadires petites. Els dos mengen ells sols (bé, el petit la sopa no). Nosaltres ens sentem amb ells i ells van fent, després els posem a dormir i sopem nosaltres.
Jo no sóc gaire partidària que els nens petits dinin amb els grans, ja sé que hi ha moltes teories sobre això (com la majoria de coses sobre nens) però per mi el més important és que mengin el que els hi poso, el que ells necessiten per fer una dieta sana i equilibrada. Entre setmana és la "rutina" que tenim, i el cap de setmana que és festa, és l'excepció, mengen amb nosaltres i si piquen més d'altres coses i mengen menys del que toca menjar doncs no passa res.
Amb el tema de la trona, nosaltres, tan per un com per l'altre, la vem deixar cap l'any, es trobaven més a gust estan a la cadireta que a la trona.
Imatge
Imatge
italiana
:: conillet
Entrades: 371
Membre des de: dv. juny 06, 2008 3:02 pm

EntradaAutor: italiana » dv. juny 11, 2010 8:22 pm

hola,
a l'hora de sopar menja sol a taula, mentre jo vaig preparant el sopar nostre. menja amb les mans i intenta pescar les coses amb la cullera. després quan ja dorm, sopem nosaltres 2 sols (és el moment del dia quan podem parlar amb tranquil.litat)
els cap de setmana o quan és festa dinem tots 3 junts, el mateix menú que nosaltres. és una imitamones, i si acaba abans, doncs baixa de la trona i li porto uns quants contes perquè se'ls miri a la cuina
Imatge Imatge Imatge
sharey
Entrades: 1338
Membre des de: dc. nov. 16, 2005 11:07 am

EntradaAutor: sharey » dv. juny 11, 2010 8:40 pm

nosaltres varem endresar la trona quant el nen tenia 1 any te sempre la seva cadira de viatje lligada a la cadira de la cuina i ja puja i baixa sol i menja tot solet pero e de dir que es un sant tan de menjar com per dormir.
Imatge
Imatge
vanenar
Entrades: 366
Membre des de: dj. oct. 22, 2009 10:59 am

EntradaAutor: vanenar » dv. juny 11, 2010 9:40 pm

Nosaltres intentem compartir els sopars i els dinars que podem. Com que entre setmana no podem, aprofitem el cap de setmana. Els dissbtes i diumenges a mig matí sempre li donem alguna peça de fruita perquè aguanti una mica més fins a l'hora de dinar ja que a l'escola està acostumat a dinar a les 12. Nosaltres des de ben petit l'hem acostumat a seure amb nosaltres a dinar i sopar i des de l'any que menja el mateix que nosaltres (excepte algun dia). I sap que fins que no s'ha acabat de menjar no es pot aixecar de taula. Un cop està i ha fet postres baixa de la seva trona i va a jugar.
A nosaltres ens va bé i ens agrada fer-ho així, ja que és l'estona que tenim per parlar de com ha anat el dia, cadascú explica les seves coses......... ah! i la tele al moment de dinar o sopar l'ha tenim prohibida :ok:

Per cert, el nostre nen encara seu a la seva trona. La té sempre a la taula i puja i baixa quan vol! Nosaltres l'hem aprofitat moltíssim :ok:
[url=http://lilypie.com][img]http://lb4m.lilypie.com/rmBBp2.png[/img][/url] [url=http://lilypie.com][img]http://lb2m.lilypie.com/NKhWp2.png[/img][/url]
mireiafor
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » ds. juny 12, 2010 2:39 pm

Nosaltres el seiem a taula des que es va poder seure a la trona, ens agrada molt fer tots els àpats possibles junts. Respecte al tipus de menjar, mengem TOTS EL MATEIX, tant si agrada com si no. Hi ha plats que els adaptem a les seves possibilitats: per exemple si per dinar hi ha espaguetti carbonara doncs a ell no li poso bacon i li faig amb pernil dolç i li tallem molt petitó, i així anem fent. Jo intento donar-li jo però ell és molt independent i sempre vol intentar-ho, o sigui que ja podeu imaginar com acaba el terra ;-)

L'únic inconvenient és que fem els àpats en horari infantil (o europeu, depén de com ho miris :-D ). Dinem a la una, berenem a quarts de cinc, i a tres quarts de vuit ja estem sopant tots :-:)
Imatge

Imatge
nuscka
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » ds. juny 12, 2010 3:27 pm

naltros fem com la mireiafor (noia, ultimament sempre coincidim).
Mengem tots quatre junts, i sempre mengem el mateix,tot i que potser amb certes adaptacions. si a algú no li agrada, no fem drames... no menja i punt. Ja menjarà més al proper àpat.
Si algun dia ens hem de saltar l'Horari europeu (avui ha passat aixó) el petit menja a la seva hora, i al gran li enxufem una fruita o un bocata a mig matí (o les dues coses) per que aguanti fins les dues. Peró el problema és que llavors el peque no entén que seguem ataula sense ell, i acaba repetint, i sopant o dinant dues vegades.... :-:) :-:) :-:)
ImatgeImatge
mireiafor
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dg. juny 13, 2010 1:53 pm

nuscka ha escrit:naltros fem com la mireiafor (noia, ultimament sempre coincidim).
Mengem tots quatre junts, i sempre mengem el mateix,tot i que potser amb certes adaptacions. si a algú no li agrada, no fem drames... no menja i punt. Ja menjarà més al proper àpat.

TORNEM A COINCIDIR :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Imatge

Imatge
nuscka

EntradaAutor: nuscka » dl. juny 14, 2010 8:46 am

:-D :-D :-D :-D :-D :-D fins i tot coinmcidim de comarca!
ImatgeImatge
GLG
:: pantera
:: pantera
Entrades: 823
Membre des de: dl. març 09, 2009 6:38 pm

EntradaAutor: GLG » dl. juny 14, 2010 9:52 am

Ja sé que soc al lloc equivocat, la meva només té 2 anys (de fet, encara no), però a nosaltres ens costa molt el tema dels horaris.

Ella dina a la 1-1:30h, i nosaltres més tard. Sopa a quarts de 8 entre setmana, i a quarts de 9 el cap de setmana, i nosaltres després....

M'agradaria que compartissim taula amb ella, per ens costa molt. A veure si a l'estiu podem millorar el tema. Ens és més fàcil el sopar, però es que tampoc menja ben bé igual que nosaltres.

Potser és masa petita?
vanenar
Entrades: 366
Membre des de: dj. oct. 22, 2009 10:59 am

EntradaAutor: vanenar » dl. juny 14, 2010 10:05 am

Hola GLG, jo no crec que depengui de l'edat dels nens, si no dels seus hàbits. El nostre des de l'any més o menys que dina amb nosaltres el cap de setmana, però es que el nostre fill mai ha volgut bibis ni triturats i llavors des de l'any que menjava més o menys com nosaltres. A més entre setmana sí que té un horari molt marcat per l'escola però el cap de setmana l'hem acostumat a una altra horari.

No pateixis jo crec que cada nen és diferent i no es pot seguir el mateix patró per tots :ok:

Per cert, jo tampoc estic ben be a dins d'aquest post, ja que el meu nen té dos anys i mig però crec que és bo poder participar de tots!
[url=http://lilypie.com][img]http://lb4m.lilypie.com/rmBBp2.png[/img][/url] [url=http://lilypie.com][img]http://lb2m.lilypie.com/NKhWp2.png[/img][/url]
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dl. juny 14, 2010 12:39 pm

Una altra que fa àpats en horari europeu-infantil! :-D Per dinar no, ella dina a la bressol, però als vespres a les 20 ja estem sopats tots tres, junts a la taula. Ella seu a la trona, però ben enganxadeta a la nostra taula i intentem menjar bastant igual, amb adaptacions també. :ok:
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
nuscka

EntradaAutor: nuscka » dl. juny 14, 2010 8:07 pm

l'horari europeu mola! són les 9, i ja els tinc clapats des de fa una estona... i jo ja ho tinc tot fet! ara, a apalancar-me davant de la tele una estona, que ja toca...
ImatgeImatge
Fama
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: dj. juny 10, 2010 8:58 am

EntradaAutor: Fama » dt. juny 15, 2010 10:07 pm

jo aixó de esperar massa ho trobo un error que vaig cometre amb les meves filles, a casa actualmente seguim fent dos torns o a vegades junts, pero el cas es que mengin a la taula normal com a costum. Yo vaig tardar molt , vaig posar en el temps d' entre mitges de la trona y la taula d'adults una taula del ikea petita amb dues cadiretes pero pense que amb el que ve saltaré aquest pas, y directament a la que tingui els 2 mengi diferent o no el posaré amb nosaltres, no ha de ser maravellos ni mengar super be al principi , pero crec que s'animen mes si son amb els adults i germans tb menjant
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge Imatge

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::