Canvi en la introducció dels aliments
Canvi en la introducció dels aliments
L'últim dia que vaig anar el pediatre em va comentar que d'aquí a res canviaran el protocol de la introducció dels aliments però no li vaig preguntar quins serien els canvis. Una amiga em va dir que la seva pediatre li havia dit que consisitia en retardar la introducció dels aliments fins els 8 mesos.
Algú en sap alguna cosa???? S'aplicarà aviat?
Algú en sap alguna cosa???? S'aplicarà aviat?
Re: Canvi en la introducció dels aliments
El que haurien de fer es fer un standard per a tots el metges, que canvia molt d'un pediatra a un altre!!!!!!!!! Parles amb una mare i es tot diferent al que t'han dit a tu!!!!!!! El mateix passa amb ginecolegs, llevadores.......... No es podrien posar d'acord???????

Tens raó!! A més va a modes, cada cert temps van canviant... no sé de què depén... els nadons són nadons, i són iguals els d'ara que els de fa 100 anys i els que nexin d'aquí a 30...
jo estic amb el mateix dubte! l'altra dia vaig conèixer una noia que la seva pediatra li va dir que lactancia exclusiva fins als 9 mesos!!! aveure si hi ha algu més que s'hi ha trobat!
- Ítaca
- :: dinosaure
- Entrades: 7513
- Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Jo sols sé, a partir d'ara (no sé si ja ho fan o no), recomanaran la introducció dels cereals amb glúten a partir dels 4 mesos enlloc dels 7... és a dir, tornem a com s'ha fet tota la vida, q a nosaltres quan començàvem amb les papilles ens posaven galetes maria, i andando... no "s'aclaran".
Si vas a la SS, et diran q fins els 6 mesos sols han de prendre llet (materna o artificial), en canvi al privat, a partir dels 4 mesos ja s'introdueixen els cereals...
Si vas a la SS, et diran q fins els 6 mesos sols han de prendre llet (materna o artificial), en canvi al privat, a partir dels 4 mesos ja s'introdueixen els cereals...
El Carlos González al llibre "El meu nen no menja" parla d'aquests canvis i el per què. Us els explico:
Quan van començar les llets de fórmula el que feien era llet de vaca+aigua, per tant, molts nens es morien per desnutrició, per això calia començar a introduir altres aliments el més aviat possible. Els metges van anar arribant a protocols que van generalitzar per a tothom (fins i tot pels nens de pit que no estaven ben alimentats). Però la introducció massa aviat de la AC generava altres problemes (al·lèrgies, intoleràncies, i la llet alimenta molt més que gran part dels aliments). Però avui en dia, sigui amb la llet que sigui, és totalment segur i beneficiós allargar la lactància i fer-la exclusiva fins els 6 mesos (sigui del tipus que sigui), és l'aliment idoni. L'autor diu en el llibre que avui per avui es posa en 6 mesos el moment "idoni" per introduir altres aliments (però seguir amb la lactància, sigui la que sigui fins a l'any com a aliment principal) pel ferro, ja que és el nutrient que la llet materna és escassa (no ha de donar cap problema, sobretot si el pinçament del cordó umbilical no s'ha fet de manera prematura) i perquè es pot aprofitar la curiositat que té el nen per provar i descobrir (que es perd cap a l'any). Ell també diu que en el moment que va escriure el llibre es segueix investigant i que en el futur probablement aquest moment d'introducció es retrassarà.
Jo, en teoria, començo el proper més amb la AC, i tandebó la pediatra em digués que m'esperés
Quan van començar les llets de fórmula el que feien era llet de vaca+aigua, per tant, molts nens es morien per desnutrició, per això calia començar a introduir altres aliments el més aviat possible. Els metges van anar arribant a protocols que van generalitzar per a tothom (fins i tot pels nens de pit que no estaven ben alimentats). Però la introducció massa aviat de la AC generava altres problemes (al·lèrgies, intoleràncies, i la llet alimenta molt més que gran part dels aliments). Però avui en dia, sigui amb la llet que sigui, és totalment segur i beneficiós allargar la lactància i fer-la exclusiva fins els 6 mesos (sigui del tipus que sigui), és l'aliment idoni. L'autor diu en el llibre que avui per avui es posa en 6 mesos el moment "idoni" per introduir altres aliments (però seguir amb la lactància, sigui la que sigui fins a l'any com a aliment principal) pel ferro, ja que és el nutrient que la llet materna és escassa (no ha de donar cap problema, sobretot si el pinçament del cordó umbilical no s'ha fet de manera prematura) i perquè es pot aprofitar la curiositat que té el nen per provar i descobrir (que es perd cap a l'any). Ell també diu que en el moment que va escriure el llibre es segueix investigant i que en el futur probablement aquest moment d'introducció es retrassarà.
Jo, en teoria, començo el proper més amb la AC, i tandebó la pediatra em digués que m'esperés
Nosaltres fem LM, i quan vaig començar a treballar la Iris no volia cap tipus de tetina, m'esperava per mamar.
El pediatra em va dir que podíem avançar la fruita als 4 mesos, així almenys menjaria alguna cosa al matí.
Doncs la nena no n'ha volgut fins aquesta setmana, la que ve farà 7 mesos. Als 6 vàrem començar amb la verdura, i res, 4 cullerades era el nostre èxit.
No sé si ella mateixa sap molt més bé el que li convé, però em sembla que més que nosaltres sí!
Aquesta setmana sembla que ha fet un canvi envers el menjar, potser és coincidència o potser és que li volíem donar massa d'hora.
A veure si els pediatres es posen d'acord, però tot i així cada nen farà la seva
El pediatra em va dir que podíem avançar la fruita als 4 mesos, així almenys menjaria alguna cosa al matí.
Doncs la nena no n'ha volgut fins aquesta setmana, la que ve farà 7 mesos. Als 6 vàrem començar amb la verdura, i res, 4 cullerades era el nostre èxit.
No sé si ella mateixa sap molt més bé el que li convé, però em sembla que més que nosaltres sí!
Aquesta setmana sembla que ha fet un canvi envers el menjar, potser és coincidència o potser és que li volíem donar massa d'hora.
A veure si els pediatres es posen d'acord, però tot i així cada nen farà la seva

Jo tinc un nen de 18m i un de 4m ,doncs el mateix pediatre amb el primer LME fins als 6m tot i que s'engreixava molt poc i amb l'altre (que vaig anar ahir) ja em introduir la fruita i això que aquest està ben grassonet només amb la LME o sigui que... qui ho pot explicar això??
Sócfeliç.cat
Nina Chan ha escrit:Noies,
i si no es fa LM sinó que és artificial tb aniria bé que ens esperéssim a introduir els aliments??
És que demà anem a l´hospital dels nens i la digestòloga ja ens va dir que ens introduïria els cereals i la fruita. Ara estic preocupada, pq el meu nen té una intolerància a la proteïna de llet de vaca i esclar...ja em va dir que el tema d´alguns aliments els hauriem d introduir més tard.
Algú que hagi fet LA exclusiva fins als 6 mesos???
Nina Chan, la lactància és igual que sigui materna o artificial (he intentat explicar el que jo he après en la meva entrada d'abans i els motius que jo sé per què fer una cosa o una altra). Per descomptat que no ha de per que passar res si se segueixen les recomanacions del pediatre, però en principi es tracta de fer el que sigui més beneficiós pel nen a curt i llarg termini, i la llet (sigui la que sigui) és la que li aporta més beneficis.
Igualment veient l'ampli ventall de possibilitats jo estic contenta, ja que no cal seguir unes directrius estrictes i podem triar l'opció que creiem més convenient per a nosaltres i la que considerem més adient.
Doncs nosaltres vem fer LM exclusiva fins als 6 mesos i vem introduir fruita, verdura i carns de pollastre, conill, gall d'indi i xai al principi i cereals sense gluten. Total, que el peke va decidir deixar el pit ell sol als 8 mesos perque li agrada mes la teca que la llet (fins i tot ara). Als 8 mesos una part del'ou i llenties i fins ara (que ens fa 1 any el 26) aixi. Despres del 26 ja pot menjar de tot i la llet, sencera de vaca, cosa que d'altres pediatres fins als 2 anys no la introdueixen. I mira que el pediatra es "de la vieja escuela"!!!!!!!!!!!!

Nina Chan, jo esperaria... si amb LM es pot esperar a introduir aliments els 6 mesos i ara diuen que més no veig perquè tu, a mésamb la intolerància que té el teu petit, no pots esperar també. A veure que et diu el digestoleg i llavors valores.
Nina Chan, jo a tot arreu he llegit que es parla de "lactància", sigui la llet que sigui. El llibre del Carlos González del que parlava ell ho puntualitza, que sigui la llet que sigui, es comenci als 6 mesos (o sigui, quan el nen ja els ha complert, no al "6è mes") però també diu que probablement aquesta edat s'anirà endarrerint. Aproftio per recomanar-te el llibre, que parla de per què fer segons què (i parla molt de les al·lèrgies alimentàries, com introduir els aliments per evitar-les o poder detectar-les a temps). De debó, és molt interessant i tot ho justifica i argumenta super bé.
Ostres,esquitx,no ho havia sentit.La setmana que ve tenim visita i li comentaré,a veure si podem allargar la LME més enyà dels 6 mesos.
Nina chan,com t´ha dit la Julyet la LE pot ser de llet materna o artificial;si vols un cas concret,els meus nebots van fer LAE fins els 6 mesos.
Nina chan,com t´ha dit la Julyet la LE pot ser de llet materna o artificial;si vols un cas concret,els meus nebots van fer LAE fins els 6 mesos.
Tara, a veure que et diu el teu pediatre. Jo més que res m'interessa per si puc allargar la LME!! De fet, les àvies fins a l'any poca cosa donaven als seus fills, feien teta a tope!!
esquitx, nosaltres estem fent pràcticament LME i tenim gairebé 10 mesos. Quan nosaltres som a taula li donem un pessic del que mengem (sopa, verdures, llegums, arrossos, pollastre, vedella, hambuerguesa,e tc.) a trossets, i molt bé. En menja molt poquet en comparació al que mengen els nens que prenen farinetes, verdures, etc., però ell ha tastat de tot, i quan no en vol, fa que no i punt.
La LM la pots allargar tot el que tu vulguis-puguis. Vaig llegir fa poc un article de Carlos González que deia que fins l'any s'hauria de fer LME, que a alguns nens els pot faltar ferro, però que no a tots, i no se sap si els falta als 4 mesos, als 10 o als 23.
De fet, això d'anar fent progressivament l'introducció dels aliments és precisament per evitar al·lèrgies. Quan li he de donar una cosa nova, penso en si li sentarà malament, etc., però veig que és una quantitat tant petita, petita (per exemple, una sopa amb fideus no és el mateix que un plat de papilla amb gluten, etc.) que no li farà mal (ep, utilitzan sentit comú, eh!).
Tenen toooooota la vida per menjar sòlid i altres aliments, ara tenen curiositat, i això és el que hem de satisfer-los.
La LM la pots allargar tot el que tu vulguis-puguis. Vaig llegir fa poc un article de Carlos González que deia que fins l'any s'hauria de fer LME, que a alguns nens els pot faltar ferro, però que no a tots, i no se sap si els falta als 4 mesos, als 10 o als 23.
De fet, això d'anar fent progressivament l'introducció dels aliments és precisament per evitar al·lèrgies. Quan li he de donar una cosa nova, penso en si li sentarà malament, etc., però veig que és una quantitat tant petita, petita (per exemple, una sopa amb fideus no és el mateix que un plat de papilla amb gluten, etc.) que no li farà mal (ep, utilitzan sentit comú, eh!).
Tenen toooooota la vida per menjar sòlid i altres aliments, ara tenen curiositat, i això és el que hem de satisfer-los.
- lupitafriend
- :: zebra

- Entrades: 1685
- Membre des de: dg. març 01, 2009 12:03 pm
Itac@ ha escrit:Si vas a la SS, et diran q fins els 6 mesos sols han de prendre llet (materna o artificial), en canvi al privat, a partir dels 4 mesos ja s'introdueixen els cereals...
doncs a mi, sorprenentment, m'ha passat al revés!!!!!!! a la revisió dels 4 mesos de la SS ja em van donar les "instruccions" per començar.
i la pediatra pel privat, li vaig comentar q semblava q la nena es quedava amb gana (uns dies despres de la revisió a la SS) i em va dir q no decaigues! q li enxufes la teta i q segur q es regularitzava, i q sino ja en parlariem pero q teta tot el dia si feia falta! em va sorprendre molt (agradablement) la veritat!
el problema de tot aixo es q si despres han d'anar a ala guarderia... com no tinguis una mica regulat els apats ho poden passar malament, pq alla si q tenen horaris per tot.. ja veurem com ens en sortirem!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |