Malaltia trofoblastica gestacional (Mola)

Problemes durant l'embaràs.
cindy
:: tortuga
Entrades: 342
Membre des de: dl. des. 14, 2009 2:24 pm

Malaltia trofoblastica gestacional (Mola)

EntradaAutor: cindy » dv. maig 14, 2010 7:12 pm

Hola noies,

Al febrer em va sortir el TE positiu i 13 setmanes més tard em van haver de fer un legrat perquè el cor del peke s'havia parat a les 9.
Ara, després de fer-me el legrat han analitzat una mostra de teixit i m'han detectat un embaràs molar parcial.
No se si ho explico del tot bé però la setmana vinent tinc visita amb la gine i suposo que ens ho explicarà amb més detall.
He estat buscant per el foro i no he trobat cap post on se'n parli.
Algú en coneix algun cas??? De fet el percentatge de casos és de 1/2000 embarassos

Us agrairia molt que si coneixeu algu o ho heu patit em pogueu explicar la experiència.

Moltes gràcies
02/10-DUR
06/11-TE + (quins nervis i quina ilusió...)
09/11-veiem el saquet
23/11-el petit fa 0,6cm, batega i està pefecte!!!
29/12-TS=risc baix (Tot OK)
08/02-Ets un ELOI!
28/02-Morfo (Tot OK)
08/07-Neix el petitó de casa! (just el dia de la DPP)

Imatge

Imatge
soclamarga
:: pantera
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

Re: Malaltia trofoblastica gestacional (Mola)

EntradaAutor: soclamarga » dv. maig 14, 2010 7:55 pm

Hola cindy!

abans que res sento que hagis hagut de passar per això... Jo no et puc ajudar massa perquè no sé exactament de què va. Però sí que et puc dir que una ex-companya meva de feina va tenir fa anys una "mola" (suposo que deu ser el mateix que dius tu) que també en deia "tumor de placenta". També li van haver de fer un legrat. El cas és que actualment té un nen de 5 o 6 anys (diria que anterior a haver tingut la mola aquesta), i una nena de gairebé un any (aquesta segur que va ser DESPRÉS d'haver-ho patit!), i tots dos son/estan la mar de sans!!

Em sap greu no poder-te donar més informació, però he volgut contestar més que res per donar-te ànims per ara i de cara a un futur embaràs!!

Que vagi tot molt bé!
Elidé
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

EntradaAutor: Elidé » dv. maig 14, 2010 9:42 pm

La meva mare va tenir un embaràs molar uns anys després que naixés jo. Li van haver de fer dos legrats perquè amb el primer no havia fet net, i posteriorment els meus pares no van tenir més fills (hauria estat el tercer). Quan em vaig quedar embarassada, vaig estar fent una recerca a internet i pel que vaig llegir li pot passar a qualsevol dona i no hi ha motiu perquè es repeteixi una segona vegada ni perquè no puguis tenir un embaràs normal després d'aquest.
Ànims! :-()-)
peques
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dc. feb. 25, 2009 5:42 am
Contacta:

EntradaAutor: peques » ds. maig 15, 2010 10:07 pm

Hola noia!
A mi com a tu, m'acaben de diagnosticar un embaràs molar. t'he escrit un privat
ànims!!
cindy

EntradaAutor: cindy » dj. maig 20, 2010 11:19 am

Moltes gràcies per les vostres aportacions, la veritat es que vaig estar buscant i em va amoinar bastant no trobar res d'informació respecte l'embaràs molar al socpetit...
La incidencia és de 1/2000 embarassasos (ja em podia haver tocat la loteria i no això!!!)
Dilluns anem de visita amb la gine i em farà una eco però ja tinc els resultats de l'analítica i tot està bé i la beta em surt a 43.62 que segons m'han dit es un bon resultat. Ara a esperar que vagi baixant fins a normalitzar-se i esperar l'any per tornar-hi amb moltes ganes!
Gràcies per tot noies!
02/10-DUR
09/11-veiem el saquet
08/02-Ets un ELOI!
28/02-Morfo (Tot OK)

Imatge

Imatge
Elidé
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

EntradaAutor: Elidé » dj. maig 20, 2010 12:01 pm

Me n'alegro que els anàlisis estiguin bé, ara reposa i distreu-te molt!
:-()-)
soleilua
:: girafa
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

EntradaAutor: soleilua » dv. jul. 16, 2010 5:06 pm

hola noies,
fa temps que em vaig inscriure en aquest forum, em vaig quedar embarassada al setembre passat, i després d'un embaràs molar se'm va caure el món a sobre...
no em vaig conectar més fins avui, i m'he fet un usuari nou per explicar-vos la meva història...

L'agost passat vam decidir començar a buscar un bebé... teníem moltes ganes de ser papis, aixñi que vaig deixar les pastilles i sense planificació ni res vam pensar que quan vingués bo seria, ja que tampoc teníem pressa...

Cap a mitjans d'octubre em vaig començar a trobar malament a les nits... un dolor molt i molt intens com de menstruació, però mai a la vida m'havia fet tan mal, vaig estar un parell o tres de dies despertant-me a les nits amb ganes de cridar i plorar del mal... vaig anar al cap, i com que m'havia de venir la regla em van dir que era mal d'ovaris... el dia següent i veient que el mal no se'm passava vaig anar a comprar un test d'embaràs i em va donar positiu! L'alegria va ser massa, no em puc oblidar d'aquell 24 d'octubre, un dissabte a la tarda amb els ulls plens de llàgrimes de l'emoció abraçada al meu marit!! (llavors encara no era marit...) ens haviem de casar a l'abril, i ja teníem planejat retressar la boda a l'octubre, ja que en teoria per sant joan havia de néixer la criatura...

Les següents setmanes van ser molt felices... visita al ginecòleg, tria de noms, búsqueda d'un pis més gran que on estàvem només teníem una habitació... però va arribar el dimarts fatídic dia 17 de novembre, ja haviem dit als amics més propers i a la família que estavem embarassats quan vaig començar a tenir pèrdues... estava de 8 setmanes i sabia que era "normal" i que havia d'anar al metge com a rutinari, però que segurament no seria res...

Vam anar a urgències i em van fer una eco... la ginecòloga em va dir que no estava embarassada, que era com un error de fecundació, i que la placenta estava creixent buida... em van programar un legrat d'urgència pel dia següent... no m'ho podia creure... vaig estar tota la nit plorant, el dia següent em van fer el legrat... va anar molt bé l'operació, i el mateix dia cap a casa sense cap sangrat extrany ni res...

Després de dues o tres visites a la ginecòloga per veure que tot estava "bé" i mirar que m'anés baixant l'hormona de l'embaràs, em va dir que havien analitzat el teixit de la placenta i tenia cèl·lules cancerígenes... em van diagnosticar coriocarcionoma, un càncer de placenta... si ja és poc probable un embaràs molar (com ha dit alguina companya( 1/2000), doncs d'aquest 1, només un 1% se'ls converteix en càncer....

M'havien de fer analítiques setmanalment a l'ICO, i mirar que l'hormona (que era l'indicador), anés baixant, i si... per sort, al gener l'hormona es va tornar indetectable a la meva sang... (si no hagués estat així m'haurien d'haver fet quimio)... ara però he d'estar un any amb controls mensuals (analítiques, ecos, etc.), pero controlar que no es reactivi l'hormona... Els primers mesos, i sobretot amb el diagnostic que em van donar estava abatuda, no em podia creure que tot havia començat amb una gran notícia, i podia acabar fatal...

Des del gener que tots els anàlisi surten bé, i esperem que continuï així... em queden 7 mesos de control, i després podrem començar a planificar un nou embaràs si tot va bé i en tenim ganes clar....

Aquest Sant Joan passat va ser molt trist, uns dies abans i uns dies després no podia parar de pensar que per aquelles èpoques ja haguéssim tingut el peque entre nosaltres, i que en comptes d'això teníem analítiques mensuals...

Bé, aquí deixo el meu testimoni, i amb això espero no espantar a ningú que tingui una mola, ja que la meva ginecòloga és la primera que em va dir que ella també n'havia tingut una, amb les mateixes característiques que les meves (càncer de placenta) i ara és una feliç mare de dues nenes, així que res.. després de tot el patiment, i ara estar una mica més tranquila, tenim moltes ganes que passi aquest any per començar a buscar un bebé sa i maco!!

moltes gra`cies per llegir la meva història... i molts ànims a totes les que passin per això... si em voleu preguntar algo ja sabeu... a partir d'ara passaré més sovint, que ja s'acosta això d'estar embarassada, o això esperem!!
ika
:: gosset
:: gosset
Entrades: 412
Membre des de: dj. abr. 29, 2010 2:47 pm

EntradaAutor: ika » ds. jul. 17, 2010 8:39 am

Hola soleilua,
m'ha emocionat molt la teva història, veig que tot va per molt bon camí, el temps passa volant i ja veuràs com quan sigui el momet de tornar a intentar-ho oblidaràs els moments tristos que has passat, molta sorteta amb les següents analítiques, això està superat, ja veuràs. :-()-)
ens anirem llegint per a quí, no?

Bon cap de setmana a totes :content: :content:
Imatge
9.12.10 TE +
15.12.10 1ª eco, 1.9mm.
28.12.10 llevadora
24.12.10 sentim el coret
14.01.11 eco, 2.6 cm.
31.01.11 eco, 7cm,
soleilua

EntradaAutor: soleilua » ds. jul. 17, 2010 9:28 am

gràcies ika!! la veritat és que ho tinc bastant superat, només que cada vegada que veig un peque em moro de ganes de tenir-ne un jo també!! :ok:
nupubo
:: tigre
Entrades: 713
Membre des de: dl. juny 21, 2010 10:04 pm

EntradaAutor: nupubo » dg. jul. 18, 2010 9:10 am

hola preciosa!

Ara ja sé el que és un embaràs molar... Em sap molt greu que passessis per tot això... Ha de ser molt dur. I si hi ha algo que m'inquieta són tot aquest tipus de problemes en els que et pots trobar. A vegades quan hi penses sembla que un embaràs hagi de ser ben senzill i de senzill no té res. Sembla que sigui una aventura... Però malgrat això la il·lusió no ha de decaure mai.. I hem de lluitar fins aconseguir-ho. Ànims que ho aconseguirem sigui quan sigui!!

MUAA!!!
Imatge
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
soleilua

EntradaAutor: soleilua » dg. jul. 18, 2010 9:36 am

gràcies guapa!! la veritat és que em va anar bé escriure-ho per acabar de superar-ho del tot... no en parlo gaire amb ningú... només quan s'acosta el dia de l'analítica, i m'ha anat molt bé deixar-ho aquí plasmat per a alliberar-me'n!

un petonet!!
cindy

EntradaAutor: cindy » dl. jul. 19, 2010 2:16 pm

Hola a totes!
Soleilua... deu ni do tot el que et va passar...
Suposo que ja has llegit la meva història... va ser molt dur però ara estic com tu, amb les analítiques negatives i amb unes ganes boges de tornar-hi... Jo pensava que havia tingut molta mala sort però puc estar contenta que vaig patir un mola parcial (jo havia vist el meu petit bategar a les 8 setm), en cap moment vam sospitar de coriocarcinoma pq les analítiques em van sortir molt bé. Si no ho tinc mal entés el mola parcial és menys agressiu i perillós.
Nena, aquí em tens pel que necessitis i et desitjo tota la sort del món!!!
L'any que vé creerem un apartat que es digui... MAMIS POST-MOLARS !!!! jejeje!!!
Si busquem la part positiva de tot plegat és que buscant per internet he vist que les dones que han tingut embarassos molars han aconseguit finalment el seu somni i la gran majoria són mares. A més, també sabem que som fèrtils... i això si que és un descans...
Vinga guapes, que d'aquí uns mesets comptarem quants ens en queden per parir!!!
Una abraçada a totes i gràcies pel suport!
02/10-DUR
09/11-veiem el saquet
08/02-Ets un ELOI!
28/02-Morfo (Tot OK)

Imatge

Imatge
soleilua

EntradaAutor: soleilua » dt. jul. 20, 2010 11:30 am

cindy guapa, el teu cas nosé si és encara ,més fotudet, perquè al menys jo no vaig sentir bategar el cor al bebé, perquè no es va arribar a formar mai...

fins quan t'has de fer les analítiques? jo fins al gener, que és quan em va donar la primera negativa...

i tens raó... buscant informació i parlant amb la ginecòloga m'ha dit que no m'he de preocupar, que és un transtorn tan i tan extrany, que és molt difícil que es repeteixi dues vegades a la mateixa persona (encara que la por per part meva sempre hi serà... )

anem parlant, eh?? jo aquest divendres tinc analítica, i dilluns la visita amb la oncòloga... ja et comentaré com ha anat!
cindy

EntradaAutor: cindy » dt. jul. 20, 2010 9:40 pm

Ei guapa, pos si ... anem parlant...
Jo la setm vinent visita i analitica...
suposo que fins a l'abril vinent no em donaran llum verda, ja veurem...
Escric poc pq soc fora de vancances, la setm vinent seguim parlant
Una abraçada i molta sort!!!
02/10-DUR
09/11-veiem el saquet
08/02-Ets un ELOI!
28/02-Morfo (Tot OK)

Imatge

Imatge
soleilua

EntradaAutor: soleilua » dc. jul. 21, 2010 9:40 am

disfruta les vacances que te les mereixes! parlem la setmana vinent a la tornada!
soleilua

EntradaAutor: soleilua » dv. jul. 23, 2010 9:23 am

hola noies!!!

avui he anat a fer-me les analítiques del mes de juliol... i com cada mes passaré un cap de setmana horrible fins que dilluns em donin els resultats...

la qüestió és que jo tinc festa els dilluns, i per tant és el dia que em va millor fer visita, per tant, els anàlisis me'ls haig de fer divendres... i l'espera per els resultats és eterna! Cada mes em passa igual... estic 3 dies amb un noséquè a la panxa... sortirà tot bé? esperem que si!

diamarts us comento el que m'han dit!

un petó i bon cap de setmana!
nupubo
Entrades: 713
Membre des de: dl. juny 21, 2010 10:04 pm

EntradaAutor: nupubo » dv. jul. 23, 2010 12:36 pm

soleilua ha escrit:hola noies!!!

avui he anat a fer-me les analítiques del mes de juliol... i com cada mes passaré un cap de setmana horrible fins que dilluns em donin els resultats...

la qüestió és que jo tinc festa els dilluns, i per tant és el dia que em va millor fer visita, per tant, els anàlisis me'ls haig de fer divendres... i l'espera per els resultats és eterna! Cada mes em passa igual... estic 3 dies amb un noséquè a la panxa... sortirà tot bé? esperem que si!

diamarts us comento el que m'han dit!

un petó i bon cap de setmana!

Cuqueta... Clar que s'ha de fer pesat esperasr els resultats amb el finde entremig. Però ja veuràs com tot anirà bé. El dimarts ens dius el que. Ànims i petonets!!
Imatge
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
soleilua

EntradaAutor: soleilua » ds. jul. 24, 2010 10:11 am

gràcies reina! dimarts us comento!!! muaaaaaaaa
cindy

EntradaAutor: cindy » dt. jul. 27, 2010 12:22 pm

Soleilua, com ha anat l'analítica??? Desitjo de tot cor i estic segura que de conya.
Jo avui estic molt contenta... ahir em vaig fer analítica i estic a 0.903... ja en porto 3 de negatives (negatiu és per sota de 5) i la gine em va dir l'últim dia que el meu embaràs molar s'agafava amb pinces perquè si no fos pels resultats de l'anatomia patològica dubtarien del diagnostic ja que tot s'ha normalitzar super ràpid. Demà tinc visita i ja us explicaré que m'ha dit però amb aquest resultat us haig de portar bones noticies per força... estic molt contenta... avere si em puc estalviar l'espera fins l'abril i em deixen avançar una miqueta... però si és que no... cap problema, em comformo amb què tot estigui evolucionant de conya!!!
02/10-DUR
09/11-veiem el saquet
08/02-Ets un ELOI!
28/02-Morfo (Tot OK)

Imatge

Imatge
soleilua

EntradaAutor: soleilua » dc. jul. 28, 2010 9:24 am

cindy guapa!!!! m'alegro molt que ja en portis tres negatives!!
jo a la quarta negativa ja em va donar 0, o sigui, era indetectable! i així segueixo amb indetectable 7 mesos...però bueno, què hi farem... a esperar s'ha dit! tot sigui perquè el que vingui estigui sa!!! :content:

i res... ara en comptes de fer-me l'analítica a finals d'agost que és quan em tocaria, m'ho ha allargat una mica ino hi he d'anar fins mitjans de setembre!!! em va dir que tot estava perfectament normal i que no calia fer l'analítica amb un mes just... que de totes maneres si hi hagués alguna cosa rara a la propera, no vindria de dos setmanes, saps?

bueno!! a veure que et diu el metge avui!!!! :ok: :ok:

Torna a “Quan les coses no van bé”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::