Sopars i dinars bebe 10 mesos

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Irinna
:: girafa
Entrades: 2053
Membre des de: dt. gen. 01, 2008 7:36 pm
Ubicació: Barcelona

Sopars i dinars bebe 10 mesos

EntradaAutor: Irinna » dc. maig 12, 2010 3:47 pm

Hola noies! tinc un dubte a veure si em podeu ajudar!

com distribuïu els aliments entre el sopar i el dinar? Repetiu carn i/o peix dinar i sopar?
què m'aconselleu? i si li doneu les protenes per exemple per dinar.. què li feu al sopar?¨

Sopars ex.
Sopa de verduretes amb pasta
Verdures amb 1/2 truita
verduretes + formatget
pa amb tomàquet i pernil dolç (encara no li agrada menjar trocets com li puc donar?)

alguna idea més??

Una altra pregunta.. sempre després de cada àpat li doneu postre? quin?

i quina quantitat de peix o carn li doneu?

Ah! una altra pregunta fins ara de sopar feia uns 270 - 300 de farinetes però si ara li dono l'altre tipus de sopar li ofereixo també llet? i no es quedarà tipa amb lo altre i no en voldrà??

Gràcies noies! és que el meu pediatre no especifica gaire com m'ho haig de fer! i no és massa de xerrar jejeje
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Sopars i dinars bebe 10 mesos

EntradaAutor: neuetes » dc. maig 12, 2010 6:07 pm

Hola irinna,

Intentaré respondre't a totes les preguntes...

Jo sempre he procurat no repetir mai la carn o el peix al mateix dia, sempre li convino una mica: per exemple, si al dinar menja peix, al sopar pollastre; o vedella per dinar, ou per sopar.
El teu nen encara és petit per menjar a trossos i si a sobre dius que no li agrada massa la idea, jo de tu li faria la convinació de dues verdures i la carn o el peix, per exemple, una crema de carabassó i patata amb pollastre o puré de porros i patata amb peix, un altre dia una truita amb formatge i trossets de pavo tallats molt petits, o molletes de pa (jo al començament agafava una llesca de pa de mig rodó, la sucava de tomate i oli i esmicolava la molla, la crosta me la menjava jo per sopar!) amb pernil dolç també tallat molt petit. Per cert, si a la sopa de verduretes amb pasta que dius, li afegeixes mandonguilletes molt petites de carn, ja tens la proteïna incorporada!.
Més endavant, quan ja li agradi menjar a trossos, pots provar amb un puré de patata amb salsitxes fesques de pavo amb salsa de tomaquet, una hamburguesa amb patates fregides o una truita de patates, una crema de carabassa amb pit de pollastre arrebossat, ensaladilla russa, amanida de pasta ...

De postres només en pren per dinar, ella dina a la llar i tenen tenen cada dia postres fruita del temps menys un que tenen iogur. Quan no va a llar (caps de setmana o quan està malalta) segueixo la mateixa pauta. A ella no li agrada massa la fruita per tant he de fer mans i mànigues perque se la mengi: només la vol triturada a puré (des dels 20 mesos que menja tot a trossos) i la fruita ha de ser super madura, sino no la vol. Per berenar sempre procuro que mengi fruita també, encara que en mengi de postres a la llar i sempre sempre sempre acompanyat d'un iogur (de vegades fins i tot 2! li encanten).

De quantitat de peix o carn, no ho he mirat mai, sempre ho he fet a ull.

Abans d'anar a dormir sempre es pren un biberó de llet (si ha sopat molt no li afegeixo cereals, però si ha sopat poc, li carrego de cereals).

I tranquil.la, ja veuràs que a poc a poc el teu fill ja et marcarà la pauta que necessita. Espero haver-te ajudat. :ok:
juliet
:: zebra
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm

EntradaAutor: juliet » dc. maig 12, 2010 7:43 pm

jo li vaig donar llet amb cereals per sopar fins als 12 mesos, llavors vem començar a introduir els sopars amb sopes i peix o verdures i peix o verdures i ou, la vedella, el pollastre, el conill i el porc el deixava sempre pel dinar. Tot això triturat fins als 15-16 mesos que ja va començar a menjar trossos i no volia ni veure les farinetes.
Ara, seguim la mateixa pauta amb els dinars i sopars (dinars carns-aus, i sopars peix-ous), llavors de primer hi ha molta varietat, pasta, llegums, arròs, sopa...i d'acompanyament pel segon sempre hi poso els vegetals.
Pel tema postres jo mai li he donat perquè sempre ha menjat bé, però sino menja tan bé doncs de postres li pots donar fruita o iogurt (això jo li dono per berenar)
Espero haver-te ajudat!!de totes maneres si el teu té 10 mesos de moment no et preocupis massa, tot arribarà, i de moment ves-li fent la introducció dels aliments poc a poc i que es vagi acostumant
Imatge
Imatge
immi
Entrades: 1365
Membre des de: dc. juny 04, 2008 2:37 pm
Contacta:

EntradaAutor: immi » dj. maig 13, 2010 8:11 am

Irinna, jo el que faig, si a la guarde ha dinat peix li dona carn o a l'inversa, o un/ dos dies a la setmana li dono ou, li faig una sopa de pasta i li poso l'ou bullit ratllat o bé una truita amb pà amb tomàquet, tb haig de dir que la meva filla menja trossos des del 10-11 mesos, tb li faig crema de carbassó amb salsitxes de pavo, al migdia llenties amb trossos de lluç dins, al migdia sempre menja iogurt de postre, perque al berenar sempre berena la fruita, i jo de postre a la nit sempre li ofereixo bibi, així ja menja la quantitat de llet recomanada per dia, la truita a la francessa amb trossos de pernil dolç li agrada molt, o sopa amb trossos de pit de pollastre, tot tallt molt molt petit.
sort guapa!
Aprendemos a ser hijos cuando somos padres
Imatge
susaneta
:: tigre
:: tigre
Entrades: 753
Membre des de: dl. des. 10, 2007 9:31 am

EntradaAutor: susaneta » dj. maig 13, 2010 9:40 am

Hayyy, jo tinc al nen de 8 mesos i he apres molt ara amb les vostres explicacions....
ImatgeImatgeImatge
MaMiBlume
Entrades: 2406
Membre des de: dt. feb. 12, 2008 1:00 pm
Ubicació: Badalona

EntradaAutor: MaMiBlume » dt. maig 18, 2010 10:52 am

ostres i heu donat moltes idees és genial aquest post! sou unes expertes!!

nosaltres ara amb 11 mesos acabats de fer estem començant a introduir els troset en serio!

ahir va menjar la verdura a troset, paa i carbassa ben bullidetes, pr també li faig amb la mongeta, o amb moniatu.. i si se'n cansi li xafo amb la forquilla i llestos! pr de moment li encanta!
i de tall li vai picar amb el ganivet una petxugueta de pollastre i li avi fer com una hamburgesa i li va encantar! s'anava agafant ell els trosos i perfecte!

pel que fa a l'ou l'altre dia li vai fer arros a la cubana... li vaig bullir l'arrós ben cuit i un ou dur, i vai xafar el rovell de l'ou amb la salsa de tomaquest i ho vai barrjar amb l'arrós estava bonissim i s'ho va menjar molt bé!!

una pregunta... el tema truita com la feu? només amb el rovell o amb la clara tb? ja en poden menjar? a partir de quan?? li feu una truita d'un ou?

de postres sempre fem per dinar fruita i per sopar yuogut ja que ell no vol veure la llet en bibi ja... aixi només `pren la llet dels cereals al mati i el yougut per la nit... no és molt pr el metge em va dit que ok... i si no sopa gaire alguna nit mentr dorm li enxufu un bibi i se'l pren bé

per berenar sempre fruita i pa, avegades sol, altres amb pernil dolç altre untat amb formatget.

hi ah dies que costa més i altres que va molt bé pr en general tinc un bon menjador! a bueno i tot això acompanyat del que mengem nosaltres esclar pk quan veu el nostre plat s'hi tira de cap! aixi que ha provat el pabrot, l'enciam, la paella, l'estofat, la fideuà, etc etc
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
juliet

EntradaAutor: juliet » dt. maig 18, 2010 11:37 am

Mamiblume, sino recordo malament a partir dels 11-12 mesos ja poden menjar l'ou sencer, de totes maneres si no ho ha provat mai, dona-li només la meitat de l'ou a veure què tal, i si li senta bé doncs al proper cop ja li pots donar l'ou sencer
Imatge
Imatge
milluna
:: papallona
:: papallona
Entrades: 113
Membre des de: dc. nov. 05, 2008 10:04 am

EntradaAutor: milluna » dl. juny 28, 2010 11:29 am

Us fico aquesta pàgina de Gencat, on hi ha menus depenen de l'edat del nen. A mi m'ajuda molt perquè hi ha dies que no sabia què donar-li per sopar. Espero que us ajudi.
http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/D ... 20anys.pdf
juliet

EntradaAutor: juliet » dl. juny 28, 2010 11:59 am

ei! moltes gràcies milluna!!!!
Imatge
Imatge
Juliett
:: gosset
:: gosset
Entrades: 408
Membre des de: dc. juny 30, 2010 4:32 pm

EntradaAutor: Juliett » dj. jul. 01, 2010 5:09 pm

Moltes gràcies!!!! està genial!

Jo també vaig una mica perduda, la veritat, però us explico una mica que faig....

Pels matíns teta, al migdia entre la 1 i 2, menja verdures i tall

Verdures/hortalisses : Patata + pastanaga + carbassó vaig variant, però de base sempre patata, també li poso mongeta + carbassa, espinacs, la ceba i bleda li puc posar però encara no.
De tall, pit de pollastre, cunill o vedella.

(també li hauria de posar rovell d'ou)

A mitja tarda la fruita (suc de taronja, pera, poma i plàtan) amb alguna galeta si veig que té gana algun iougurt i al vespre li faig peix, (rap o lluç) amb verdura però intento que no siguin les mateixes que pel matí, tot i que la patata sempre hi és

I ara em va dir que li podia donar llenties i sèmola amb caldo de verdures i la veritat és que genial perque així vaig alternant una miqueta més.

Durant el dia va rossegant palitos i els formatgets li fan una mica d'angunia jejeje i de tant en tant li ofereixo pà bimbo ben sucat amb oli i tomàquet però no li entusiasma, aquest nen és de cullera.

Les papilles no les vol, i els bibis menys... i després de sopar li ofereixo pit i fins demà!
ImatgeImatge
maura
:: tortuga
Entrades: 320
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 9:41 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: maura » ds. set. 04, 2010 8:17 pm

Hola mamis,
Nosaltres també estem començant a introduir els sopars i el menjar a trossets però ho fem molt a poc a poc.
En Roger al migdia encara menja triturat, però el pediatre em va dir que ja li podia donar llegums. Vosaltres els hi doneu triturades? No us queda molt "pastós"?
Imatge Imatge
iuia
Entrades: 1633
Membre des de: dt. feb. 17, 2009 12:42 pm

EntradaAutor: iuia » dg. set. 05, 2010 3:18 pm

He trobat aquest post de casualitat i el trobo molt interessant. Nosaltres ldivendres passat vam anar a la revi de l'any i ens va dir que ja podíem reorganitzar els àpats. Jo fins ara per sopar els hi donava sempre bibi amb cereals. Ara veig que m'ho huré de currar una mica més. Moltres gràcies per les idees que aporteu. Ens van molt bé a les mares més inexpertes o que estsem començant.
ImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

El nostre post per si voleu saber-ne més:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=12672
juliet

EntradaAutor: juliet » dg. set. 05, 2010 7:07 pm

Hola!
us passo el link d'un post que us pot interessar, potser algunes ja el coneixeu, però per si de cas us l'envio.

viewtopic.php?f=16&t=17340
Imatge
Imatge
maura
Entrades: 320
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 9:41 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: maura » dg. set. 05, 2010 8:46 pm

Iuia, tens tota la raó, amb lo fàcil que era donar-li només el bibi.... :-D
Imatge Imatge
iuia

EntradaAutor: iuia » dg. set. 05, 2010 10:02 pm

Sí, Maura. Jo no veig el moment de deixar de donar-lo. Si ara vaig de cul fent dos dinars. No vegis com aniré preparant dos sopars. Ara que ja ho tinc tot per mà...
ImatgeImatge

El nostre post per si voleu saber-ne més:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=12672
Takita
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dt. set. 07, 2010 4:06 pm

Iuia, doncs nosaltres hem començat amb els sopars als 8 mesos: brou amb sèmola (2-3 cops per setmana) i puré de verdures; de postres, bibe o iogurt.
iuia

EntradaAutor: iuia » dj. set. 09, 2010 10:16 pm

Takita ja has aconseguit fer el brou? Com el fas? Jo és que no sé ben bé com fer-lo. Porta molta feina? Perquè a mi ja només em falta això. No sóc massa de cocinitas jo!
ImatgeImatge

Takita

EntradaAutor: Takita » dv. set. 10, 2010 9:41 am

Iuia, jo tampoc sóc gaire amant de la cuina, però a nosaltres ens encanten les sopetes (això, sí, quan fa fred). El brou, li faig amb la cassola express; fico les verduretes i una carcassa de pollastre; després, el brou el poso a tuppers petits i el congelo i així tinc per uns quants dies. Després, només tinc el tinc que escalfar i afegir-li la sèmola.
Ja diràs què tal.
iuia

EntradaAutor: iuia » dv. set. 10, 2010 2:41 pm

Moltes gràcies takita per la infó. Ara li dónes caldo totes les nits?
ImatgeImatge

Takita

EntradaAutor: Takita » dv. set. 10, 2010 4:20 pm

Iuia, ara li dono de 2 a 3 cops a la setmana i la resta de dies puré de verdures, que és el que em van dir.
A veure si els hi agrada als teus peques, a l'Arnau li agrada molt.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::