fem collit, I QUÈ?

Els hàbits de dormir.
isa
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

Re: fem collit, I QUÈ?

EntradaAutor: isa » dj. set. 09, 2010 1:58 pm

Goga tota la raó, pares preocupats per xorrades que al final s'estan perdent la part més bonica i més tendre de la infantesa, els mimos, els petons, les abraçades i com dius, la pura felicitat de donar-los a cada moment el que ells necessiten. Tinc el qüestionari de la llar pendent d'acabar, aquest matí li he dit a la mestra que encara no l'havia acabat de respondre i, en to de conya però no tan en conya, li he dit si volía que li posés també la freqúència de les relacions sexuals :-D ha rigut i m'ha dit que ella també al·lucina amb les preguntetes i que són cosa de la nova direcció.
nuriaau nena, quin greu que el teu home i tu ho veieu tan diferent, tu ets la més feliç dormint amb els nens, i lo seu sería que tots dos pensèssiu igual, però cadascú som com som que sino sería aburridíssim. :-D No sé què aconsellar-te, només que hi parlis i li intentis fer entendre que els estivills i sus secuaces inventen tonteríes per a fer-nos anar a tots, nens petitons inclosos, com a borreguitos cap al que a ells els sembla políticament correcte, i sobretot cap a ser petits membres d'un exèrcit. :ufs: Explica-li i no et calen dades ni buscar informacions enlloc, que per sobre de tot estan les necessitats dels vostres fills, i si tots dos us necessiten a prop de dia i de nit, doncs és el que hi ha, i és el més important. Donar-li als nostres fills aquesta seguretat ara, els farà més autònoms i independents de grans, i no al revés. Jo conec a una mare de dos nens, ara tenen uns 5 i 2 anys, que sempre han fet collit tots 4, pares i fills. Doncs la mare em deia quan jo vaig tenir la nena, que la seva nena d'aleshores 3 anys era de les poques de la classe i de la seva familia que s'atrevía a marxar a dormir a casa d'una amigueta o d'uns cosins, perque ella amb tres anyets sabía que si realment en algun moment necessitava als seus pares, ells estaríen per ella en quant puguèssin. Això per a mi és el què de la qüestió, i és ben llògic: el nen que sap que els seus pares estan al seu abast en qualsevol moment que els necessiti, creixerà segur i amb confiança. El nen que sempre ha d'esperar, que no rep el que demana, que les seves necessitats no es cobreixen com ell vol, creixerà desconfiat i frustrat.
Sort i ànims.
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
gemma2009
:: conillet
Entrades: 398
Membre des de: dl. jul. 06, 2009 10:21 am

EntradaAutor: gemma2009 » dj. set. 09, 2010 7:49 pm

isa ha escrit:Hola noies coallitants, us comento una coseta aviam què en penseu. La Pao fa dos cursos ja que va a la llar, des dels 8 mesos, però aquest curs han canviat la direcció de la llar i ens han passat uns fulls amb una entrevista per a conèixer la nena i tal. Doncs avui llegía els fulls a casa i veig preguntes com "la nena té la seva pròpia habitació?" "hi dorm, a l'habitació?" "algun cop demana anar al llit dels pares?" "com reaccioneu, els pares, li consentiu?" "Amb quina freqüencia ve al vostre llit?"

Ostres a mi el que em preocuparia d'aquest qüestionari és el que amaga aquets apregunta "li consentiu?". O sigui, que ja parteixen de la base que els nens que fan collit son uns consentits.. no anem bé!!!! Es alguna cosa més que pura xafarderia, és una manera de "classificar" als crios entre els que a casa estan consentits i els que a casa estan "ben ensinistrats".

A la meva llar no m'han preguntat mai com dormim a casa. Un dia li vaig comentar a la mestra (perque tenim bon rotllo) i em va dir "ah, ja m'ho pensava, perque li costa adormir-se sol!". Però d emolt bon rotllo tot, cap problema!

Ara, si em passen un qüestionari com aquest, em penso que no el respondria... si la "nova direcció" vol saber com dormim a casa, ja li explicaré, però passant de qüestionaris tendenciosos! :ok:
Londonbaby
:: zebra
Entrades: 1074
Membre des de: dg. oct. 07, 2007 11:13 am

EntradaAutor: Londonbaby » dj. set. 09, 2010 9:32 pm

Nuriauu, aquí hi ha articles que parlen dels beneficis del collit. A més també han editat un llibre.

http://www.crianzanatural.com/art/ixg2.html
Aleix 22-12-2009 Cesària innecessària
Martina 2-2-2013 PVDC a casa
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

EntradaAutor: angelina » dv. set. 10, 2010 12:02 pm

I això de si no està en edat de prendre aliment?? sense pensar en els altres!!! Osti fins i tot els grans a vegades ens despertem que tenim ganeta a la nit i als nens els hem de fer agunatr i a sobre deixar-los solets al seu llit apa calmat i que no se't ocurreixi reclamar fins demà!??? :-:) :-((
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
juliet
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: juliet » dv. set. 10, 2010 1:32 pm

Feia temps que no entrava en aquest post però us he anat llegint.
Aquest any és el primer contacte que tinc amb una escola bressol, pel Roger, que en farà 2 aquest mes.
Ahir vaig fer l'entrevista amb la mestra de la Llar i em va fer també un qüestionari familiar, hi tenia molts ítems escrits però només em va preguntar els bàsics, per conèixer una mica el Roger, de temes familiars només em va preguntar si a casa hi viviem pare i mare i si tenia algun germà. Vaig pensar amb la de preguntes que us havíen fet a alguna de vosaltres i ja anava "preparada" però no va fer falta....
No sé si això té a veure amb les diferències entre llars públiques o privades (el Roger anirà a la pública), o si és més la "filosofia" d'algunes Llars fer preguntes "tendencioses" per anar "alliçonant" als pares amb el que "s'ha de fer" i el que no, tipus "manual Estivill" :-(( :-((
Com també és Estivill aquest informe de la revista digital on es diu que els nens que colliten tenen problemes, aquest senyor està per tot arreu i té molts adeptes que són un reflex del que tenim a la societat.... :ufs: :ufs:
Però el que m'ha acabat de "desquadrar" és aquest informe enviat per la Generalitat. El primer punt bé, crear rutines abans d'anar a dormir, contes, cançonetes o dir bona nit a tots els objectes de la casa...
però els altres dos són una bestiesa!!
-si el nen té por, el deixes sol amb un llum o un nino?? (és com deixar plorar al nen, en aquest cas per dintre)NO, home!! si el nen té por t'estires amb ell o te l'enduus al llit, per favor!!
- si el nen es desperta i té gana, li expliques que ha de dormir??NO, home!! si té gana li dones un got de llet, i si vol que t'estiris amb ell mentre es torna a dormir doncs t'hi estires i si dorm al bressol doncs el treus i el portes al teu llit!!
Com pot ser que desde la Generalitat s'enviin aquests consells ?-) ?-) creieu que el govern s'ha de posar en aquests temes??és que noho entenc, jo faig el que crec millor amb els meus fills i ningún veí, ni familiar, ni amic i menys el govern m'ha de marcar unes pautes. Ja me les marco jo o-o:) o-o:)
Amb aquest informe que se suposa?que les que fem el contrari ho estem fent malament??doncs visca les que ens portem malament!! ;-) ;-)
juliet l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 10, 2010 1:59 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Imatge
sandrajuli
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dv. set. 10, 2010 1:56 pm

Goga ha escrit:-Si té por, li deixeu un ninot o un llum encès.
-Si es desperta de nit i ja no està en època de prendre aliment, cal que la mare o el pare el tranquilitzi i li expliqui que és hora de dormir i que no el tregui del seu llit.

L'estivill, a més de tv3, està enxufat a la Generalitat també o què???
Imatge
isa

EntradaAutor: isa » dv. set. 10, 2010 2:11 pm

juliet la nostra llar és algo raro.....aquest any és municipal, han obert la municipal nova al poble (ja era hora!) i han traspassat aquí tots els nens i el personal de la concertada que veníem (que ha tancat). Així que és un mix....les mestres bé, són les que ja teníem i no tenen aquestes tendències, però la nova directora sembla que vé marcant estil amb aquestes preguntetes del qüestionari....encara el tinc a mitges, ja veurem què hi poso perque tot plegat no crec que ningú s'ho llegeixi.
goga tela marinera amb la gene i l'alliçonament de nens que sembla que en comptes de bebés a casa són bebés a l'exèrcit. coi d'adults gilip...estan per tot arreu, oju! Qui menys t'ho esperes, un dia et deixa anar que "els nens han de saber qui mana", com llegía l'altre dia per aquí el fòrum crec, algú que deia que "els nens poden dormir amb els pares el dia que als pares els vingui de gust que el nen hi vagi, però no per gust del nen", algo així, venint a dir que els que trien això són els pares. Si al meu home amb 30 tacos se li ocorre dir que vol dormir amb la nena quan a ell li vingui de gust, l'envio al metge que li mirin el cervell. ?-)
Imatge
Imatge
Julyet
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dv. set. 10, 2010 3:22 pm

És veritat, jo això també ho vaig rebre... però vaig veure 4 xominades d'aquestes i ho vaig llençar.

Fora conyes, ens queixem?
marta_mum
Entrades: 2129
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 8:32 pm
Ubicació: Sant Boi

EntradaAutor: marta_mum » dv. set. 10, 2010 3:39 pm

nuriaau, jo crec que...que el teu home i tu dormiu separats no és bo per vosaltres com a parella vull dir, nosé...
podriu posar una data tipus...quan faci 3 anys ja el posarem a l'habitació...i així potser el teu marit accepta dormir tots junts, no?

A mi em passa amb la Marta, que mes aviat soc jo que la necessito al meu costat, que no pas el revés, i el meu company doncs ho entén, després d'explicar-li...unes quantes vegades, he he he

sort.
gemma2009
Entrades: 398
Membre des de: dl. jul. 06, 2009 10:21 am

EntradaAutor: gemma2009 » dv. set. 10, 2010 4:27 pm

cullons amb la gene... poca feina no?

a mi m'escandalitza el nivell d'intrusisme, o sigui tant m'escandalitza que diguin això com que diguessin que han de dormir amb els pares. El tema és: que coi n''han de fotre???? que li importa a la generalitat com dormim amb els nostres fills?? me'n faig creus... :ufs:
gemma08
:: tigre
Entrades: 761
Membre des de: dc. feb. 27, 2008 5:29 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: gemma08 » ds. set. 11, 2010 3:56 pm

Noies!
Aquí uns altres que fem collit :p-) :p-) :p-)
Sandra m'has fet molt riure amb el tema de l'endoll de l'estivill a la Generalitat! Potser si que deu tenir endoll!! :r) :-D
Nuria et volia pasar l'enllaç que ja t'han passat de Crianza Natural i jo vull comprar el llibre que han tret però encara no ho he fet.Potser et serviria pel teu marit....
En Gerard té 22 mesos i des del principi que fem collit i som feliços quan ens despertem i tenim el petit amb nosaltres.O quan a mitja nit me'l miro i penso l'afortunada que són d'haver pogut tenir un fill i de.....mil coses.

Nosaltres tenim sort perquè la nostra pediatra és pro-lactància materna,pro-collit.I està encantada quan em pregunta si encara fem collit i li diem que si.

Ara la gent del carrer :-(( ens ens hem sentit dir de tots colors!! I el que deuen dir darrera nostre!! buffff.....però nosaltres som els seus pares i nosaltres decicim :ok:

Una abraçada!!
Imatge
Imatge
Imatge
gemma08
Entrades: 761
Membre des de: dc. feb. 27, 2008 5:29 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: gemma08 » ds. set. 11, 2010 3:58 pm

Goga ha escrit:Aviam és que és el que dieu: des del punt de vista de salut és important que el nen descansi un mínim d'hores al dia, a partir d'aquí...Què li importa a un metge si les descansa al sofà, al cotxet, reclinat a la trona (el meu fill s'hi feia unes migdiades que tela, i cap metge em preguntava "dorm a la trona?"), al llit sol, al llit acomanyat, al llit mig acompanyat (els que ens estirem amb ells i quan ja estant dormint marxem), amb els llençols a quadres o a ratlletes...No sé, no ve a cuento des del punt de vista de la salut.

És com si nosaltres anem al metge de capçalera a fer-nos una revisió i el metge ens pregunta si dormim bé i quan diem que sí acte seguit ens diu "I dorms sola? O amb un nòvio o marit?", i si li contestes que dorms sola et digui "Doncs per l'edat que tens hauries de dormir amb algú, és el que et toca fer per la teva edat" :-:) :-D

Bé suposo que ja us deveu imaginar on ha acabat el ditxós paperet informatiu...

Com diu la Julyet, ens currem un escrit per enviar-lo al Departament de Salut o què?

:r) :r) :r) :r) si,si jo m'hi apunto a fer l'escrit!!!! :p-) :p-)
Imatge
Imatge
Imatge
nius
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » ds. set. 11, 2010 5:57 pm

Hola!

Tinc el llibre aquest de crianza natural, llegit i rellegit i a punt per deixar a persones que es fiquen amb el fet que fem collit (acabo dient que hi ha llibres, que se n'han escrit articles, etc...)

Jo penso que per una llar d'infants sí que pot ser important saber com dorm o com no dorm una criatura, per saber com estarà allà, quins recursos hauran de fer servir per ajudar-lo a dormir, etc. Ara, d'aquí a donar per fet que no ha de dormir amb els pares, i tot això, doncs ja no m'agrada.

M'apunto a l'escrit. Tant la generalitat (que té tela amb aquests consellets), com CAPs, com altres professionals l'haurien de rebre.
I també estic més que farta de veure l'estivill a tot arreu, a la tele surt cada 2x3, és indignant. A veure, que donin els seus criteris com els super perfectes.
Imatge

Imatge
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dg. set. 12, 2010 7:26 am

A la web de l'AEPED hi ha un documents que, encara que no siguin sobre el collit, diuen que pot beneficiar la lactància materna i que no hi ha cap motiu mèdic per no fer-ho (sempre que sigui en condicions de seguretat, el que a mi sempre em sona una mica absurd...).

Jo, personalment, no hi crec en els beneficis del collit. Per a mi tenen el mateix rigor que els del mètode estivill (parlant de llarg termini). Jo penso que és pràctic, maco, agradable... però un nen que sense cap mètode traumàtic dormi en un altre llit/habitació no penso que tingui cap problema.
I em fa ràbia haver-me de justificar amb "beneficis" i "ciència" per dormir amb la meva nena...
nius
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dg. set. 12, 2010 2:55 pm

Julyet, jo també penso que el collit és maco, agradable, fantàstic. Però és cert que les circumstàncies ens hi van dur: el petit no dormia sol, només dormia si tenia contacte físic amb nosaltres (sobretot la mama). I de fet, també dir que quan el vaig tenir en braços se'm va fer super difícil pensar en dormir sense ell.

Però que si un nen dorm tranquilet, i sense problemes, sense forçar-lo, solet al seu bressol, doncs també crec que és fabulós.

Perquè penso que l'important és respectar als infants, adaptar-se l'adult al seu ritme evolutiu
Imatge

Imatge
juliet
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: juliet » dg. set. 12, 2010 6:54 pm

Penso com vosaltres, es cregui o no en els beneficis del collit, està clar que és una experiència preciosa.
Als 18 mesos el Roger va començar a dormir tota la nit sense despertar-se i es va acabar el collit (feiem collit a partir del primer despertar que solia ser cap les 11-12). A mi em va costar molt acostumar-me a no tenir-lo dormint al meu costat, i ara, quan està malalt ja directament dorm al nostre llit però llavors quan ja està bé, torna al seu bressol i jo passo uns dies enyorada!!

Jo no diré que qui no fagi collit bla bla bla..doncs tampoc m'agrada que si jo el faig em diguin bla bla bla...per mi mentre no es fagin servir tèniques cruels amb el dormir dels nens, qualsevol opció és bona, es pot bressolar, es pot donar la mà, tocar el cap, explicar un conte o cançó de bressol...tot el que fagi falta mentre no plori, que se senti a gust, tranquil, segur...
És una barbaritat demanar que un nadó de setmanes o mesets entengui a base de plors que "toca dormir", i és una barbaritat parlar de "malacostumar" al nen o deixar-lo que et prengui el pèl!!
Jo no crec que un nen de setmanes et prengui el pèl si plora perquè vol braços o si plora perquè no vol estar sol al seu bressol, és una de les bestieses més grans que he sentit.
Se'n diuen tantes :ufs: :ufs:
Imatge
Imatge
isa

EntradaAutor: isa » dg. set. 12, 2010 7:09 pm

Ei estic totalment d'acord, jo no trobo que sigui millor el collit que cap altra opció, mentre siguin opcions que respectin als nens. De fet, si la Paola hagués volgut dormir al bressol quan era bebé, jo hagués estat ben feliç també, ella va dormir els primers 15 dies de vida al seu bressol enganxat al nostre llit, i finalment va "dir" que m'hi posés jo, al bressol. Per això vam fer collit. Però reconec que si hagués dormit tranquileta al bressol, jo hagués estat ben tranquila i contenta......embarassada sempre m'imaginava la situació del bebé dormint al seu bressol tranquileta i a les fosques i nosaltres sopant ben amples al menjador jejejje nada más lejos de la realidad, doncs això no va passar ni una vegada, i ara amb prou feines! :r) :r)
Referent a fer un escrit a la gene, jo també ho faría, què coi s'han cregut, que som ovelletes i ens han de domesticar com hem de fer dormir als nostres fills?? Aix em fa molta ràbia, la gent és justeta de mires i no veu més enllà de les coses....em fa ràbia que ens creguin tan imbècils, amb perdó de la paraula, que ens han de dir com dormir o inclús com practicar el sexe, si fa falta. El que penso és que, lo trist del cas, és que si fem un escrit, amb tota la raó del món, i tots els arguments per a fer entendre que cadascú dorm com vol i ben a gust, les rares i hippies i mil coses més serem nosaltres....perqué la gent tampoc no vol entendre res més del que és políticament acceptat d'entrada!! M'explico? Grrrr quina ràbia em fa.
;-)
Imatge
Imatge
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dl. set. 13, 2010 5:51 pm

Avui he flipat (positivament) amb el que m'ha dit la infermera del cap: "les infermeres i les pediatres que treballem aquí intentem convèncer als pares que almenys fins a l'any NO apliquin el mètode Estivill". Ja m'estava preguntant pels "hàbits" de teta i son, i jo ja m'anava preparant i li he dit "jo entenc com a normal que vulgui mamar cada 2x3 i es desperti per les nits, no em suposa un problema" i aleshores m'ha contestat això... com que no estic acostumada a sentir-ho m'he alegrat molt...
La veritat és que amb la infermera aquesta no ens acabem d'entendre (i en el sentit literal, és moooolt rara!) i pensava: a veure avui per on ens surt.

A part m'ha dit que la pediatra del matí (que a partir d'ara serà la meva) té una nena de 16 mesos que li porten perquè li doni el pit (em deia "és que hem d'anar amb compte perquè quan volem fomentar la lactància ens diuen que som radicals").

I precisament a la web de l'AEPED hi ha referències sobre els mètodes radicals de dormir (i que els desaconsellen). Un que vaig penjar un cop deia això:

Para la mayoría de las madres, dormir en la mis-
ma habitación que su bebé facilita el amamantamiento
y favorece el descanso materno137-141; además de ser una
práctica segura que disminuye el riesgo de muerte súbita
del lactante142,143, por ello el pediatra puede aconsejar a
las madres que amamanten tumbadas en su cama duran-
te las tomas nocturnas, para evitar al máximo un cansan-
cio excesivo. En este caso es aconsejable instruir a las ma-
dres para que no metan a sus hijos en su cama en el caso
de tomar medicación que produzca sueño profundo, ma-
dres muy fumadoras, tras la ingesta de alcohol o drogas o
madres con obesidad mórbida. Así mismo, deben evitar
tapar en exceso al bebé y acomodar los bordes de la
cama para evitar caídas 144. Para estos consejos puede
utilizarse como apoyo gráfico el folleto ilustrativo de
UNICEF145.
a) Conviene recordar que el colecho es una opción
no médica que algunas madres pueden no desear y en
este caso el pediatra respetará la opción de la madre,
buscando con ella y su familia el modo de asegurar el
descanso materno necesario para su salud y el éxito de
la lactancia.
b) Las técnicas de terapia conductista de condiciona-
miento del sueño son difícilmente compatibles con la lac-
tancia materna; deberían reservarse a niños con enfer-
medades del sueño, no estando probadas ni su eficacia,
ni su repercusión psicológica a largo plazo146-149.

O sigui, que això del collit/semicollit/cohabitació no és una anada d'olla de hippies (amb tots els respectes cap als hippies...). Hi ha molts especialistes que ho recolzen. La Rosa Jové, per exemple, eś experta en el tema i el que diu no s'ho treu de la màniga.

Amb tot això vull dir que l'escrit no és per defensar les nostres teories, sinó per criticar teories d'altres que NO tenen cap rigor.
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dl. set. 13, 2010 6:45 pm

Ostres Julyet, això posa a la web de l'AEP?
Perquè a mi la meva em va dir que el collit "provocava" més casos de mort sobtada, justament el contrari del que es diu en el text que cites... :-:) Li portaré una còpia i que deixi de tocar els nassos! o-o:)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
sandrajuli
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dl. set. 13, 2010 7:11 pm

Goga ha escrit:Molt interessant. Quan pugui em curro una mica de text fent referències a l'AEP i us el poso aviam què us sembla.

jo el firmo segur!!!
no puc col·laborar escrivint pq m'expresso fatal, però segur que ho feu genial!
Imatge

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::