Fer de mare "full-time": el dia a dia

Més qüestions.
Cati
:: puça
Entrades: 17
Membre des de: dl. feb. 01, 2010 6:59 pm

Fer de mare "full-time": el dia a dia

EntradaAutor: Cati » dl. set. 13, 2010 11:49 am

Hola a totes!
La meva petita està a punt de fer sis mesos, i jo he optat per agafar-me una excedència per estar amb ella. Al meu voltant veig com les mares que conec es van incorporant als treballs i els nadons es queden amb avis, guarderia etc... Em pregunto com us ho feu les mares que, com jo, passeu la major part del temps amb la criatura. Teniu una rutina concreta? Feu alguna activitat especial? Teniu alguna recomanació per portar-ho bé? Recursos que recomanarieu?...
M'agradarà llegir les vostres idees... Gràcies!!
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: Fer de mare "full-time": el dia a dia

EntradaAutor: angelina » dl. set. 13, 2010 12:41 pm

Hola Cati, benvinguda!

Doncs mira jo vaig deixar la feina quan estava a mig embaràs! i des de llavors "full-time" com tu dius amb el nen! La veritat en 13mesos no m'he avorrit, esclar que després va a caracters, que per alguna cosa sóm tots diferents! :-D El que sio que es cert es que el dia es distribueix segons els horaris del nen i a part dels apats i la migdiada que cada dia cau mes o menys igual no hi ha res igual.

Fins que no s'ha desplaçat la primera cosa que feia al mati quan ens despertavem era passar una estona de joc compartit jo i ell, despres el deicava entretindre's sol per preparar els nosatres dinars, netejar una micona i després ell migdiada i jo relax devant la tele o un llibre. després de dormir doncs si havia de fer compres o algu sortiem i sinó anavem una mica a passejar o a la terrasseta ja que a les 4 de la tarda ja no ens pica el sol de plè i això es genial pq encara que fagi caloreta si està super bé!
Ara que ja gateja i se'n va de la seva estora lo primer que faig al mati es enxufar-lo amb les joguines al seu llitet (després d'esmorzar clar) i netejar terra, la seva estora.... i apa ell a correr per casa i jo a preparar dinar i companyia... i la resta si fa no fà igual, amb la diferencia que a la tarda sant tornem-hi amb l'aspirador ja que tenim cuina americana al menjador i es una mica rotllo pq el menjador s'embruta molt mes ràpid!
i jugar amb ell ara ja no ho faig en un moment concret hi ha dies que ell va a la seva i que li ensenyi un llibre o un nino que fa elo tonto li rebufa :-D :globus:

espero haver-te ajudat una mica! un peto
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
gabrielle
Entrades: 25
Membre des de: dt. set. 01, 2009 11:42 am

EntradaAutor: gabrielle » dl. set. 13, 2010 12:48 pm

Hola Cati,

primer de tot enhorabona per la teva filla i per la decisió que has pres!

En el meu cas, jo vaig deixar la feina. Ara la meva filla té un any i de moment no anirà a la guarderia. La nena ha pres el pit fins a l'any. Als 6 mesos ab la introducció dels aliments, vulguis que no, ja hi va començar a haver una mica de rutina. Ara ja la tenim consolidada. Al matí ens llevem cap a les 8. Esmorzem, juguem o escoltem musica o ballem, "recollim" la casa(intento que ella "m'ajudi", per exemple, si estenc roba, em va donant la roba, sempre dins les seves possibilitats...cada dia serà més gran i podrà ajudar més!) i ens vestim. Despres sortim a fer un volt i si cal anar al mercat, o a fer encàrrecs. I despres, normalment anem als gronxadors. Allà sempre ens trobem ab altres nens. Despres venim a casa, juguem una estona petita abans de dinar i fa la migdiada. Despres berena i a la tarda, o anem a visitar algú o quedem ab altres nens o ve algu a veure'ns...

Com que ara ja té l'any, aquest hivern, sobretot pels dies que plogui "farem activitats". No sé, un dia pintarem, un altre posarem gomets... bé, no sé, jo pel que sento les mares que expliquen que fan els seus nens a la guarderia.

I per acabar el dia, cap a les 8 toca el bany, sopar i dormir.

Com veus, tenim una rutina molt establerta. Jo no dic que funcioni per a tothom, però nosaltres fins que no vam introduir les rutines, això era una casa de bojos!

Bé, t'he fet 5 cèntims del que fem nosaltres normalment, espero haver-te ajudat! Però prepara't per a sentir constantment que com tu no treballes... és com sino fessis res!!!! :-(( I això no és veritat!!! Una mare que s'està a casa ab les criatures i ha de fer dinars i planxar i posar rentadores, etceeeeetera, és una mare igual de treballadora que les altres, això sí, sense cobrar!

El cap de setmana intentem fer coses ab altres persones i així sembla que fas alguna cosa diferent. Aviat comencarem la piscina. Bé, espero haver-te ajudat! :-()-)
angelina

EntradaAutor: angelina » dl. set. 13, 2010 2:39 pm

Nina Chan ha escrit:
Ah, només una cosa discrepo amb vosaltres, jeje (de bon rotllo), nosaltres, les mares que treballem, tb posem rentadores i rentaplants i planxes, jeje...sense cobrar.Vul dir que, segons com t ho miris fem dobles feines : lasito : .

Una abraçada, i a disfrutar dels vostres nens!!

En això tens tota la raó, si treballar fora ja pot cansar, si estar amb el nen cansa i a sobre corrents a buscar-lo a la guarderia i quan arribes a casa no és estar-te amb el teu nen sinó que apa rentar i planxa i cuina i pfff quin pal! la veritat! :ufs: PEr això s'han de repartir les tasques aql menys et sens "acompanyada" en "la desgràcia de les feines de casa" jajjaa :oset:

Imatge
Imatge

Imatge

WALID & INÈS
angelina

EntradaAutor: angelina » dl. set. 13, 2010 2:44 pm

Nina Algu es algu!!! :-D però es que si es autonom es diferent i una P***** pq no té horaris de treball!!! :ufs: i a vegades vist des de fora sembloa un avantatge... però sovint es un inconvenient... enfin... aqixò ja es un altre tema!!

Imatge
Imatge

Imatge

WALID & INÈS
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dl. set. 13, 2010 4:23 pm

Jo tinc previst agafar-me alguns mesos d'excedència (ja veurem quants, depenent del ritme que es gastin els estalvis) així que de moment sóc mare full-time (encara estic amb la baixa maternal) i ho seguiré fent com a mínim fins l'abril i a poder ser fins l'agost vinent.
De moment el Bernat és molt petit i com que fa bon temps, els matins volto bastant (vaig a comprar, a fer algun encàrrec, a buscar el Poniolet a la feina, o simplement a fer una volta pel barri). A les tardes ja estic amb el Poniolet.
De cara a l'octubre m'he buscat un parell d'activitats als matins: piscina i un Espai Nadó. Suposo que d'aquí una mica ja podrem començar a anar al parc amb el Bernat, tot i que llavors serà l'hivern i no sé si el temps ho permetrà...
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
esquitx
:: cèrvol
Entrades: 546
Membre des de: dc. set. 30, 2009 10:17 am

EntradaAutor: esquitx » dl. set. 13, 2010 9:10 pm

Jo també sóc mami a full-time i estic encantada!! Sempre pensava que si mai era mare volia estar amb el meu fill la major part del temps mentres fos petit, però quan em vaig quedar embarassada pensava que enyoraria la feina perquè m'encanta el que faig però quan vaig tenir el nen en braços vaig tenir clar que, de moment és el més important, de manera que vaig deixar de treballar i vaig renunciar a la meva feina a una gran empresa que totes coneixeu. No me n'he empenedit ni un sol dia, la meva escala de valors ha canviat.
Els dies em passen volant!! Quan el petit es desperta, a quarts de nou si no hi és, el poso el nostre llit (el papi ja no hi és) i juguem una miqueta, fins que veig que té gana. Ens llevem, el canvio i mengem tots dos i llavors el deixo una estoneta el parc, fins que se'n cansa (15-20 minuts, a vegades menys), llavors juguem a terra amb la panera dels tresors, mirem contes, li faig titelles, etc, vaig variant. Llavors en banyem i ens vestim, si em de fer elagún encàrrec sortim i si no escoltem música i ballem. Si està cansat de tot, sortim a passejar. El migdia anem a dinar a casa els àvis, hi estem una horeta, després tornem a casa, fa una bona migdiada de manera que jo aprofito per netejar o bé faig alguna cosa que em vingui de gust, segons el dia i les necessitats. Quan es desperta anem a fer un passeig llarg, anem el parc i cap a cada a esperar que vingui el papi.
Hi ha dies que quedem amb altres mamis i anem a passejar juntes, a prendre alguna cosa o vaig a casa la veïna o la veïna ve a casa i la fem petar mentres els nens juguen, ella a les tardes està a casa.
Com que amb aquests mesos m'ha sortit alguna feineta per fer des de casa, quan el nen dorm o amb el nen a sobre em poso a l'ordinador, un altre concepte i un altre manera de treballar, amb una personeta tocant totes les tecles de l'ordinador!!!
Resum, estic encantada amb la situació de mami a full time i no tinc cap necessitat de desconectar de nen ni res, és més, ara veig que no era gens feliç amb la vida que portava.
Ah! i ara tornarem a començar natació un cop a la setmana després de les vacances d'agost!
esquitx

EntradaAutor: esquitx » dt. set. 14, 2010 10:45 am

Ostres, hi tant!! tothom es diferent i cada caràcter és un món!!! Tothom ha d'actuar segons les seves necessitats, no hi ha cap patró vàlid. Tot és bo i tot és dolent. La mare que es queda a casa agobiada crea un ambient totalment negatiu per a els seus fills que els hi és desfaborable segur!!
Jo tinc un caràcter que tot m'ho agafo molt a pit i des de sempre, a l'escola, a la feina, amb els amics, amb la família, amb tot quan hi ha qualsevol cosa, una xorrada per la majoria de gent, jo hi dóno moltes voltes, amb sento culpable, encara que no tingui la culpa, etc. A la feina, tot i que m'encanta, mai desconectava tenia el cap sempre donant voltes i això em repercutia amb la meva salut hi tot, no dormia, no menjava bé (tenia problemes de sobrepes), tenia el nas sempre tapat (durant les vacances i caps de setmana despareixia), etc. Ja havia anat a metges i em deien que és perquè sóc massa sensible i psicosomatitzava les angoixes, els maldecaps, etc. I quan m'ho miro des de fora penso que sóc ben tonta de preocupar-me o donar voltes em segons quines coses, però no ho sé fer d'una altre manera!!!
I després es va sumar que quan el nostre petit només tenia 5 dies el vam haver d'ingressar a la UCI de nounats i aquí sí que l'escala de valors em va canviar del tot.
Realment, aquest 8 mesos d'estar a casa sóc súper feliç, diria que com mai he estat perquè cada dia es bo, en més o menys mesura i he fet un canvi radical de personalitat, de físic, de salut... sé que tard o d'hora hauré de tornar a treballar, hi vull treballar perquè repeteixo que m'agrada la meva feina, hi molt però tinc clar que haurà de ser d'una manera diferent, m'encamino cap a ser autònoma, que és una cosa que ja sempre l'havia tingut al punt de mira, compaginat amb la docència que és una cosa que ja feia i m'omple molt.
indai
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1135
Membre des de: dv. juny 13, 2008 10:25 pm

EntradaAutor: indai » dt. set. 14, 2010 2:51 pm

Jo també sóc una mare full-time, però ja només em queda un mes, ja que a l'octubre he de tornar a la feina.

Aquests mesos he estat molt i molt bé amb el meu fill. Sempre l'he prioritzat a ell abans que a qualsevol altra cosa, ja sigui fregar el pis o planxar o anar al gimnàs o a l'esteticista.

M'encanta veure com es va fent gran, com va fent petits progressos,com ara agafar les coses amb la mà, ara gatejar, ficar-se dempeus...Em fa una pena terrible, pensar que quan hagi de tornar a la feina em perdre tantes coses...Ara és l'època més feliç de la meva vida i per culpa de la societat que m'ha tocat viure, em perdre coses molt importants del meu fill...

El meu fill ja mai més tornarà a tenir 7,9,10...mesos i cada moment és únic i ple de màgia.Són moments que no es repetiran i crec que val la pena aprofitar-los.

Jo estaria encantada de poder allargar´més encara la baixa maternal. Per questions que ara no venen al cas, no puc permetre'm agafar una excedència,però us juro que si ara em toqués la loteria, destinaria els diners a estar amb el meu fill.

No us penseu que em passo el dia tancada a casa amb ell, no! Anem a natació, al grup de lactancia i a un grup de mares.Si quasi no paro a casa! M'agrada molt que ell també vegui altres nens,tot i que encara falta moooolt per aquè juguin junts, m'agrada que comenci a veure'ls...així per si de cas té un germanet l'any que ve...ja estarà acostumat jejeje...

Noies, gaudiu al màxim!!
[url=http://lilypie.com][img]http://m1.lilypie.com
Cati
Entrades: 17
Membre des de: dl. feb. 01, 2010 6:59 pm

EntradaAutor: Cati » dt. set. 14, 2010 3:56 pm

Noies, gràcies per les vostres respostes.
De moment veig que no ho fem tan malament. Sortim a passejar pel matí i per la tarda, ens hem apuntat a la piscina i cada dia passem estona damunt del llit, donant voltes... Un dia a la setmana anem al grup de postpart, que deu ser com això que heu dit "Espai Nadó" (no ho havia sentit mai però ho he mirat per internet i ve a ser igual).
A vegades em pregunto si ens perdem alguna cosa, si a les guarderies potser tenen més idees per passar el temps, però pel que heu dit, veig que tampoc cal fer res complicat: podem fer la panera, titelles,...
El tema anímic que heu comentat, de moment encara estic a gust. Em fa por acabar parlant de nadons tot el dia, però suposo que també aniré trobant maneres de fer coses jo...
Sóu unes cracks!! >.-<:
esquitx

EntradaAutor: esquitx » dt. set. 14, 2010 9:34 pm

Cati, pots buscar algún centre o guarderia que facin masstges per a nadons. Jo hi vaig anar a una guarderia que feien classes de massatges per a nadons gratuïtes, i no havies de tenir el nen apuntat ni res, eren classes obertes a tothom.
nius
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dc. set. 15, 2010 11:40 pm

Hola cati!

Jo he estat mare full-time durant 1 any i 5 dies, i des de fa just 15 dies sóc mare amb reducció de jornada. Durant aquest any he disfrutat moltíssim, he gaudit del meu fill, de no tenir horaris ni rutines, de fer i desfer, de passejar, d'anar a comprar el pa, de seure al sofà amb ell, de jugar-hi a totes hores.... I ara ho enyoro moltíssim!!!

Encara ara tinc una extranya sensació, com si això que visc ara fos passatger. Com si d'aquí res tornarem a estar junts tot el dia... però no, s'ha de treballar, i bé, compaginar-ho tot.

El nostre dia a dia no tenia un horari fix, si bé més o menys feiem sempre el mateix: el Pol es llevava tard (el dia que més d'hora a les 10.30, i tant podien ser les 11 com les 12). Esmorzava jo i li donava pit, i sortiem a passejar (fes sol, vent, o plogués) amb el fular i complements (abrics, paraigües, etc.). Una passejada matinera (bé, migdiera, però vaja, pel cas és el mateix). Tornavem i dinava jo i també ell. I a la tarda ell feia una migdiada, que jo aprofitava per descansar amb ell. I quan a les 18h aprox arribava el pare, sortiem a passejar tots 3. Després ell el banya, i sopar-dormir, i tornem a començar.

Personalment ho he disfrutat moltíssim, i si pogués, ho seguiria fent. Si que la meva vida ha estat 100% nen, però ha estat un període en que he vist TOT el que ell aprenia a fer, les novetats de la seva vida, els seus somriures, tot! He flipat veient-lo descobrir la panera dels tresors, i aixecar el cap i reptar i posteriorment gatejar, i interessar-se pel gronxador de la plaça.

També anavem al grup post part (potser fins als 9 o 10 mesos, vam anar-hi) i també al grup de lactància. Una tarda a la setmana ens trobem amb mares que ens vam conèixer al post-part. Hem fet piscina familiar els diumenges.

Gaudeix molt d'aquesta oportunitat que tens, que és un veritable luxe!!!!
Imatge

Imatge
crissie
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dj. set. 23, 2010 9:30 am

Hola bonica! Jo també sóc mare a FUll-time, encara que treballo...La diferència (per un cantó molt bo i per l'alrtte esgotador, és que jo treballo a partir de les 22.00h, i això em permet està tot el dia amb el meu petitó, i a la nit vaig a treballar...vaig bastant cansada, però ara ja he agafat el ritme i estic molt millor!!
El íllor de tot això i el gran benefici és que estic amb el meu princeptot el dia i m'ENCANTA!!!enhorabona per tenir la oportunitat de poder estar-hi!!!JO no sé què faria si no tingués aquesta possibilitat.
Ara en Xavi té quasi 5 mesos i és ara quan hem començat a agafar una mica el ritme tots dos:
Al matí ens quedem "xerrant" i fent pessigolletes al llit quasi una hora, aleshores es queda super relaxat i jo aprofito per esmorzar i dutxar-me. Després el deixo una bona estona a la manteta aquesta de laterals inflables de l'imaginarium amb totes les seves jogines i allà s'hi està fdorça estona "experimentant" i fent critets...després d'això normalment fa una toma + migdiada de minim 1h; Si fa bon temps sortim a passejar o si toca piscina, dponcs piscina; Després dinem (han passat 2 o 3 hores) i tornem a fer una migdiada, aleshores jo aprofito per fer cosetes meves (mirar una serie, o llegir...) i res...més o menys així tot el dia; A les 20.00 arriba el crisso i aleshores ell es queda jugant una estona amb el nen i jo em torno a relaxar 30 minutets; sobre les 20.30 fem rutina de nit, a les 21.'00h sol estar dormit, aleshores sopem i jo me'n vaig a treballar! :ok: :ok: és esgotador però disfruto com una enanaaaaaaaa! :love:
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
angelina

EntradaAutor: angelina » dj. set. 23, 2010 3:11 pm

Un pregunta, semblara tonta però.... i tu quan dorms???? :-:) Deus anar baldada... però es allò`que diuen de "sarna con gusto no pica!" :-D

Imatge
Imatge

Imatge

WALID & INÈS
crissie
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dj. set. 23, 2010 3:39 pm

jajajaja!!!Jo arribo a casa entre les 3.30 -4.00h ...dormo fins les 8.30 /9.00 que és quan es desperta el Xavi (encara que és impossible fer-ho seguit perquè com a molt aguanta 2 hores dormit) i durant les siestes d'ell tb faig alguna bacaineta zz:-) zz:-) EL cap de setmana quan s'aixeca el Xavi el crisso se l'emporta pq jo pugui dormir més, i diumenge i dilluns tinc festa, o sigui que no és tan dur com pinta :ok: Encara que déu ni dó :love: PErò espero que cada cop el Xavi dormi més seguit, aleshores podré descansar una miqueta més >.-<:
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 25 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::