Congelació de la llet materna

Tria el pit o el biberó.

marilluna
:: cèrvol
Entrades: 564
Membre des de: dc. set. 05, 2007 10:46 pm

Congelació de la llet materna

EntradaAutor: marilluna » dv. jul. 16, 2010 11:14 am

Bones!! El Guillem i jo fem LME i en dos mesos m'incorporaré a la feina. La qüestió és que des d'ahir començo a practicar amb el llevallets per treure'm la llet i he fet servir dues bosses que em van enviar gratuitament de Lasinho.... la qüestió és saber quines maneres feu servir per congelar la llet??? és que penso que les bossetes aquestes poden resultar cares i els potets especials també. Bueno, igual m'equivoco, m'agradaria saber preus i marques o altres mètodes per congelar-la.
Una altra qüestió, ara em trec poqueta, suposo que amb la pràctica em treuré més no?? bueno, espero que em podeu ajudar, moltes gràcies!!!
Toni l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. jul. 16, 2010 12:07 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Raó: Títol en majúscules
Imatge
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8600
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CONGELACIÓ LLET MATERNA

EntradaAutor: Raqueleta » dv. jul. 16, 2010 11:46 am

Jo vaig comprar uns pots d'Avent (Via, es diuen), el tema de les bosses em va semblar menys còmode i més car, ja que no les pots reutilitzar.
Els pots aquest venen a ser com tuppers amb un tap de rosca i a les parets hi ha números per a saber la quantitat que hi guardes. També tenen una part on es pot escriure, per a que hi posis la data de l'extracció.
En pots comprar de 180ml o de 240ml, els primers en teoria són per a llet i els segons per a purés. Van en paquets de 10 o també trobes una caixa amb 20, 10 de 180 i 10 de 240, que és el que vaig comprar jo (el preu eren uns 30€). N'estic molt contenta, des de gener que els faig servir i encara aguanten, només algun, de guardar-hi puré de verdures, ha quedat una mica verdós perquè el plàstic ha agafat una mica de color però res més.
Els vaig comprar al Drim però suposo que a qualsevol botiga de puericultura els trobes.
Són aquests.
aventbreastmilkstorage10pk.jpg
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
ña
:: lleona
Entrades: 974
Membre des de: ds. maig 10, 2008 10:40 pm

EntradaAutor: ña » dv. jul. 16, 2010 11:50 am

Jo vaig comprar bosses especials per a congelacio al Mercadona i ens van anar de conya. No deixaven gust, es descongelen superbe i per sapiguer la quantitat que li ficava, el meu tirallets es de l'Avent i el buidat es pot fer en els mateixos biberons. Vaig començar congelant 120ml, pero despres en feia de 150 ml i vaig acabar amb bosses de 180ml. El peke va estar prenent la llet congelada durada 2 mesos (es que en tenia molta) i no va haver cap problema.
ImatgeImatgeImatge
esquitx
Entrades: 546
Membre des de: dc. set. 30, 2009 10:17 am

EntradaAutor: esquitx » dv. jul. 16, 2010 11:54 am

Hola guapa!! Les bosses i els potets són bastant carets... jo el que faig és congelar-la amb les bosses petites de congelació d'aliments, les que porten zip i venen a qualsevol supermercat. L'únic inconvenient és que no s'adapten a l'extractor de manera que hauràs de treure't la llet amb el pot que porta l'extractor i després tirar-la a la bossa, però no és cap problema, jo ho trobo més pràctic hi tot!! I l'altre cosa és que si en treus poqueta les bosses més petites són gran però tampoc passa res!!

Això de treure't llet també és un món!! hi ha noies que en treuen moltíssima i d'altres que fan LME, i el nen està guapo i s'atipa i quan es posen l'extractor els hi surt ben poqueta llet. El tema és que la producció de la llet va en funció de l'estimulació que fa el nen quan mama per això a vegades hi ha noies que els surt molt poca llet i mai va a més i d'altres que omplen l'ampolla en un moment. El que fan les que els hi surt poqueta és que mentres mama la criatura es posen l'extractor a l'altre pit i així omplen més.

El meu fill té 6 mesos, fem LME i pesa quasi 10 quilos, va passat de pes, està a la part alta de la gràfica que et fa el pediatre i menja molt, molt però quan em trec llet ho haig de fer en diferents cops perquè dels 2 pits no trec gaire més de 100ml.
I ho he provat, em trec llet, em deixa de sortir, em poso el nen i ell en fa sortir i menja, fa la toma sense cap problema!!!

La llet que et treus durant el dia la pots barrejar entre ella.

A veure si alguna altre mami et porta més informació perquè jo no sóc de les que em trec llet a diari, només si haig de marxar i potser et podrà guiar més algú que cada dia es "munyi".
esquitx
Entrades: 546
Membre des de: dc. set. 30, 2009 10:17 am

EntradaAutor: esquitx » dv. jul. 16, 2010 11:58 am

Important: tant si la guardes en pots com en bosses etiqueta-la: data i quantitat.
ña
Entrades: 974
Membre des de: ds. maig 10, 2008 10:40 pm

Re: Congelació de la llet materna

EntradaAutor: ña » dv. jul. 16, 2010 12:25 pm

Si reina, etiqueta i ves gastant les mes antigues encara que hagis de fer 2 bibes en comptes d'un. Jo em treia molt llet (180-200ml, amb el temps es clar) el peke feia les preses durant el dia i mentre treballava me'n treia 2-3 vegades (jo tenia molta llet) i sempre abans de dormir tambe. En podia guardar 2 biberons pel dia seguent + la que congelava + la que prenia, el peke anava be de pes i jo al principi si feia 50 ml era una festa!!!!!!!! Quan va arribar desembre, durant toooooot el dia em podia arribar a treure 480-500 ml + la que prenia (feia mati, migdia, berenar i sopar). Vaig tenir moltiiiiiisima llet, pero ell sol va deixar el pit, li agrada mes menjar, i mira que faig 148 i 48 quilets!!!!!!!!! Tothom em deia que no podria, pero es pot
ImatgeImatgeImatge
winnymas
:: papallona
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dj. feb. 18, 2010 9:29 am

EntradaAutor: winnymas » dv. jul. 16, 2010 12:39 pm

Hola, doncs jo quan em treia llet (jo utilitzava l'extractor elèctric de Medela) i l'havia de congelar, utilitzava els pots d'orina que venen a les farmàcies. N'hi de diverses mides, són molt econòmics, venen esterilitzats i a part els pots tornar a utilitzar les vegades que vulguis. Fins hi tot ara encara els utilitzo per congelar el caldo de la nena o per guardar porcions de la seva papilla de verdures. A més, jo també els etiquetava marcant la quantitat i la data amb un rotulador permanent i quan els rentava ja quedaven com nous.
No recordo ben bé quan valien, però eren molt més econòmics que l'opció de comprar els potets de la marca de l'extractor.
Imatge
Tisketa
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. jul. 21, 2010 9:48 pm
Ubicació: Manresa i Barcelona

EntradaAutor: Tisketa » dt. set. 14, 2010 8:31 pm

Hola,

Aiiiis, compte amb els recipients de la orina!! No es recomanen perque poden contenir conservants per les mostres d'orina. No están pensats per a aliments, i t'arrisques... Si vols aquesta opció, parla primer amb el farmacèutic!!

Sobre les bosses d'aliments: el plàstic és més prim que el de les bosses de llet materna. Es pot trencar el plàstic i contaminar la llet. Però si es va amb compte...

També he llegit que hi ha gent que ho congela en cubiteres... però no sé com s'ho fan per a que no agafi olors. Ara que hi penso, jo tinc una cubitera hermètica... però surt més barato comprar-se els pots!!

Oi que és complicat?!

Les opcions "formals":
-Pots d'Avent Via tipo túper amb rosca de 180 ml. per uns 12 e tens 10. Duren molt, es poden esterilitzar, no pesen, i més endavant tb els pots fer servir per menjar. Es poden posar a l'escalfa bibes, s'adapten al tirallets Avent, i li pots adaptar la tetina Avent. (no es nota que són els que faig sevir, a que no?? :ok: )
-Bosses Medela-. Van força bé, però son cares. Crec que 20 bosses de 150ml costen uns 10 e. No es poden reutilitzar (tot i que conec una noia que les rentava i les tornava a fer servir. Amb una mica d'ingeni, es poden posar a l'escalfabibes...
-bibes contenirods de Medela, Chicco. No els he fet servir. Suposo que també deuen anar bé.

Jo tinc una nena de 6.5 mesos i 8,5 k... Fins fa un meset hem fet LM exclusiva. Ara, al setembre m'he incorporat a la feina, i hem introduit la fruita, la verdureta i els cereals.

Jo he anat congelant llet durant aquest darrers mesos. M'en treia uns 120-150 ml i estava molt contenta. Pero en 2 setmanes se l'ha cruspit tota!! La Pediatra diu que és normal que prengui 240 ml per presa... (la seva edat en mesos per tres). Per sort no arriba i el menjar l'ajuda a passar fins que arribo.

Jo et recomano que et treguis llet quan estiguis tranquila, que miris una foto de la nena, o pensis en ella, i que et possis música tranquila que t'agradi. Sembla mentida, però funciona. Funciona tant, que els primers dies, sense tot això, en 30 min no arribava a 120ml dels dos pits, ara en 15min passo dels 180 d'un sol pit!

També, mira de fer-te massatges en rodó al pit, o de presiona suaument per a que surti la llet. I apunta amb el tirallets per a que vagi sortitnt tota! Si estàs a casa, una dutxeta calent ajuda, pel relax i per fomentar la sortida de llet.
Espero que serveixi!
T isketa
Tisketa
Entrades: 42
Membre des de: dc. jul. 21, 2010 9:48 pm
Ubicació: Manresa i Barcelona

EntradaAutor: Tisketa » dt. set. 14, 2010 8:45 pm

M'he deixat una cosa!!

Si us treieu llet cada dia, podreu reciclar els recipients d'un dia per l'altre. Potser no cal comprar-ne tants! (jo n'he tingut prou amb 1 pq de 180 (12e inclou adaptador bibe/tirallets) i un altre pack complet de 10x 180 i 10 x 240 (amb dues culleretes-- semblen cutres, pero són les que millor van!).

--- per cert, aqui teniu info:
http://www.laligadelaleche.es/lactancia ... miento.htm

Petonets a tots i totes!

Tisketa
marilluna

EntradaAutor: marilluna » dt. set. 14, 2010 9:10 pm

De moment faig servir les bosses de congelació d'aliments i em van prou bé!! a veure hi ha dies que em trec molta, altres no tant.... depèn del meu fill que menji més o menys.....
Imatge
Anitta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 180
Membre des de: dc. oct. 28, 2009 3:26 pm

EntradaAutor: Anitta » dt. set. 14, 2010 10:37 pm

Jo faig el que em va dir la llevadora i em va genial: ho congelo en una cubitera i em resulta super còmode! :ok:
Imatge
Imatge
indai
:: zebra
Entrades: 1135
Membre des de: dv. juny 13, 2008 10:25 pm

EntradaAutor: indai » dt. set. 14, 2010 11:14 pm

Jo fa unes setmanes vaig obrir un post "No em surt llet del tirallets" o algo així on també plantejava alguns dels teus dubtes.

Encara ara en tinc! Noies, les que teniu experiència en congelar la llet i després descongelar-la,haviam si em podeu ajudar.

Quan li vaig descongelar la llet al meu nen ( amb un pot on havia bullit aigua) aquesta feia una pudor...ecs...i quin gust! Coma peix...PObret,és clar que no en prenia!

Vaig llegir que escaldar la llet era una sol.lució,però només he escaldat una bossa i encara no lii he donat.Haviam si així sol.luciono el problema,sinó...bye bye LM. Alguna ha tingut aquest problema de la llet rancia?l'ha pogut sol.lucionar?

Em van dir que la llet congelada perd els seus nutrients i la inmunitat , i que si l'escaldes també perd totes aquestes propietats. És veritat?

quantes preguntes,eh?Gràcies!
[url=http://lilypie.com][img]http://m1.lilypie.com
silviapml
Entrades: 1767
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 7:18 pm

EntradaAutor: silviapml » dc. set. 15, 2010 8:39 am

Hola a totes, jo encara no ho he fet això però estic prenent nota per quan la meva nena hagi d'anar a la guarde.
Sí us puc dir què ens va dir la llevadora a prepart. Es pot congelar en bosses d'aliments sense problemes i en potets d'orina. Qualsevol cosa que sigui específicament per a nens ens costarà molt més car i al final és el mateix. Una idea és utilitzar les cubiteres de bossa perquè no agafen olors i pots treure la quantitat que vols sense haver de descongelar-ho tot.
Sobre la descongelació, alguna propietat perd però no és per posar-se nerviosa. I s'ha de deixar que es descongeli com qualsevol altre aliment: es treu del congelador i es deixa a la nevera. Perquè es templi de la nevera, es deixa una estoneta fora de la nevera i es pot prendre tal qual a temperatura ambient. No posar mai al micro perquè llavors sí que perd totes les propietats i si la voleu una mica més calentona, es pot posar en una olla i escalfar-la una mica fins al punt que vulgueu, però sense bullir ni escaldar.
Com us dic, jo encara no ho he fet i només són les notes que ens va donar la llevadora, però algunes de les coses ja les feia la meva mare amb la meva germana i funcionaven.
Ah!! I es pot guardar a la nevera 24h sense congelar (més ja no).
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge
Salander
:: conillet
:: conillet
Entrades: 392
Membre des de: dj. jul. 23, 2009 1:16 pm

EntradaAutor: Salander » dc. set. 15, 2010 1:32 pm

indai ha escrit:Jo fa unes setmanes vaig obrir un post "No em surt llet del tirallets" o algo així on també plantejava alguns dels teus dubtes.

Encara ara en tinc! Noies, les que teniu experiència en congelar la llet i després descongelar-la,haviam si em podeu ajudar.

Quan li vaig descongelar la llet al meu nen ( amb un pot on havia bullit aigua) aquesta feia una pudor...ecs...i quin gust! Coma peix...PObret,és clar que no en prenia!

Vaig llegir que escaldar la llet era una sol.lució,però només he escaldat una bossa i encara no lii he donat.Haviam si així sol.luciono el problema,sinó...bye bye LM. Alguna ha tingut aquest problema de la llet rancia?l'ha pogut sol.lucionar?

Em van dir que la llet congelada perd els seus nutrients i la inmunitat , i que si l'escaldes també perd totes aquestes propietats. És veritat?

quantes preguntes,eh?Gràcies!

No té perquè ser bye bye LM, el nen pot menjar AC mentre tu no hi ets i quan arribis "recuperar" el temps perdut! Avui al grup de suport a l'alletament justament ens han recomanat que si ja ha complert els sis mesos quan no hi som és més pràctic donar-li AC (encara que en pregui molt poqueta) i quan tornem fer un intensiu de teta. Això sí, si el nen és de menys de 6 mesos sí que millor extreure's la llet a la feina.
Imatge
Imatge
indai
Entrades: 1135
Membre des de: dv. juny 13, 2008 10:25 pm

EntradaAutor: indai » dj. set. 16, 2010 12:02 am

Ojalà Salnader,ojalà...jo li oferiré teta fins que se'n vagi a la mili! Ell ja decidirà quan vulgui parar.Però em farà tanta pena no poer-lo tenir al pit tant sovint com ara...
[url=http://lilypie.com][img]http://m1.lilypie.com
Amal
:: girafa
Entrades: 2300
Membre des de: dl. ago. 17, 2009 9:34 am

EntradaAutor: Amal » dc. set. 29, 2010 8:31 pm

Jo no aconsegueixo treure'm massa llet. El meu nen mama molt sovint i dels dos pits. Així que quan tinc temps és perquè està dormint, i per suposat, acabat de menjar. I clar, no em surt pràcticament res! M'he comprat un llevallet elèctric de la Medela. Aquest matí ha estat l'únic dia que m'ha sortit 100 d'un pit, perquè el tio ha dormit 8 hores seguides i al despertar-se nomès ha mamat d'un pit i ha continuat dormint. He aprofitat que tenia l'altra popa ben plena per treure'm. Aixxx... jo volia fer una bona reserva però de 20 en 20 no aconseguiré res!
marilluna

EntradaAutor: marilluna » dc. set. 29, 2010 8:44 pm

És ben normal treure poquet, jo encara després de 2 mesos i pico treient-me hi hah dies que no aconsegueixo tant... i ara més treballant, noto que no estimula tant i les dosis minvent però bueno, anem fent. El meu se la veu a cullereta perquè de biberó no en vol saber res i alguna presa li donen en papilla i tant content. Així que tinc bossetes per anar bebent més petites i les més grans per les papilles.
Ah'! jo finalment congelo en bosses de congelació d'aliments i molt bé!!!
Imatge
Amal
Entrades: 2300
Membre des de: dl. ago. 17, 2009 9:34 am

EntradaAutor: Amal » dc. set. 29, 2010 8:56 pm

Jo també faig servir les bosses de congelació d'aliments. La única pega és que potser les vaig comprar una miqueta grans, però així em queden molt planetes al congelador i descongelen molt bé sota l'aigua.
crissie
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dj. set. 30, 2010 7:49 pm

Hola! que jo hagi entès llegint i llegin a CarlosG i similars:
- Les propietats que perd la LM al microones són propietats que la llet de formula no té, am,b lo qual sempre segueix essent millor LM al Micro que LA.
- Que congelar-la no treu les propietats principals; que escaldar-la tampoc, bullir-la si.
- Que el tema de la olor a Ranci, es soluciona escaldant.
- Que la millor manera de descongelar, és al bany maria o sota el Xorro d'aigua calenta;
- Que si el nadó segueix mamant de la mare, encara que prengui alguna toma del microones no té importancia alguna; (El meu marit sempre ho descongela al microones)
- microones, sempre vigilar molt pq el micro no calenta unifomement, i s'ha de remenar sempre el potet per evitar cremades...

INDAI segur que escaldant la llet no tindràs el problema de les olors!!! :ok:
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
silviapml
Entrades: 1767
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 7:18 pm

EntradaAutor: silviapml » dj. set. 30, 2010 8:04 pm

crissienoa ha escrit:Hola! que jo hagi entès llegint i llegin a CarlosG i similars:
- Les propietats que perd la LM al microones són propietats que la llet de formula no té, am,b lo qual sempre segueix essent millor LM al Micro que LA.
- Que congelar-la no treu les propietats principals; que escaldar-la tampoc, bullir-la si.
- Que el tema de la olor a Ranci, es soluciona escaldant.
- Que la millor manera de descongelar, és al bany maria o sota el Xorro d'aigua calenta;
- Que si el nadó segueix mamant de la mare, encara que prengui alguna toma del microones no té importancia alguna; (El meu marit sempre ho descongela al microones)
- microones, sempre vigilar molt pq el micro no calenta unifomement, i s'ha de remenar sempre el potet per evitar cremades...

INDAI segur que escaldant la llet no tindràs el problema de les olors!!! :ok:

Genial, crissienoa, has fet un manual ràpid de les coses més importants que hem de saber sobre el tema! >.-<:
Només un petits dubtes:
- Que el tema de la olor a Ranci, es soluciona escaldant. L'escaldes quan la vols donar o en el moment de posar-la a la nevera o de congelar-la?
- Que la millor manera de descongelar, és al bany maria o sota el Xorro d'aigua calenta; No és com el menjar? Millor deixar-la descongelar a la nevera? Em sembla que ens ho va comentar la llevadora.
- microones, sempre vigilar molt pq el micro no calenta unifomement, i s'ha de remenar sempre el potet per evitar cremades... Creus que si es posa el micro a una potència menor no es cremaria i es s¡escalfaria millor?
Gràcies!!!
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::