Biberó

Tria el pit o el biberó.

Sibil·la
:: dofí
Entrades: 3876
Membre des de: dj. set. 29, 2005 11:06 am

EntradaAutor: Sibil·la » dl. maig 14, 2007 2:41 pm

nuralb ha escrit:Hola a todas""
yo tambien estoy con la duda de si dare el pecho o el biberon. Por
ahora gana la opcion del biberon, es mas comodo para ti, sabes lo
q come, puede darle de comer su papi y otras personas, no se,...
ayer lo comentaba con mi marido y él me decia q si yo estaba decidida
a darle biberon, pues biberon. Y q la gente diga lo q quiera!!!
No creo q se sea mala madre por no darle el pecho, la verdad!!!
hay mujeres q dan el pecho y no son nada buenas, asi que mucho no
tiene q ver,...

Estic d'acord amb l'Anni que la llet artificial no és dolenta si una no vol alletar el seu fill. Ja hem dit repetidament que això és elecció personal de cadascú.

Ara bé, nuralb, tu dius que estàs dubtant, per tant imagino que t'estàs pensant arguments per una opció o per l'altra. T'has informat?
Clar que és potser subjectiu però...

"es más cómodo para ti" segur? jo amb l'experiència et puc dir que el més còmode és el pit. No has de preparar res, treus el pit, allà on sigui a l'hora que sigui i ja està. No has de preparar un bibi a altes hores de la nit mig sonàmbula ni has de patir per si passes el dia fora i t'has emportat la llet, l'aigua i etc... per preparar-ho. I és més barat, indiscutiblement.
Ah! I el biberó també es dóna a demanda, res d'horaris. Així que si et surt un nen que menja poc i sovint... vinga , a prerparar bibis a punta pala! I això no és que es quedi amb gana com per error es creu amb el pit, que si mengen molt sovint és per què es queden amb gana. No, són així.

"sabes lo que come", potser sí, veus la quantitat que ha menjat però estaràs tranquil·la si un dia s'ho acaba tot i sembla que en vulgui més i la següent toma només menja la meitat? Perquè és el que passa. Com els adults, a cada àpat o toma, el bebè menja el que li ve de gust i necessita en aquell moment. Igual en una toma té una gana voraç i a l'altra no li apteix tant. O sigui que acabes estant allà mateix que amb el pit, amb el que igualment mengen el que necessiten. La ventatge, no pateixes pq no veus quantitats.

"puede darle de comer su papi y otras personas" amb això tens tota la raó però... et donaré un contra-argument (aquest de personal opinió)
Pensa que el biberó només li donaràs exclusivament durant 4-5-6 mesos depenent de quan integris l'alimentació complementària (papilles), i llavors estiraràs fins l'any.
Tu saps pq segur que tothom sense excepció t'ho deu dir que el temps passa volant, que sembla mentida. Jo, personalment, d'aconsello de gaudir del temps de contacte tant increïblement màgic i íntim que és alimentar el teu fill, tant si és amb L.M. com amb L.A. Evidentment si has de marxar o treballar, tens la opció que donguin el bibi algú altre però no per norma. Serà tant l'amor que sentiràs, és tant fort el lligam de mare amb fill, dp de 9 mesos portant-lo a dintre, que sentiràs la necessitat d'alimentar-lo tu a tota hora. I no és egoïsme, és la natura. El pare i altra gent ja hi seran a temps per donar papilles, bibis, etc... a partir del 5 mes aproximadament, i disfruten igualment moltíssim.

Bé, jo ja he dit la meva. Lo important és que com has comentat amb el teu home aneu a una.
estnom
Entrades: 2
Membre des de: dt. juny 19, 2007 3:26 pm

la llet

EntradaAutor: estnom » dt. juny 19, 2007 5:04 pm

Donques jo de moment tinc molt clar que li vull donar el biberó. Quan a les classes de pre-part vaig dir que no li volia donar el pit hem van mirar malament, però tant me fa. De moment pel part vaig preparada per les dues coses, però hem sembla que el meu primer vist-blau és el correcte. Sóc jo la que haig de prendre la decissió i el meu home, familia, amics, coneguts i no coneguts de respectar-me-la, al l'igual que jo ho faig amb les del demès.
No ho sé, quan hagui parit ja us explicaré que he fet però de moment la decissió és ferma.
Gràcies per escoltar-me.
Monfran
:: girafa
Entrades: 2427
Membre des de: dv. gen. 05, 2007 2:29 pm

EntradaAutor: Monfran » dt. juny 19, 2007 5:40 pm

Ostres Sibil·la m'han encantat els teus arguments.
Jo tenia clar que vui donar el pit (sobretot pel lligam mare-fill), pero ara ho tinc més clar.
cabreta
:: zebra
Entrades: 1932
Membre des de: dg. ago. 20, 2006 4:43 pm

EntradaAutor: cabreta » dc. juny 20, 2007 7:44 am

BON DIA
feia molt que em rodava pel cap de preguntar per que no donar el pit, no ho se, fins que no va neixer l'Amalia no em vaig plantejar aixo, ens va semblar tan logic que no se m'havia ocorregut que no seria tan facil i que potser podia haver decidit o almenys plantejat bibe-pit.
Sou molt i molt trempades per preparar-vos d'aquesta manera i estic d'acord que decideixis el que decideixis no seras millor o pitjor mare, seras la millor mare pel teu fill aixi que ANIMS.
Ara despres de dos mesos i mig estic convencudissima amb el pit i no ho cambiaria i tambe espero donar-li moooolt de temps, com deia la Bruna, la cara del teu fill tip, vermell i felic es una meravella.
Aqualata
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4009
Membre des de: dl. des. 11, 2006 8:29 pm

EntradaAutor: Aqualata » dc. juny 20, 2007 1:10 pm

Des de sempre havia decidit que quan tinguès un fill li donaria el pit..... trobaba increible el fet de donar-li l'aliment que necessita tret del teu propi cos...... ho trobaba i ho trobo fascinant que ningú mès pugui donar de menjar al teu fill d'aquesta manera......
I que malament que ho vaig passar a l'hospital quan la llet no em pujava i veia que la meva filla passava gana, perque en passava.... diuen que en tenen prou amb el calostro..... suposo que es normal quan la llet de la mare puja als dos dies..... però quan la llet puja al 5 dia, just quan has de sortir de l'hospital que?????? durant 4 dies la meva nena va passar gana i molta, ho sè perque veia com em plorava perque li dones de menjar i la pobre quan mamava una estoneta i veia que no en treia res de profit es posava histèrica............ vaig estar a punt de deixar-ho correr......
Però una veueta dins meu em deia que no defallis, que lluitès pel que volia..... que ho aconseguiriem i ja es pot comprovar que l'Abril va guanyant pes, poquet a poquet, si, pero ho fa, ella pren el que necessita i si es poquet, serà perque no necessita mès, no perque no en tingui poru llet per donar-li....
I es una satisfacciò molt gran veure quan acaba de mamar i com dieu li cau el raig de llet pel costat i es queda tan a gust i tan tranquila i calmada amb la panxa plena de la llet que li he donat jo........
Imatge
Imatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dc. juny 20, 2007 6:39 pm

jo també penso que és el millor. Estàs en contacte pell a pell, és molt tendre i molt dolç i sobretot molt comode.
A la nit ni m'aixeco, obro el pijama i estirades les dos ella menja. i jo molt menys cansada.
I a tot arreu porto el menjar a la temperatura adequada i preparat per quan ella en vulgui.
Ah! i de pas t'ajuda a recuperar-te del part.
Durant els primers dies fa que l'uter torni a lloc. ho notareu per que fa una mica de mal.
I després et fa perdre pes. no gaire, el que et sobra i poc a poc.
i si doneu pit una bona temporada us protegi contra l'esteoporòsi.
coseta
:: conillet
Entrades: 350
Membre des de: dv. juny 29, 2007 4:37 pm
Ubicació: Tarragona

EntradaAutor: coseta » dv. jul. 20, 2007 1:27 pm

hola, a veure jo només estic de 9 setmanes, o sigui que tot i que la cosa acabi bé, em falta molt de temps per pensar-m'ho, però us volia comentar uns dubtes que tinc de novata. Resulta que per temes de feina he de viatjar sovint. La majoria de viatges són a nivell nacional i com a molt fer dos nits fora. Ja sé que amb un bebè, se'm passaran les ganes, però molt em temo que hauré de continuar el meu ritme laboral. Sé que la LM és la millor, que fomenta el contacte amb la mare, que aporta més defenses, etc... però em trobo que si li vull donar la LM i físicament pogués com ho faig? No podré estar cada 3 hores, traient-me la llet si estic enmig d'una reunió a 600km de casa meva? Com la conservo i trasllado? Es deu fer malbé oi? Amb aquest panorama no em veig donant LM, però volia saber si algú li ha passat alguna cosa similar! És que en el meu entorn laboral (molt masculí) quan a vegades, alguna noia l'han vist amb la roba tacada que es veu que s'ha tret llet hi ha hagut uns catxondeos que no em fan gens el pes, i que consti que estic acostumada a tractar amb un sector masculí a l'antiga i que a la feina m'ho he hagut de currar molt i "mocar-ne" més d'un per fer-me respectar, però noies, ho veig com una cosa molt impossible seguir amb el meu ritme i plantejar-me la LM. Consells si us plau? Gràcies!
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dv. jul. 20, 2007 6:31 pm

SI POTS FER LA BAIXA DE 16 SETMANES I EL MES DE VACANCES, POTS FER LM EXCLUSIVA AQUESTS MESOS. I MENTRESTANT ANAR CONGELANT LLET
Sibil·la

EntradaAutor: Sibil·la » dv. jul. 20, 2007 11:27 pm

Sí, jo ho veig una solució perquè sinó, vaja moguda! Treure llet, tenir una nevera on guardar-la, llavors congelar-la, tornar-la a casa, però si vas a 600 km.... i dos dies.... dos dies amb bibi... i quan tornis tornar-la a posar al pit?
uf! és possible excepcionalment però si ho fas cada dos per tres, no sé jo.
I a més, encara que no viatgis, no deus parar a casa, no?
No et vull descoratjar però LM a distància ho veig pelut.
L'opció de la Julieta em sembla molt millor
coseta
Entrades: 350
Membre des de: dv. juny 29, 2007 4:37 pm
Ubicació: Tarragona

EntradaAutor: coseta » dg. jul. 22, 2007 10:40 am

noies, jo també ho veig fotut, només volia preguntar a les expertes per a veure si algú amb més llums que jo havia trobat una sol·lució màgica, però em sembla que no hi és. Lo de fer la baixa de les 16 setmanes, és més que res pels clients, l'empresa és meva i ningú em pot dir res. Podria intentar no viatjar tant els primers 4 mesos i fer LM aquest temps (si arribo tard a la feina o vaig a casa a donar el pit ningú em pot dir res, a no ser que tingui reunions o altres merders) i després no sé, ja anirem veient. Ja sé noies que m'agobio abans d'hora, després igual no tinc ni llet i mira, maldecap resolt, però sóc així d'agonies! gràcies pels consells!
nuscka
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » dg. jul. 22, 2007 3:36 pm

qserasera, no m'extranya que t'atavalis, jo m'agobio només de llegir-te!
i no t'ho pots montar?

Pensa que la baixa de 16 setmanes de fet, ara et sembla llarga, peró és curtíssima! a les 16 setmanes els nens tenen 3 mesos i mig, i són boletes ploramiques, que de vegades consegueixes que es passin 15 minutets sense estar enganxats a tu.

suposo que no t'estic animant gaire... pero vist així...potser jo em passaria directe al bibe. Osti, que fort que jo digui aixó, si sóc de les de "teta forever"!
Ei! que algú animi a aquesta noia , que jo no se que dir-li!
ImatgeImatge
cabreta
Entrades: 1932
Membre des de: dg. ago. 20, 2006 4:43 pm

EntradaAutor: cabreta » dl. jul. 23, 2007 8:29 pm

qserasera acabo de llegir el teu missatge
i el de la nuscka demanant que t'animessim

Be, ja se que 16 setmanes no son res i que els nens son petitissims, pero jo crec que val la pena intentar-ho i que millor cinc dies que cap i millor tres mesos que cap! llavors ja decidiras que fer i com adaptar-te a la vida, pero perque no provar-ho?

ANIMS
Sibil·la

EntradaAutor: Sibil·la » dl. jul. 23, 2007 9:35 pm

Ondia, doncs si pots fer 4 mesos, tu! millor que res!
si t'ho pots muntar per poder-li donar el pit ni que sigui 3 mesos, endavant!
tot això que li podràs donar!
que tinguis sort
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dt. jul. 24, 2007 8:45 am

qserasera no t'hi encaparris ara.
després les coses es veuen molt diferents.
pots juntar les hores de lactància i guanyar tres setmanes, les vacanes, demanar una excedèndia de dos o tres mesos...
sé que ara sembla tot complicat però quan tens el bebé en braços la prioritat canvia tant que se t'en fot una mica tot el que et pugui passar a la feina.
Pots anar amb una nevera i gel d'aquell de camping, guardar-la a la nevera de l'hotel. la llet ben conservada dura alguns dies a la nevera.
Si més no, encara que sigui per llençar-ne una mica et servirà per mantenir la producció.
I si no pots, dons les 16 setmanes i després li vas introduïnt alimentació complementària perque faci el pit quan sigui amb tu.
O lactancia mixta.
Tu si pots i veus que per diners no pots fer una excedència. estalvia ara. hi ha moltes coses que no son necessàries pels bebés i que les comprem tant si com no.
segurament et permetran un parell de mesos. no?
quan arribi el moment ja ho veuràs!

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::